PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : مشکل در برد جارو برقی الجی و سامسونگ



asad12
3rd July 2014, 15:55
با سلام !
دوستان در بیشتر جاروبرقی های الجی و یا حتی سامسونگ که ولوم تنظیم دیمرش روی دستگیره ی لوله خرطومی قرار داره از مداری استفاده شده که با یک آی سی میکروکنترولر کار میکنه که اکثرا این آی سی به هم میریزه و عیبش هم این میشه که دستگاه یا با نوسان کار میکنه یا اصلا روشن نمیشه .حالا با این اوصاف آیا دوستان عزیز منبعی سراغ دارن که ما بتونیم این آی سی رو آماده ازشون بگیریم. ممنون میشم اگه راهنمایی کنید!
85919

shahab12
4th July 2014, 03:10
دوست عزیز خرابی ایسی که شما فرمودین یا برد جاروبرقی خیلی کمه شما همون ولومشو تعویض کنی مشگلش حل میشه

asad12
4th July 2014, 16:39
دوست عزیز خرابی ایسی که شما فرمودین یا برد جاروبرقی خیلی کمه شما همون ولومشو تعویض کنی مشگلش حل میشه

سلام!
با تشکر از آقای shahab12 ولی بنده همه قطعات رو چک کردم فقط خروجی این آی سی که گیت ترایاک رو تغذیه میکنه ولتاژ نداره یا با نوسان همراهه.
البته من از دیمر های کلید و پریز ها استفاده میکنم و تریاک خود دستگاه رو راه اندازی میکنم که با اینکار قسمتی از برد اصلی از کار میفته ولی جارو با دیمر تحویل مشتری میدم با وجود اینکه خیلی از تعمیرکارا دیدم به این مشکل که برمیخورند موتور رو یکسره میکنند . من این پست رو زدم تا بتونم با راهنمایی دوستان عزیز برد اصلی رو فعال کنم ،امیدوارم که نتیجه بگیریم!

ASALAK
22nd October 2014, 19:34
دوست عزیزهمانطور که مطلع هستید این نوعبردها دارای میکرو کنترلر خاص خود شرکت هستند ومتاسفانه اکثر وشاید همه این نوع ایسیها قابلیت رایت وپروگرام مجدد رو نداره ومتاسفنه یا باید دیمر مستقل سوار کرد ویا برد رو به قیمت گزاف تهیه کرد

که اونم بسته به جیب مشتری داره !!!

bahram chobin
22nd October 2014, 22:48
سلام
دوست عزیز در این مدلها 99درصد موارد
1- لحیم سردی ترانس 12ولت
2- همین ترانس12ولت سوخته
این ترانس12ولت تغذیه مدار هستش
3-عیب از اوپتوکوپلر5یا6پایه هست(نقش ولوم رو داره)
میکروکنترلر به هیچ وجه خراب نمیشه مگر مدار آبخوردگی داشته باشه