.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
صفحه 423 از 771 نخستنخست ... 323373403413414415416417418419420421422423424425426427428429430431432433443473523 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 4,221 تا 4,230 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

  1. #4221


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    مرسدس Ener G-Force؛ نسخه‌ای از G کلاس 2025
    پرشین خودرو: آغاز مسابقه طراحی لوس‌ آنجلس بهانه به دست طراحان مرسدس داد تا به سراغ گوشه‌گیر ترین عضو خانواده این شرکت که از سال 1979 در خط تولید قرار دارد و همچنان با چهره مشابه آن روزها تولید می‌شود؛ بروند.
    به گزارش «پرشین خودرو»، ایده طراحی خودرویی پلیس برای سال 2025؛ به خودی خود می‌تواند منشا خلاقیت‌های بسیاری شود و طراحان واحد کارلسباد کالیفورنیا نیز به پتانسیل این خلاقیت‌ها به خوبی آگاه بوده‌اند و از آن نهایت استفاده را برده‌اند.
    در کنار طراحی یک خودروی پلیس برای سال 2025 که باید با خصوصیات آن زمان که احتمالا شامل تعداد بیشتری از جمعیت انسانی و در نتیجه نیاز به ابزارهای توانمندتری برای کنترل آن‌ها خواهد بود؛ طراحان مرسدس تصمیم گرفتند تا بر همین اساس یک گونه کانسپت را هم معرفی نمایند که در حقیقت گونه شهری این خودروی پلیس است و به آینده کلاس G اشاره دارد. تیم طراحی با ترسیم طرح‌های متعدد در نهایت طرحی را برگزید که با حجم برجسته و عضلانی، نوید سبک تازه از طراحی این نسل کهنه ولی محبوب مرسدس را می‌دهد.
    طراحی این مرسدس شامل المان‌هایی می‌شود که شخصیت خاصی به آن بخشیده‌اند. بدنه کشیده و در عین حال پهن، خط شانه بلند، ستون‌های صاف و قرار گرفته در پس زمینه و haunch ها یا عضلات برجسته گلگیرها؛ که از آن چهره کاملا متفاوت با سایر محصولات مرسدس ساخته‌اند. دماغه صاف و جلوپنجره بزرگ همچنان المان‌های خاص این مرسدس هستند در حالی که تناسبات به کار رفته و احجام برآمده چندان با زبان طراحی جدیدی که از مرسدس می‌شناسیم مطابقت ندارند. طرح بدنه کاملا بر اساس حجم‌ها شکل گرفته و خبری از خطوط برجسته و شکسته که در سایر محصولات مرسدس دیده می شد نیست. تنها نمای جلو است که به لطف چراغ‌های نرم‌گوشه LED و استفاده از خطوط مواج، اندکی حال و هوای متفاوت‌تری پیدا کرده است.
    طراحی G Force را گویی بادهای سوزناک صحرا شکل داده‌اند. نرمش خطوط و سطوح صیقلی همان تصویری هستند که از تپه‌های شنی کویر در خاطرمان باقی مانده است و ترکیب این تصویر آشنا- که در پس زمینه ذهن هر انسانی وجود دارد- با المان‌های اغراق شده چون جلوپنجره بزرگ، رینگ‌های 20 اینچی و مه‌شکن های روی سقف؛ موجب می‌شود که این طرح در نظر بسیاری از بینندگان جذاب و دوست‌داشتنی به نظر برسد.
    در نمای عقب بیشترین شباهت‌ها با نسل کنونی G به چشم می‌خورد. گلگیرهای برجسته و چراغ‌های افقی که در پایین‌ترین قسمت ممکن قرار گرفته‌اند ترکیبی از حس نوستالژی G و سبک جدید طراحی مرسدس هستند؛ به خصوص با پرداختی که بر روی جزئیات این بخش صورت گرفته جلوه بصری بالاتری هم یافته‌اند.
    فرورفتگی روی سقف در حقیقت مخزنی است که با جمع‌آوری و ذخیره‌سازی آب باران؛ از طریق یک مبدل پیشرفته آن را به هیدروژن مورد نیاز سلول‌های سوختی تبدیل می‌کند ( ایده که در صورت عملی شدن می‌تواند منجر به تحول شگرفی در دنیای خودروسازی شود)؛ سلول‌های سوختی که در هر چهار چرخ خودرو جاسازی شده‌اند و 800 کیلومتر برد پیمایشی برای آن به همراه می‌آورند.
    یکی دیگر از نوآوری هایی که باز هم بر روی این سقف قرار گرفته؛ سیستمی موسوم به Terra-Scan است که با دید 360 درجه؛ نسبت به شناسایی پستی و بلندی‌های مسیرهای اطراف اقدام می‌کند و در نتیجه سیستم فنربندی و همین‌طور سامانه کنترل کششی را در بهترین وضعیت تنظیم می‌نماید. فرم برآمده و جذاب رکاب‌های جانبی هم می‌تواند به محلی برای ذخیره انرژی الکتریکی تبدیل شود.
    باید منتظر نتیجه این رویداد مهم طراحی بود و دید که آیا این طرح احیاگر Gکلاس؛ می‌تواند در برابر سایر رقبای قدرتمند شانس پیروزی داشته باشد؟ فعلا که در فضای مجازی این‌طور به نظر می‌رسد...

    - امیررضا اسماعیلی



    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

  2. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (18th November 2012)

  3. #4222


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس(7)
    معرفی فیات 500e EV، برای داشتن آسمان آبی‌تر
    پرشین خودرو: کارخانه خودروسازی فیات نخستین تصاویر رسمی محصول پرسروصدای خود یعنی فیات 500 تمام الکتریکی را منتشر کرد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای رونمایی این خودرو، قرار است در تاریخ 28 نوامبر 2012 در مراسم American Music Awards رونمایی شود و پس از آن در پایان ماه در نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس به معرض نمایش گذاشته شود.
    همان‌طور که انتظار می‌رفت ظاهر فیات 500e با همتای بنزین سوز خود وجوه تشابه زیادی دارد به جز در مواردی چند از قبیل بخش پایینی سپر جلو و رکاب‌های قرض گرفته شده از برادر قدرتمند خود یعنی آبارث. همین قصه در داخل کابین نیز تکرار شده است، جایی که شاید بتوان بزرگ‌ترین تفاوت نسخه معمولی و الکتریکی 500 را وجود صفحه کیلومتر دیجیتال در مدل جدید دانست، هرچند که نوع رنگ‌آمیزی داخل کابین به همراه نشان 500e متمایز است. مشخصات فنی این خودرو هنوز اعلام نشده است اما احتمالا یک پیشرانه الکتریکی با توان 75 کیلووات در زیر درب کاپوت فیات 500e EV قرار خواهد گرفت، پیش از این شایعاتی مبنی بر شتاب بیشتر و راندمان بالاتر این خودرو نسبت به مینی الکتریکی قوت گرفته بود اما با تایید نشدن این موضوع از جانب مسئولین فیات در زمان معرفی اولیه 500 e همه منتظر حضور این خودرو در نمایشگاه لس‌آنجلس و اعلام جزئیات آن هستند.
    با توجه به سخنرانی اخیر سخن‌گوی کارخانه و اعلام این موضوع که این هاچ‌بک الکتریکی تنها مطابق با قوانین سخت‌گیرانه کالیفرنیا طراحی شده است می‌توان نتیجه گرفت تعداد نسبتا محدودی از این خودرو متناسب بازار کالیفرنیا و مناطق دارای قوانین مشابه ساخته خواهد شد. چه این خودرو در اروپا و دیگر کشورها به فروش برسد، یا نرسد سازندگان آن امیدوارند با استقبال گرم مشتریان مناطق مذکور از این خودرو بتوانند در داشتن هوایی پاک‌تر قدمی بردارند.

  4. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    rasty (20th November 2012),sajadnasirpor  (18th November 2012)

  5. #4223


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    نمایشگاه خودرو لس آنجلس(6)
    انتشار تصاویر سوبارو فارستر2014
    پرشین خودرو: به دنبال معرفی رسمی سوبارو فارستر جدید درست یک ماه قبل از آغاز نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس این سازنده اقدام به انتشار تصاویر رسمی بیشتر از این محصول خود کرد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، نسل جدید فارستر خودرویی با بدنه برجسته، کابینی جادار و موضعی هدفمند است، این محصول در واقع نسل چهارم از این خودرو محبوب است که چهره‌ای کاملا جدید داشته و به این وسیله از نظر ظاهری در رده دیگر خودروهای روز سوبارو قرار گرفته است. در نمای عقب شاهد چراغ‌های شفاف و طراحی برجسته‌تری نسبت به قبل هستیم. یکی از تغییرات مثبت سوبارو ستون A جدید آن است که موجب پدید آمدن یک پنجره مثلثی کوچک در درب‌های جلو و انتقال آینه‌های جانبی بر روی درب خودرو شده است که در کل دید بهتری را برای راننده فراهم کرده است. پلت فرم این نسل از فارستر از یک به‌روزرسانی قوی بهره می‌برد اما به‌طور کلی هنوز هم ردپای پلت‌فرم قبلی در آن احساس می‌شود اگرچه که این خودرو در تمامی ابعاد خود افزایش اندکی را تجربه کرده است و به این ترتیب اندازه آن در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب برابر با اعداد 495.4، 179.5 و 173.2 سانتی‌متر است.
    درحالی که پیشرانه پایه در نظر گرفته شده برای سوبارو فارستر از نوع تخت چهار سیلندر با حجم 2.5 لیتر و توان 170 اسب بخار و گشتاور 236 نیوتن بر متر است، این خودرو قابلیت ارائه به همراه یک پیشرانه کاملا ارتقا یافته خودرو اسپرت سوبارو BRZ را داراست که مشخصاتی نظیر توربوشارژر و حجم 2 لیتر با تعداد چهار سیلندر از نوع تخت (Boxer) و توان 250 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتن بر متر دارد. جعبه دنده‌های انتخاب شده برای فارستر 2014 از نوع شش سرعته دستی و CVT (سیستم انتقال قدرت با قابلیت تغییر پیوسته) بوده که به مراتب بهتر از نمونه چهار سرعته خودکار در نسل قبلی این خودرو هستند. هم‌چنین همانند تمامی مدل‌های سوبارو البته به جز BRZ این خودرو نیز به طور استاندارد AWD است.
    با توجه به تصاویر منتشر شده می‌توان گفت داشبورد آن شباهت بسیار زیادی به مدل ایمپرزا دارد و نشان‌دهنده‌های کاملا جدید و به‌روز آن در اسپرتی جلوه دادن آن بی تاثیر نیستند. به لطف افزایش ابعاد خودرو، فضای پای سرنشینان و محفظه بار نیز افزایش داشته‌اند. هم‌چنین گفته می‌شود امکاناتی مانند یک‌پارچه‌سازی گوشی تلفن همراه، سیستم راه‌یابی ماهواره‌ای، دوربین‌های عقب و سیستم صوتی harman/kardon به همراه آمپلی فایر و بلندگوهای آن جزو گزینه‌های انتخابی برای این خودرو خواهند بود.





    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

  6. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (18th November 2012)

  7. #4224


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    اخراج خودروهای کلاسیک از پاریس
    پرشین خودرو: بتراند دلانو، شهردار پاریس قصد دارد استفاده از خودروهایی با سن بیش از 17 را در پایتخت فرانسه ممنوع کند.
    به گزارش «پرشین خودرو»، همچنین استفاده از اتوبوس‌ها و وانت‌های با سن بیش از 18 سال و موتورسیکلت‌هایی که قبل سال 2004 تولید شده‌اند، ممنوع خواهد شد. به گفته آقای شهردار، این سه دسته از وسائل نقلیه از «آلاینده‌ترین و پر سر و صداترین» محصولات هستند. اگر شورای شهر پیشنهاد شهردار را قبول بکند، پاریسی‌ها دیگر نمی‌توانند از مدل‌هایی مثل سیتروئن 2CV، رنو 4L یا پژو 205 استفاده کنند.
    همچنین راندن موتورهایی مثل وسپاهای قدیمی دیگر امکان نخواهد داشت. البته چنین طرحی باعث بیرون راندن قشر فقیر پاریسی از پایتخت نخواهد شد. زیرا خانواده‌هایی که نمی‌توانند خودروی جدید تهیه کنند، مورد حمایت و کمک شهرداری قرار خواهند گرفت تا خودرویی به روز و مناسب تهیه کنند. برای بعضی شاید چنین حرکتی ضداجتماعی یا ضدخودروسازی باشد اما باید توجه داشت که پاریس در حال تبدیل شدن به شهر کثیفی است و نباید چنین اتفاقی بیفتد. آن‌ها می‌خواهند که تولید مواد مضر و آلوده‌ کننده پاریس را تا سال 2015 به زیر 30 درصد برسانند. شکست در چنین طرحی باعث جریمه 100 میلیون یورویی فرانسه از سوی اتحادیه اروپا خواهد شد.
    ادعا شده است که آلودگی هوا در پاریس سالانه جان 43 هزار شهروند را می‌گیرد و عمر متوسط این افراد را نسبت به کسانی که خارج پایتخت زندگی می‌کنند، شش ماه کم می‌کند. مخالفان این طرح می‌گویند که تاثیر چنین طرحی ناچیز است و این عمل را بیشتر بر اساس مقاصد سیاسی تحلیل می‌کنند. البته شهردار تنها حذف خودروهای قدیمی را چاره نمی‌داند و راهکارهای دیگری نیز مثل استفاده از دوچرخه و خطوط اتوبوس، سیستم اجاره‌ای دوچرخه و موتور و اجاره خودروی الکتریکی را نیز پیشنهاد کرده است.
    راننده‌های تاکسی و خودروهای شخصی پاریس ادعا می‌کنند که ترافیک خیابان‌ها و آلوگی آن با چنین اعمالی کاهش پیدا نخواهد کرد و مشکل اصلی آلودگی پاریس وجود 60 درصد خودروهای دیزلی است که سه برابر خودروهای بنزینی مواد مضر تولید می‌کنند و این موضوع صرفا ربطی به قدیمی بودن خودروها ندارد.

  8. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    rasty (20th November 2012)

  9. #4225


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    پژو برای بازگشت به ایران شرط گذاشت
    پرشین خودرو: در شرایط بحران اقتصادی منطقه یورو، شركت فرانسوی پژو خواستار ادامه همكاری با صنعت خودروی ایران شده است.
    به گزارش «پرشین خودرو»، اوایل سال جاری اخباری مبنی بر قطع همكاری پژو با شركت ایران خودرو منتشر شد. در آن زمان اعلام شد كه شركت پژو ارسال قطعه به ایران برای تولید خودروهای تحت برند خود را متوقف كرده است.
    در این میان برخی منابع فشار لابی صهیونیستی را دلیل این موضوع اعلام می‌كردند. البته این رویكرد پژو در حالی بود كه همزمان رقیب فرانسوی این شركت (رنو) در برابر این فشارها تاكید كرد كه صنعت خودرو مشمول تحریم‌ها نبوده و همچنان به همكاری خود با ایران ادامه خواهد داد.
    به هر حال در حالی كه چند ماهی از توقف ارسال قطعه از سوی پژو به ایران خودرو می‌گذرد، عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران از ابراز تمایل شركت پژو برای آغاز مجدد همكاری با ایران خودرو خبر می‌دهد.
    محمدرضا نجفی‌منش در گفت‌وگو با ایسنا می‌گوید: پژو برای همكاری با ایران خودرو اعلام آمادگی كرده البته به شرطی كه بتواند پول قطعات ارسالی به ایران را دریافت كند.
    وی با بیان اینكه قطع ارسال قطعه به ایران در چند ماه اخیر تاثیرات منفی بر شركت پژو داشته است، خاطرنشان كرد: ایران بزرگترین بازار صادراتی پژو است و این شركت دوست ندارد چنین بازاری را از دست دهد.
    اعلام آمادگی پژو برای آغاز دور جدید همكاری‌ها با ایران خودرو در حالی است كه هم‌اكنون حدود 23 سال از اولین روزهای حضور پژو در ایران می‌گذرد.
    این شركت فرانسوی از سال 1368 همكاری با ایران خودرو را برای تولید پژو 405 آغاز كرد؛ خودرویی كه همچنان در ایران تولید می‌شود.
    پس از آن پژو فعالیت‌های خود در ایران را گسترش داده و دیگر محصولات تحت برند این شركت از جمله 206، روآ و پارس در ایران تولید شد. برخی از این خودروها مانند 206 نیز به محبوبیت بالایی در بازار ایران دست یافتند.
    با این حال از اوایل سال جاری توقف ارسال قطعه به ایران موجب كاهش تولید برخی از این خودروها به ویژه توقف تولید پژو 206 شده است. البته این موضوع ایران خودرویی‌ها را وا داشت تا در روابط خود با شركت پژو تجدیدنظر كنند به‌گونه‌ای كه اخیرا این شركت اعلام كرد خودروی پژو 206 كاملا داخلی سازی شده و تولید آن به زودی آغاز خواهد شد.
    در این شرایط باید دید كه آیا دوباره پژو به ایران باز خواهد گشت و موضع ایران خودرو در این زمینه چه خواهد بود؟ باید توجه داشت كه پژو در ماه‌های اخیر با كاهش قابل توجه صادرات به ویژه در حوزه قطعات سی‌كی‌.دی مواجه شده و این موضوع اشتغال 8 هزار نفر از فرانسویان شاغل در این شركت را در معرض نابودی قرار داده است. این موضوع موجب شده دولت فرانسه مستقیما وارد عمل شده و از پژو بخواهد از هر طریق ممكن از اخراج این كارگران جلوگیری كند.

  10. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    rasty (20th November 2012),sajadnasirpor  (18th November 2012)

  11. #4226


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    پلاک‌گذاری اتومبیل‌های تاریخی 2 ساله شد!+تصاویر
    پرشین خودرو: در حالی که بیش از 2 سال از مصوبه دولت برای پلاک‌گذاری اتومبیل‌های تاریخی برای عبور آزادانه آنها در شهرها می‌گذرد هنوز اجرای آن در گیر و دار امروز و فردا کردن‌های مسئولان کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و راهور ناجاست.
    به گزارش «پرشین خودرو»، اردیبهشت ماه سال 1389 دولت برای صیانت از خودرو‌های نفیس و تاریخی و جلوگیری از اسقاط این خودروها آیین‌نامه شناسایی و صیانت از خودرو‌های تاریخی را مصوب و ابلاغ کرد.
    بر اساس این آیین نامه، خودرو‌های تاریخی به خودرو‌هایی اطلاق می‌شود که ضمن حفظ اصالت از سلامت فنی کامل برخوردار باشند و انواع خودرو‌های تاریخی شامل خودروهای نفیسی است که بیش از 50 سال از تولید آن گذشته باشد و یا خودروهای قدیمی که بیش از 25 سال از تولید آن گذشته باشد و از لحاظ طراحی و مهندسی ساخت و یا کاربردی بی نظیر باشند و همچنین خودرو‌هایی که دارای بعد فرهنگی باشند، شامل این آیین نامه می‌شوند.
    به نوشته فارس، طبق این آیین نامه کارگروهی هم با حضور نمایندگان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ‌حفاظت محیط زیست، ‌تربیت بدنی، ‌نیروی انتظامی، ‌کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و وزارت صنایع و معادن به منظور شناسایی مصادیق خودروهای تاریخی و اتخاذ تدابیر هماهنگ برای حفظ و صیانت از آنها تشکیل و دبیرخانه آن در کانون جهانگردی و اتومبیلرانی مستقر شد.
    از جمله وظایف این کارگروه هم شناسایی، ‌تشخیص، دسته بندی و معرفی خودرو‌های تاریخی به مراکز مرتبط برای حفظ آنها با رعایت حفظ سرمایه مجموعه داران، تهیه لیست و معرفی خودروهای تاریخی برای صدور شناسنامه و پلاک توسط نیروی انتظامی و ابلاغ آن از طریق سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی گردشگری، تعیین مقدار کیلومتر تردد سالانه و ثبت در شناسنامه تاریخی خودرو و تدوین دستور العمل های اجرایی لازم و ارائه آن به مراجع ذی ربط قانونی است.
    از سوی دیگر نیروی انتظامی را هم در این آیین نامه دولتی، موظف کرده اند تا برای خودرو‌های تاریخی شناسنامه تاریخی و پلاک خاصی را طراحی و مجوز تردد آنها را صادر کند.
    اما در حال حاضر با گذشت بیش از 2 سال از ابلاغ این مصوبه، هیچ خودروی تاریخی پلاک نشده است و حق تردد در شهرها را ندارد.
    اگر چه خودروهای تاریخی با این مصوبه دولت از کابوس اسقاط، خلاص شدند اما نگاه به خودروی تاریخی و کلاسیک نمی تواند صرفاً نگاه نمایشگاهی باشد و مسئولان هر از چند گاهی با دعوت از مالکان خودروهای تاریخی نمایشگاهی را به راه بیندازند.
    خودروی تاریخی که سلامت فنی دارد و بخشی از تاریخ را با خود حمل می کند باید مجوز عبور در خیابان های شهر را داشته باشد و کاربری های مختلفی را برای آن تعریف کرد.
    اکثر خودروهای تاریخی که هزینه های بالایی برای نگهداری از آنها صرف می شود در اختیار مالکان خصوصی هستند و بیشتر استفاده نمایشگاهی از آنها می شود.
    یکی از این مالکان خودروهای تاریخی که به قول خودش چون عشق اوتول بوده است با صرف هزینه های بسیار کلکسیونی از چندین خودروی قدیمی را گرد هم آورده است به خبرنگار فارس می گوید: از داشتن این ماشین ها لذت می برم اما تنها استفاده ای که از آنها می شود همین است که اگر نمایشگاهی برپا شود آنها را در معرض نمایش برای مردم می گذارم البته گاهی اوقات هم دور از چشم پلیس، به عنوان ماشین عروس با رانندگی خودم، کرایه اش می دهم!
    وی ادامه می دهد: ماشین تاریخی و منحصر به فردی که شاید همین الآن هم در دنیا تنها چند نمونه آن موجود باشد باید در شهرها یا حداقل در پایتخت، حق تردد داشته باشد و مردم آن را ببینند و لذت ببرند. حتی می توان از آنها در جابجایی میهمانان سفارتخانه های داخل کشور استفاده کرد که بسیار جذاب است.
    مسئولان کانون جهانگردی و اتومبیلرانی اعلام می کنند که نمونه پلاک خودروهای تاریخی ساخته شده است، مجید ابوالفتحی، مدیرعامل این کانون هم در گفت وگو با خبرنگار فارس از هماهنگی ها با راهور ناجا می گوید که باید به یک توافقی برای زمان عملیاتی کردن این پروژه شماره گذاری خودروهای تاریخی برسند.
    طبق پیش‌بینی برخی مسئولان در این طرح 5 هزار زوج پلاک برای خودروهای تاریخی که عمدتاً در اختیار اشخاص حقیقی است صادر خواهد شد.
    ســردار اسکنــدر مومنی، رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی هم که چشم امید مالکان خودروهای تاریخی به جدول زمان بندی ایشان دوخته شده است در آخرین اظهارنظر خود درباره پلاک خودروهای تاریخی در هشتم مهرماه امسال اعلام کرد که یک ماه دیگر خودروهای تاریخی پلاک می شوند.
    اما آبان ماه هم رو به پایان است مثل همان 2 سال و اندی که از زمان ابلاغ مصوبه دولت،گذشته است و مالکان اتومبیل های تاریخی و نفیس هم همچنان در انتظار صدور یک پلاک عبور.



    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

  12. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    rasty (20th November 2012),sajadnasirpor  (18th November 2012)

  13. #4227


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    پارس خودرو گواهینامه بین المللی کیفیت برتر را از آن خود کرد




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو، شرکت پارس خودرو ، با کیفیت ترین خودروساز کشور ، موفق به دریافت لوح تقدیر، گواهینامه و تندیس کیفیت برتر از اجلاس توانمندی های تولیدی و صنعتی جمهوری اسلامی ایران شد.

    در چهارمین اجلاس مدیران عالی رتبه صنعت و اقتصاد کشور، این شرکت که همواره پیشرو در تولید محصولات با کیفیت در کشور است توانست در بین شرکت های صنعتی و تولیدی حائز رتبه برتر کیفیت شود و گواهینامه (certificate) بین المللی کیفیت برتر را از سوی مرکز استانداردهای بین المللی کانادا (ونکور) (ICS Group international) کسب کند. همچنین تندیس برتر این اجلاس نیز به شرکت پارس خودرو اهدا شد.
    بر اساس این گزارش انتخاب شرکت پارس خودرو به دلیل میزان رضایت مندی مشتریان پارس خودرو از محصولات و خدمات از نظر سطح کیفیت بوده و دریافت این نشان تاییدی بر شعار شرکت مبنی بر "پیشرو در کیفیت" است.
    این افتخار کسب شده دلیلی بر کارایی استراتژی های شرکت پارس خودرو در رسیدن به چشم انداز "تحویل محصول بدون عیب" است که بسترهای آن در شرکت ایجاد شده و با تلاش سخت کوشانه تمامی واحدها محقق شده است و بی شک می توان از شرکت پارس خودرو به عنوان مرجع جهت ترازیابی (Bench mark) کیفیت محصولات سایر شرکت های خودروسازی نام برد.

  14. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    rasty (20th November 2012),sajadnasirpor  (18th November 2012)

  15. #4228


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    امکانات نسل جدید کارت های هوشمند سوخت تشریح شد




    Click here to enlarge
    Click here to enlarge
    به گزارش خبر خودرو، معاون فنی سامانه هوشمند سوخت با تشریح قابلیت های نسل جدید کارت های هوشمند بنزین افزود: کارت های هوشمند نسل جدید کاربری چند منظوره داشته و امکان استفاده از آن به عنوان هاب ارائه دهنده خدمات مالی الکترونیک نیز وجود دارد.
    شهرام رضایی با اعلام این خبر با تشریح قابلیت های به روز شده در نسل جدید کارت های هوشمند سوخت گفت: کارت های هوشمند جدید به مرور زمان و بر پایه نیاز شخصی افراد جایگزین کارت های قبلی می شود و به هیچ وجه نیازی به تعویض اجباری کارت های قدیمی نیست.
    وی تصریح کرد: در صورت سوختن و یا مفقودی کارت های هوشمند قدیمی، کارت هوشمند نسل جدید برای افراد صادر خواهد شد.
    رضایی درباره بومی سازی نرم افزارهای کارت های هوشمند سوخت در داخل کشور گفت: در گذشته مجبور بودیم این کارت ها را از یک شرکت خارجی تامین کنیم که با تولید آن در داخل کشور، انحصار تولید این کارت ها شکسته شد و امروزه این کارت ها با یک سوم قیمت قبلی در داخل کشور تولید و تامین می شود.
    وی تاکید کرد: تاکنون 100 هزار کارت هوشمند سوخت جدید تولید شده است و با رونمایی و صدور مجوز توزیع توسط وزیر نفت، توزیع آن بین مردم آغاز شده است.
    کارت های هوشمند نسل جدید با سیستم های امنیتی پیشرفته تر
    معاون فنی سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده های جدید درباره امنیت کارت های هوشمند سوخت نسل جدید در مقایسه با کارت های قدیمی گفت: کارت های قدیمی نیز امنیت کامل داشتند، اما قابلیت های امنیتی کارت های جدید بیشتر بوده و در نتیجه امنیت این کارت ها بیشتر است.
    رضایی با اشاره به این که تکنولوژی کارت های هوشمند قدیمی مربوط به پنج سال گذشته است، تاکید کرد: در حوزه خدمات آی تی باید دائما به روز شد و خوشبختانه کارت های جدید بر اساس فناوری های متن باز و جاوا تولید شده است که دارای امنیت بیشتری است.
    آمادگی سامانه هوشمند سوخت برای همکاری با شبکه بانک در زمینه پرداخت الکترونیک
    مدیر فنی سامانه هوشمند سوخت با اشاره به این که تاکنون امکان پرداخت الکترونیک وجه سوخت تنها از طریق درگاه ها بانک ملت امکان پذیر است، گفت: امکان مشارکت بانک های متعدد در زمینه پرداخت وجه الکترونیک سوخت در کارت های هوشمند نسل جدید تعبیه شده است و ما در این زمینه آمادگی کامل داریم.
    شهرام رضایی با اشاره به این که مذاکراتی با برخی بانک ها نظیر بانک ملی و سپه در این زمینه انجام شده است، افزود: از یک سال پیش مذاکرات ما با بانک مرکزی آغاز شده است و مشخصات کارت های هوشمند سوخت نسل جدید به آن ها اعلام شده است تا بانک مرکزی به عنوان یک هاب عمل کرده و بانک های دیگر را در این خدمت مشارکت کنند.
    خرید در مراکز خدماتی از طریق کارت های هوشمند سوخت جدید
    رضایی با تاکید بر وجود امکانات خرید در مراکز خدماتی و فروشگاهی بر روی کارت های هوشمند سوخت جدید گفت: امکانات مورد نیاز روی کارت های جدید تعبیه شده است که در صورت علاقمندی سازمان ها و مراکز خدماتی این امکان برای مشتریان فراهم خواهد شد.
    وی تصریح کرد: برای مثال این طرح به عنوان پایلوت در متروی تهران اجرایی شده است که در صورت اعلام آمادگی شهرداری، مسافران می توانند با کارت هوشمند سوختی که در جیب آن ها قرار دارد از گیت های مترو عبور کرده و وجه سفر خود را بپردازند.
    امکان اتصال کارت های هوشمند سوخت جدید به شبکه بانکی
    شهرام رضایی اتصال کارت های هوشمند سوخت به شبکه بانکی را از دیگر قابلیت های کارت های جدید عنوان کرد و افزود: با تعبیه نوار مغناطیسی در پشت کارت، امکان استفاده این کارت های در دستگاه های ای تی ام بانک ها وجود خواهد داشت.

    وی تصریح کرد: در این زمینه نیز از یکسال گذشته با بانک مرکزی مذاکراتی انجام شده است که در صورت بستن قرارداد با بانک ها، کارت های جدید به حساب مشتریان متصل خواهد شد.
    توجه ویژه به سیستم های وفاداری مشتری در کارت های سوخت جدید
    معاون فنی سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران درباره توجه ویژه به سیستم های وفاداری مشتری در طراحی کارت های سوخت جدید گفت: در نسل قدیم کارت های هوشمند سوخت قدیمی، از طریق پرداخت سوخت درآمدی برای جایگاه دار ایجاد نمی شود، بلکه فقط از طریق پرداخت الکترونیک، در پرداخت هزینه سوخت دریافتی در جایگاه ها تسهیل سازی شد.
    شهرام رضایی با اشاره به این که سیستم های وفاداری به مشتری یکی از سیستم های مطرح در دنیا است، افزود: بر پایه این سیستم با در نظر گرفتن سیاست های تشویقی مشتری ترغیب به استفاده بیشتر از خدمات شما می شود.
    وی افزود: برای مثال از طریق این سیستم، جایگاه داران می توانند با بستن قرادادهائی با مراکز خدماتی نظیر فروشگاه ها، رستوران ها و دیگر مراکز خدماتی، دارندگان کارت هوشمند سوخت را برای مراجعه به یک پمپ بنزین ترغیب کنند و بر این اساس مشتری تشویق می شود تا به ازای دریافت خدمات رایگان و یا تخفیفات، برای همیشه به یک پمپ بنزین رجوع کند.
    رضایی مزایای این سیستم را توزیع مناسب بار جایگاه ها، افزایش درآمد جایگاه داران، استفاده از خدمات جایگاه های سوخت در ساعات خلوت تر و دریافت خدمات برای دارندگان کارت سوخت و تبلیغات مناسب برای ارائه دهندگان خدمات دانست.
    وی تاکید کرد: امکان ارائه این خدمات در کارت های جدید تعبیه شده است و هر زمان که قراردادی با سازمان ها در این زمینه منعقد شود، این امکان به صورت اتوماتیک از روی پوزهای درگاه روی تمامی کارت ها فعال شده و نیاز به جمع آوری کارت های توزیع شده نیست.
    مراقبت صحیح رمز افزایش طول عمر کارت های هوشمند سوخت
    رضایی درباره محدودیت های موجود در استفاده از کارت های هوشمند سوخت جدید گفت: کارت های جدید و کارت های قبلی تاریخ مصرف نداشته و تنها تعداد استفاده ای روی آن ها تعبیه شده است که این تعداد نیز بسیار بالا بوده و هیچ گونه محدودیتی در استفاده از کارت ها وجود ندارد.
    وی با اشاره به این که در صورت خرابی یا مفقود شدن کارت های هوشمند سوخت قدیمی کارت هوشمند سوخت جدید صادر خواهد شد، گفت: دارندگان کارت هوشمند سوخت می توانند با استفاده صحیح از کارت ها عمر آن را افزایش دهند.
    شهرام رضایی افزود: نگه داشتن کارت در کیفی که آن را از خم شدن و نیز رطوبت حفظ کند، مراقبت از کارت در زمان سوختگیری برای جلوگیری از پاشش بنزین و تمیز کردن کارت ها هر چند وقت یکبار از طریق کمی الکل از جمله روش های مراقبت صحیح از کارت های هوشمند سوخت است.
    هزینه صدور کارت جدید سوخت کمتر از هزینه تمام شده تولید است
    معاون فنی سامانه هوشمند سوخت درباره قیمت کارت های هوشمند سوخت جدید گفت: هزینه دریافت کارت های هوشمند سوخت جدید 10 هزار تومان است که این رقم کمتر از هزینه تمام شده تولید این کارت هاست.
    وی تصریح کرد: تولید کارت ها هزینه های دیگری نظیر پاکت کردن و شخصی سازی کارت ها دارد که سعی کرده ایم در چند سال گذشته با وجود افزایش قیمت، این رقم را ثابت نگه داریم.
    رضایی درباره نحوه ایجاد انگیزه در دارندگان کارت هوشمند سوخت برای دریافت کارت های جدید گفت: وزارت نفت در طراحی کارت های جدید خود را متعهد به ارائه خدمات و سرویس های جدید در کارت های جدید دانسته است و این امر برای شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران سودآوری نخواهد داشت و تنها بانک ها و سازمان هایی که می خواهند از این طریق خدمات دهی کنند، می توانند با در نظرگرفتن سیاست های تشویقی و معرفی این خدمات، مردم را به دریافت کارت های هوشمند سوخت جدید ترغیب کنند.
    وزارت نفت پیشرو در ارائه خدمات الکترونیکی در سطح کشور
    معاون فنی سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با اشاره به این که وزارت نفت در زمینه ارائه خدمات الکترونیکی از طریق کارت های هوشمند سوخت پیشرو بوده است، افزود: در پنج سال گذشته، وزارت نفت اولین سازمانی بود که برای اولین بار در کشور با توزیع حدود 15 میلیون کارت هوشمند سوخت خدمات الکترونیکی را به دورافتاده ترین روستاهای کشور برد.
    رضایی با تاکید بر این که امروزه حدود 24 میلیون کارت هوشمند سوخت در کشور صادر شده است، افزود: سازمان ها و موسسات دیگر می توانند از تجارب وزارت نفت در این زمینه بهره ببرند.

  16. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (20th November 2012)

  17. #4229


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    کاهش 20 میلیون ریالی قیمت طی یک روز
    ماکسیما برای بازنشستگی آماده می شود
    پرشین خودرو: توقف تولید ماکسیما در پارس خودرو اگرچه قیمت این خودرو را در بازار برای مدتی دچار التهاب کرد و افزایش داد اما سرانجام بازار با این واقیعت کنار آمد و ماکسیما ارزان شد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، بازار بالاخره قبول کرد که خودرو پیر ژاپنی برای همیشه با بازار خودروهای صفر خداحافظی کرده و از این به بعد تنها ماکسیما را باید در بازار کارکرده ها پیدا کرد که همین دلیل هم باعث شد تا ماکسیما آرام آرام بازنشستگی خود را قبول کرده و از قله گرانی ها پایین بیاید.
    بر اساس این گزارش، طی یک روز اخیر ماکسیما با کاهش 20 میلیون ریالی قیمت روبرو شده و از 920 میلیون به 900 میلیون ریال کاهش قیمت داده است.
    این کاهش قیمت در شرایطی اتفاق افتاده که ماکسیما از ابتدای سال جاری تا کنون ازافزایش 50 درصدی را تجربه کرده به طوری که قیمت این خودرو از 60 به 90 میلیون تومان رسیده است.
    فعالان بازار پیش بینی می کنند طی روزهای آینده روند کاهش قیمت این خودرو در بازار آزاد ادامه پیدا کند چرا که بازار ایران همیشه تشنه خودروهای جدید و تازه است و خیلی زود قدیمی ها را کنار می گذارد، درست مانند اتفاقی که برای ریو و زانتیا افتاد.
    این خودروها نیز پس از اعلام خبر توقف تولیدشان در بازار آزاد با افزایش ناگهانی و چشمگیر قیمت روبرو شدند اما پس از نقل مکان این محصولات از بازار خودروهای صفر به بازار کارکرده ها روند کاهش قیمت ریو و زانتیا شروع شد و در مدت زمان کوتاهی قیمت این خودروها در بازار به شدت کاهش پیدا کرد.
    فعالان بازار می گویند هیچ خودرویی در بازار از این قانون مستثنی نیست و ماکسیما هم به زودی در بازار خودرو ایران به یک خاطره شیرین تبدیل خواهد شد!

  18. #4230


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    آیا نسل بعد سوپرا الکتریکی خواهد بود؟
    پرشین خودرو: پیش از این نیز شایعاتی مبنی بر تولید نسل جدید مدل محبوب تویوتا سوپرا به گوش رسیده بود اما این بار می‌توان با اطمینان گفت که تویوتا قصد دارد نام این مدل دوست‌داشتنی را با یک خودروی اسپرت قرن بیست و یکمی جدید احیا کند.
    به گزارش «پرشین خودرو»، اما اکنون موضوع جدیدی مطرح شده است: سوپرای جدید می‌تواند یک خودروی الکتریکی باشد.
    بر اساس گزارشی که در جمله دیتروی بوریو منتشر شده است، نه تنها تولید نسل جدید سوپرا قطعی شده است که آکیو تویودا، رییس کارخانه نیز این مدل را «هرچه زودتر» می‌خواهد. پیش از این نیز گزارشاتی مبنی بر پایه قرار دادن مدل GT86 برای نسل جدید سوپرا منتشر شده بود.
    علاوه بر این اطلاعات، همچنین گفته شده که احتمالا موتور سوپرا نیزاز مدل تسلا S قرض گرفته خواهد شد. برای آنهایی که تسلا را به یاد نمی‌آورند، باید بگوییم که این کارخانه دو سال پیش با تویوتا قراردادی امضا کرد که طی آن، تویوتا در قبال ارائه خدمات و در اختیار گذاشتن تجربه خود، می‌تواند از تکنولوژی EV و باتری تسلا استفاده کند. تنها محصول تویوتا که تحت این همکاری به مرحله تولید رسیده است، مدل RAV4-EV است و منطقی به نظر می‌رسد که تویوتا بخواهد از این معامله سود بیشتری ببرد و استفاده کند. حتی اخیرا الون ماسک، رییس تسلا نیز گفته بود که موتور مدل S می‌تواند به عنوان پایه و اساس چند خودروی دیگر مثل سری3 بی.ام.و واقع شود.
    طبق گفته‌های تتسویا تادا، رییس بخش مهندسی مدل GT86، تویوتا با تولید مدل سوپرای الکتریکی و تغذیه شده از باتری، می‌تواند دو هدف اصلی خود را به انجام برساند : ساختن خودروهایی دوستدار محیط زیست که هم جذاب هستند و هم راندن آن‌ها لذت‌بخش است. البته میل تویوتا برای تولید خودروهای آینده خود در همین جا متوقف نمی‌شود. مدل MR2 نیز در حال بازگشت است که البته تنها اطلاعاتی جزئی از آن منتشر شده است. این مدل احتمالا دیفرانسیل عقب خواهد بود و شاید از مدل GT86 هم کوچک‌تر باشد. البته تولید نسل جدید سوپرا نسبت به این مدل ارجحیت دارد و احتمال استفاده تویوتا از کانسپت FT-HS نیز در ساخت نسل جدید سوپرا وجود دارد.

  19. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (20th November 2012)

صفحه 423 از 771 نخستنخست ... 323373403413414415416417418419420421422423424425426427428429430431432433443473523 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University