PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : روش صحیح نگهداری از دستگاه های صوتی و تصویری



pal-electronic
5th August 2010, 11:24
شاید دیده باشید کسانی که عینک دارند در فصل سرما وقتی که از محیط سرد به محیط گرم وارد میشوند . در مدت چند ثانیه شیشه عینک آنها عرق کرده و لایه نازکی از بخار بر سطح شیشه عینک می نشیند . دستگاهای صوتی و تصویری نیز چنین می باشد . یعنی وقتی که یک دستگاه را از محیط سرد مثل فضای باز به محیط گرم مثل اتاق می برید . تمام قسمتهای شیشه ای و فلزی آن بخار می کند . و اگر به برق زده شود . ممکن است مشکلی برای دستگاه ایجاد شود . این مسعله برای تلویزیون که دارای لامپ تصویر که از جنس شیشه می باشد . بیشتر صادق است . پس بهتر است بعداز جابجایی دستگاه از محیط سرد به محیط گرم حداقل یک ساعت از زدن به برق دستگاه خوداری کنید .



در فصل زمستان گاهی از منزل خارج میشود . و بخاری منزل را هم خاموش می کنید . و وقتی به منزل باز می گردید . هوای منزل سرد می باشد . در نتیجه برای گرم کردن اتاق وسیله گرم کننده خود را روشن می کنید . در این زمان نباید وسیله صوتی و تصویری یا هر وسیله الکترونیکی خود را روشن کنید . چرا که بدلیل سرد بودن قطعات فلزی و شیشه ای دستگاه همان مسعله بالا برای دستگاهای شما بیش خواهد آمد .


نکته بعدی اینکه بعضی از قطعات الکترونیکی هستند که با سرد شدن دیگر بشکل واقعی خود کار نمی کنند . مثل خازنها مخصوصا خازنهایی که مدتی از عمر آنها گذشته . با سرد شدن ظرفیت آنها کم میشود . و این مسله در مدارات تغذیه و اسیلاتورها بسیار مشکل ساز است .

نکه بعدی در مورد ساختمانها و اتاقهای است که فضای پشت آنها خالی می باشد . مثل ساختمانهای چند طبقه که اطراف آن خالی می باشد . همانطور که در تابستان وقتی داخل یک پارچ آب خنک میریزید . در پشت بیرونی آن قطرات آب ایجاد میشود . در زمستان بدلیل سرد بودن فضای بیرون ساختمان و گرم بودن داخل ساختمان دیوارهای اتاق نیز بخار میکند . این حالت را با دست زدن به دیوار می توان حس کرد . و به همین دلیل است که شیشه پنجرهها بخار می کند . پس بهتر است در زمستان از قرار دادن دستگاههای صوتی تصویری در نزدیک اینگونه دیوارها و پنجرهها خوداری کنید .

pal-electronic
5th August 2010, 11:27
خاموش نمودن دستگاه های صوتی و تصویری
برای خاموش کردن دستگاهای صوتی تصویری برای مدت بیشتر از یک ساعت بهتر است از کلید پاور استفاده شود . و در صورت نداشتن کلید پاور دستگاه را از برق بکشید . با این عمل هم طول عمر دستگاها افزایش می یابد هم در مصرف برق صرفه جویی می شود . و هم اینک در صورت نوسان برق در طول شب دستگاه آسیب نخواهد دید.