PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : ساده ترین و کم هزینه ترین تغذیه متغیر



shahram80
10th August 2011, 03:03
با سلام خدمت دوستان عزیز
نقشه مداری که در زیر براتون میذارم ساده ترین و کم هزینه ترین مدار تغذیه متغییریه که میشه پیدا کرد و فقط با 4-5 قطعه ساخته میشود ولی به نسبت هزینه و کاری که میبرد کارایی خوبی دارد من شخصا نزدیک بیست سالی هست از اون استفاده میکنم و همه نیازهام رو برآورده کرده.
با چرخاندن ولوم 5 کیلوی مدار تغذیه از صفر تا ولتاژ ورودی تغییر میکند که می تواند تا 40 یا 50 ولت هم انتخاب شود فقط توجه کنید وقتی از مدار بار کشیده میشود ولتاژ آن مقداری کاهش میابد که باید با چرخاندن ولوم باید آنرا جبران کرد و ولتاژ را اندکی بالا برد. مدار خیلی ساده است و نیازی به توضیح نمیبینم ولتاژ ترانس در رکتیفایر یکسو شده و توسط خازن صافی ریپلهای آن گرفته میشود و وارد ترانزیستور میشود که بیسش به ولوم وصل است که ولوم هم با مقاومت 330 اهم به ولتاژ اصلی متصل بوده و با چرخاندن ولوم بایاس ترانزیستور تغییر میکند و ولتاژهای مختلفی بنا به حالت ولوم به ما میدهد. ترانزیستور قدرت را حتما روی هیت سینک مناسبی نصب کنید تا دمای اضافی آن گرفته شود. اگر در خانه ترانس یا آداپتور آماده دارید می توانیسد قسمت ترانس و پل دیود را حذف کنید .
موفق باشید

http://www.pic.iran-forum.ir/images/f3lgeu16tws1q4xse4hu.jpg (http://www.pic.iran-forum.ir/)