.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
صفحه 35 از 76 نخستنخست ... 1525262728293031323334353637383940414243444555 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 341 تا 350 , از مجموع 757

موضوع: تازه ترین اخبار راهنمایی و رانندگی

  1. #341


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    آخرين وضع راههاي کشور




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبرخودرو ، براساس آخرین گزارش سامانه های هوشمند، درحال حاضر ترافیک در اکثرمحورهای مواصلاتی کشور عادی وروان است.
    محورهراز( آمل ـ رودهن) دراستان مازندران به علت احداث باند دوم تا 23 تیر درطول هفته شنبه تا سه شنبه ( به غیراز ایام تعطیل ) بین ساعات 20 تا 6 صبح روزبعد مسدود است.

  2. 4کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    mehi_tnt (8th January 2013),omid0063 (6th September 2012),SURENA (9th July 2012),داوودی فر (16th July 2012)

  3. #342


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    نظارت مستقیم بر فعالیت‌های ترافیکی 22 منطقه پایتخت




    Click here to enlarge
    Click here to enlarge به گزارش خبر خودرو، معاون امور مناطق سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از نظارت مستقیم بر فعالیت‌های ترافیکی شهرداری‌های 22 منطقه پایتخت خبر داد و گفت: برنامه نظارت دوره‌ای مناطق از نیمه دوم ماه آینده آغاز می‌شود
    حسن آقا بیگی افزود: برنامه نظارت دوره‌ای مناطق در راستای ارتقای کیفی و کمی مجموعه فعالیت‌های حمل و نقلی مناطق به منظور خدمات‌رسانی هر چه بیشتر و بهتر به شهروندان صورت می‌پذیرد.
    وی بازدید، ارزیابی و کنترل‌های عمومی، پی ‌بردن به نقاط ضعف و تأخیر در اجرای پروژه‌ها و نیز اطلاع از تکالیف و برنامه‌های اجرا نشده را از جمله اهداف برنامه نظارت‌ دوره‌ای مناطق بر شمرد و اظهار کرد: هدف اصلی این برنامه ارتقای عملکرد مناطق در بخش‌های مختلف حمل و نقلی است.
    آقا بیگی مبنای عملکرد معاونت‌های حمل و نقل و ترافیک در نظارت دوره‌ای مناطق را اجرای صحیح سیاست‌ها و برنامه‌های ابلاغی اعلام و تصریح کرد: ایفای وظایف و انجام مأموریت‌های ذاتی و ثابت و اجرای دستورالعمل‌ها و بخش‌نامه‌های صادره از دیگر مبانی این برنامه است.
    وی در تشریح شیوه اجرای برنامه نظارت دوره‌ای مناطق گفت: تهیه و تدوین گزارش عملکرد توسط معاونان ترافیک مناطق، شناسایی مشکلات و معضلات ترافیکی مناطق، اجرایی شدن مصوبات برنامه نظارت دوره‌ای مناطق و فعالیت‌های مناطق در پیگیری و اجرای این مصوبات، از جمله مراحل اجرایی این برنامه محسوب می‌شوند.
    آقا بیگی محور نظارت دوره‌ای را پروژه‌های شاخص ترافیکی اجرا شده در سطح مناطق با محوریت توسعه حمل و نقل عمومی بر شمرد و اضافه کرد: این بخش شامل احداث، توسعه و ساماندهی ایستگاه‌ها، پایانه‌ها و پهلوگاه‌های اتوبوس و تاکسی و نیز احداث و توسعه خطوط ویژه اتوبوس‌های تندرو (BRT) و اتوبوس‌های عادی است.
    وی اجرای پروژه‌های خاص و تأثیرگذار در مناطق از جمله هماهنگی در خصوص اجرای پروژه‌های فرا منطقه‌ای را مورد تأکید قرار داد و یادآور شد: احداث مسیرهای ویژه دوچرخه‌سواری و پیاده‌راه‌ها و شناسایی نقاط حادثه‌خیز و گره‌های ترافیکی، از دیگر محور‌هایی است که در برنامه نظارت دوره‌ای مناطق مورد توجه قرار خواهد گرفت.
    معاون امور مناطق سازمان حمل و نقل و ترافیک در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با انجام برنامه نظارت دوره‌ای مناطق شاهد بهبود عملکرد حمل و نقلی شهرداری‌های مناطق و جلب رضایت‌ شهروندان از فعالیت‌های ترافیکی مدیریت شهری باشیم.

  4. 3کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    mehi_tnt (8th January 2013),omid0063 (6th September 2012),داوودی فر (16th July 2012)

  5. #343


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته
    پنجشنبه، 22 تير 1391
    ساعت: 12:20
    Thursday, July 12, 2012
    كد خبر: 183944
    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبرخودرو ، محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های شمال کشور برای تعطیلات آخر هفته اعلام شد.

    به منظور افزایش ایمنی، ایجاد کشش و تسهیل در امر عبور و مرور وسایل نقلیه، ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های کشور در روزهای پنج شنبه و جمعه اجرا می‌شود. به همین منظور تردد موتورسیکلت از ساعت ۱۲ ظهر روز پنج شنبه تاساعت ۲۴ روز جمعه از محورهای کرج - چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران - سمنان - مشهد و بالعکس ممنوع است.

    تردد انواع تریلر و کامیون از محور کرج - چالوس کماکان ممنوع بوده، همچنین تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۴ تا ۲۴ روز جمعه از کرج به سمت مرزن آباد ممنوع است و تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۷ تا ۲۴ از ۱۵ کیلومتر بالای مرزن آباد (دزدبن) به سمت کرج به صورت یکطرفه خواهد بود.

    تردد تمامی تریلر‌ها از محور هراز کماکان ممنوع است و تردد کامیون‌ها به استثنای حاملان موادسوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز پنج شنبه بیست و دوم تیرماه و ساعت ۶ الی ساعت ۲۴ روزجمعه بیست و سوم تیرماه از محور هراز ممنوع خواهد بود.

  6. 3کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    mehi_tnt (8th January 2013),omid0063 (6th September 2012),داوودی فر (16th July 2012)

  7. #344


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    ممنوعيت تردد کاميونها در محور طبس
    پنجشنبه، 22 تير 1391
    ساعت: 08:38
    Thursday, July 12, 2012
    كد خبر: 183891
    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو، رفت و آمد کامیونها در جاده طبس شبها ممنوع است.
    فرمانده پلیس راه استان یزد امروز گفت : به منظور کاهش تصادفات و 2 طرفه بودن جاده طبس از عبور کامیونها از ساعت 12 شب خودداری می شود.
    به گفته حسینی کامیونها تا ساعت پنج صبح متوقف می شوند و پس از آن می توانند در جاده تردد کنند.
    ممنوعیت تردد از پلیس راه دشتغران تا یزد و محور دیهوک تا روستای نایبند است.
    جاده طبس یکی از محورهای پرخطر استان یزد است که روزانه 13 هزار خودرو سنگین و سبک از آن عبور می کنند.

  8. 3کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    mehi_tnt (8th January 2013),omid0063 (6th September 2012),داوودی فر (16th July 2012)

  9. #345


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    ممنوعيت تردد خودروهاي سواري در محور قم – گرمسار
    جمعه، 23 تير 1391
    ساعت: 02:09
    Friday, July 13, 2012
    كد خبر: 183960
    Click here to enlargeبه گزارش خبرخودرو ،تردد خودروهای سواری در محور قم – گرمسار و بالعکس با هدف کاهش سوانح رانندگی ممنوع شد .
    فرمانده پلیس راه قم گفت: این ممنوعیت از امروز پنج شنبه 22 تیر آغاز شد و عبور و مرور از این محور تنها برای خودروهای سنگین آزاد است .
    سرهنگ محمد نوری درباره مسیر جایگزین برای این محورگفت: خودروهای سواری که از محور سمنان قصد عزیمت به قم را دارند باید از مسیر گرمسار - تهران - قم استفاده کنند .
    فرمانده پلیس راه قم افزایش حوادث رانندگی و خطر برخورد خودروهای سنگین با خودروهای سواری را از دلایل ایجاد محدودیت در این محور بیان کرد .
    نوری به رانندگان عبوری از راه های این استان توصیه کـرد : بـه علت کویری بودن استان در فواصل مختلف دقایقی را برای استراحت در نظر بگیرند و سپس ادامه مسیر بدهند .
    در آخرین حادثه روی داده در این محور ، در کیلومتر 25 جاده قم – گرمسار هفت نفـر کشته و 2 نفـر مجروح شدند.



  10. 3کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    mehi_tnt (8th January 2013),omid0063 (6th September 2012),داوودی فر (16th July 2012)

  11. #346


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    رقم تلفات جاده ‌اي در روزهاي اخير ناچيز بوده است




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبرخودرو ، فرمانده نیروی انتظامی گفت : اگر به این نتیجه برسیم که برنامه سفر به خیر اثر گذاری لازم را ندارد طبیعتا باید تجدید نظر کنیم .
    به گزارش خبرنگار ما ، سردار سرتیپ اسماعیل احمدی مقدم در حاشیه همایش معاونان اجتماعی نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاری که درباره افزایش کشته های جاده ای در سال 91 و نقش برنامه سفر به خیر در کاهش تصادفات پرسید گفت : البته صرف داشتن یک برنامه در اثر بخشی کاهش تصادفات کفایت نمی کند .
    وی افزود : البته ما کنترل می کنیم ، این برنامه همیشه نیست و تنها در مقطعی که سفرها افزایش پیدا می کند به عنوان تریبونی برای ارتباط با مردم و اثرگذاری پخش می شود .
    سردار احمدی مقدم با بیان اینکه تلاشمان این است که مرتبط با نوآوری ها اثر بخشی برنامه را حفظ کنیم افزود : صحنه های تصادفات یا برنامه هایی که آثارش در برخی کشور ها آزمایش شده است و بازدارندگی ایجاد می کند ، در برنامه سفر به خیر مورد استفاده قرار می گیرد.
    وی با بیان اینکه صدا و سیما هزینه ای از بابت پخش از ما دریافت نمی کند افزود : تنها تولید این برنامه هزینه هایی دارد که استودیو و امکانات از خودمان است و بابت ان هزینه ای پرداخت نمی کنیم و صدا وسیما نیز از ما پولی نمی گیرد .
    فرمانده ناجا گفت : در واقع ما به آموزش های اجتماعی کمک می کنیم که وظیفه خود صدا و سیماست و تشکر هم می کنیم که همکاری خوبی با ما دارند .
    وی خطاب به این خبرنگار افزود : این که می گویید آمارهای تلفات جاده ای به شدت در حال افزایش است این گونه نیست بلکه رقم تلفات جاده ‌ای در روزهای اخیر ناچیز بوده است .
    وی اضافه کرد : تنها گزارش های در صحنه اندکی افزایش نشان می دهد که غیر طبیعی هم نیست چون مردم مصمم اند که قبل از ماه رمضان سفر بروند یعنی سفرهای سه ماه در دو ماه متمرکز می شود.
    فرمانده ناجا گفت : در سال گذشته بیش از50 درصد کاهش سفر در ماه مبارک داشتیم و در مناطقی مثل شمال بیش از 50 درصد و در مشهد بیش از 70 درصد کاهش سفر داشتیم و طبیعتا میزان سفر در ماه مبارک رمضان متفاوت است .
    وی افزود : بنابراین تابستان امسال 90 یا 80 درصد تلفات در دو ماه متمرکز می شود .
    سردار احمدی مقدم اضافه کرد : اگر مردم بخواهند رعایت کنند این را نیز می توان کاهش داد اما برای اعلام امار و نتایج نهایی آمارهای پزشکی قانونی را تعقیب می کنیم که حدود یک ماه یا40 روز بعد از هر ماه این آمارها تکمیل و اعلام می شود .

  12. 3کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    mehi_tnt (8th January 2013),omid0063 (6th September 2012),داوودی فر (16th July 2012)

  13. #347


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    محدوديت تردد در برخي محورها




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبرخودرو ، تردد وسایل نقلیه در محورآزادشهرـ گنبد دراستان گلستان به علت ادامه اجرای عملیات احداث رفوژ میانی بلوار نگین شهر از امروز یکشنبه 25 تیر تا 25 شهریور بین ساعات 8 تا 19 بامحدودیت انجام می شود.
    در محور لیکک ـ ماغرـ ممبی دراستان کهگیلویه وبویراحمد به علت اجرای عملیات حذف نقاط پرحادثه حدفاصل کیلومتر 15 تا 20 از امروز تا 29 شهریور تردد وسایل نقلیه بین ساعات 7 تا 19 بامحدودیت انجام می شود.
    محورباشت ـ چرام دراستان کهگیلویه وبویراحمد به علت اجرای عملیات حذف نقاط پرحادثه حدفاصل کیلومتر 10 تا 11 از امروز تا 29 شهریور تردد وسایل نقلیه بین ساعات 7 تا 19 با محدودیت ورعایت جوانب احتیاط انجام می شود.
    محورکندتپه به گاوزبان ـ علیصدر دراستان همدان به علت اجرای عملیات شانه سازی ابتدا تاکیلومتر 5 ازامروز تا 10 شهریور ( به غیرازروزهای تعطیل ) تردد وسایل نقلیه بین ساعات 7 صبح تا 18 بامحدودیت ورعایت جوانب احتیاط انجام می شود.

  14. 3کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    mehi_tnt (8th January 2013),omid0063 (6th September 2012),داوودی فر (16th July 2012)

  15. #348


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    شناسایی خودروهای فاقد بیمه نامه با راه اندازی سامانه RFIB




    Click here to enlarge
    Click here to enlarge

    به گزارش خبر خودرو، مدیر فناوری اطلاعات بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران از راه اندازی سامانه RFIB جهت کنترل و شناسایی خودروهای فاقد بیمه نامه توسط پلیس خبر داد و گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت پذیرفته و در طی همکاری با پلیس راهور پیش بینی می شود که در پی مهیا ساختن زیرساخت های لازم این سامانه در آینده نه چندان دور راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گیرد.
    مهدی نوروزی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ضمن بیان مطلب فوق افزود:بهره گیری از این سامانه می تواند پلیس را در شناسایی خودروهای فاقد بیمه نامه یاری رساند به طوریکه با تجهیز سامانه RFIB بر روی خودروهای در حال تردد و درعین راه اندازی سامانه مادر، این امکان برای پلیس مهیا می گردد تا خودروهایی که فاقد بیمه نامه هستند را مورد شناسایی قرار دهد و در خصوص آنان اعمال قانون نماید.
    وی استفاده و بهره گیری از دانش و فناوری اطلاعات را جهت نظارت و کنترل سیستم حمل و نقل کشور بسیار مناسب ارزیابی نمود و ابراز داشت: در همین راستا بیمه مرکزی طی تعامل و همکاری با پلیس راهور ناجا در صدد است سامانه RFIB را بر روی خودروهای کشور پیاده سازی نماید.

    وی همچنین از اتصال خودروهای کشور به شبکه اطلاع رسانی "جی پی اس" سخن به میان آورد و اظهار داشت: در صورتیکه این سیستم بر روی خودروهای در حال تردد نصب شود بدون شک نتایج قابل تاملی را به همراه می آورد.
    وی با بیان اینکه سیستم "جی پی اس" یکی از ابزارهای بسیار مهم فناوری های اطلاعات در حوزه ترافیک می باشد، اظهارداشت: هم اکنون بسیاری از کشورهای دنیا از این سیستم جهت پیشبرد اهداف در حوزه برنامه ریزی شهری استفاده می نمایند .
    به گفته وی، استفاده از این سیستم توسط راننده خودرو، بدون شک می تواند تاثیر بسزایی را در کاهش بار ترافیکی در کلان شهرها داشته باشد به گونه ای که راننده به منظور رسیدن به مقصد نهایی بهترین مسیر را از طریق شناسایی مسیرها توسط این سیستم استفاده می نماید.
    نوروزی در ادامه سخنان خود ضمن تاکید بر لزوم تهیه سخت افزارهای لازم جهت راه اندازی سامانه های مذکور ، گفت: در رابطه به راه اندازی سامانه های RFIB و "جی پی اس" مهیا سازی مقدمات لازم و تهیه زیرساخت های ممکن در اولویت قرار دارد و پس از آن می بایست بر مقوله فرهنگ سازی استفاده از این سیستم ها در میان دارندگان وسایل نقلیه پرداخته گردد.
    وی پرداخت آنلاین مبالغ عوارضی خودروهای در حال تردد در سطح جاده های کشور را از دیگر امکانات ساماندهی سامانه RFIB برشمرد و گفت: البته لازم به یادآوری است که بهره گیری از این سامانه در مرحله نخست نیازمند مهیا ساختن و نصب تجهیزات سخت افزاری بر روی خودروها می باشد.
    مدیر فناوری اطلاعات بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در پایان با بیان اینکه هم اکنون مقدمات لازم جهت راه اندازی سامانه های مذکور در برخی از شهرهای کشور از جمله جزیره کیش در حال فراهم سازی می باشد، خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود با اجرای پایلوت در برخی از استان های کشور ، این طرح به صورت گسترده در سال های آتی در کلان شهر تهران پیاده سازی شود.

  16. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    mehi_tnt (8th January 2013),omid0063 (6th September 2012)

  17. #349


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    معافیت 5ساله خودروها از معاینه فنی مخالف نظر پلیس است
    پرشین خودرو: افزایش معافیت معاینه فنی خودروهای نو از دو به پنج سال در مجلس هشتم برخلاف نظر پلیس راهنمایی و رانندگی کشور بوده است.
    به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از موج، سردار اسکندر مومنی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور، با تاکید دوباره بر این مطلب اظهار داشت: در جریان تصویب قانون جدید راهنمایی و رانندگی در مجلس شورای اسلامی که سال گذشته انجام گرفت، در مجلس حاضر شدیم و نظر خود را در خصوص معافیت معاینه فنی خودروهای نو بیان کردیم.
    وی افزود: در آن زمان نیز گفتیم که نظر پلیس راهنمایی و رانندگی کشور معافیت 2 ساله از معاینه فنی برای خودروهای نو است و افزایش آن به 5 سال را زیان ده می بینیم.
    به گزارش موج، قانون جدید راهنمایی و رانندگی که اردیبشت ماه سال 90 برای اجرا ابلاغ شد، قانونی جامع در امر نظارت بر حمل و نقل جاده ای کشور است. اما این قانون که به گفته متولیان بررسی و سیاست گذاری آن، جلسات کارشناسی بسیاری را تا تصویب پشت سرگذاشته است، یک ضعف بزرگ دارد.
    در ماده 9 این قانون، معافیت از معاینه فنی خودروهای نو از 2 سال به 5 سال افزایش یافته که این افزایش که به گفته برخی نمایندگان مجلس هشتم از زیر دست نمایندگان در رفته است، علاوه بر افزایش آلودگی هوا به دلیل آلایندگی بیشتر خودروها، خطر بروز تصادفات رانندگی را به دلیل وجود نقص فنی رفع نشده، افزایش می دهد.
    سال گذشته بیش از 20 هزار نفر از هموطنانمان در تصادفات جاده های کشور جان خود را از دست دادند. کارشناسان امر نقش اشکالات فنی خودروها را یکی از عوامل بروز سوانح رانندگی عنوان کرده اند. حال باید به این سوال جواب داد کسانی که فقط به دلیل وجود ایراد در ساختار نظام معاینه فنی خودروها اقدام به پاک کردن صورت مسئله کرده اند، می توانند پاسخگوی خانواده ای باشند که امروز سرپرست خود را در حادثه ای رانندگی از دست داده است؟!

  18. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    mehi_tnt (8th January 2013),omid0063 (6th September 2012)

  19. #350


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    جوابیه انجمن خودروسازان ايران به مصاحبه اخير رييس پليس راهور تهران




    Click here to enlarge
    Click here to enlarge1- انتظار داشتيم مسئولين راهور در سال جديد كه بنا بر فرمايش مقام عظماي ولايت سال حمايت از توليد ، كار و سرمايه ايراني نام گرفته روش ناصحیح گذشته خود را تغيير مي دادند و سعی نمي كردند به جای پر کردن حفره بزرگ کم کاریهای خود در اعمال تام وتمام برخی قوانین ، با حمله به صنعت خودرو تمام تقصیرات خود ودیگر سازمانهای مسئول را به گردن خودروسازان بیندازند. مانند جلوگیری نکردن از تردد بيش از 2 ميليون خودروهای فرسوده با عمر بیشتر از 25سال (مخصوصا حدودچهل هزارکامیون، اتوبوس ومینی بوس) در جاده های کشور، وحدود چهار میلیون خودرو فاقد برگه معاینه فنی در شهرها.
    2- سردار رحيمي رييس محترم پليس راهور تهران ،در مصاحبه اخیر خود نه تنها چشم به روی واقعیتهای تلخ یاد شده بسته اند بلکه حتی آمار غلط وشیطنتهای خبرنگار را به هنگام طرح سوالات شبه افکن و انحرافی غلط ،تصحیح نمیکنند. مثلا خبرنگار مزبور آمار کشنه ها درسال قبل را 9 هزار كشته در بزرگراهها و 20 هزار كشته در جاده ها را اعلام کرده است ،در حالیکه آمار كشته ها در سال گذشته 20068 نفر بوده است.یعنی 9 هزار نفر کمتر!! یا مثلا آتش سوزیهای 405 مربوط به چند سال پیش بودودر سالهای اخیر خوشبختانه برا ی خودروهای تولیدی گزارشی نداشته ایم.
    3- برخلاف کلی گوئی سردار محترم در مورد کیفیت خودروهای تولید داخل به اطلاع میرساند که کلیه خودروهاي توليدي كشور استاندارد هاي اجباری ایمنی وآلایندگی 55 گانه اتحادیه اروپا را به اضافه نصب ترمز ABS و ايربگ را (كه جزء استانداردهاي اجباري اروپا نيستند) را بر اساس مصوبات دولت و سازمان ملي استاندارد رعايت مي كنند. به علاوه همواره ده ها پروژه ارتقاء كيفيت در شركتهاي خودروساز در حال اجراست.
    4- سردار رحيمي بدون اشاره به نقش منفی بسیار اثر گذار عدم اعمال تام وتمام قوانین یاد شده ، ميفرمايند : "گاهي اوقات در يك تصادف جزئي ( مثل تصادف شكستن چراغها؟؟) تمام سرنشينان يك خودرو جان خود را از دست مي دهند" . بدون اینکه اطلاعات دقیقتری از شرایط و چگونگی حادثه ارائه نمایند.
    5- "خودروسازان به دنبال دور زدن پليس و تغيير قانون هستند"درحالی که به خوبی واقفند که به در خواست تعداد معدودی از خودروسازان ، هيئت محترم دولت مصوب كردند تا نصب برخي از آپشن هاي ايمني به دلیل محدوديتهاي فني ناشي از تحريم ها ، فقط به مدت چند ماه به تاخير افتد.
    6- سردار رحيمي با کلی گوئی که به نوعی ، به تشویش اذهان عمومی میانجامد، ميفرمايند " موتور بسيار زيادي از خودروسازان داخلي دچار مشكل است" بدون آنکه نام آن خودروی مشخص را ببرند .
    7- "بي تعارف بگويم كه بخش زيادي از كشته ها ناشي از تعلل و بي توجهي هاي خودروسازان است" حتما سردار محترم از آمار رسمی اعلام شده توسط مسولین راهور بی اطلاع هستند!! همكار ایشان سهم نقص فنی خودروها در تصادفات منجر به مرگ را 13% اعلام کردند.که بنا به فرمایش سردار گرامی احمدی مقدم، سهم خودروهای با عمر بالاتر از25 سال ، 95% رقم بوده است.) در ضمن آيا روا است كه ما هم به دلیل آنکه راهور در اجراي برخي از قوانين و مصوبه ها مسامحه مي كند ، ادعای متقابل بکنیم؟
    8- ايشان مدعي مي شوند" خودروسازان از ايربگ هاي قديمي استفاده مي كنند كه در موقع تصادفات باعث خفگي و مرگ راننده مي شود." استفاده از کیسه هواهای کهنه وقدیمی بشدت تكذيب مي شود.
    9- "خودروسازان در افزايش قيمت محصولات خود در ابتداي هر سال پيشقدم هستند اما زماني كه بحث ارتقاء كيفيت خودروها به ميان مي آيد تعلل مي كنند."متاسفانه سردار باز هم اشتباه مي گويند.آمار نشان میدهد که در 14 سال گذشته نرخ تجمعي تورم 660 درصد و مقدار تجمعي افزايش قيمت خودروهاي داخلي فقط 44 درصدبوده است.
    10- ايشان ادعای بسیار دوراز واقعیتی را مطرح میکنند وآن اینکه "گزارش مربوط به كيفيت پايين خودروهاي داخلي را به خودروسازان و به وزارتخانه مربوط ارائه مي دهيم." درحالیکه چندين سال است رييس كميته ناوگان كه رييس سازمان ملي استاندارد هم هستند بدنبال دريافت گزارشات تصادفات از راهور ناجا هستند اما تا امروز عليرغم تمام پيگيريهايشان دستشان خالي مانده است .
    11- "به نظر من براي رفع اين مشكل بايد گروه ويژه نظارت بر توليد خودروهاي داخلي تشكيل شود." به نظر ما هم گروه ويژه نظارت بر عملكرد راهور در عدم اجراي برخي قوانين بايد تشكيل شود.
    12- هرچند برخی از مسئولين محترم راهور در مصاحبه ها اصلاً هيچ نقش باز دارنده ای براي پليس ، در کاهش تصادفات از طريق اعمال مستمر قوانين قائل نمي شوند، اما واقعیت را سردار احمدی مقدم در مصاحبه خود بیان میفرمایند. ایشان از کاهش تصادفات وکشته هادر سال گذشته ومخصوصا در ایام پرترافیک نوروز خبر داده وعلت آنرا نیزاجرای طرح تشدید نظارت پلیس دانستند.این فرمایش ایشان گزارش جناب سرهنگ اسماعيلي در 28/9/88 مربوط به سهم عوامل تصادفات راتائید مینماید.
    v سهم خطاهاي انساني 52 درصد (که با تشدید نظارت پلیس به شدت کاهش مییابد.)
    v سهم جاده ها 35 درصد
    v سهم نقص فني خودروها 13 درصد.
    البته انجمن خودروسازان ايران به استناد اعداد و ارقامي كه نماينده راهور ناجا در آخرين جلسه كميته ناوگان اعلام نموده است معتقد هست سهم نقص فني خودروها در تصادفات 3/1% است. كه همكاران راهور ناجا به اشتباه 13% اعلام مي كنند.
    13- حال اين سوال مطرح مي شود كه چنانچه عوامل راهور كنترل مستمر و قاطعي بر اعمال قوانينی مانند:
    ·اجبار به استفاده از کلاه ایمنی (با 5000 کشته)
    ·اجبار به بستن کمربند ایمنی در صندلی جلو و عقب (با 8000کشته)
    ·جلوگیری از تردد بيش از 2 میلیون خودروهای فرسوده (مخصوصا40هزاردستگاه کامیون و اتوبوس فرسوده)
    ·جلوگيري از تردد چند میلیون خودروهای فاقد معاينه فني
    ·خودداری ازشماره گذاری تریلر های غیر استاندارد.
    ·جلوگیری از تردد تریلر های فاقد شماره مجزا
    داشته باشد، چه میزان از کشته های تصادفات کاسته می شود؟؟
    احمد نعمت بخش
    دبیر انجمن خودروسازان

  20. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    mehi_tnt (8th January 2013),omid0063 (6th September 2012)

صفحه 35 از 76 نخستنخست ... 1525262728293031323334353637383940414243444555 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University