روند کند نصب پلاک ملی بر روی موتورسیکلت ها
به گزارش خبر خودرو، جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ضمن تاکید بر ضرورت معاینه فنی موتورسیکلت ها، گفت: با توجه به اینکه میزان ایجاد آلایندگی موتورسیکلت ها در مقایسه با خودروها چندین برابر است از اینرو ضرورت انجام تست های معاینه فنی بر روی این وسیله نقلیه به شدت احساس می گردد.
سرهنگ جمال بذر افشان در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو یکی از دلایل عمده عدم توجه به انجام معاینه فنی موتورسیکلت ها را عدم فرهنگ سازی مناسب در این زمینه عنوان کرد و افزود: تحقق این مهم مستلزم فرهنگ سازی و همکاری مردم است .
وی با بیان اینکه میزان آلایندگی خروجی از اگزوز موتورسیکلت ها به مراتب بیش از میزان آلایندگی ناشی از تردد خودروها است ،اظهار داشت: با توجه به اینکه سیستم موتورسیکلت هایی که در کشور وجود دارد کاربراتوری است از اینرو هم اکنون بخش عمده ای از آلودگی هوای پایتخت و نیز کلان شهرهای کشور به دلیل تردد این دسته از وسایل نقلیه می باشد.
وی با اعلام اینکه هم اکنون بیش از 3 میلیون دستگاه موتورسیکلت در پایتخت وجود دارد، ابراز داشت: با توجه به اینکه تعداد موتورسیکلت های در حال تردد در سطح شهر تهران رقم قابل ملاحظه ای را به خود اختصاص داده است با این وجود این دسته از وسایل نقلیه به جهت تعویض پلاک و پیرامون آن دریافت پلاک ملی و نیز انجام معاینه فنی آنطور که شایسه است ساماندهی نشده اند.
به گفته وی ،هم اکنون سازمان حفاظت از محیط زیست کشور به همراه ستاد مرکزی معانیه فنی خودروها، برنامه هایی را در راستای پیشبرد امر مذکور در دستور کار قرار داده اند.
بذرافشان خاطرنشان کرد: با توجه به بالا بودن تعداد موتورسیکلت هایی که درپایتخت تردد می کنند و نیز با در نظر گرفتن این مطلب که هم اکنون بسیاری از این وسایل نقلیه فاقد پلاک بوده ،از اینرو ساماندهی این دسته از وسایل نقلیه و اعمال قانون پلیس در خصوص آنها کمی مشکل است .
جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در پایان با اشاره به کند بودن روند نصب پلاک ملی بر روی موتورسیکلت ها، خاطرنشان کرد: عملیات تعویض پلاک و نصب پلاک ملی بر روی این دسته از وسایل نقلیه از سال گذشته آغاز شده است که با روند کندی ادامه دارد.