PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : بازار موبایل در انحصار سیستم عاملهای آندروئید و سیمبیان



SURENA
15th September 2010, 02:20
پیش بینی های موسسه تحقیقاتی گارتنر نشان می دهد که تا سال ۲۰۱۴ بازار سیستم عاملهای ویژه تلفنهای همراه هوشمند در انحصار آندروئید گوگل و سیمبیان قرار خواهد گرفت.

برپایه پیش بینی های موسسه گارتنر ظرف چهار سال آینده ۸/۵۹ درصد از بازار سیستم عاملهای تلفنهای همراه هوشمند در اختیار دو سیستم عامل آندروئید و سیمبیان قرار خواهد گرفت.

اما با وجود اینکه تعداد دستگاههایی که مجهز به سیستم عامل سیمبیان هستند از ۸/۸۰ میلیون در سال ۲۰۰۹ به ۳/۲۶۴ میلیون در سال ۲۰۱۴ خواهند رسید، سهم این سکو از این بازار از ۹/۴۶ درصد در سال ۲۰۰۹ به ۲/۳۰ درصد در سال ۲۰۱۴ کاهش خواهد یافت.

علت این کاهش، رشد رقم سیستم عامل آندروئید گوگل خواهد بود به طوریکه ۷/۶ میلیون تلفن همراه هوشمند در سال ۲۰۰۹ مجهز به این سیستم عامل بودند که برطبق پیش بینی های گارتنر تعداد آنها به ۳/۲۵۹ میلیون دستگاه خواهد رسید به این ترتیب سهم این سیستم عامل از بازار موبایل از ۹/۳ درصد در سال ۲۰۰۹ به ۶/۲۹ درصد در سال ۲۰۱۴ افزایش خواهد یافت.

به اعتقاد گارتنر این رشد قابل ملاحظه به دلیل استفاده از این سیستم عامل در تلفنهای همراه سامسونگ، سونی اریکسون و موتورولا است.

همچنین سهم سیستم عامل بلک بری نیز کاهش خواهد یافت به طوریکه با وجود رشد عرضه تلفنهای همراه هوشمند بلک بری از ۳/۳۴ میلیون دستگاه در سال ۲۰۰۹ به ۵/۱۰۲ میلیون در سال ۲۰۱۴ سهم این سیستم عامل در بازار موبایل از ۹/۱۹ درصد در سال ۲۰۰۹ به ۷/۱۱ درصد در سال ۲۰۱۴ تنزل خواهد کرد.

سیستم عامل آی- فن اپل از ۸/۲۴ میلیون دستگاه در سال ۲۰۰۹ در ۳/۱۰۳ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۴ به کار خواهد رفت که این معنی رشد ۵/۰ درصدی از ۴/۱۴ درصد در سال ۲۰۰۹ به ۹/۱۴ درصد در سال ۲۰۱۴ خواهد بود.

در مورد سیستم عامل ویندوز فن مایکروسافت، بررسیهای گارتنر نشان می دهد که تعداد دستگاههای مجهز به این سیستم عامل از ۱۵ میلیون در سال ۲۰۰۹ به ۴/۳۴ میلیون در سال ۲۰۱۴ افزایش خواهد داشت اما باوجود این، سهم این سیستم عامل در بازار موبایل از ۷/۸ درصد در سال ۲۰۰۹ به ۹/۳ درصد در سال ۲۰۱۴ کاهش خواهد یافت.