.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
صفحه 31 از 67 نخستنخست ... 1121222324252627282930313233343536373839404151 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 301 تا 310 , از مجموع 667

موضوع: جدیدترین اخبار CNG

  1. #301


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    اتوبوسرانی پایتخت ترکیه، 250 دستگاه اتوبوس گازسوز خریداری می‌کند

    Click here to enlarge

    کارخانه MAN، حدود 250 دستگاه اتوبوس گازسوز به طول 18 متر به اتوبوسرانی آنکارا می‌فروشد. 50 دستگاه از این اتوبوس‌ها در سپتامبر 2012، و ما بقی آنها تا اواسط 2013 تحویل این اتوبوسرانی خواهد شد. اتوبوس‌ها در کارخانه شرکت MAN، واقع در آنکارا تولید خواهند شد.
    این اتوبوس‌ها اولین اتوبوس‌های گازسوز هستند که در کشور ترکیه به کار گرفته می‌شوند و ظرفیت 36 مسافر نشسته و 116 مسافر ایستاده را دارند. 9 مخزن 250 لیتری CNG در سقف این اتوبوس‌ها قرار دارد.

  2. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    farhad1904 (29th April 2012)

  3. #302


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    کاهش 40 درصدی تولید خودروهای گازسوز در کشور




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو، دبیر انجمن صنفی صنعت سی ان جی کشور از کاهش 40 درصدی تولید خودروهای گازسوز در کشور خبر داد و گفت : بر اساس آخرین آمار، تولید خودروهای دوگانه سوز در کشور ،حدود 40 درصد کاهش داشته است .
    مرتضی ابراهیم مقدم در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو،با اشاره به توقف تبدیل کارگاهی خودروها به گازسوز ، خاطر نشان کرد : در حال حاضر به جهت کمبود جایگاه سی ان جی در کشور، دولت سیاست انقباضی را نسبت به صنعت سی ان جی در پیش گرفته است که به نظر می رسد همین تصمیم موجب کاهش تولید خودروهای دوگانه سوز شده است.
    وی همچنین به عدم رشد ناهمگن احداث جایگاه های سی ان جی و رشد تولید خودروهای دوگانه سوز در کشور پرداخت و اظهار داشت : متاسفانه روند ایجاد جایگاههای سی ان جی در این یکی ، دو سال اخیر بسیار ناچیز بوده است به طوری که در این مدت ایجاد جایگاههای سی ان جی در مقابل افزایش تولید خودرو از روند قابل توجهی برخوردار نبوده است.
    وی با تاکید بر اینکه در سال 90 ایجاد جایگاههای سی ان جی نسبت به سال 89 بیش از 50 درصدی کاهش داشته ،تصریح کرد : پیش بینی می شود در سال جاری روند ایجاد جایگاههای سی ان جی همچنان سیر کاهشی داشته باشد و این رقم نسبت به سال گذشته ،بیشتر شود.
    دبیر انجمن سی ان جی در ادامه به تعطیلی جایگاههای تبدیلی غیر مجاز از ابتدای سال 91 اشاره کرد و گفت : جلوگیری از فعالیت کارگاههای تبدیلی غیر مجاز در سالهای گذشته به صورت موردی وجود داشته اما همواره ممانعت کامل از فعالیت کلیه این کارگاهها غیر ممکن بوده است .
    ابراهیم مقدم افزود : توقف کارگاههای تبدیلی غیر مجاز از ابتدای سال جاری و برخورد با فعالیت این کارگاهها به نظر می رسد راهکار اصولی نبوده بلکه نوعی برخورد تعزیراتی است.
    وی عرضه سی ان جی با کارت سوخت را راهکار اصولی در برخورد با خودروهای تبدیلی گاز سوز دانست و گفت : با عرضه کارت سی ان جی می توان از سوخت گیری خودروهایی که به صورت غیر مجاز گاز سوز شدند جلوگیری نمود.

  4. #303


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    خبرگزاری مهر: تعطیلی شبانه تنها جایگاه CNG علی آبادکتول!

    Click here to enlarge

    تنها جایگاه فعال CNG علی آبادکتول واقع در جنب راهنمایی و رانندگی این شهر شب گذشته تعطیل شد.
    به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی CNG کشور به نقل از خبرگزاری مهر، شهرستان علی آبادکتول در شهرهای علی آباد و فاضل آباد پنج جایگاه عرضه سوخت گاز دارد که تنها جایگاه فعال آن تعطیل شد و سایر جایگاه ها نیمه فعال و غیرفعال هستند.

    تعطیلی شبانه تنها چایگاه فعال عرضه گاز طبیعی در شهر علی آباد کتول موجب بهت و سرگردانی رانندگان شده است.

    در هنگام قطع و تعطیلی شبانه جایگاه عرضه سوخت گاز علی آبادکتول، رانندگان زیادی در صف سوختگیری بودند.

    به گفته برخی شاهدان، یک خودرو شرکت گاز منطقه قصد سوختگیری بدون نوبت را داشت که با مخالفت دیگر رانندگان حاضر در صف مواجه شد و تعطیلی این جایگاه بی ارتباط با این مسئله نیست.

    کامرانی متصدی حاضر در جایگاه گاز نیز گفت: خودرو شرکت گاز روستای مزرعه کتول برای سوختگیری به این جایگاه مراجعه کرده بود که از راننده خواستیم به نازل بخش تاکسی و خودروهای دولتی مراجعه کند.

    وی اظهار داشت: مخالفت راننده و گاز با اعتراض رانندگانی که آن موقع شب در صف سوختگیری بوده اند مواجه شد و پس از گذشت مدتی ماموران شرکت گاز با مراجعه به این جایگاه، سوخت آن را قطع کرده اند.

    وی عنوان کرد: هر چند در تماس با سامانه 194 علت قطع گاز بدهی اعلام شد ولی قطع شبانه آن موجب حیرت شده است.

    تلاش خبرنگار مهر برای کسب نظرات مسئولان شرکت گاز منطقه علی آبادکتول بی نتیجه مانده است.

  5. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    farhad1904 (3rd May 2012)

  6. #304


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    بلاتكليفي تست های دوره ای مخازن خودروهاي دوگانه سوز




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو، رئیس انجمن صنفی صنعت سی ان جی کشور با اعلام اینکه انجام تست ادواری مخازن سی ان جی خودروهای دوگانه سوز تا کنون متولی واقعی خود را پیدا نکرده، گفت: با توجه به اینکه از سالهای گذشته ارگان ها و سازمان هایی همچون وزارت کشور و ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت مسئولیت انجام تست ادواری دوگانه سوزها را بر عهده گرفتنه بودند اما متاسفانه در مسیر تحقق امر فوق گام موثری برنداشتند.
    اردشیر دادرس در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با بیان اینکه صنعت سی ان جی در خصوص انجام تست های دوره ای مخازن دوگانه سوزها، بلاتکلیف مانده، افزود: یکی از دلایل اصلی عدم دستیابی به توفیق در خصوص تست ادواری مخازن سی ان جی خودروهای گاز سوز را می توان عدم تخصیص بودجه کافی برای انجام آن ذکر کرد.
    وی با بیان اینکه اگرچه ايران طبق رتبه‌بندي انجمن جهاني خودروهاي گازسوز اكنون از نظر تعداد خودروهاي گازسوز در رتبه سوم جهان قرار دارد، ابراز داشت:علیرغم این، متاسفانه با گذشت چندين سال از شروع گازسوز كردن خودروها هیچگونه بازرسی از مخازن سی ان جی این دسته از وسایل نقلیه صورت نگرفته است.
    وی عدم مهیا شدن زيرساخت‌های لازم،حمايت‌هاي دولتي و نبود رغبت ورود شركت‌هاي بازرسي را از دیگر دلایلی برشمرد که موجب شده مسئله بازرسي از مخازن گاز نصب شده روي اين خودروها در حالت مسکوت باقی بماند.
    وی ضمن تاکید بر مشخص شدن هرچه سریعتر متولی انجام بازرسي مخازن گاز نصب شده روي خودروهای دوگانه سوز، اظهار کرد: هم اکنون وضع خودروهاي دوگانه‌سوز قديمي‌تر به دليل نبود تست ايمني مخازن آن‌ها در شرايط بحراني تری قرار دارد و این امر ضرورت معاینه فنی مخازن سی ان جی دوگانه سوز ها را دوچندان می کند.
    دادرس ضمن اشاره به فعالیت حدود یک هزار و 800 باب جایگاه سی ان جی در کشور، اذعان داشت: مجاری عرضه کننده سی ان جی می توانند به عنوان پایگاه اولیه تست های ابتدایی مخازن خودروهای گازسوز زمینه حرکت به سمت بازرسی ادواری مخازن سی ان جی را ایجاد نمایند.
    رئیس انجمن صنفی صنعت سی ان جی کشور در پایان با اشاره به کیفیت مناسب مخازن سی ان جی تولید شده در داخل کشور، یادآور شد: خوشبختانه تمامی مخازنی که در کشور تولید و یا وارد می شوند از کیفیت قابل قبول و مطلوبی برخوردار هستند اما نکته حائز اهمیت این است که متاسفانه بر امر تعمیر و نگهداری و در نهایت بازسازی این مخازن در کشور توجه خاصی نشده است.

  7. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    farhad1904 (3rd May 2012)

  8. #305


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    استفاده از سی ان جی تنها در خودروهای با موتور پایه گازسوز ، آلایندگی ها را کاهش می دهد




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو، کارشناس ارشد طرح جامع کاهش آلودگی هوا و عضو هیات علمی بخش مهندسی مکانیک دانشگاه تربیت مدرس بر ضرورت تولید موتور ملی پایه گاز سوز خودرو در کشور تاکید کرد و گفت: تولید خودروهای پایه گاز سوز در کشور و استفاده از آن می تواند به میزان فراوانی در کاهش مصرف سوخت و در نهایت کاهش آلودگی هوا موثر واقع شود.
    دکتر فتح ا... امی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ضمن اشاره به حرکت موثر برخی از شرکت های خودروساز داخلی در راستای تولید موتور ملی خودروهای پایه گاز سوز ، افزود: خوشبختانه در سالهای اخیر شاهد حرکت شرکت خودروساز ایران خودرو در جهت تولید این نوع موتور خودرو بوده ایم و لازم است که سایر شرکت های خودروساز در این مسیر به شکل موثری گام بردرند.
    وی تصریح کرد: ایران خودرو این موتور پایه گاز سوز را بر روی خودروی (EF7)پیاده نموده است.
    وی ضمن بیان اینکه آلودگی هوا از چالش های مهم زیست محیطی در کلان شهرهای کشور ما می باشد و از آنجایی که استفاده از سوخت سی ان جی در خودروهایی که موتور آن ها پایه گاز سوز نیست به مراتب آلایندگی ها را افزایش می دهد ،ابراز داشت: بنابراین لاز م است که مسئولین مربوطه در کشور به امر فوق توجه جدی و شرایط و زیرساختهای لازم را برای تحقق آن فراهم نمایند.
    وی با اشاره به غنی بودن ذخایر گازی در کشور، اذعان کرد: با توجه به اینکه ایران به عنوان پنجمین کشور دارنده ذخایر گازی در سطح جهان مطرح می باشد ، بنابراین لازم است که از این نعمت به شکل مطلوبی بهره گیری نماید .
    وی متذکر شد: کاهش میزان آلودگی ها در کشور مشروط بر استفاده از سی ان جی فقط در خودروهایی که دارای موتور پایه گازسوز می باشند، اتفاق می افتد به همین ترتیب استفاده از سوخت سی ان جی در خودروهای دارای موتورهای بنزین سوز به شدت آلایندگی ها را افزایش می دهد.
    این کارشناس طرح کاهش آلودگی هوا در پایان یکی از علل اصلی عدم توجه به تولید موتور پایه گاز سوز را بی توجهی به سوخت سی ان جی در کشور عنوان و خطرنشان کرد: از آنجاییکه در گذشته گاز سی ان جی در دسترس نیود از اینرو توجه ویژه ای جهت توسعه ناوگان گاز سوز و همچنین تولید خودروهای پایه گاز سوز نشد.

  9. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    farhad1904 (6th May 2012)

  10. #306


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    خبر خودرو: بلاتكليفي تست های دوره ای مخازن خودروهاي دوگانه سوز



    Click here to enlarge
    رییس انجمن صنفی سی ان جی کشور با اعلام اینکه انجام تست ادواری مخازن سی ان جی خودروهای دوگانه سوز تا کنون متولی واقعی خود را پیدا نکرده، گفت: با توجه به اینکه از سالهای گذشته ارگان ها و سازمان هایی همچون وزارت کشور و ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت مسئولیت انجام تست ادواری دوگانه سوزها را بر عهده گرفته بودند اما متاسفانه در مسیر تحقق امر فوق گام موثری برنداشتند. به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی CNG کشور به نقل از خبر خودرو، اردشیر دادرس با بیان اینکه صنعت سی ان جی در خصوص انجام تست های دوره ای مخازن دوگانه سوزها، بلاتکلیف مانده، افزود: یکی از دلایل اصلی عدم دستیابی به توفیق در خصوص تست ادواری مخازن سی ان جی خودروهای گاز سوز را می توان عدم تخصیص بودجه کافی برای انجام آن ذکر کرد.

    وی با بیان اینکه اگرچه ايران طبق رتبه‌بندي انجمن جهاني خودروهاي گازسوز اكنون از نظر تعداد خودروهاي گازسوز در رتبه سوم جهان قرار دارد، ابراز داشت:علیرغم این، متاسفانه با گذشت چندين سال از شروع گازسوز كردن خودروها هیچگونه بازرسی از مخازن سی ان جی این دسته از وسایل نقلیه صورت نگرفته است.

    وی عدم مهیا شدن زيرساخت‌های لازم،حمايت‌هاي دولتي و نبود رغبت ورود شركت‌هاي بازرسي را از دیگر دلایلی برشمرد که موجب شده مسئله بازرسي از مخازن گاز نصب شده روي اين خودروها در حالت مسکوت باقی بماند.

    وی ضمن تاکید بر مشخص شدن هرچه سریعتر متولی انجام بازرسي مخازن گاز نصب شده روي خودروهای دوگانه سوز، اظهار کرد: هم اکنون وضع خودروهاي دوگانه‌سوز قديمي‌تر به دليل نبود تست ايمني مخازن آن‌ها در شرايط بحراني تری قرار دارد و این امر ضرورت معاینه فنی مخازن سی ان جی دوگانه سوز ها را دوچندان می کند.

    دادرس ضمن اشاره به فعالیت حدود یک هزار و 800 باب جایگاه سی ان جی در کشور، اذعان داشت: مجاری عرضه کننده سی ان جی می توانند به عنوان پایگاه اولیه تست های ابتدایی مخازن خودروهای گازسوز زمینه حرکت به سمت بازرسی ادواری مخازن سی ان جی را ایجاد نمایند.

    رییس انجمن صنفی سی ان جی کشور در پایان با اشاره به کیفیت مناسب مخازن سی ان جی تولید شده در داخل کشور، یادآور شد: خوشبختانه تمامی مخازنی که در کشور تولید و یا وارد می شوند از کیفیت قابل قبول و مطلوبی برخوردار هستند اما نکته حائز اهمیت این است که متاسفانه بر امر تعمیر و نگهداری و در نهایت بازسازی این مخازن در کشور توجه خاصی نشده است.

  11. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    farhad1904 (6th May 2012)

  12. #307


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    آمار جايگاه‌هاي سي‌ان‌جي کشور به 1879 واحد رسيد




    Click here to enlargeبه گزارش خبرخودرو ،آمار جایگاه‌های سی‌ان‌جی فعال کشور با راه‌اندازی 6 جایگاه جدید به 1879 واحد افزایش یافت.
    آمار نازل های راه اندازی شده در سراسر کشور به 10 هزار و 894 واحد و ظرفیت عرضه گاز طبیعی فشرده شده در کشور به یک میلیون و 994 هزار و 872 نرمال مترمکعب در ساعت رسیده است.
    با تولید و تبدیل خودروهای دوگانه سوز در دو بخش تبدیل کارگاهی و تولید کارخانه ای، هم اکنون بیش از 2 میلیون و 800 هزار خودروی گازسوز در کشور وجود دارد.
    هم اکنون ظرفیت توزیع سی ان جی بیش از هدف تعیین شده در سبد سوخت خودروهاست و با ساخت 340 جایگاه جدید در نیمه نخست سال آینده این ظرفیت باز هم افزایش خواهد یافت و کشورمان موفق خواهد شد از لحاظ توسعه جایگاه های سی ان جی رتبه دوم دنیا را به خود اختصاص دهد.

  13. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    farhad1904 (6th May 2012)

  14. #308


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    در آرژانتین به ازای هر 800 خودرو گازسوز یک جایگاه CNG وجود دارد



    Click here to enlarge
    تعداد خودروهای گازسوز کشور آرژانتین تا پایان سال گذشته میلادی (2011) به 1،510،839 خودرو رسید و این در حالی است که تعداد جایگاههای CNG این کشور تا پایان سال 2011، به 1890 جایگاه رسید که نشان می‌دهد در این کشور به ازای هر 800 خودروی گازسوز یک جایگاه CNG وجود دارد. به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی CNG کشور، این در حالی است که در ایران، بدون احتساب خودروخای گازسوز غیر رسمی، به ازای هر 1540 خودرو گازسوز یک جایگاه CNG وجود دارد. و این به معنای آن است که برای رسیدن به وضعیت آرژانتین، تعداد جایگاههای CNG در ایران می‌بایست حدود 2 برابر گردد.
    شایان ذکر است در آرژانتین مخازن CNG خودروها می‌بایست هر 5 سال یکبار، مورد بازرسی قرار گیرند و علاوه بر پایتخت این کشور، در 13 استان از 19 استان این کشور، که دارای خودروهای گازسوز هستند، مراکز مجاز بازرسی مخازن CNG خودروها وجود دارد.

  15. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    farhad1904 (6th May 2012)

  16. #309


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    تولید خودروهای پایه گازسوز ، امنیت را برای سبد سوخت کشور به ارمغان می آورد




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو، مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت از تدوین معیار مصرف سوخت برای خودروهای پایه گازسوز خبر داد و گفت: این استاندارد از مهرماه سال جاری به مرحله اجرا در خواهد آمد.
    عباس کاظمی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو تولید خودروهای پایه گاز سوز را موجب افزایش امنیت در سبد سوخت کشور دانست و افزود: با در نظر گرفتن مزایای حاصل از تولید موتور ملی پایه گاز سوز ،در سالهای اخیر سرمایه گذاری های قابل توجهی در این خصوص صورت گرفت به طوریکه نتایج مورد قبولی را نیز حاصل نموده است.
    وی ضمن بیان مطلب فوق افزود: تولید موتور ملی پایه گازسوز ثمرات قابل توجهی را به لحاظ اقتصادی و همچنین افزایش سطح امنیت در سبد سوخت کشور به همراه دارد.
    وی ابراز داشت: از آنجایی که بهره گیری از خودروهای دوگانه سوز آن هم از نوع پایه گازسوزشان مورد تاکید قرار گرفته، برنامه هایی در خصوص تعیین سهم آنها طی برنامه پنجم توسعه و همچنین تا پایان افق 1404 در سبد سوخت کشور پیش بینی شده است.
    به گفته وی، به منظور تحقق این مهم الزاماتی برای شرکت های خودروساز در نظر گرفته شده است به طوریکه این شرکت ها موظف گشتند تا پایان برنامه پنجم توسعه درصد قابل توجهی از محصولات خود را به صورت گاز سوز و با بهره گیری از موتور پایه گاز سوز تولید نمایند.
    وی تصریح کرد: شرکت ایران خودرو در سالهای اخیر به دنبال تمام تلاش ها و اهتمام هایی که داشت، توانست با راه اندازی خط تولید خودروی EF7 در این مسیر حرکت نماید.
    کاظمی ضمن تاکید بر این مطلب که لازم است که در پیش بینی برنامه های توسعه ای صنعت سی ان جی توجه کافی بر مسائل بالا دست، میان دست و پایین دست شود، اظهار داشت: ما به هیچ عنوان و در هیچ شرایطی به شرکت های خودروسازی توصیه نمی کنیم که تمامی محصولات خود را به صورت گاز به باراز عرضه نمایند چراکه لازم است سبد سوخت کشور از تنوع و تناسب خاصی برخوردار باشد.
    این مقام مسئول در پایان یادآور شد: ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور به منظور افزایش سطح راندمان خودروهای دوگانه سوز، الزاماتی را برای خودروسازان در خصوص تولید خودروهای گاز سوز به صورت پایه گاز سوز درنظر گرفته است .

  17. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    farhad1904 (6th May 2012)

  18. #310


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    حرکت موفق ایران خودرو در مسیر تولید موتور ملی پایه گاز سوز




    Click here to enlarge
    Click here to enlarge
    به گزارش خبر خودرو،مدیر گروه خودرویی ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور ضمن تاکید بر ضرورت تولید موتور ملی خودروهای پایه گاز سوز توسط شرکت های خودروساز داخلی ، گفت:در سالهای اخیر طی تلاش های صورت گرفته، شرکت خودروساز ایران خودرو توانست با ارائه محصولی تحت عنوان خودروی "EF7 " در راستای تحقق این مهم گامی موثر بردارد.
    هاشمی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با بیان این مطلب که این شرکت خودروساز سال گذشته توانست 20 الی 25 درصد از خودروهای دوگانه سوز تولیدی خود را ، به صورت پایه گازسوز تولید و عرضه نماید، افزود: این شرکت خودروساز در سال گذشته 350 هزار دستگاه خودروی گاز سوز تولید نمود.
    وی یادآور شد: می توان نتیجه گرفت که شرکت ایران خودرو در راستای جامع عمل پوشاندن بر امر فوق، حرکت زیر بنایی و موثری داشته است.
    وی ضمن ناکافی دانستن تلاش ها و اقدامات صورت گرفته در این خصوص، اذعان کرد: سال گذشته شرکت ایران خودرو تعداد 60 هزار دستگاه خودروی پایه گاز تولید نمود که بر اساس برنامه های پیش بینی شده توسط این شرکت مقرر گشته که امسال این رقم به 80 هزار دستگاه خودرو افزایش یابد.
    وی ضمن نا مناسب دانستن روند تولید خودروهای پایه گاز سوز در کشور،گفت: با توجه به اینکه دولت مبلغی نزدیک به یکصد میلیارد تومان به شرکت های خودروسازی جهت تولید موتور پایه گاز سوز کمک نموده از اینرو لازم است که تولید این دسته از خودروها در کشور با روندی مطلوب ادامه یابد.
    سخنگوی ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور با اعلام اینکه مقرر گشته که تا پایان برنامه پنجم توسعه صد درصد از خودروهای گاز سوز داخلی به صورت پایه گاز سوز تولید و عرضه شوند، افزود: هم اکنون تنها 20 درصد از محصولات به صورت پایه گازسوز تولید شده اند.
    وی تصریح کرد، در پایان این برنامه ، شماره گذاری خودروهای دوگانه سوز منوط به پایه گاز سوز بودن آن ها خواهد بود.
    نکته مهمی که هاشمی در ادامه سخنان خود به آن اشاره کرد این است که هم اکنون بسیاری از خریدران خودروهای پایه گاز به دلیل عدم ارائه خدمات پس از فروش مناسب در خصوص این دسته از خودروها، ناراضی هستند که لازم است مسئولین مربوطه توجهات لازم را در راستای ارائه خدمات پس از فروش مطلوب به خریداران این نوع از خودروها مبذول نمایند.
    هاشمی همچنین بر ضرورت تغییر پلتفرم خودروهای دوگانه سوز (پایه گاز سوز)تاکید و اضافه کرد:به منظور حفظ ایمنی بیشتر و افزایش میزان استقبال از خودروهای دوگانه سوز، لازم به نظر می رسد که مکان مخازن سی ان جی خودروهای پایه گاز سوز از صندوق عقب به مکانی دیگر تغییر یابد.
    وی با بیان این مطلب که میزان ذرات آلایندگی Nax در خودروهای دوگانه سوز با موتور بنزینی به مراتب بیشتر می باشد،اذعان کرد: البته صحت این مطلب هنوز به اثبات نرسیده اما آنچه که در این میان حائز اهمیت بوده و نیز به اثبات رسیده ،این است که استفاده از خودروهای گاز سوز در مقایسه با نوع بنزین سوزشان آسیب های کمتری را متوجه محیط زیست می نماید.
    سخنگوی ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت در پایان از برگزاری کنفرانس صنعت سی ان جی در هفته گذشته خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این کنفرانس، ارتقای صنعت سی ان جی با مشارکت گسترده خودروسازان و سایر دست اندرکارن صنعت سی ان جی کشور می باشد.

  19. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    farhad1904 (6th May 2012)

صفحه 31 از 67 نخستنخست ... 1121222324252627282930313233343536373839404151 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University