.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
صفحه 115 از 771 نخستنخست ... 156595105106107108109110111112113114115116117118119120121122123124125135165215615 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1,141 تا 1,150 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

  1. #1141


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    شماره‌گذاري وانت پيكان به زودي آغاز مي‌شود

    Click here to enlarge


    با صدور تاييديه سازمان ملي استاندارد ايران، شماره‌گذاري وانت پيكان به زودي آغاز خواهد شد.
    طبق جديدترين اطلاعات به دست آمده، سازمان ملي استاندارد ايران علاوه بر تاييديه قبلي مبني بر استاندارد بودن وانت پيكان با موتور يورو 4، تاييديه شماره‌گذاري وانت پيكان با موتور يورو 2 را نيز صادر كرده است.
    پيش از اين دبير انجمن خودروسازان اعلام كرده بود كه از ابتداي امسال شماره‌گذاري خودرو وانت پيكان علي‌رغم تائيديه سازمان ملي استاندارد ايران مبني بر استاندارد ‌بودن اين خودرو متوقف شده است.
    البته اواسط سال گذشته نيز به دليل پاس نشدن چند استاندارد خودرويي از سوي وانت پيكان، با ابلاغيه سازمان ملي استاندارد ايران به پليس، شماره‌گذاري اين خودرو متوقف شد. در آن زمان ايران ‌خودرو توانست با ارائه‌ تعهد نسبت به تكميل استاندارد‌هاي وانت پيكان مصوبه‌ هيات دولت براي ادامه شماره‌گذاري اين خودرو را اخذ كند؛ به‌گونه‌اي كه دولت مصوب كرد شماره‌گذاري وانت ‌پيكان تا پايان سال 1390 ادامه يافته و از ابتداي سال 1391 نيز شماره‌گذاري آن منوط به تاييد استاندارد‌هاي مربوطه از سوي سازمان ملي استاندارد ايران ‌شد.
    در اين شرايط اواخر سال گذشته معاون سازمان ملي استاندارد ايران از پاس شدن تمام استانداردهاي مربوطه از سوي خودروي وانت پيكان خبر داده و اعلام كرد كه تاييديه مربوطه به پليس راهنمايي و رانندگي ابلاغ شده است؛ با اين حال علي‌رغم صدور تاييديه سازمان ملي استاندارد شماره‌گذاري اين خودرو از ابتداي امسال متوقف شد.
    طبق جديدترين اطلاعات به دست آمده، سازمان ملي استاندارد ايران مجددا تاييديه جديدي مبني بر استاندارد بودن وانت پيكان با موتور يورو 2 را صادر كرده است كه به اين ترتيب به نظر مي‌رسد شماره‌گذاري اين خودرو به زودي آغاز خواهد شد.

  2. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    mehi_tnt (26th June 2012)

  3. #1142


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    محدودیتهای موجود ، تولید خودروهای سنگین را با مشکل مواجه کرده است




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو، دبیر انجمن قطعه سازان ضمن بررسی کاهش تیراژ خودروهای سنگین در کشور گفت: با توجه به اینکه در زمینه تولید خودروهای سنگین جذابیت بازار یکی از موضوعات لازم و ضروری است همین امر می تواند در کاهش و تولید این نوع خودروها در کشور تاثیر گذار باشد.
    ساسان قربانی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبرخودرو گفت: سرمایه گذاری بالا و پایین بودن سرعت تولید خودروهای سنگین نسبت به خودروهای سواری و البته واردات باعث شده است جذابیتی برای افزایش تیراژ این خودروها در کشور وجود نداشته باشد.
    وی افزود: مشکلات بسیاری که بر سر راه تولید خودرو وجود دارد و فشار هایی که هم اکنون برای گشایش اعتبار و ورود قطعات خودرو به کشوروجود دارد خود به خود تیراژ تولید را در این مقطع نسبت به زمانهای مشابه سالهای گذشته کاهش داده است لذا همین عوامل باعث می شود هم میزان تولید داخل کاهش یابدو هم جذابیت برای رفتن به سمت تولید این نوع خودروها نسبت به سایر خودروها کمتر شود.
    وی تصریح کرد: اساساً گرایش به توسعه تولید با توجه به محدودیت ها و فشار هایی که برای تولید کنند گان وجود دارد جذابیت فعالیت های تولیدی راکاهش داده ودر نتیجه صنعت خودرو سنگین نیز از این قاعده مستثنی نبوده و به همین دلیل در حوزه سرمایه گذاری ها و فعالیت های تولیدی استقبال کمتر است. محدودیت هایی نظیر انتقال ارز و گشایش اعتبار ، عدم همکاری نظام بانکی ،افزایش شدید قیمت مواد اولیه و نظایر آن برحجم مشکلات می افزاید.
    وی در خصوص داخلی سازی این قطعات گفت: قطعات خودروهای سنگین به دلیل تیراژ محدودی که دارا هستند و امکان به روز کردن تکنولوژی های آنها دشواراست جذابیت کمتری برای ساخت داخل دارند و همین امر باعث وارد کردن این قطعات می شود . مگر اینکه شرکت های تولید کننده این قطعات را برای چند خودرو تولید کنند زیرا قیمت تمام شده این قطعات به دلیل تیراژ پایین افزایش می یابد. بنابراین همین امر باعث می شود رقابت برای قطعه ساز داخلی که محصول مشابه آن از یک کشور دیگر وارد می شود و تیراژ زیادی دارد بسیار دشوار شود.
    وی به روز نبودن خودروهای تجاری تولید داخل را دلیل گرایش مشتریان به محصولات واردتی دانست و گفت: با توجه به اینکه خودروهایی که در داخل مونتاژ می شوند دارای امکانات پیشرفته و به روز نیستند همین امر باعث می شود مشتری به سمت خودرو های وارداتی جذب شود و اگر چه باید گفت خودرو های سنگین ساخت داخل به مراتب بهتر از خودروهای سنگین چینی است و مشتریان هم به مراتب از آن استقبال بیشتری دارند.
    قربانی تصریح کرد: ایران جزء معدود کشور هایی است که سابقه بسیار طولانی در تولید خودروهای سنگین دارد و به همین دلیل بستر اولیه تولید این خودروها در کشور فراهم است ودر صورتیکه با تیراژ اقتصادی تولید شود و تکنولوژی های به روز داشته باشد می توانیم این خودروها را در داخل تولید کنیم.
    وی در پایان گفت: در صورتیکه قیمت خودروها ی سنگین تولید شده در داخل رقابتی باشد ودولت نیز از ساخت این خودروها حمایت کند تولید این نوع خودروها کمک بسیاربزرگ به اقتصادخواهد بود زیرا اساساً خودروهای سنگین،خودروهای کار هستند ودر جابجایی کالا،ساخت وساز و توسعه کشور نقش تعیین کننده دارند.

  4. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    mehi_tnt (26th June 2012)

  5. #1143


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    اختصاص 16 درصد از بودجه شهرداری تهران به حوزه حمل و نقل عمومی




    Click here to enlarge
    Click here to enlarge

    به گزارش خبر خودرو، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به راهبردهای پیش روی شهرداری تهران طی سال­های اخیر در راستای اعمال مدیریت حمل و نقل شهری گفت :از جمله راهبردهای مهمی که شهرداری تهران در حوزه مدیریت شهری به آن توجه نموده­، مسئله مدیریت حمل و نقل و ترافیک و مهیا نمودن زیرساخت هاست .
    مهندس سید جعفر تشکری هاشمی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبر خودرو افزود : در حال حاضر حدود 42 درصد از کل بودجه شهرداری تهران به موضوع ماموریت حمل و نقل و ترافیک اختصاص یافته که به نظر می رسد مدیریت شهری، رقم بی نظیری را جهت مهیا نمودن زیرساخت­های توسعه حمل و نقل شهری اختصاص داده است.
    وی در این راستا به میزان بودجه اختصاص یافته به حمل و نقل عمومی پرداخت و گفت : در حال حاضر حدود 16 درصد از بودجه سالانه شهرداری تهران به موضوع حمل و نقل عمومی که شامل شبکه اتوبوسرانی و مترو و نیز مهیا نمودن زیرساخت­های ­هاست، اختصاص یافته است.
    وی همچنین به اقداماتمعاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در راستای توسعه خطوط جدید اتوبوسرانی اشاره و اظهار داشت : شهرداری تهران در سال جاری در نظر دارد از طریق راه­اندازی خط 5 اتوبوس­های تندرو که در نیمه نخست سال جاری به بهره­برداری می­رسد، خدمات مطلوب­تری را به شهروندان ارائه نماید.
    وی افزود: بر اساس قرارداد میان برخی شرکت­های خودروساز مانند شهاب خودرو، اسنا و آکیا با شهرداری تهران، نزدیک به یک هزار دستگاه اتوبوس دوکابین تا پایان سال جاری وارد چرخه حمل و نقل تهران می­شود ضمن این که علاوه بر شرکت­های مذکور هم اکنون در حال مذاکره با دو شرکت خودروساز دیگر به منظور تامین اتوبوس­های مورد نیاز خطوط تندرو هستیم.
    وی تصریح کرد : با توجه به اقدامات صورت پذیرفته، شبکه ماتریسی اتوبوسرانی پایتخت با راه­اندازی خطوط جدید بی آر تی تکمیل خواهد شد، به گونه­ای که دسترسی به تمامی نقاط شهر برای شهروندان میسرمی­شود.
    وی همچنین به سایر فعالیتهای معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اشاره و خاطر نشان کرد : در صدد هستیم مقدمات لازم را جهت راه­اندازی خطوط دوچرخه­سواری در کلان شهر تهران فراهم آوریم و البته در این زمینه موفق به راه­اندازی حداقل مسیرها در اکثر مناطق شده­ایم و تا پایان سال جاری از طریق پیشبرد این سیاست، نقاط مبدا سفر از قبیل پایانه­های حمل و نقل عمومی وایستگاه­های مترو را از طریق خطوط دوچرخه­سواری به نقاط توزیع و جاذب سفر متصل می­­نماییم.
    وی افزود : با این اقدام امکان ایجاد سیستم دوچرخه­سواری در راستای راه­اندازی حمل و نقل پاک فراهم خواهد شد.
    تشکری هاشمی در ادامه با بیان اینکه شهرداری تهران فعالیت­های بسیار متنوعی را جهت توسعه سیستم­های حمل و نقلی در دستور کار خود قرار داد، یاد آور شد : در این راستا می­توان به هوشمندسازی مدیریت ترافیک در این کلان شهر تهران اشاره کرد که با جدیت هرچه تمام در حال پیگیری و اجراست. برای نمونه می­توان به نصب سیستم­های هوشمند کنترلی و نظارتی ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز در 100 تقاطع، تجهیز صد در صدی بزرگراه­های تهران به سیستم­های هوشمند کنترل سرعت و نیز مجهز شدن محدوده طرح ترافیک به دوربین­های ثبت تخلف اشاره کرد. ضمن این که شهرداری تهران هوشمندسازی مبادی ورودی و خروجی محدوده زوج و فرد را نیز در دستور کار دارد.
    وی افزود : در مجموع بهره­گیری از سیستم مدیریت هوشمند و IT در کنترل ترافیک و مدیریت شبکه حمل و نقل، از اهم برنامه­های شهرداری تهران می­باشد.
    وی همچنین به سایر برنامه هایسال جاری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در راستای توسعه حمل و نقل عمومی پرداخت و گفت :مجموعه اسناد بالا دستی، همواره معیار و مبنای حرکت شهرداری تهران در راستای توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه مترو بوده است. برای نمونه می­توان به طرح جامع حمل و نقل و ترافیک تهران مبنی بر ساخت سالی 8/18 کیلومتر مترو در تهران و نیز به قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت مبنی بر ساخت سالانه 22 کیلومتر مترو طی 5 سال متوالی در تهران اشاره نمود.
    وی گفت : با این تفاسیر حرکت در مسیر معیارهای مذکور این الزام را برای شهرداری تهران ایجاد نموده تا در مسیر رشد و توسعه خطوط مترو برنامه­های جامعی را پیش­بینی نماید.
    وی تصریح کرد :در حال حاضر شهرداری تهران در سایه پیشبرد اهداف خود ظرفیت ساخت سالی 30 کیلومتر خطوط مترو را ایجاد نموده، ضمن این که شرکت واگن­سازی شهرداری تهران نیز توانسته ظرفیت­های تولید خود را افزایش دهد و واگن­های مورد نیاز برای خطوط متروی کشور را تولید نماید. به طوری که به طور قطع می توان گفت هم اکنون کشور در حوزه تولید واگن­های مورد نیاز مترو به 60 الی 70 درصد خودکفایی رسیده است.
    وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از 70 درصد از منابع توسعه مترو توسط شهرداری تهران تامین می­شود، خاطر نشان کرد : تاکنون مدیریت شهری موفق به احداث سالانه 15 کیلومتر مترو گردیده است این امر به شکلی است که چنان­چه مجلس شورای اسلامی و دولت طی تعاملی هماهنگ منابع مالی لازم را جهت توسعه خطوط مترو در اختیار شهرداری تهران قرار دهند، مسلماً مدیریت شهری قادر خواهد بود ساخت مترو را به سالی 30 کیلومتر افزایش دهد.

  6. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    mehi_tnt (26th June 2012)

  7. #1144


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    پارس خودرو ، پیشرو در حفاظت از محیط زیست




    Click here to enlarge
    Click here to enlarge
    به گزارش خبرخودرو ، شرکت پارس خودرو - با کیفیت ترین خودروساز داخلی - علاوه بر تولید محصولات با کیفیت، همواره رعایت اصول زیست محیطی را در دستور کار خود قرار داده و پیشرو در حفاظت از محیط زیست می باشد.
    دکتر سلطانی نژاد-مشاور مدیر عامل در حفاظت از محیط زیست همزمان با فرا رسیدن هفته محیط زیست در بیان عملکرد زیست محیطی شرکت اعلام داشت: گازهای خروجی از منابع شرکت همچون آلاینده های NOX و HC به شدت تحت کنترل است و با استانداردهای اعلامی سازمان حفاظت محیط زیست در تطابق بوده و در بعضی موارد پائین تر از استاندارد اعلامی است.
    وی افزود: میزان انتشار گازهای ارگانیک فرار(VOC) ناشی از مصرف مواد شیمیائی، نسبت به سال گذشته کاهش یافته و این عدد در حال حاضر در مقایسه با شرکت های خارجی (شرکت های نیسان) در حد مطلوب و قابل قبولی قرار دارد.
    دکتر سلطانی نژاد میزان انتشار گاز گلخانه ای CO2 ناشی از مصرف انرژی در سطح شرکت را بسیار پائین دانست که در مواردی از شرکت های خارجی(نیسان در سایر کشورها) نیز پائین تر است. علاوه بر این میزان بازیافت ضایعات شرکت در حد مطلوبی است که با اجرای برنامه های در دست اقدام تلاشی جدی در جهت افزایش میزان بازیافت، صورت گرفته است.
    وی یکی از برنامه های زیست محیطی شرکت در سال 1391 را پروژه بزرگی تحت عنوان" افزایش سطح سازگاری فرآیندها و زیرساخت های تولیدی با محیط زیست(CO, CO2, VOC)"، اعلام کرد و افزود : این پروژه با همکاری معاونت های تولید، مهندسی، مدیریت استراتژیک و دفتر محیط زیست شرکت پارس خودرو در سال جاری اجرا خواهد شد و شرکت را در سال 1392 از نظر عملیات متعدد مربوط به حفاظت محیط زیست، نسبت به شرکت های دیگر، در جایگاه ویژه و منحصر به فردی قرار خواهد داد.

  8. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    mehi_tnt (26th June 2012)

  9. #1145


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    تعرفه پایین خودروهای سنگین مهمترین عامل در کاهش تیراژ




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو، عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان با بیان این مطلب که در زمینه تولید و تامین قطعات خودروهای سنگین در کشور مشکلی وجود ندارد گفت: خودروسازان باید سفارش تولید قطعات خودروهای سنگین را به قطعه سازان ارائه بدهند، ودر صورتیکه کم کاری در این بخش صورت گرفته به این دلیل بوده است که تمایلی به افزایش تیراژ تولید این نوع خودروها در کشور وجود نداشته است.
    محمدرضا نجفی منش در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو گفت: از آنجایی که تعرفه واردات خودروهای سنگین در چند سال اخیر پایین بوده است بنابراین واردات این خودروها و قطعات صرفه اقتصادی بیشتری داشته و به همین دلیل شاهد تیراژ پایین این خودروها و کاهش ساخت قطعات داخلی این خودروها بوده ایم.
    وی در خصوص خدمات پس از فروش این خودروها نیز گفت: در صورتیکه قطعات استفاده شده در این خودروها از قطعات اصلی باشد مشکل ارائه خدمات به این خودروها کاهش می یابد ولی متاسفانه با توجه به اینکه مقدار زیادی از قطعات مورد استفاده ازکشور های آسیایی وارد می شودبرخی نمایندگی ها برای سودجویی بیشتر استفاده ازاین قطعات را ترجیح می دهند.
    وی افزود: شرکت های خودروسازی باید به استاندارد قطعات خودرو توجه بیشتری داشته باشند زیرا موسسه استاندارد نمی تواند بر تمام استانداردهای خودرو کنترل داشته باشد.
    نجفی منش گفت:زمانی که این تعداد خودرو در داخل تولید می شود برخی مشکلات به صورت طبیعی ایجاد می شود اما برنامه هایی نیز برای افزایش جهشی کیفیت قطعات خودرودر دست اجرا است.
    وی افزود: همه قطعات استاندارد خودرو کد رهگیری دارند و مردم قطعات خودرو را از مجاری رسمی و همراه با ضمانت نامه آن قطعه باید تهیه کنند.
    وی تصریح کرد: قطعه سازان براساس رتبه سیستمی و عملکردی و براساس زمانبندی مشخص برای رعایت نظام های تدوین شده اجازه تولید خواهند داشت و خودروسازان و قطعه سازان موظف به ارائه کد رهگیری محصولاتشان هستند.
    وی در پایان گفت: قطعه سازان باید براساس ظرفیت، لجستیک و ساخت قطعه براساس استانداردها رتبه های لازم را به دست آورند و اگر به این مهم دست نیابند از چرخه تولید خارج می شوند.

  10. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    mehi_tnt (26th June 2012)

  11. #1146


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    اعضاي کميسيون صنايع و معادن مجلس نهم مشخص شدند




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبرخودرو ، اسامی 23 منتخب کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در دوره نهم مشخص شد.
    به گزارش خبر نگار ما؛ اسامی اعضای این کمیسیون به این شرح است:
    1- محسن بیگلری
    2- محمد سلیمانی
    3- سیدهادی حسینی
    4- علی علی‌لو
    5- الهه ‌وردی دهقانی
    6- عزیز اکبریان
    7- داریوش اسماعیلی
    8- حمیدرضا فولادگر
    9- نادر قاضی پور
    10- حسین گروسی
    11- رضا رحمانی
    12- بهروز نعمتی
    13- غلام محمد زارعی
    14- سیدشریف حسینی
    15- سیدعنایت‌الله هاشمی
    16- مهرداد بذرپاش
    17- مؤید حسینی صدر
    18- محمدرضا خان‌محمدی
    19- الیاس طاهری
    20- علی اکبر ناصری
    21- روح‌الله عباسپور
    22- سیدمحمد بیاتیان
    23- ابوالقاسم جراره.

  12. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    mehi_tnt (26th June 2012)

  13. #1147


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    صادرات صنعت تایر کشور به صفر نزدیک شد




    Click here to enlarge
    Click here to enlarge

    به گزارش خبر خودرو، رئیس انجمن صنفی اتحادیه روغن و لاستیک کشور با اعلام اینکه میزان صادارت تایر های ایرانی به سایر کشورها به صفر نزدیک است، گفت: تنها عاملی که سبب شده تا صنعت تایر کشور نتواند مراحل رشد و پیشرفت را همچون سایر صنایع بپیماید، عدم ورود تکنولوژی های روز دنیا در این صنعت می باشد. حلوایی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، با بیان اینکه عدم ارتقای سطح تکنولوژی صنعت تایر کشور موجب شده تا این صنعت کمتر از یک درصد از محصولات خود را به سایر کشورها صاردات نماید، افزود: لازم است که این صنعت به منظور ارتقای سطح تکنولوژی و کاهش هزینه های نهایی تولید، مورد حمایت جدی مسئولین مربوطه قرار گیرد.
    وی متذکر شد: این در حالیست که هم اکنون صنعت تایر کشور تنها قادر به تامین نیاز 60 ای 65 درصد از تقاضای موجود در بازار داخلی بوده و بیش از 30 درصد از نیاز متقاضیان صنعت تایر از طریق واردات این محصول از سایر کشورها تامین می گردد.
    حلوایی بر اعمال کنترل و نظارت قوی در خصوص روند واردات این محصول از سایر کشورها تاکید فراوان نمود و اظهارداشت:لازم است که در این خصوص وارد کنندگان تایر به منظور واردات این محصول از سایر کشورها در ابتدا ، مجوزی را مبنی بر عدم ساخت این محصول توسط تولیدکنندگان داخلی اخذ نمایند.
    به گفته وی، با توجه به اینکه در حال حاضر حدود 35 الی 40 درصد از نیاز بازار تایر کشور، از طریق واردات این محصول تامین می شود،به همین جهت دیگر ضرورتی جهت وارد نمودن لاستیک هایی که توسط تولیدکنندگان داخلی تولید و عرضه می شود، احساس نمی گردد.
    وی با اشاره به قدمت نیم قرنی تکنولوژی موجود در صنعت تایر کشور ، متذکر شد: در حال حاضر صنعت تاير کشور نياز به اصلاحات و تغيير تکنولوژی دارد و به منظور توفیق در این خصوص نیازمند حمایت های دولتی و همکاری مسئولین ذی ربط می باشیم.
    وی كهنه بودن تجهيزات و فناوري قديمي را از ديگر مشكلات صنعت لاستيك كشور برشمرد و گفت: برخي كارخانجات ما با حدود 50 سال عمر، بموقع نوسازي نشده اند و فناوري آنها متناسب با دانش روز نيست.
    حلوایی اظهارداشت: بين صنعت تاير كشور با صنعت تاير دنيا فاصله وجود دارد و با وجود تلاش‌هاي بسيار براي كاهش آن، اين فاصله همچنان باقي است بنابراين جهت كاهش این فاصله به حمايت‌های لازم از صنعت تاير نياز است تا برنامه‌هاي موجود در صنعت به روز شوند.
    وی با اعلام اینکه ارتقای سطح تکنولوژی و فناوری در صنعت تایر از سالهای گذشته مورد توجه قرار گرفته است اما متاسفانه تا کنون نتیجه خاصی در خصوص آن حاصل نشده ،اذعان کرد: البته در این راستا گروهی تحت عنوان گروه تخصصی جهت پیشبرد اهداف از سالهای گذشته تشکیل یافته است.
    رئیس انجمن صنفی اتحادیه روغن و لاستیک کشور ضمن اشاره به برخورداری کشورهای دنیا از تکنولوژی های روز صنعت تایر،خاطرنشان کرد:نبود تکنولوژی و فناوری از عمده دلایل ناچیز بودن درصد صادرات تایر به سایر کشورها می باشد .
    وی در پایان خاطرنشان کرد: وقوع تحولات اخیر در کشور از قبیل اعمال تحریم ها در کنار افزایش نرخ ارز موجب شده تا قیمت تایرهای وارداتی در مقایسه با سالهای گذشته درصدی افزایش را تجربه نماید.

  14. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    mehi_tnt (26th June 2012)

  15. #1148


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    رفع موانع اولیه در احداث سایپا شمال




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبرخودرو ، استاندار مازندران گفت: تحویل اسناد زمین کارخانه سایپاشمال نباید در اجرای کار خللی ایجاد کند.
    وی همچنین تصریح کرد تسریع در تحویل اسناد این زمین در دستور کار اداره کل ثبت اسناد مازندران و شهرستان ساری قرار گرفته است.
    به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، سید علی اکبر طاهایی درباره مجوز استقرار امکانات برق برای این کارخانه نیز تصریح کرد: مجوز استقرار تیر برق در منطقه و محل استقرار کارخانه صادر شده است. استاندار مازندران با اشاره به این که کارخانه سایپا باید در منطقه گهرباران میاندرود اجرایی شود از حل مشکل مقدماتی برای اجرای این طرح بزرگ صنعتی براساس مصوبه دولت خبر داد و گفت استانداری علاوه بر این که هزینه تأمین آب این طرح را تقبل می کند، برق مورد نیاز این منطقه صنعتی را نیز تأمین خواهد کرد.
    روح اله صمدی مله مدیر عامل سایپا شمال و عضو هیئت مدیره گروه خودروسازی سایپا نیز از رفع موانع اولیه ساخت این کارخانه خبر داد و گفت در حال حاضر از لحاظ فنی پیشرفت های زیادی صورت پذیرفته و مسیرهای داخلی و سالن مونتاژ در حال احداث هستند. حصارکشی، استحکام خاک و نقشه‌برداری و ساخت جاده وسط آن انجام شده و به تدریج سوله‌های کارخانه احداث می شوند. تجهیزات مربوط به این کارخانه نیز آماده است و پس از اتمام نصب سوله‌ها به محل کارخانه انتقال می‌یابند. ظرفیت سالانه کارخانه سایپاشمال در گهرباران ظرف 3 سال پس از بهره برداری به 150هزار خودرو خواهد رسید.
    مدیرعامل سایپاشمال میزان سرمایه گذاری در سایپای گهرباران را بیش از 300 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با اجرا و بهره برداری از این طرح روزانه 200 تریلی در منطقه رفت وآمد خواهند کرد که به همین دلیل خواستار ساخت پل های مورد نیاز استان تا محل کارخانه سایپای گهرباران در این شهرستان هستیم. عضو هیئت مدیره گروه خودروسازی سایپا افزود: برای جلوگیری از تأخیر در احداث این کارخانه نیاز به فراهم آمدن زیرساخت ها از جمله تأمین 90 لیتر آب در ثانیه برای این مجتمع صنعتی است که تدارک آن بر عهده شرکت آب منطقه ای است. یکی از دلایل تأخیر و وقفه ی به وجود آمده در اجرای این پروژه، آماده نبودن زمین بود که در این خصوص استاندار محترم مازنداران وعده تسریع داده و در حال حاضر این زمین از طرح مسکن مهر خارج شده است.
    شایان ذکر است که جلسات ماهانه برای رفع موانع ساخت این شرکت با حضور استاندار مازندران و نمایندگان مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی معاون برنامه‌ریزی استانداری، معاون عمرانی، مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان، مدیر عامل شرکت گاز مازندران، مدیرکل منابع طبیعی، مدیرکل دفتر اقتصادی، فرماندار میاندرود و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران و مدیر عامل سایپاشمال تشکیل می شود.

  16. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    mehi_tnt (26th June 2012)

  17. #1149


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    کاهش واسطه گری در بازار خودروهای سنگین




    Click here to enlarge
    Click here to enlarge

    به گزارش خبر خودرو ، مدیر کل دفتر نظارت بر کالاهای فلزی سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان با اشاره به واگذاری قیمت گذاری خودروهای تجاری به شرکتهای خودروساز گفت: براساس آیین نامه داخلی که در اواخر سال گذشته به تایید وزیر صنعت معدن تجارت رسید مقرر شد قیمت گذاری خودروهای تجاری توسط هیئت مدیره شرکت های خودروسازی و با نظارت سازمان حمایت انجام شود. شهرام میراخورلو در ادامه گفتگو با خبر نگار خبر خودرو گفت: برهمین اساس خودروهایی که بالای 45 میلیون تومان قیمت دارند از جمله خودروهای لوکس و تجاری توسط هیئت مدیره شرکت های خودروسازی قیمت گذاری می شوند.
    وی افزود: با توجه به تصمیم های اخذ شده برای خروج دلالها از بازار شاهد کاهش واسطه گری در این بخش هستیم و به همین منظور تا حدودی قیمت ها در بخش خودروهای سنگین نسبت به گذشته واقعی تر و خودرو با قیمت مناسب در اختیار مشتریان قرار گرفته است،در گذشته شاهد 10تا 15میلیون تومان تفاوت قیمت بین شرکت و بازار بودیم که هم اکنو ن این دلال بازی ها کاهش یافته است.
    وی تصریح کرد: شرکت های خودروسازی باید قبل از هر گونه تغییر قیمت سازمان حمایت را مطلع نموده تا قیمت ها در سامانه 124 این سازمان ثبت شود به همین منظور با توجه به اطلاع رسانی های به روزی که صورت می گیرد و رقابتی که بین شرکت ها برای تعادل قیمت وجود دارد شرکت های خودروسازی نمی توانند قیمت ها را به راحتی تغییر بدهند.
    وی در خصوص قیمت گذاری خودروهای تجاری وارداتی گفت: قیمت گذاری خودروهای وارداتی نیز مانند خودروهای داخلی صورت می گیرد منتهی با توجه به اینکه تعرفه قیمت خودروهای وارداتی بسیار بالا است میل و رغبت برای واردات خودروهای تجاری وارداتی به کشور کاهش یافته است همچنین با توجه به محدودیت هایی که در خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی وجود دارد واردات این خودروها نیز به کشور محدود شده است.
    میراخورلو افزود: وارد کنندگان نیز طبیعتاً باید به دنبال خودروهایی برای واردات باشند که استاندارد های لازم را دارا باشد و از لحاظ ارزش توجیه اقتصادی بالایی داشته باشند به همین منظورگرایش در داخل بیشتر به این سمت است که از خودروهای داخلی استفاده شود.
    وی در پایان در خصوص واردات خودروهای تجاری دست دوم نیز گفت: واردات این خودروها از زاویه های مختلف نیازمند بررسی است زیرا این خودروها دارای مشکلات خاص خود هستند و قیمت گذاری آنها بسیار سخت و دور از ذهن است .

  18. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    mehi_tnt (26th June 2012)

  19. #1150


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    باز طراحی خودرویی الکتریکی توسط تویوتا




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeگروه بین الملل: تویوتا اتو بادی – یکی از شرکت های تابعه تویوتا موتور- از تولید مجدد نسخه باز طراحی شده یک خودروی الکتریکی خبر داد.
    به گزارش خبر خودرو، تویوتا اتو بادی (Toyota Auto Body ) از فروش نسخه باز طراحی شده و ارتقا یافته خودروی الکتریکی کامز (Coms) با قیمتی کمتر از 7500 دلار در ماه آینده خبر داد.
    به گفته افراد مرتبط با این شرکت ، تویوتا از طریق تولید قطعات کامز در کشورهای دیگر قیمت آن را به رقمی کمتر از بهای نسخه قدیمی اش کاهش و این کار را صرفا با هدف افزایش مشتری در ژاپن انجام می دهد.
    نسخه قبلی کامز در سال 2000 وارد بازار شد و تا می 2011 فروشی در حدود 2 هزار دستگاه داشت.
    از مهمترین دلایل عدم استقبال بازار از این خودرو مدت زمان 13 ساعته شارژ باتری و بیشینه 20 کیلومتر بر ساعتی سرعت آن می باشد.
    انتظار می رود در نسخه جدید مدت زمان لازم برای شارژ باتری تا حد زیادی کاهش یافته باشد.

  20. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    mehi_tnt (26th June 2012)

صفحه 115 از 771 نخستنخست ... 156595105106107108109110111112113114115116117118119120121122123124125135165215615 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 4 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 4 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University