.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
صفحه 25 از 67 نخستنخست ... 515161718192021222324252627282930313233343545 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 241 تا 250 , از مجموع 667

موضوع: جدیدترین اخبار CNG

  1. #241


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    اولویت تولید با خودروهاي پایه گاز سوز است




    Click here to enlarge
    Click here to enlarge

    به گزارش خبر خودرو، سخنگوی ستاد مدیریت حمل ونقل سوخت کشور با اعلام اینکه شرکت های خودروساز داخلی در سال جاری بیش از ظرفیت های تعیین شده دوگانه سوزها در سبد سوخت کشور، مجوز ورود مخازن سی ان جی را دریافت نموده اند، از اعطای مجوز ورود مخازن سی ان جی در سال آتی با توجه به سهم دوگانه سوزها در سبد سوخت کشور خبر داد و گفت: ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت در سال آینده اولویت را به تولید خودروهای پایه گاز سوز داده است. حسین هاشمی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو،شرکت های تولید کننده خودرو را ملزم به ارائه برنامه های تولیدی در راستای تولید خودروهای پایه گاز سوز در سال 91 به ستاد مدیرت نمود و افزود: بنابر قانون خودروسازان تنها می توانند 25 درصد از محصولات تولیدی خود را به تولید خودروهای دوگانه سوز (مطابق با سهم دوگانه سوزها در سبد سوخت) اختصاص دهند.
    وی بر تولید خودروهای پایه گاز سوز تاکید کرد و گفت: چنانچه موتور خودرو نیز مطابق با سیستم گاز سوز طراحی و تولید شود مسلماً نتایج مثبت تر و مناسب تری را از جمله کاهش قابل توجه مصرف سوخت و نیز کاهش آلودگی هوا و در نهایت پایش بیشتر موتور خودرو به همراه خواهد داشت.
    وی یادآور شد: با توجه به تدابیر رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل ، مقرر گشته تا کیفیت مخازن وارداتی مورد نظارت و کنترل جدی قرار گیرد چرا که برخی از مخازنی که هم اکنون از سایر کشورها وارد و مورد استفاده خودروسازان و کارگاه های تبدیل مجاز قرار می گیرد، از کیفیت مناسب برخوردار نبوده و استفاده از آنها ممکن است عواقب جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.
    مدیر گروه خودرویی ستاد مدیرت حمل ونقل سوخت در ادامه سخنان خود از عدم اعطای مجوز جهت ورود مخازن بی کیفیت به کشور سخن به میان آورد و ابراز داشت: در سال جاری از ورود تعدادی از مخازن تولید شده توسط کشور چین که از کیفیت قابل توجه برخوردار نبوده و استاندارد لازم را نداشتند جلوگیری به عمل آمد.
    وی با اشاره به احداث و فعالیت کارخانه های تولید مخزن سی ان جی در داخل کشور ، اذعان داشت: در سال جاری شاهد روند مطلوب تولید مخازن با کیفیت و استاندارد توسط کارخانه های داخلی بودیم و پیش بینی می شود که تا نیمه نخست سال آتی ظرفیت این کارخانه ها به حداکثر برسد و دیگر نیازی جهت واردات مخازن سی ان جی احساس نگردد.
    به گفته وی، کارگروه ویژه ای متشکل از وزات نفت، سازمان ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی و ستاد مدیرت حمل و نقل سوخت بر امر کیفیت و استاندارد مخازن وارداتی و داخلی نظارت می نمایند و فعالیت این کارگروه کیفی سازی و اعطای مجوز ورود مخازن سی ان جی به کشور می باشد.
    هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: در سال جاری مجوز واردات بیش از 400 هزار مخرن سی ان جی برای خودروسازن صادر شد ،ضمن آنکه تعداد 150 هزار مخزن نیز در داخل کشور و توسط کارخانجات داخلی تامین گشته است که این تعداد مخزن 40 درصد از سبد سوخت را شامل می شود.

  2. #242


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    رییس هیات مدیره انجمن صنفی CNG کشور به عنوان عضو شورای مرکزی کنفدراسیون صنعت ایران انتخاب شد

    Click here to enlarge
    مجمع عادي کنفدراسيون صنعت ايران با بيش از 70 تشکل بزرگ صنفي و صنعتي عضو در حوزه‌هاي مختلف اقتصادي در روز چهارشنبه 25 بهمن 1390 برگزار شد كه آن اعضاي جديد كنفدراسيون صنعت ايران نيز مشخص شدند.
    به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی CNG کشور، در اين جلسه محسن خليلي عراقي، رئيس هيئت مديره كنفدراسيون صنعت ايران گفت: بحران جهاني، محاصره اقتصادي، موانع و محدوديتهاي فضاي کسب و کار، فعالان صنعتي و بازيگران عرصه توليد را با مشکلات ناهنجار و فزاينده روبرو كرده است؛ به‌طوريکه حيات بنگاههاي اقتصادي هر روز به صورت جدي‌تر و شديدتر تهديد مي‌شود. براي رهايي از اين وضعيت نيازمند تعامل، گفتگو و برقراري ارتباط همدلانه با توسل به خرد جمعي و تلاش همگاني هستيم.
    وي افزود: خوشبختانه قانون شوراي گفتگوي دولت و بخش خصوصي به تصويب رسيده است و جلسات اين شورا بصورت جدي و هدفمند از طرف بخش خصوصي دنبال مي‌شود. از سوي ديگر تصويب لايحه اصلاح فضاي کسب و کار مراحل نهايي را طي مي‌کند تا آن هم بزودي عملياتي شود. تصويب و اجراي اين قوانين و ساير دستاوردهاي قانون برنامه پنجم توسعه اقتصادي و اجتماعي کشور از جمله توفيقات بدست آمده در سايه همکاري فعالان صنعتي، تشکلها و تعاملات جامعه مدني است که اين امر ما را به همکاري و تعامل بيشتر بين نهادها و تشکلها در آينده اميدوار مي‌كند.
    همچنين حسين ساساني، دبيركل كنفدراسيون صنعت نيز در مجمع اين تشكل اظهار كرد: اقدامات کنفدراسيون صنعت ايران در راستاي تحقق چشم‌انداز و اهداف بلندمدت بوده که از بدو تاسيس کنفدراسيون صنعت ايران مورد توجه اعضاي هيئت مديره و مسئولان اجرايي بوده است و در هر سال بخشي از اهداف تحقق يافته است. اقدامات صورت گرفته در هر سال در جهت تکميل و بهبود فعاليتهايي است که در سال ماقبل صورت گرفته و به صورت نظام يافته ارتباط ارگانيگ خود را با فعاليتهاي گذشته حفظ كرده است.
    ساساني همچنين درباره استراتژي كنفدراسيون صنعت تا سال 1395 عنوان كرد: دستيابي به خودکفايي مالي و عملياتي، ارائه خدمات مورد نياز اعضا و بهبود کيفيت فعاليتها و خدمات فعلي.تقويت ظرفيت سازماني کنفدراسيون صنعت ايران، جذب اعضاي جديد و افزايش کمي اعضا در بخشهاي مختلف اقتصادي و مشارکت در بهبود فضاي کسب وکار و مکانيزمهاي توسعه اقتصاد بازار و بخش خصوصي از اهداف بلندمدت كنفدراسيون صنعت تا سال 1395 هستند.
    در ادامه مجمع، براي انتخاب اعضاي شوراي مرکزي که از 25 نفر عضو اصلي و 3 نفر علي البدل تشکيل مي شود، با حضور نماينده وزارت کشور راي‌گيري بعمل آمد و افراد زير انتخاب شدند:
    محسن خليلي‌عراقي، سعيد خليلي‌عراقي، حسين ساساني، نصراله ‌فلاح، محمدرضا جابرانصاري، ابوالحسن خليلي، سيدمسعود همايون‌فر، حسن فريداعلم، شهريار خاشع، پيمان خليلي‌عراقي، سيدحسين سليمي، شاهرخ ظهيري، پرويز شريفي‌سرابي، رضا تحصيلي، حسين اکبري، سيده‌فاطمه مقيمي، جواد خوانساري، محمدهادي گنجي، فرزين انتصاريان، علي‌اکبر صابري‌، محمدحسين استحقاري، محمدرضا ستوده، علي ديني، کيهاندخت کاويان‌پور، اردشير دادرس، غلامحسين احمدي، محمدمهدي تابع‌قانون، احمد تائب، علي حکيم‌عطار، حميدرضا صالحي.

  3. #243


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    آمار جايگاه‌هاي سي‌ان‌جي ؛ 1830 واحد




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبرخودرو ، آمار جایگاه‌های توزیع سوخت گاز طبیعی فشرده ( سی‌ان‌جی) با راه‌اندازی 6 جایگاه جدید به 1830 واحد افزایش یافته است.
    با تجهیز و راه اندازی این جایگاه ها ، آمار نازل های راه اندازی شده در سراسر کشور به 10 هزار و 620 مورد و ظرفیت عرضه گاز طبیعی فشرده شده در کشور به یک میلیون و 923 هزار مترمکعب در ساعت رسیده است. با تولید و تبدیل خودروهای دوگانه سوز در دو بخش تبدیل کارگاهی و تولید کارخانه ای، هم اکنون بیش از 2 میلیون و 600 هزار خودرو گازسوز در کشور وجود دارد. روزانه حدود 17 میلیون مترمکعب گاز طبیعی فشرده شده در جایگاه های سی ان جی به خودروهای دوگانه سوز تحویل داده می شود که این ظرفیت تا سقف 34 میلیون مترمکعب در روز قابل افزایش است. تا شش ماه آینده 460 جایگاه جدید سی ان جی در کشور راه اندازی خواهد شد و آمار جایگاه های سی ان جی فعال در کشور تا پایان سال 91 به 2500 واحد افزایش می یابد. با توسعه صنعت سی ان جی در سال های اخیر، هم اکنون سهم 25 درصدی گاز طبیعی فشرده شده در سبد سوخت ناوگان حمل و نقل کشور محقق شده است.

  4. #244


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    حیثیت صنعت سی ان جی در دست خودروسازان




    Click here to enlarge
    Click here to enlarge

    به گزارش خبر خودرو، دبیر انجمن صنفی صنعت سی ان جی کشور بر عدم ضرورت واردات مخازن سی ان جی از سایر کشورها در شرایط فعلی تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه هم اکنون کمبود شدید مراکز عرضه سوخت سی ان جی به طور واضح مشهود است ، از اینرو هم اکنون اولویت تولید خودروهای گاز سوز از آن خودروهای پایه گاز سوز می باشد. مرتضی ابراهیمی مقدم در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ضمن آشاره به کمبود حدود 900 باب جایگاه عرضه کننده این فرآورده نفتی به احتساب خودروهای گاز سوز طبق آمار رسمی ، افزود: چنانچه خودروهایی را که به صورت غیر رسمی در مراکز غیر مجاز تبدیل به دوگانه سوز شده اند را به آمار فوق بیفزاییم، مسلماً بیش از یک هزار باب جایگاه سی ان جی در کشور نیازمند احداث و راه اندازی خواهند بود.
    وی ضمن تاکید بر توقف فعالیت کارگاه های تبدیل خودروهای دوگانه سوز در شرایط کنونی، ابراز داشت: هم اکنون لازم است که تنها شرکتهای خودروسازی مبادرت به تولید دوگانه سوز آن هم از نوع پایه گاز سوز نمایند.
    وی ضمن اشاره به مزایای خودروهای پایه گازسوز در مقایسه با سایر خودروهایی که به صورت کارگاهی دوگانه سوز می شوند،تصریح کرد: با توجه به اینکه تولید پایه گاز سوزها مزایای بیشماری را از جمله کیلومتر پیمایش بیشتر موتور خودرو، ایجاد آلایندگی کمتر در کنار مصرف سوخت پایین را به همراه دارد. اما متاسفانه بر اساس آمار سامانه هوشمند دوگانه سوزها ، تا کنون تنها تعداد 3 هزار دستگاه خودروی پایه گاز سوز در کشور شماره گذاری شده است.
    وی ضمن ابراز بی اطلاعاتی از دلیل روند کند تولید خودروهای پایه گاز سوز در کشور، بیان داشت: لازم است که خودروسازان در راستای مرتفع نمودن گلوگاه های موجود بر سر راه تولید انبوه موتور این دسته از خودروها اقدام نمایند و با این اقدام حیثیت صنعت سی ان جی را حفظ نمایند.
    نکته مهمی که ابراهیمی مقدم در ادامه به آن اشاره کرد،لزوم تغییر پلتفرم خودروهای دوگانه می باشد.
    وی تصریح کرد: لازم است که شرکت های خوروساز داخلی همانند خودروسازان بزرگ دنیا نسبت به تغییر مکان مخزن سی ان جی در خودرو و قرار گرفتن آن در کف وسیله نقلیه اقدام نمایند چراکه این امر موجبات افزایش میزان اقبال مردم را جهت خرید دوگانه سوزها فراهم می آورد ضمن آنکه موجب می گردد تا حجم ذخیره گاز سی ان جی در مخزن به میزان قابل توجهی افزایش یابد.
    وی متذکر شد: لازم است که شرکت های خودروسازی نسبت به ارتقای سطح کیفی دوگانه سوزها توجهات لازم را مبذول نمایند.
    دبیر انجمن صنفی صنعت سی ان جی کشور در پایان از اختلاف بین قبوض گاز و فروش جایگاه های سی ان جی در کشور سخن به میان آورد و خاطرنشان کرد: متاسفانه با گذشت 14 ماه از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها ، اختلاف بین این دو هنوز مرتفع نگشته است.

  5. #245


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    بررسی۳ جانبه مشکل محاسبه‌ گاز جایگاه‌ها/تقاضا برای احداث‌جایگاه‌های زنجیره‌ای

    مدیر CNG شرکت پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه تاکنون در بخش جایگاهی صنعت CNG دو میلیارد دلار توسط دولت و شرکت ملی نفت سرمایه‌گذاری انجام شده است، گفت: در حال حاضر 3 پیشنهاد برای ایجاد گسترده جایگاه‌های زنجیره‌ای CNG روی میز ما در حال بررسی است.
    به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، شهرام اسدپور در میزگرد بررسی مشکلات صنعت CNG در خبرگزاری فارس، اظهار داشت: اولین تکاپوها برای ورود سوخت CNG به سبد سوخت ایران در سال 81 و 82 آغاز شد و اولین جایگاه‌های CNG‌در سال 83 به بهره‌برداری رسیدند.
    وی با بیان اینکه تاکنون سرمایه‌گذار اصلی این صنعت دولت بوده است، اضافه کرد: به طور کلی 3 میلیارد دلار در دو محور خودرویی و جایگاهی تاکنون در صنعت CNG سرمایه‌گذاری شده است.
    مدیر CNG شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی افزود: بر اساس آخرین آمار 1830 جایگاه CNG تاکنون راه‌اندازی شده است که در هر ساعت ظرفیت ارائه 2 میلیون متر مکعب گاز در آنها وجود دارد.
    وی گفت: به صورت رسمی 2.7 میلیون خودرو دوگانه سوز در کشور وجود دارد اما احتمالا در کل 3 میلیون خودرو از کل 12 میلیون خودرویی که در کشور تردد می‌کنند دوگانه‌سوز هستند که در هر روز 16 میلیون مترمکعب CNG به آنها تحویل می‌شود.
    اسدپور مزایای استفاده از CNG را تعادل نسبی در عرضه و تقاضای سوخت در بخش حمل و نقل، ایجاد22 هزار فرصت شغلی و صرفه‌جویی در هزینه‌های عمومی کشور دانست و گفت: البته این صنعت هنوز نوبنیاد است چنانکه ما در بخش پروژه‌ای به همه اهداف نرسیده‌ایم و فارغ از آن باید به اهداف بلندمدت نیز دسترسی پیدا کنیم.
    وی اضافه کرد: در مقایسه با قدمت 80 ساله جایگاه‌های بنزین تنها 8 یا 9 سال است که جایگاه‌های CNG در کشور راه‌اندازی شده و به همین دلیل باید برای بهبود فرآیند عرضه این سوخت هنوز تلاش زیادی انجام شود.
    مدیر CNG شرکت ملی پخش و فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه تجهیزات کل جایگاه‌های موجود در کشور با بودجه شرکت ملی نفت تهیه شده است، اضافه کرد: از این تعداد بخش خصوصی تعدادی را با ارائه زمین و ساخت ابنیه و انشعابات به بهره‌برداری رسانده است و در بخش خصوصی نیز که عمدتا شهرداری‌ها زمین آن را تأمین کرده‌اند ابنیه و انشعابات نیز با سرمایه شرکت ملی نفت ایجاد شده است.
    وی با اشاره به رغبت بخش خصوصی برای تأسیس جایگاه CNG با توجه به افزایش تعداد خودروهای دوگانه‌سوز گفت: چند پیشنهاد از بخش خصوصی برای ایجاد جایگاه‌های زنجیره‌ای CNG در تیراژ بالا نیز داشته‌ایم که روی آن کار می‌کنیم.
    وی در ادامه اظهار داشت: به دلیل اینکه جایگاه‌های CNG تجهیزات پیچیده‌تر مکانیکی، الکترونیکی و فشارسازی تا 250 بار را مورد استفاده قرار می‌دهند نیاز به بهره‌برداری، نگهداشت و تعمیرات درست دارند و به علت آسیب گاه به گاه این تجهیزات نیاز آنها به تعمیرات بیشتر است.
    اسدپور اضافه کرد: به همین دلیل ممکن است بخشی از این جایگا‌ه‌ها از کار بیفتند و ما نیز تلاش کرده‌ایم با تدوین روش‌هایی توقف‌ها را به حداقل برسانیم چنانکه بر اساس آخرین آمارهای ما 2 درصد جایگاه‌ها به دلیل مشکلات تجهیزات کار نمی‌کنند.
    وی در ادامه با بیان اینکه بر اساس آمار ما 50 درصد جایگاه‌ها در اختیار بخش خصوصی قرار دارند، گفت: برای 930 جایگاه به بخش خصوصی تجهیزات دادیم و 900 جایگاه نیز در اختیار بخش غیرخصوصی قرار دارد.
    وی افزود: بر اساس چشم‌انداز باید 2 هزار و 500 جایگاه CNG در کشور داشته باشیم چنانکه در حال حاضر 450 جایگاه در مراحل مختلف در حال احداث هستند و سال آینده نیز تعداد قابل توجهی به آنها اضافه خواهد شد.
    وی با تأکید بر اینکه سبد سوخت باید در برنامه‌ریزی کلان CNG مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: در حال حاضر از نظر سهم در نظر گرفته شده برای CNG از نظر تأمین تعداد جایگاه‌ها در سبد سوخت به وظایف خود عمل کرده‌ایم و اگر قرار است تعداد خودروها از سهم سبد سوخت بیشتر شود برنامه‌ریزی کلان باید تغییر کند.
    مدیر CNG شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه نواقص فرآیند سوخت‌رسانی CNG باید به مرور زمان شناسایی و اصلاح شود، گفت: پیش از موضوع کارمزد باید به این نکته توجه کنیم که CNG باید مانند بنزین که به صورت کارمزدی و درجه‌بندی شده مورد استفاده قرار می‌گیرد درجه‌بندی شود تا جایگاه‌داری که خوب تلاش می‌کند و مطابق با استانداردها و دستور‌العمل‌ها رفتار می‌کند حق‌الزحمه بیشتری دریافت کند.
    وی اضافه کرد: ما طرح درجه‌بندی جایگاه‌های CNG را پیشنهاد کرده‌ایم که اگر مصوب شود پیش بینی می‌کنیم بسیاری مسائل در قالب آن قابل مدیریت باشد چنانکه موضوع کارمزد جایگاه‌های CNG نیز در لوای این طرح قابل پیگیری است.
    اسدپور با اشاره به اهمیت یافتن مسئله کارمزد پس از اجرای هدفمندی یارانه‌ها و افزایش قیمت CNG گفت: در حال حاضر هر مترمکعب CNG با قیمت 300 تومان عرضه می‌شود که 260 تومان آن باید به شرکت گاز عودت داده شود اما در سال گذشته 2 اقدام اصلاحی خوب برای حل مشکل جایگاه‌داران انجام شده است.
    وی افزود: یکی از این اقدامات، قانون اصلاح اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده بود چنانکه شرکت ملی گاز 10.4 تومان از 40 تومان کارمزد جایگاه‌دار را به عنوان مالیات در قبض لحاظ می‌کرد اما خوشبختانه این مالیات حذف و میزانی که از ابتدای هدفمندی دریافت شده بود عودت داده شد.
    وی در پاسخ به گفته دادرس که بازگشت مبالغ را تنها پس از شروع سال جدید تأیید می‌کرد، گفت: از نظر ما این مسئله به دلیل وجود مصوبه‌ ستاد هدفمندی یارانه‌ها حتما باید اجرایی شود و تاریخ اجرای آن نیز شروع اجرای هدفمندی یارانه‌ها است.
    اسد‌پور اضافه کرد: مسئله دیگر قیمت برق است که با مساعدت رئیس جمهور در حال حاضر تعرفه برق جایگاه‌ها با تعرفه کم باری محاسبه می‌شود.
    وی در ادامه اظهار داشت: تاکنون در بخش جایگاهی صنعت CNG دو میلیارد دلار توسط دولت و شرکت ملی نفت سرمایه‌گذاری انجام شده است و ما از جایگاه‌‌داران تقاضا می‌کنیم دستور‌العمل‌ های شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی را حتما رعایت کنند تا بهره‌برداری بهینه از جایگاه‌ها محقق شود.
    وی یکی از این دستور‌العمل‌ها را نگهداشت جایگاه‌ها دانست و گفت: شرکت‌هایی برای نگهداشت جایگاه‌ها مجوز گرفته‌اند تا به صورت دوره‌ای جایگاه‌ها را چک کنند اما تعداد قراردادهای منعقده با این شرکت‌ها کم است و جایگاه‌داران به اهمیت آن واقف نیستند چنانکه هزینه اندک نگهداشت باعث خواهد شد عمر جایگاه‌ها افزایش یافته و توقف آنها کم شود.
    مدیر CNG شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: درباره کیفیت و کمیت گاز وارد شده به جایگاه های CNG و همچنین نظارت بر رعایت استانداردها تقاضا می‌کنیم سازمان استاندارد به صورت جدی در این زمینه ورود پیدا کند.
    وی اضافه کرد: توقع داریم به معاینه ادواری خودروهای سبک و سنگین دوگانه‌سوز که برعهده وزارت راه و وزارت کشور گذاشته شده بها داده شود، چرا که بحث ایمنی بسیار مهم است و در صورت آغاز آن به جز اشتغال‌زایی، ارتقاء ایمنی نیز حاصل خواهد شد.
    اسدپور در خصوص آموزش بهره‌برداری از جایگاه‌ها گفت: ما در حال حاضر برای راه‌اندازی هر جایگاه 4 اپراتور و یک تکنسین را آموزش می‌دهیم که ممکن است اپراتور از این شغل خارج شود و به همین دلیل لازم است آموزش‌های لازم توسط مراکز آموزشی ارائه شود تا جایگاه داران با کمبود تکنسین ماهر مواجه نشوند.
    وی بهترین مرکز برای آموزش این تکنسین‌ها را وزارت کار دانست و گفت: جای وزارت کار در صنعت CNG خالی است و توقع داریم آنها به این صنعت وارد شوند تا آموزش‌های مهارت و تکنسین‌ها در دستور کار قرار بگیرد.
    وی با تأکید بر اینکه تصمیم‌گیری درباره درجه‌بندی جایگاه‌ها در اختیار کارگروه حمل و نقل و ستاد هدفمندی قرار دارد، گفت: ما تنها می‌توانیم بگوییم بررسی‌های خود را انجام داده‌ایم و گزارش‌های خود را ارائه کرده‌ایم.
    مدیر CNG شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با تأکید بر اینکه جایگاه داران قطعا سود می‌کنند که فعالیت خود را ادامه می‌دهند، اضافه کرد: اما این مطلب که نقطه مطلوب چه نقطه‌ای است تنها در محور زمان قابل تشخیص است.
    وی افزود: تجهیزات نو هستند و هزینه‌های استهلاک آنها کم است و کارمزد امروز نیز کفاف‌دهنده جایگاه است اما دید ما در این مورد درازمدت است چرا که هم شرکت ملی پخش و هم سازمان حمایت و هم انجمن صنفی CNG گزارش‌های خود را در این باره ارائه کرده‌اند.
    اسدپور تأکید کرد: همین الان متقاضیان بیشماری برای تأسیس جایگاه‌ها با تأمین تجهیزات از سوی دولت وجود دارند.
    وی در پاسخ به گفته دادرس مبنی بر سودده نبودن اداره جایگاه‌های CNG گفت: همین که جایگاه سرپا می‌ماند و جایگاه‌دار تلاش می‌کند جایگاه اداره شود نشان می‌دهد این فعالیت سودآور است کما اینکه وقتی بعضی افراد با آورده خودشان تجهیزات را خریداری و آماده کرده‌ اند باز هم نشان‌دهنده سودآور بودن این فعالیت است.
    وی اضافه کرد: استهلاک تجهیزات جایگاه‌های CNG از جایگاه‌های بنزین بیشتر است و به تعمیر تخصصی نیاز دارد و به همین کارمزد را باید در بازه زمان مورد مقایسه قرار داد.
    وی با طرح این پرسش که اگر جایگاه‌داری سودآور نیست چرا با حجم بالایی از تقاضای احداث جایگاه CNG مواجه هستیم، گفت: در تهران که زمین گران است بخش خصوصی جایگاه را از شهرداری خریده است یعنی پول تجهیزات، زمین و ابنیه را پرداخت کرده و این به این معنی است که نگهداری جایگاه برای او صرفه اقتصادی دارد.
    اسدپور با بیان اینکه ایجاد مشوق‌های غیرکارمزدی را در قالب ایجاد کسب و کارهای جانبی پیگیری کرده‌ایم، گفت: این موضوع در کارگروهی با حضور رئیس‌جمهور مصوب و اعمال تمهیدات لازم در این باره به وزارت کشور محول شد.
    وی در خصوص تفاوت میترینگ شرکت ملی گاز و جایگاه‌ها اظهار داشت: درباره مغایرت میترها که حجم گاز ورودی را اندازه‌گیری می‌کنند به دلیل اینکه یک موضوع چندوجهی است موضوع بین شرکت ملی پخش، شرکت ملی گاز و انجمن صنفی CNG بررسی کارشناسی می‌شود که امیدواریم به یک روش قابل اطمینان برای میترینگ گاز ورودی به جایگاه‌ها دست پیدا کنیم.
    وی با بیان اینکه نباید سود جایگاه CNG را با جایگاه بنزین مقایسه کرد، گفت: کسانی که جدیدا وارد CNG می‌شوند حتما مزه سود این صنعت را چشیده‌اند کما اینکه در تهران 10 ها مورد تقاضای دریافت تجهیزات به ما رسیده است و در حال حاضر 3 پیشنهاد سنگین برای ایجاد جایگاه‌های زنجیره‌ای CNG وجود دارد.
    وی یکی از موارد منفعت‌زای جایگاه CNG در برابر جایگاه‌های بنزین را این مسئله دانست که در جایگاه CNG در انتهای ماه پول گاز پرداخت می‌شود اما جایگاه‌داران بنزین باید نقدا یا نهایتا 48 ساعته هزینه بنزین خریداری شده خود را پرداخت کنند.

  6. #246


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    تست ادواری مخازن سی ان جی دوگانه سوزها آغاز شد




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو، معاون امور شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور از آغاز تست ادواری مخازن سی ان جی خودروهای دوگانه سوز خبر داد و گفت: پیش از این متولی انجام تست مخازن سی ان جی خودروهای گاز سوز وزات نفت بود اما هم اکنون این مسئولیت به وزارت کشور واگذار شده و اخیراً این وزارت خانه انجام تست مخازن سی ان جی دوگانه سوزها را به مراکز معاینه فنی محول نموده است.
    حمیدرضا صارمی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ضمن تاکید بر لزوم انجام تست مخازن سی ان جی تمامی دوگانه سوزها، افزود: عدم انجام تست مخازن ، ممکن است عواقب جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد چراکه مخازن سی ان جی خودروهای گاز سوز پس از گذشت مدتی از کارکرد ، فرسود می شوند.
    وی یادآور شد: چنانچه نواقص ایجاد شده در مخازن این دسته از خودروها به موقع مرتفع نشود، قطعاً خطرات جبران ناپذیری متوجه راننده ، سرنشینان و حتی عابرینی که از کنار این دسته از خودروها عبور می کنند ، می شود.
    وی با اعلام اینکه انجام تست مخازن سی ان جی ، امری تخصصی است و می بایست که متولی آن همچنان وزارت نفت می بود، ابراز داشت: متاسفانه با وجود همه این مسائل ، برابر قانون این وظیفه به وزارت کشور محول گردیده است.
    وی با بیان اینکه وزارت کشور تابع قانون می باشد و درصدد است که هرچه زودتر بر این مهم جامع عمل بپوشاند ، اظهار کرد: این وزارتخانه در ماه های اخیر مراکز معاینه فنی را به عنوان مکانی مناسب جهت انجام تست مخازن دوگانه سوزها در نظر گرفته است.
    معاون امور شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور در ادامه سخنان خود ضمن بیان اینکه هم اکنون تجهیزات و دستگاه های لازم جهت انجام تست مخازن یاد شده در حال واگذاری به مراکز مربوطه می باشد، اذعان کرد: هم اکنون این مهم به صورت پایلوت در مراکز معاینه فنی انجام می شود و از سال آتی تست مخازن سی ان جی خودروها به صورت انبوه آغاز می گردد.
    صارمی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مراکز معاینه فنی خودروها برابر قانون پاسخگو می باشند، بنابراین واگذاری این امر به مراکز مذکور بسیار مناسب تر از محول نمودن آن بر عهده کارگاه های تبدیل خودروهای دوگانه سوز می باشد

  7. #247


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    آرژانتین بیست‌وهفتمین سالگرد آغاز صنعت ملی CNG را جشن گرفت.

    Click here to enlarge

    در سالی که 170 هزار خودرو گازسوز در کشور آرژانتین تولید شد و تعداد خودروهای گازسوز این کشور از مرز 2 میلیون خودرو گذشت، این کشور 27 سال توسعه‌ی این صنعت را جشن گرفت. به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی CNG کشور، این رویداد توسط رئیس شرکت گاز طبیعی فنوسا آرژانتین، هوراشیو کریستیانی و رئیس اتاق CNG آرژانتین (CACNG)، فائوستو مارانکا، رهبری شد.
    ویدئویی که ‌یاد آورنده‌ی 27 سال صنعت CNG در کشور بود پخش شد و افرادی که نقش کلیدی در پیشبرد آن داشتند مورد تقدیر قرار گرفتند.
    هوراشیو کریستیانی در طی سخنرانی خود نقش «پیشروان و اشخاص الهام‌بخش» را که به این صنعت از ابتدای آن در سال 1984 امتداد و پویایی بخشیدند، مورد تأکید قرارداد: «آرژانتین همچنان در بخش گاز طبیعی برای خودروها یک قدرت به حساب می‌آید، نه تنها در تعداد خودروهای تبدیلی، بلکه در تعداد جایگاهها و تولیدکنندگان تجهیزات CNG. تولید کنندگان تجهیزات CNG رهبران بازار داخلی و صادرات هستند.»
    در ادامه فائوستو مارانکا افزود: «این واقعیت که بوینس‌آیرس یکی از پاکترین شهرهای دنیاست بیش از هر چیز به دلیل استفاده از خودروهای گازسوز است. وقتی به‌کارگیری گسترده‌ی CNG در حمل‌و‌نقل سنگین میسر شود از این بیشتر نیز پیشرفت خواهیم‌کرد.»

  8. #248


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    لزوم ایجاد جایگاه ویژه برای“CNG” در سبد سوخت کشور




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو، معاون عمرانی استاندار تهران و رئیس کارگروه صنعت “CNG” ضمن اشاره به رشد قابل قبول صنعت “CNG” در سال های اخیر در مقایسه با گذشته،گفت: هم اکنون بیش از یک هزار و 900 مرکز عرضه کننده این فرآورده نفتی در کشور وجود دارد که از این تعداد حدود 200 باب در استان تهران در حال عرضه سوخت به متقاضیان می باشد.
    محمودی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ضمن بیان اینکه در سالهای اخیر شاهد تنوع بخشی قابل قبولی بر سبد سوخت کشور شده ایم، افزود: از آنجایی که لزوم ایجاد تنوع در سبد سوخت کشور خصوصاً در این چند ساله اخیر با وجود اعمال تحریم های به وجود آمده در خصوص بنزین ، به شدت احساس می شود، خوشبختانه تنوانستیم با بکارگیری مدیریت استراتژیک در این راستا موفق عمل نماییم.
    وی ضمن ابراز خرسندی در خصوص امکان تولید بنزین در کشور به قدر نیاز و رسیدن به حد خودکفایی در این عرصه، ابراز داشت: بهره گیری از سوخت “CNG” در کنار سایر فرآورده های نفتی جهت تامین انرژی مورد نیاز خودروها کمک شایانی را به منظور قطع وابستگی ها از سایر کشورها نموده است.
    وی ایجاد شرایط مناسب در کشور جهت تولید و عرضه سوخت “CNG” را به عنوان یک مدیریت راهبردی عنوان کرد و متذکر شد: در صورتیکه دولت به سمت تولید خودروهای دوگانه سوز پیش نمی رفت و زیر ساخت های لازم را جهت توسعه صعت “CNG” در دستور کار خود قرار نمی داد، مسلماً ما نمی توانستیم در برابر تحریم ها موفق فایق آییم .
    رئیس کارگروه صنعت “CNG” تنوع بخشی بر سبد سوخت کشور را جزئی از سیاست های دولت مطرح کرد و اظهار داشت: این سیاست همچنان به طرق مختلف ادامه دارد ضمن آنکه حضور بخش خصوصی در این عرصه می تواند به میزان قابل توجهی جهت توسعه این صنعت مثمر ثمر واقع شود.
    محمودی از اعصای مجوز به دارندگان زمین مناسب جهت ایجاد جایگاه عرضه “CNG” خبر داد و گفت:مسئولین مربوطه امادگی این را دارند که با مالکینی که دارای زمین مناسب و مورد تایید اداره کل راه میباشند،در راستای احداث و راه اندازی جایگاه “CNG” و نیز در اختیار قرار دادن تسهیلات مناسب مشارکت و همکاری نمایند.
    به گفته وی، با توجه به اینکه سوخت “CNG” به عنوان یک محصول بومی در کشور مطرح می باشد ، بنابراین لازم است که از جایگاه ویژه ای در سبد سوخت کشور برخوردار باشد.
    معاون عمرانی استاندار تهران در پایان بر لزوم دوگانه سوز شدن سیستم حمل و نقل عمومی تاکید و خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش روز افزون آلودگی هوا خصوصاً در کلان شهرها و نیز لزوم کاهش میزان مصرف بنزین در کشور،ضرورت دوگانه سوز شدن سیستم حمل و نقل عمومی دوچندان می شود.

  9. #249


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    خبرگزاری فارس: وعده‌های دولت به جایگاه‌داران‌CNG عملی نشد

    Click here to enlarge

    رئیس انجمن صنفی سی ان جی با اشاره به اینکه وعده‌های دولت به جایگاه‌داران سی ان جی عملی نشد ،گفت:۳ پیشنهاد برای قیمت گذاری، نرخ کارمزد و رتبه بندی جایگاه‌داران در فار دوم هدفمندی را مطرح کرد به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی CNG کشور به نقل از خبرگزاری فارس، اردشیر دادرس در میزگردی که با عنوان بررسی مشکلات جایگاه های سی ان جی در خبرگزاری فارس برگزار شد،گفت: من از خبرگزاری فارس که این میزگرد را تشکیل داد تشکر می کنم،اما باید بگویم بهتر بود مسئولانی از ستاد هدفمندی یارانه‌ها و ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت نیز در این میزگرد حضور می داشتند تا بتوانیم مسائلی را نیز مطرح کنیم.

    * برخی مشکلات، تاریخی است

    مدیر انجمن صنفی سی ان جی ادامه داد: در واقع سالهای اول دهه هشتاد این صنعت وارد نظام سوخت‌رسانی کشور شد و جایگزین به حقی برای بنزین و دیگر حامل‌های انرژی بود.

    وی با اشاره به زحماتی که دولت طی این مدت برای احداث جایگاه های سی ان جی کشیده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه دولت در این مسیر سرمایه‌گذاری‌های خوبی را انجام داد باید از زحمات مسئولان طی دهه‌۸۰ و مخصوصا در ۳ سال گذشته تقدیر و تشکر شود ولی آنچه که امروز نیاز صنعت سی ان جی است، چالش هایی است که در حال حاضر برای این صنعت به وجود آمده است.

    دادرس با اشاره به این چالش ها خاطرنشان کرد: مباحث مربوط به کارمزد جایگاه‌های CNG یکی از چالش ها و ضعف های تاریخی است که ازمان قدیم گریبان گیر این جایگاه ها بوده است به طوری که امروزه مشاهده می‌کنیم که این کارمزد تنها برای جایگاه‌های دولتی طراحی شده است.

    رئیس انجمن صنفی سی ان جی ادامه داد: همانطور که آقای اسدپور اشاره کردند پیمانکاران بهره‌بردار در این جایگاه‌ها فقط می‌توانند از این کارمزد استفاده کنند و کارمزدی که مالکان بخش خصوصی به عنوان هزینه‌های زمین و تاسیسات نیاز دارند تا از آن منتفع شوند در آن دیده نشده است.

    * چرا مصوبه سازمان حمایت در مورد کارمزد جایگاه ها اجرا نشد

    وی گفت: در خرداد ماه سال۹۰ یک جلسه با شرکت ملی پخش، سازمان حمایت و ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت داشتیم تا با توجه به مکانیسم‌های درجه‌بندی جایگاه‌ها از نظر آمایش جغرافیایی، جایگاه ها را طبقه بندی و کارمزد هایی را برایشان در نظر بگیریم.



    وی ادامه داد: کارشناسان انجمن صنفی CNG برای قیمت‌گذاری جداولی را تعیین کردند و سازمان حمایت به این جمع‌بندی رسید که بتواند کارمزد یک متر مکعب گاز را از بدو ورود تا خروج گاز از جایگاه‌های CNG بدون احتساب زمین و تاسیسات به میزان ۵۲ تومان مصوب کند و این در واقع حداقل کارمزدی بود که قراربود برای جایگاه‌های CNG در نظر گرفته شود که متاسفانه طی مدت گذشته تا کنون اجرا نشده است.



    *مشکلات متعدد اختلاف در میزان مصرف گاز جایگاه‌ها

    دادرس با اشاره به بحث اختلاف کنتور و میترینگ شرکت ملی گاز تصریح کرد:در خصوص اختلاف کنتور و میترینگ نیز باید اظهار کرد که در حال حاضر به دنبال مکانیسم‌ها و راه‌حل‌هایی هستیم تا این موضوع هر چه سریعتر برطرف شود اما وزارت نفت باید در این خصوص وارد شود و راه کار مناسبی را ارائه کند تا همانند بنزین بتوانیم با یک فرمول مشخصی استفاد کرده و این مشکل را برطرف و حل کنیم.



    وی توضیح داد: در حال حاضر طبق جداول و آماهایی که داریم بین ۵ تا ۷ درصد انحراف در جایگاه‌های مختلف وجود دارد که این اختلاف مخصوصا در جایگاه‌های استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان حنوبی و همچنین مازندران مشکلات عدیده ای را ایجاد کرده است.

    رئیس انجمن صنفی جایگاه داران سی ان جی ادامه داد: مشکل بعدی که موجب شده است تا جایگاه داران نتوانند ان طور که می پنداشتند از این صنعت سود بدست آوردند عوارض مربوط به مالیات بر ارزش افزوده است.



    دادرس خاطرنشان کرد: اختلاف در کنتور و میترینگ موجب شده است تا مالیات بر ارزش افزوده مضاعف بر جایگاه های سی ان جی ایجاد شود و براساس آن جرایم سنگینی برای جایگاه داران بسته شود که نتوانند از عهده آنها برآیند.

    * کمبود 150 جایگاه سی ان جی در تهران

    دادرس با اشاره به تعداد جایگاه‌های سی ان جی مورد نیاز در کشور اظهار داشت: طبق آماری که به دست آوردیم امروزه شرکت پالایش و پخش زحمات زیادی را برای توسعه جایگاه‌ها انجام داده‌اند ولی آنچه مهم است این است که در حوزه صنعت CNG در واقع کنترل کافی وجود ندارد یعنی تعداد خودروها و ناوگان حمل و نقل عمومی رو به افزایش است و این باعث می‌شود آنچه در برنامه‌های شرکت پالایش و پخش به عنوان بودجه و امکانات برنامه‌ریزی شده است همواره جواب گوی این تعداد مصرف‌کننده نباشد.



    وی مثال زد: در شهرهای مختلف مانند تهران حدود ۱۲۰ تا ۱۵۰ جایگاه، در شهرستان کرج ۴۰ جایگاه و کلان‌شهرهای دیگر نیز مانند اصفهان حدود ۴۰ تا ۴۵ جایگاه،در تبریز حدود ۳۰ تا ۳۵ جایگاه مورد نیاز است که با کمک بخش خصوصی باید این تعداد جایگاه احداث شود.

    * وعده های دولت در خصوص جایگاه های سی ان جی اجرایی نشد

    وی با اشاره به مباحث مربوط به کارمزد جایگاه ها و کمک هایی که قرار بود به جایگاه ها انجام شود خاطرنشان کرد: براساس موصوبه دولت و ستاد هدفمندی قرار بود یک کارمزد ویژه برای سرمایه گذاران تعیین شود که این کار انجام نشد و از طرفی نیز مقرر شد تا بسته‌های حمایتی به این جایگاه ها اختصاص داده شود اما متاسفانه صنعت CNG از این بسته‌های حمایتی گریزان شده است زیرا در واقع هیچ کدام از این بسته ها عملی نشده است.

    رئیس انجمن صنفی صنعت سی ان جی خاطرنشان کرد: مباحث مربوط به کاربری تجاری جایگاه‌ها، معافیت‌های مالیاتی و بیمه، مباحث آموزش برای اپراتورهای جایگاه‌ها نیز هنوز اجرایی نشده است و مشکلات زیادی را ایجاد کرده است.

    دادرس افزود: در نیمه اول سال 90 از طرفی ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت اعلام شد که کارمزد ۷۰ تا ۹۰ تومان برای جایگاه های سی ان جی تعیین شده است اما تا امروز آن حداقل کارمزد را که مورد تصویب سازمان حمایت است و به ستاد هدفمندی اعلام شد همچنان اجرا نمی‌شود چه رسد به کارمزد 70 تا 90 تومانی که هنوز مشخص نیست این کارمزد ها اجرایی شوند.

    * علت صف های طولانی جایگاه های سی ان جی

    وی تصریح کرد: واقعا صنعت CNG نیاز به سوبسید و یارانه خاصی ندارد و اگر حق واقعی جایگاه‌داران پرداخت شود، سرمایه گذاران بخش خصوصی با رغبت به این صنعت وارد می شوند اما عدم اجرای نرخ کارمزد مصوب در ۹ ماه گذشته ناخواسته باعث شده است که یک خطای بزرگی در سرمایه‌گذاری ‌های آتی صنعت CNG شود.

    رئیس انجمن صنفی جایگاه داران سی ان جی با اشاره به صف‌های طولانی مقابل جایگاه‌های سی ان جی گفت: چند عامل موجب ایجاد صف های طولانی در مقابل جایگاه های سی ان جی شده است که می توان به بالا بودن عمر مفید ناوگان حمل و نقل در ایران، از طرفی پیمایش جاده‌ای برای رسیدن به این جایگاه‌ها و مصرف زیاد سوخت در کشور اشاره کرد که باید این عوامل طبق استاندارد های جهانی کاهش یابد تا شاهد صف های طولانی در مقابل جایگاه ها نباشیم.

    * بی‌توجهی به جایگاه های سی ان جی مشکلات زیادی در پی دارد

    وی با اشاره به تعداد جایگاه های موجد در ایران در مقایسه با دیگر کشورها خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در ترکیه حدود ۷ میلیون خودرو وجود دارد اما بیش از ۱۲ هزار و ۸۰۰ جایگاه احداث شده است. این در حالی است که در ایران حدود ۱۲ میلیون خودرو وجود دارد اما تعداد جایگاه های موجود کفاف این تعداد خود رو را نمی دهد.



    وی ادامه داد: این در حالی است که تا ۳ یا ۴ سال آینده به ۲۰ میلیون خودرو می‌رسیم و حدود ۱۵ هزار جایگاه در ایران وجود لازم است که جوابگوی تعداد خودروهای ایران باشد.

    دادرس ادامه داد: در کشور ترکیه حدود ۱۲ هزار جایگاه موجود توسط ۸ شرکت بزرگ احداث شده است اما در ایران این گونه نیست و این تعداد جایگاه توسط بخش های مختلف احداث می شود که بهتر این است که بتوانیم روند احداث جایگاه های سی ان جی را اصلاح کنیم.

    رئیس انجمن صنفی صنعت سی ان جی با اشاره به اینکه تنها 10 درصد از جایگاه های موجود توسط بخش خصوصی احداث شده است گفت: در حال حاضر درخواست‌های جدید به طور پیوسته و متناوب به انجمن صنفی و شرکت پالایش و پخش ارائه می‌شود اما آنچه که می‌بینیم این است که تنها ۱۰ درصد از جایگاه‌های موجود خصوصی است و این توفیق را بخش خصوصی نداشته است تا در این زمینه بیش از گذشته وارد شود.

    وی با اشاره به اینکه خوشبختانه تا امروز جایگاهی وجود ندارد که به خاطر کارمزد تعطیل شده باشد، تصریح کرد: اما کمبود کارمزد موجبات دلسردی و پشیمانی را در جایگاه داران ایجاد کرده است.

    دادرس با اشاره به صحبت های مدیر بخش سی ان جی شرکت ملی پخش خاطرنشان کرد: من با فرمایش آقای اسد پور مبنی بر سودآوری جایگاه‌ها موافق نیستم و علت آن باز می‌گردد به نحوه محاسبه واحد برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌ها نفتی،زیرا از ابتدای سال جاری به دنبال نحوه محاسبه قیمت‌های جایگاه‌هابه این نتیجه رسیدیم که ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت و شرکت ملی نفت و انجمن به ارقامی مانند۶۰، ۶۵ ، ۷۰ و ۸۰ تومان برای کارمزد رسیدند اما هنوز این میزان کارمزد مصوب به جایگاه ها داده نشده و اگر هم کارمزدی پرداخت شده است تنها به جایگاه های دولتی بوده است.

    وی با اشاره به اینکه جایگاه های مربوط به شهرداری ها خصوصی نیست ادامه داد: حتی جایگاه هایی که در اختیار شهرداری ها است سود ده نیست و انها نیز از این موضوع گله مند هستند.

    * شرکت گاز به مصوبه مالیات برارزش افزوده عمل نکرد

    رئیس انجمن صنفی جایگاه داران با اشاره به مالیات به ارزش افزوده و نرخ برق جایگاه ها خاطرنشان کرد: مصوبه جدید مالیات برارزش افزوده مقرر کرده است که از ۲۸ آذرماه سال قبل اجرایی شود،اما متأسفانه از اول فروردین‌ماه امسال عملی شد و در مورد برق نیز باید گفت تنها این مصوبه محاسبه کم باری تنها برای جایگاه های تک منظوره محاسبه می شود اما جایگاه های دومنظوره که 80 درصد برقشان توسط کمپرسورهای سی ان جی مصرف می شود از این مصوبه مستثنی شده اند.

    *۳پیشنهاد برای اجرای گام‌دوم هدفمندی؛ با انجمن های صنفی مشورت نشد

    دادرس با اشاره به اجرای گام دوم قانون هدفمند کردن یارانه ها نیز ادامه داد: آثار مثبت گام اول هدفمند کردن یارانه‌ها بر کسی پوشیده نیست اما متأسفانه جایگاه‌داران از این امر ضرر کرده‌اند اما برای اجرای گام دوم هدفمند کردن یارانه ها تا به امروز با انجمن‌های صنفی و تخصصی هیچ مشورتی نشده است زیرا ما پیشنهاد‌ها وراهکارهای مختلفی برای کاهش مشکلات این بخش در گام دوم هدفمندی یارانه‌ها داریم.

    وی با اشاره به جلسه وزرای صنعت و اقتصاد با بخش خصوصی تصریح کرد: برای اجرای گام دوم هدفمندی بهتر است این نشست‌ها با انجمن‌ها نیز گذاشته شود تا راهکارهای آنها نیز ارائه شود.

    رئیس انجمن صنفی صنعت سی ان جی ادامه داد: در فاز دوم هدفمندی باید گفت قیمت CNG براساس شاخصهای جهانی تعیین شود که باید بین ۲۵ تا ۳۵ درصد قیمت بنزین باشد. از طرفی نیز باید کارمزد جایگاه ها براساس مصوبه ستاد هدفمندی در سال 90 اجرا شود و هر چه سریعتر تکیلف طرح رتبه بندی جایگاه ها نیز مشخص شود تا بتواند مشکلات را در این بخش کاهش دهد.

  10. #250


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    دبیر کنفرانس صنعت CNG : « پنجمین کنفرانس صنعت CNG » در شهریور ماه سال آینده به صورت بین المللی برگزار می‏گردد.

    حسین هاشمی سخنگوی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور و دبیر پنجمین کنفرانس صنعت CNG در گفتگو با ستاد خبری کنفرانس عنوان کرد :«پنجمین کنفرانس صنعتCNG» باهدف ارتقای سطح علمی وکیفی وایجادانگیزه برای سرمایه‏ گذاری بخش خصوصی در شهریور ماه سال 1391 به صورت بین المللی برگزارمی‏گردد.

    ایشان در ادامه افزودند : ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور و شرکت ملی پخش فرآورده‏ های نفتی ایران به عنوان متولی صنعت CNG در ایران عهده‏ دار سیاستگذاری و اجرای سیاست‏های کلان این صنعت می‏باشند.

    دبیر کنفرانس بین المللی صنعت CNG خاطر نشان کردند : در برنامه توسعه دراز مدت جمهوری اسلامی ایران با توجه به منابع عظیم گاز،افزایش ظرفیت تولید گاز متناسب با حجم ذخایر کشور به منظور تامین مصرف داخلی و حداکثر جایگزینی سوخت‏های پاک مثل CNG با فرآورده‏های نفتی لحاظ شده است.
    سخنگوی مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور در ادامه گفت : ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور و شرکت ملی پخش فرآورده‏ های نفتی ایران قصد دارند با تاكيد بر ارتقا و توليدعلم، رشد پرشتاب و مستمر اقتصادي، ارتقاء نسبي سطح درآمد سرانه و رسيدن به اشتغال كامل ضمن استمرار حرکت رو به رشد صنعت CNG، بر سرعت و غنای این حرکت بالنده بیافزاید.

    حسین هاشمی در تبین وظایف ارگان های وابسته به صنعت CNG بیان داشت : با توجه به وظایف ذاتی وزارت نفت و ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور غیر از اعمال سیاست‏ها و تعیین خط مشی‏ ها، اقدامات اجرایی نیز با هدف ارتقای سطح علمی و کیفی و ایجاد انگیزه برای سرمایه‏ گذاری بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفته است، در همین راستا « پنجمین کنفرانس صنعت CNG » در سال 1391 به صورت بین المللی و با حضور فراگیر شرکت‏های داخلی و خارجی این صنعت و مشارکت فعال و گسترده انجمن‏های صنفی و بخش خصوصی به نحو باشکوهی برگزار می گردد.
    لازم به ذکر است « پنجمین کنفرانس صنعت CNG » در شهریور ماه 1391 و در محل همایش‏های بین المللی هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد.

صفحه 25 از 67 نخستنخست ... 515161718192021222324252627282930313233343545 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University