.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
صفحه 157 از 771 نخستنخست ... 57107137147148149150151152153154155156157158159160161162163164165166167177207257657 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1,561 تا 1,570 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

  1. #1561


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    اولین خودروی الکتریکی ب ام و در راه است




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeگروه بین الملل: i3 – اولین خودروی الکتریکی تحت برند ب ام و – با قیمت پایه ای بین 35 تا 40 هزار یورو در بازار سال 2014 اروپا به فروش خواهد رسید.
    به گزارش خبر خودرو، اگر چه هنوز هیچ اظهار نظر رسمی در باره نسخه قابل تولید خودروی ب ام و i3 اعلام نشده ولی برخی پایگاه های اینترنتی مثل BMW Blog به نقل از منابع آلمانی از قیمت گذاری 35 تا 40 هزار یورویی i3 و احتمال فروش آن در بازار سال 2014 اروپا خبر دادند.
    گفتنی است i3 اولین خودرو از محصولات ب ام و است که با پیشوند "i " عرضه می شود همچنین با توجه به شباهت قیمت آن با خودروی سری 5 بایستی گفت مشتریان آینده ب ام و می توانند گزینه های بیشتری را داشته باشند.
    ب ام و i3 آن قدر جا دار است که سرنشینان بزرگسال و چمدان هایشان را در فضای 3.8x2x1.5 متری خود جای دهد.
    موتور الکتریکی این خودرو که وظیفه به حرکت درآوردن محور عقب را دارد می تواند از هر پریز معمولی برق شارژ شود.
    این موتور 170 اسب بخار توان و 250 نیوتون متر گشتاور دارد و می تواند شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت خودرو را به کم تر از 8 ثانیه برساند.

  2. #1562


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    لزوم تغییر ذهنیت موجود در طراحی پلت فرم های جدید در صنعت خودرو




    Click here to enlarge
    Click here to enlarge

    به گزارش خبر خودرو ،عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان ضمن تاکید بر توانایی صنعت خودرو ایران در طراحی و تولید خودروهای جدید گفت : در حال حاضر صنعت خودرو ایران از قابلیت طراحی و تولید خودروهای به روز خصوصا در حوزه خودروهای مینی و کوچک برخوردار است در حالی که تاکنون خودروسازان داخلی به طور جدی به این بخش وارد نشده اند . دکتر محمد اصفهانیان در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ضمن اشاره به لزوم تصحیح ذهنیت امروز صنعت خودرو در طراحی و تولید خودرو افزود : چنانچه به وضعیت صنعت خودرو دنیا توجه شود هیچ خودروسازی در طراحی خودروهای جدید از صفر شروع نمی کند بلکه از انواع پلت فرم ها و طراحی هایی که در مدت 120 سال تجربه صنعت خودروسازی حاصل شده در طراحی خودروهای جدید استفاده نموده و ضمن اصلاح پلت فرم های قبلی روز به روز و سال به سال مدل خودروها را تغییر می دهند .
    وی گفت : هم اکنون در دنیا برای تولید خودروی جدید اقدام به طراحی خودرو از پایه نمی کنند به عنوان مثال خودروی هایپرید پریوس تویوتا ، اصلاح شده و یا تغییر یافته کرولا است که پیش از این عرضه شده است بنابراین این ذهنیت که در طراحی پلت فرم های جدید باید همه اقدامات در این مسیر از پایه شروع شود، ذهنیت صحیحی نیست.
    وی تصریح کرد : قطعا در دنیا نیز برای طراحی خودروی جدید این رویه وجود ندارد و در بخش هایی از امکانات سایر شرکتهای خودروساز به لحاظ تکنولوژی تولید قطعات و کسب ایده های جدید کمک دریافت می شود کاری که امروز در صنعت خودرو ما نیز برای طراحی پلت فرم های جدید باید اجرا شود.
    وی افزود : در همه صنایع معمولا از تجارب گذشته استفاده می شود و موارد موفق در بخش تولیدات جدید مد نظر تولید کننده قرار می گیرد.
    وی با اشاره به اینکه طراحی و تولید پلت فرم های جدید نیازمند صرف هزینه بسیار بالا درصنعت خودرو است، گفت : درهمه صنایع تولید جدید هزینه زیادی را نیاز دارد خصوصا در صنعت خودرو به لحاظ کاربرد تعداد بالای قطعات ، طراحی و تستهای زیادی را می طلبد که این مساله بالطبع هزینه و سرمایه گذاری بیشتری را نیاز خواهد داشت.
    این کارشناس صنعت خودرو در ادامه افزود : بنابراین راه اندازی خط تولید یک محصول و نمونه سازی های اولیه و تستها بار سنگینی را از نظر فنی و اقتصادی برای شرکتها دارد که به نظر می رسد با وضعیتی که امروز کارخانه های تولیدی خودرو دارند تامین این میزان سرمایه گذاری سخت و دشوار باشد بنابراین حمایت دولت در این راستا کمک بسیار خوبی خواهد بود.
    اصفهانیان در ادامه ضمن تاکید بر وجود دانش لازم در طراحی خودروهای جدید در صنعت خودرو، خاطر نشان کرد : در حال حاضر تا حدودی دانش و تکنولوژی لازم جهت طراحی خودروهای جدید در صنعت خودرو وجود دارد و بیش از آن را هم قطعا می توان ایجاد نمود.
    وی تاکید کرد : البته در بسیاری از بخشها در صنعت خودرو باید ظرفیت سازی صورت گیرد و در این راستا نمی توان منکر نیاز صنعت خودرو در استفاده از مشاورخارجی گردید به طوری هم اکنون بسیاری از خودروسازان دنیا ، مدل های طراحی آنها الهام گرفته از مدل های قدیمی سایر شرکتهای خودروساز بزرگ دنیاست.
    وی در پایان طراحی پلت فرم های جدید ظرف 4 سال آینده را نیازمند برنامه ریزی دقیق دانست و گفت : قطعا با عزم ملی طراحی 4 پلت فرم جدید ظرف چند سال آینده در صنعت خودرو ممکن خواهد بود چرا که ظرفیت لازم در صنعت خودرو کشور وجود دارد که در بخش های مختلف ،چنین اقدامی را انجام دهد اما یقینا این کار نیازمند مدیریت جامعی است تا این مجموعه را در یکدیگر جمع نماید.

  3. #1563


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    رونمایی نسخه ویژه مزدا C X-5 در انگلستان




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeگروه بین الملل: مزدا بار دیگر خودرویی جدید را در جشنواره سرعت بریتانیا رونمایی کرد و نسخه جدیدی از MX-5 با نام کورو را در معرض دید عموم قرار دارد.
    به گزارش خبر خودرو،بعد از آن که مزدا اعلام کرد خودروی مفهومی MX-5 GT را در جشنواره سرعت گودوود رونمایی خواهد کرد،از معرفی نسخه ویژه ای از این خودرو با نام کورو خبر داد،که قرار است برای مشتریان انگلیسی آن تولید گردد.
    طبق اعلام شرکت تولید کننده نسخه ویژه MX-5 کورو قیمتی 18495 پوندی دارد و بهای مدل رودستر کوپه آن به 21995 پوند می رسد.
    از مهمترین ویژگی های ظاهری MX-5 کورو می توان به نصب نوارهای فلزی سیاه رنگ در اطراف بدنه ،شیشه های مشکی و تجهیز آن به رینگ های 17 اینچی آلیاژی اشاره کرد.
    نسخه ویژه این خودروی ژاپنی در سه رنگ متفاوت سیاه،سفید و قرمز عرضه می گردد.
    همچنین بایستی گفت قسمت داخلی خودرو دارای روکش تمام چرم مشکی،پدال ها و زیر پایی های لوکس ،سامانه کنترل دمای خودرو و بسیاری ویژگی های دیگر است.
    نسخه پایه این خودرو با یک موتور 1.8 لیتر و نسخه رودستر کوپه آن با یک موتور 2.0 لیتر رودستر عرضه می گردد.

  4. #1564


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    عدم خصوصی سازی واقعی ، ضعف جدی خودروسازی ایران




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو، عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف عدم رقابت پذیری را مشکل کنونی صنعت خودرو عنوان کرد و گفت : مهمترین راهکار رشد خودروسازی ایران، خصوصی سازی واقعی صنعت خودرو است تا در این راستا ضمن رقابتی و سود ده شدن صنعت خودرو، خودروهای داخلی نیز به رشد کیفی مناسبی دست یابند.
    دکتر وحید حسینی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : متاسفانه صنعت خودرو ایران سالهای بسیاری است که با در آمد حاصل از نفت و حمایت دولتی فعالیت می کند این در حالی است که هم اکنون به لحاظ رشد کیفی صنعت خودروسازی داخلی از کیفیت لازم برخوردار نیست و روز به روز از کیفیت محصولات تولیدی در این بخش کاسته می شود.
    وی گفت : در حال حاضر با افزایش تحریم ها ، کیفیت خودروهای داخلی تنزل یافته است و این ضعف جدی در صنعت خودرو ایران محسوب می شود که بیشتر به جهت دولتی بودن صنعت خودرو ایجاد شده است.
    وی تصریح کرد : هم اکنون در هیچ کجای دنیا ، دولت صنعت را اداره نمی کند ، حتی تولید خودرو و یا محصولات دیگر نیز توسط دولت انجام نمی شود ، به همین منظور صنعت خودرو ایران نیز باید کاملا خصوصی شود تا در این راستا ضمن ایجاد رقابت پذیری، سرمایه گذاری لازم برای تولید محصولات جدید و طراحی پلت فرم ها نیز توسط شرکتهای خودروساز تامین شود.
    وی در ادامه یاد آورشد : البته رسیدن به این شرایط ، شاید جزء ایده آل های صنعت خودرو باشد اما اینکه صنعت خودرو از وضعیت موجود تا دستیابی به شرایطی که عنوان شد به چه نحو باید برسد ، به نظر می رسد کارشناسان اقتصادی و مالی باید در این ارتباط اظهار نظر کنند.
    وی همچنین به میزان داخلی سازی خودروهای ملی که تاکنون در صنعت خودرو کشور طراحی و تولید شده اند ،اشاره کرد و گفت : دقیقا مشخص نیست که خودروهایی که تاکنون به عنوان خودروی ملی در صنعت خودرو طراحی و تولید شده اند چند درصد آنها ، تولید داخل است، آیا صد درصد در داخل تولید شده یا درصدی از آن توان و امکانات خارجی استفاده شده است.
    استادیار دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف در ادامه به مقایسه وضعیت صنعت خودرو ایران با محصولات مشابه موجود در دنیا پرداخت و گفت : قطعا برای اظهار نظر در خصوص محصولات تولیدی در صنعت خودرو ایران ، باید با محصولات تولیدی در دنیا مقایسه ای صورت گیرد ، هر نمره ای که به این محصولات ارائه شود قطعا کل آن، نمره صنعت خودرو ایران خواهد بود.
    حسینی گفت : مطمئنا محصولاتی که در توسط خودروسازان داخلی تولید و به بازار عرضه می شود نشان از وضعیت کنونی تکنولوژی و توان مهندسی صنعت خودرو ایران است که البته این وضعیت شامل بحث کیفیت ، تکنولوژی، کیفیت قطعات و سایر بخشها مرتبط با تولید خودرو خواهد شد.
    وی همچنین رشد کیفی صنعت خودرو ایران را طی سالهای اخیر در مقایسه با رشد این صنعت در سایر کشورهای دنیا ،دارای روند خوبی ندانست و گفت : در حال حاضر رشد کیفی محصولات داخلی به نحوی است که محصولات بی کیفیت کشورهای آسیای جنوب شرق وارد ایران شود و متاسفانه مردم اقبال بیشتری به آنها در مقایسه با تولیدات داخلی نشان می دهند.

  5. #1565


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    تکذیب تولید محصولات پژو توسط اوپل




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeگروه بین الملل: واحد اوپل جنرال موتورز مقاله روزنامه فرانکفورتر آلگماین آلمان مبنی بر تولید خودروهای پژو سیتروئن در تاسیسات این شرکت در روسلهایم را قویا تکذیب کرد.
    به گزارش خبر خودرو، در این مقاله که با جمع آوری نقل قول هایی از سران اتحادیه های کاری نوشته شده بود،از تصمیم اوپل برای اخراج 1500 نفر از کارگران تاسیسات روسلهایم و زاراگوزای اسپانیا خبر می داد.
    سخنگوی جی ام در مصاحبه ای گفت: ادعای رسانه ها مبنی بر تولید محصولات پژو سیتروئن در روسلهایم کاملا نادرست است هم اکنون هیچ قرارداد مشترک تولیدی میان پژو و جی ام وجود ندارد دو شرکت تنها در حال مذاکره درباره مسائل لجستیک،فروش و مهندسی می باشند.
    هم اکنون خودروهایی نظیر C5 و 508 در تاسیسات رنه ی پژو سیتروئن تولید می شود و روسلهایم مشغول تولید خودروهایی مثل اینسیگینا و آسترا می باشد.
    این نشریه با اعلام تعطیلی قریب الوقوع رنه و کاهش 50 درصدی نیروی کار آن ظرف سه سال گذشته از احتمال انتقال تولید آن به روسلهایم خبر داده بود.
    گفتنی است پژو سیتروئن بیش از 3.5 میلیون دستگاه خودرو در سال 2011 به فروش رساندند که 42% از آن متعلق به بازارهایی به جز اروپا بود.

  6. #1566


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    تولید نسخه جدید از مرسدس کلاس اس




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeگروه بین الملل: شرکت آلمانی مرسدس بنز تصمیم دارد تا سال 2014 نسخه جدیدی از خودروی کلاس S را وارد بازار کند.
    به گزارش خبر خودرو، در واقع شاید پذیرش ساخت نسل جدید کلاس S توسط مرسدس – بنز قابل قبول باشد اما بایستی گفت طراحی کروک این خودروی لوکس - که خبر آن توسط برخی افراد آگاه منتشر شده – قدری تعجب برانگیز است.
    قرار است مرسدس بنز کلاس اس کابریو بر پایه مدل مفهومی اوشن درایو (Ocean Drive ) – که در نمایشگاه اتومبیل سال 2007 دیترویت رونمایی شده بود – طراحی گردد.
    با این تفاوت که این مدل جدید یک خودروی دو در قابل تولید است.
    به گفته همین منابع مرسدس بنز کلاس اس کابریو یک سال پیش از رونمایی نسال جدید اسن خودروی لوکس وارد بازار خواهد شد.
    انتظار می رود کلاس اس کابریو نیز تمامی ویژگی های مربوط به فناوری های کلاس خود را حفظ کند. با این تفاوت که مجهز به سامانه Magic Body Contorols خواهد بود.
    این سامانه با استفاده از مجموعه ای از حسگرها و دوربین ها سطح جاده را مورد اسکن قرار داده و سامانه تعلیق را تنظیم می نماید.
    متاسفانه هنوز جزئیات جدیدی در دست نداریم و تنها می دانیم که نسخه پایه این خودرو با یک موتور قوی دیزل V12 به فروش می رسد.

  7. #1567


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    باید فضای مناسب تحقیق و توسعه در صنعت خودرو فراهم شود




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو، عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران گفت : حوزه تحقیق و توسعه در صنعت خودرو نیازمند فضای مناسب است.
    محمد حسن کاکایی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : متاسفانه در ایران به دلیل اینکه قانون کپی رایت رعایت نمی شود و فضای صنعت خودرو نیز بر اساس تحقیق و توسعه نبوده و معمولا درآمد اصلی از این حوزه کسب نمی شود در نتیجه تحقیق و توسعه در صنعت خودرو ایران جا نیفتاده است .
    وی تصریح کرد : به همین جهت هنگامی که شرکتی می خواهد وارد بخش تحقیق و توسعه شود باید هزینه زیادی را در این راستا صرف کند و طبیعی است که در کشور ما این موضوع بسیار مساله ساز است.
    وی گفت : هم اکنون در کشورهایی مثل آلمان ، آمریکا ، ژاپن سیستمی وجود دارد که تحقیق و توسعه گسترده ای را توسط دولت رشد می دهند به همین منظور ارتباط آنها با صنعت به خوبی برقرار شده و صنعت از این فضا استفاده مناسبی را می برد.
    وی با اشاره به اینکه هم اکنون در دنیا فضای تحقیق و توسعه را دولت ایجاد می کند ،تصریح کرد : بنابراین در طراحی پلت فرم های جدید در صنعت خودرو ایران نیز خودروسازان نیازمند حمایت دولت هستند اما اینکه این کمک و حمایت به چه صورت صورت گیرد جای بحث و بررسی دارد.
    وی در ادامه به ارائه کمک های مستقیم مالی دولت به صنعت پرداخت و گفت : در ارائه کمکهای مستقیم مالی به بخش صنعت همواره این عیب وجود دارد که صنعت این کمک های مالی را در سایر بخش هایی که مشکل وجود دارد هزینه می کند در حالی که اصولا تحقیق و توسعه برنامه ای بلند مدت را نیاز دارد.
    وی همچنین به اقدام دولت در اختصاص بودجه به پروژه های صنعتی بزرگ اشاره نمود و اظهار داشت : در این بودجه ای که توسط دولت اختصاص یافته بخشی از آن مربوط به طراحی پلت فرم های ملی است به طوری که این بودجه از طریق وزارت علوم به دانشگاههایی که امکان پاسخ گویی به نیاز صنعت در بخش تحقیق و پژوهش را دارند ارائه می شود.
    معاون آموزشی و پژ وهشی دانشکده مکانیک دانشگاه علم و صنعت با اشاره به اینکه این اقدام نیز قطعا با موانع زیادی روبرو است ، تصریح کرد : بخشی از طراحی پلت فرم در صنعت خودرو حمایت مالی است که باید از این بخش صورت گیرد اما در کنار آن مکانیزم ها و ساختار هایی لازم است تا از این حمایتها مراقبت کنند.
    کاکایی همچنین به ضرورت ایجاد فضای کسب و کار مناسب برای تحقیق و توسعه در صنعت خودرو، تاکید و خاطر نشان کرد : طبعا در این فضای نامناسب افرادی که در تصور کسب منافع کوتاه مدت هستند اقدام به خرید و ورود تکنولوژی خواهند نمود.

  8. #1568


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    پیش فروش پارس تندر آغاز می شود
    پرشین خودرو: ثبت نام متقاضیان خودرو فیس لیفت شده تندر90 به نام پارس تندر در هفته پیش رو(احتمالا از فردا) آغاز می شود.
    به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان این مطلب اظهار كرد: خودرو پارس تندر بر اساس نیاز بازار و درخواست های مردم برای ایجاد تغییرات ظاهری روی خودرو تندر90 به صورت مشترك در شركت های پارس خودرو و رنو طراحی شده و به زودی شاهد تردد این محصول در خیابان ها خواهیم بود.
    نعمت اله پوستین دوز افزود: پارس تندر یا همان اس.آر(SR) محصول تغییر یافته تندر90 است و بر اساس نظرات مشتریان، سپر، صندوق عقب، شیشه، تزیینات داخلس و چراغ های عقب تغییر یافته است.
    به گفته وی، سایپا تلاش می کند خودروهای پیش فروش شده را تا پایان سال جاری تحویل مشتریان دهد.
    پوستین دوز در مورد قیمت گذاری خودرو پارس تندر اظهار داشت: قیمت این خودرو طبق تفاهم نامه با سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان و ستاد تعیین قیمت خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین و اعلام خواهد شد.
    وی اظهار كرد: پیش‌بینی می‌شود كه در مرحله اول تعداد 10 هزار دستگاه از این خودرو پیش فروش شود.
    شنیده ها حاکی از آن است که محصول پارس تندر بین 15 تا 20 میلیون ریال نسبت به تندر90 فعلی گران تر باشد.

  9. #1569


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    معاون سازمان استاندارد:
    مکلف به واردات کامیون دست دوم هستیم!
    پرشین خودرو: معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران در پاسخ به انتقادات مطرح شده در خصوص واردات كامیون‌های دست دوم به كشور، اظهار كرد: آزادسازی واردات كامیون‌های تا سه سال كاركرد مصوبه قانون برنامه پنجم توسعه بوده و ما مكلف به اجرای آن هستیم.
    به گزارش «پرشین خودرو»، بهادر كاظمی، با بیان این مطلب به ایسنا گفت: در تعیین دستورالعمل‌های این مصوبه سعی شد به نحوی عمل شود كه هم قانون اجرا شده و هم نظارت‌های كیفی بر این كامیون‌ها به بهترین وجه صورت گیرد.
    وی ادامه داد: طبق دستورالعمل‌های تعیین شده، برای واردات كامیون‌ تا سه سال كاركرد خارجی دو الزام در نظر گرفته شده است. الزام اول آن است كه از همان برند و مدل كامیون دست دوم مورد نظر برای واردات باید در گذشته نمونه‌هایی به صورت نو وارد كشور شده و مستندات كیفی و استانداردی آن‌ها به تایید سازمان استاندارد ایران رسیده باشد كه در آن صورت نیز آن برند دارای سیستم خدمات پس از فروش در ایران خواهد بود.
    كاظمی افزود: الزام دوم نیز تایید مشخصات و استانداردهای ظاهری كامیون توسط شركت‌های بازرسی است؛ به‌گونه‌ای كه بازرسان شركت‌های بازرسی، كامیون را در مرزهای ورودی بر اساس چك لیست‌ها كنترل كرده و با استانداردهای مربوطه تطبیق می‌دهند.
    وی با بیان این‌كه كامیون تا سه سال كاركرد در صورت رعایت این دو ضابطه مجوز ورود به كشور را پیدا خواهد كرد، خاطرنشان كرد: همچنین به دنبال آن هستیم كه علاوه بر الزامات یاد شده، معاینه فنی نیز از این خودروها در مرزهای ورودی كشور صورت گیرد تا پس از تایید فنی اجازه واردات صادر شود.معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ادامه داد: از سازمان راهداری خواسته‌ایم كه امكان انجام معاینه فنی از این كامیون‌ها را بررسی كند كه در صورت وجود امكانات لازم، سیستم‌های عملكردی از جمله سیستم ترمز و موتور خودرو و دیگر شاخص‌های مربوط به معاینه فنی در كامیون‌های وارداتی كنترل خواهد شد.
    او افزود: به هر حال واردات كامیون تا سه سال كاركرد مصوبه قانون برنامه پنجم توسعه است كه ما سعی كرده‌ایم شرایط اجرای این قانون را به‌گونه‌ای فراهم كنیم كه حداكثر نظارت بر كیفیت و استاندارد این خودروها صورت گیرد.
    برخی كارشناسان و تولیدكنندگان داخلی پیش از این انتقاداتی را به واردات كامیون‌های دست دوم به كشور وارد كرده بودند. از جمله مدیرعامل ایران خودرو دیزل اظهار كرده بود كه سود واردات كامیون‌های دست دوم خارجی نصیب دلالان و واسطه‌های واردات شده و مضررات آن‌ها نصیب خریداران این خودروها و منافع عمومی كشور می‌شود.
    به گفته هاشم یكه‌زارع، حتی اگر قرار باشد كامیون‌های دست دوم ارزان‌تر از كامیون‌های تولید داخل فروخته شود نیز هزینه‌های تعمیر و نگهداری آن‌ها به قدری بالاست كه در نهایت هزینه‌هایی چندین برابر یك كامیون داخلی را به خریدار تحمیل خواهند كرد.

  10. #1570


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    با دستور معاون اول رئیس جمهوری
    مشكل شماره‌گذاری برخی خودروها حل شد
    پرشین خودرو: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مشكلاتی در رابطه با شماره گذاری برخی خودروهای داخلی وجود داشت كه با دستور معاون اول رییس‌جمهوری برطرف شد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، مهدی غضنفری، با بیان این مطلب اظهار كرد: برخی مشكلات در بخش صنعت وجود دارد كه باید با تعامل دستگاه‌های مختلف حل شود.
    وی با بیان اینكه مشكلاتی در رابطه با شماره‌گذاری برخی خودروهای داخلی وجود داشت كه در كارگروه حمایت از تولید با حضور معاون اول رییس‌جمهوری مطرح شد، اضافه كرد: در این جلسه طرفین استدلال‌های خود را در این خصوص بیان كردند كه در نهایت نیز توسط معاون اول رییس‌جمهوری تصمیم‌گیری و مشكل شماره‌گذاری خودروها حل شد.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت تاكید كرد: برخی مسائل مربوط به صنعت مانند مشكلات شماره‌گذاری از نوع مشكلات فرابخشی و در مواردی لازم است این مشكلات در مرجع بالاتری مطرح و دستور حل مشكل صادر شود.
    طی چند سال گذشته به‌ویژه در دو ماه اخیر مشكلاتی در شماره‌گذاری برخی خودروهای داخلی بروز كرده بود. وانت نیسان و وانت پیكان از جمله خودروهایی بود كه مشكل شماره‌گذاری آن‌ها در دو ماه اخیر برطرف شده است.

صفحه 157 از 771 نخستنخست ... 57107137147148149150151152153154155156157158159160161162163164165166167177207257657 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University