.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 10

موضوع: اصول کارکرد ناک سنسور (KNOCK SENSOR)

Threaded View

پست قبلی پست قبلی   پست بعدی پست بعدی
  1. #1


    تاریخ عضویت
    Jul 2010
    محل سکونت
    تهران
    علایق
    تحقیقات شغلی&فیلم
    شغل و حرفه
    برق و الکترونیک اتومبیل
    سن
    43
    نوشته ها
    3,180
    تشکر ها
    25,032
    29,946 سپاس از3,177 پست

    پیش فرض اصول کارکرد ناک سنسور (KNOCK SENSOR)

    ناك سنسور چيست؟ - KNOCK SENSOR
    ناک سنسور چیست؟ KNOCK SENSOR

    ناک KNOCK

    یعنی ضربه(كوبيدن...ضربه زدن)

    ناک سنسور یعنی سنسور ضربه

    همانطوری که از اسمش پیداست ربطی به ضربه داره و كارش شناسايي ضربه هاي وارد به موتور ماشين و اعلام اونها به اي سي يو هستش.

    اين ضربه ها به دليل سوخت ناقص و احتراق بد هنگام(زود هنگام يا دير
    هنگام)توسط پيستون و شاتون و قطعات متحرك به موتور ماشين زده ميشه(انفجار
    ناقص موجب اين فرايند ميشه) و در دراز مدت موجب خرابي و فرسايش موتور
    ميشه...صداي موتور رو هم زياد ميكنه و لرزش موتور زياد ميشه و نتيجه عمر
    موتور كم ميشه.

    ضربه زنی در اثر احتراق پیش رس(زود هنگام) یا خود سوزی مخلوط هوا و
    سوخت در داخل موتور ایجاد میشه ودر صورت تداوم میتواند منجر به صدمه به
    قطعات موتورگردد.

    از جمله صدمات اون ميشه به ترک خوردن و ذوب شدن پیستون خم شدن شاتون وصدمه به شمع ها اشاره کرد.

    سنسور ضربه بروز آنرا حس کرده وبه Ecu گزارش میکندو Ecu در جهت
    جلوگیری از آن مقدار آوانس جرقه را کم کرده ونسبت هوا به سوخت را کمی غنی
    تر میکند.

    با از بین رفتن ضربه زنی مجددا آوانس جرقه توسط Ecu افزایش میابد.
    این کاهش وافزایش مرتبا ادامه میابد تا جایی که موتور همیشه در شرایط
    آستانه ضربه زنی که حداکثر بازدهی وجود دارد کار کند.


    ناك سنسور روي بدنه موتور بيشتر در نواحي اوج تنش پيچ ميشه...

    عموما ناك سنسور يك عدد هستش اما در برخي موتور هاي پيشرفته از چند ناك سنسور در موتور در بخش هاي مختلف استفاده ميشه.

    بزارید توضیح بدم آوانس چیه:

    همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید همواره بعد از اینکه مخلوط
    سوخت و هوا در داخل سیلندر توسط جرقه شمع محترق شد زمانی طول میکشد تا
    احتراق درون سیلندر بسط پیدا کند و به همین دلیل تاخیر کوتاهی بین اولین
    جرقه(نقطه1)و شروع احتراق(نقطه 2)اتفاق میوفتد.

    جهت رسیدن به حداکثر قدرت خروجی موتور زمان جرقه می بایست طوری طراحی
    گردد که حداکثر قدرت احتراق(نقطه 3)در 10 درجه بعد از نقطه مرگ بالا *10
    ATDC(آخرين حد بالا رفتن پيستون)توليد شود.با توجه به فاصله زماني لازم از
    لحظه شروع جرقه تا لحظه احترق كامل؛جرقه مي بايست كمي قبل از نقطه مرگ
    بالا(**BTDC) زده بشه كه اون رو آوانس جرقه ميگن.

    ناک سنسور وقتي وارد عمل ميشه مقداري از قدرت ماشين رو کم ميکنه براي
    اينکه ميزان سوخت رو تغيير ميده و اين عمل باعث ميشه مقدار سوخت کمتر بشه
    و در نتيجه اندکي از قدرت ماشين کم بشه.

    گاهي به دليل استفاده از بنزين نا مرغوب ناک مرتبآ وارد مدار ميشه و
    اين عمل باعث ميشه قدرت ماشين کم بشه و راننده فکر کنه بخشي از ماشين مشکل
    داره

    اما مشکل از جايي نيست..

    مشکل بنزينه نا مرغوبه که باعث ميشه ناک براي جلوگيري از صدمه وارد عمل بشه و اين کارش باعث کاهش قدرت بشه.

    شما بايد بنزين ماشينتون رو مطابق با عدد تراکم موتور انتخاب کنيد و
    براي هر موتور از اکتان بنزين مخصوص اون استفاده کنيد تا شاهد اين مشکلات
    نباشيد.

    پايين بود اکتان بنزين موجب بيشتر شدن کار ناک سنسور ميشه.

    وقتي اکتان پايين باشه و مقدار تراکم بالا موتور ماشين شما بنزين رو
    بيشتر از حد ظرفيتش متراکم ميکنه و اين عمل باعث ميشه بنزين زود منفجر بشه
    و ضربه زده بشه.

    کار ناک دقيقآ تنظيم همين ضريه هستش و نميزازه به موتور فشار زيادي بياد.

    بالا بودن زياد اون هم همينطور.

    بهتره بگم براي ماشينهايي که ناک سنسور دارند بنزين سوپر و بنزين ساده
    فرق چنداني از بابت اصطحلاک نداره و شما خيالتون از بابت تنش هاي موتور
    راحته.

    فقط بنزين سوپر باعث کارکرد نرم تر ميشه و ميتونيد راحت دور رو بالا ببريد.

    البته استفاد از بنزين مناسب باعث بالا رفتن عمر ماشين ميشه.

    پس حد نرمال رعايت بشه.
    فایل های پیوست شده
    ---------------------------------------------------------------------------------------------





    Click here to enlarge



    • میان اینهمه "نامردی" باید شیطان را تحسین کرد که "دروغ" نگفت ...
      جهنم را به جان خرید، اما "تظاهر" به دوست داشتن آدم نکرد
















  2. 13کاربر از m.aminifar بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    aliabas (6th October 2012),bijanmoradi (19th July 2014),elc.rgb (11th November 2011),hossein206 (11th November 2011),kuhnavard (15th November 2011),mehdiashenab (11th November 2011),omeed_1355 (11th November 2011),ramina (14th November 2011),sajadnasirpor  (15th February 2012),shine1 (13th November 2011),محمد دهقان (11th November 2011),سپهر (11th November 2011),شهریار (11th November 2011)

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University