.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
صفحه 604 از 771 نخستنخست ... 104504554584594595596597598599600601602603604605606607608609610611612613614624654704 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 6,031 تا 6,040 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

  1. #6031


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    بانک‌ها هنوز از اجرای ال سی ۳۰درصدی شانه خالی می‌کنند
    پرشین خودرو: دبیر انجمن قطعه سازان با اعلام اینکه بانک‌ها هنوز از اجرای ال سی ۳۰درصدی شانه خالی می‌کنند، گفت: سازمان امور مالیاتی با استفاده از روش‌های نادرست در صدد کسب بودجه برای دولت است.
    به گزارش «پرشین خودرو»، ساسان قربانی با اشاره به اینکه علیرغم ارسال نامه‌های متعدد به روسای کمیسیون‌های مجلس و وزارت اقتصاد هنوز مشکلات مالی قطعه‌سازان برطرف نشده است اظهار داشت: در حال پیگیری نامه‌های ارسالی خود هستیم. البته تا حدودی به نتایج مثبت پیگیری‌های خود در دولت یازدهم امیدواریم و تمام تلاش خود را برای رفع ابهامات مالیاتی قطعه سازان انجام خواهیم داد.
    وی با بیان اینکه سازمان مالیاتی با در نظر گرفتن روش‌های نادرست در صدد کسب بودجه برای دولت است افزود: دولت باید اخذ مالیات را به نحوه مناسبی مدیریت کند که واحدهای تولیدی در این مسیر با مشکلاتی روبرو نگردند.
    دبیر انجمن قطعه سازان مشکلات فعلی این صنعت را ناشی از تصمیمات غیرکارشناسی دولت گذشته دانست و گفت: نقدینگی واحدهای تولیدی با ارائه تسهیلات نامناسب به بخش‌های دیگر تزریق و این امر باعث گردیده تا تولیدکنندگان نتوانند به تسهیلات مورد نیاز خود از طریق سیستم بانکی دست پیدا کنند.
    دبیر انجمن قطعه سازان با اشاره به اینکه علیرغم تصویب بخشنامه جدید دولت مبنی بر کاهش گشایش اعتبارات اسنادی همچنان سیستم بانکی از اجرای این بخشنامه شانه خالی می‌کند، تصریح کرد: برخی از بانک‌ها با ادله‌های مختلف حاضر به گشایش اعتبار حداقل 30درصدی نیستند که در این رابطه دولت باید تصمیم مناسبی را برای ملزم نمودن سیستم بانکی در گشایش اعتبارات انجام دهد.
    قربانی عدم پرداخت یارانه به بخش صنعت، بهره بانکی ، هزینه‌های تولیدو ناکارآمدی سیستم بانکی را از جمله دلایل عدم رونق تولید در سطح کشور دانست و اظهار داشت: هر یک از موارد مذکور می تواند با بهبود موانع پیش‌روی تولید کشور را از بین ببرد.
    وی به جلسات متعدد صنعتگران با وزیر صنعت، معدن تجارت اشاره کرد و گفت: در این جلسه مشکلات ارزی و گشایش اعتبار به عنوان اصلی ترین مشکل واحدهای تولیدی مطرح شد و وزیر با پیگیری‌های لازم در صدد بهبود فضای کسب و کار در فضای تولید است.
    به اعتقاد قربانی تک نرخی شدن ارز و ارائه تسهیلات مناسب به واحدهای تولیدی می‌تواند در شرایط فعلی وضعیت اقتصادی کشور را به سمت رونق هدایت و تا حدودی مشکلات را برطرف کند.
    به گزارش تسنیم، دبیر انجمن قطعه سازان ضمن مثبت ارزیابی کردن اظهارات اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر لزوم حذف ایران کد و شبنم بر روی کالاهای وارداتی اظهار داشت: به اعتقاد بنده نصب برچسب های مذکور اثرات نامناسبی را بر تولید کشور گذاشته بود که تصمیم اخیر وزیر صنعت در این رابطه بسیار کارآمد است .
    وی اضافه کرد: هر واحد تولیدی برای نصب برچسب شبنم می‌بایست کالاهای خود را به چندین قسمت تقسیم می‌ کرد و در کنار این امر با مشکلات و ابهامات متعددی روبرو بود که تصمیم وزیر در این رابطه تا حدودی مشکلات واحدهای تولیدی را در نصب این برچسب برطرف خواهد نمود.
    قربانی با اشاره به اینکه هنوز از چند و چون حذف قطعی بارکد بر روی کالاهای وارداتی اطلاع خاصی ندارم گفت: اما در آخرین ترخیص کالای خود برچسب شبنم را بر روی کالاهای خود نصب کردیم.

  2. #6032


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    تا پایان جشنواره عید تا عید مدیاموتورز
    قیمت خودروهای ام جی تغییر نمی کند
    پرشین خودرو: مدیر بازاریابی شرکت مدیا موتورز اعلام کرد: به رغم افزایش هزینه اسقاط خودروهای فرسوده شرکت مدیاموتورز تا پایان جشنواره عید تا عید فروش خودروهای ام جی قیمت ها را افزایش نمی دهد.
    به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، ارشاد تیمورتاش با اعلام این خبر افزود: فروش ویژه عید شرکت مدیاموتورز به مناسبت اعیاد قربان تا غدیر ادامه دارد و با توجه به مصوبه جدید دولت این مجموعه همچنان تلاش می کند تا سطح قیمت ها را در این جشنواره ثابت نگه دارد و همچنان با قیمت های قبلی خودروهای خود را عرضه کند.
    وی افزود: طبق مفاد مندرج در تبصره 13 واردکنندگان خودرو می بایست به ازای واردات هر یک دستگاه خودرو معادل 10درصد ارزش گمرکی آن را بابت اسقاط خودروهای فرسوده پرداخت کنند که این موضوع تاثیر بسزایی در افزایش قیمت خودروهای وارداتی خواهد داشت.
    تیمورتاش افزود: متقاضیان می توانند جهت خودروهای ام جی و کسب اطلاعات بیشتر به نمایندگی های مجاز این شرکت و یا به وب سایت رسمی این شرکت به آدرس www.mediamotors.ir مراجعه کنند.

  3. #6033


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    دبیر انجمن خودروسازان ایران:
    استراتژی خودرو در انتظار نتایج مذاکرات 1+5
    پرشین خودرو: دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به توصیه وزیر صنعت برای مذاکره با خودروسازان خارجی، تحریم‌ها و خودروهای قدیمی را دلیل اصلی نارضایتی مردم از خودروهای داخلی دانست و گفت: برای بروزرسانی استراتژی خودرو،منتظر نتایج مذاکرات 1+5 هستیم.
    به گزارش «پرشین خودرو»، احمد نعمت‌بخش در مورد وضعیت اجرای استراتژی صنعت خودرو توسط شرکت‌های خودروساز داخلی، اظهار داشت: استراتژی صنعت خودرو در سال‌های قبل تدوین شد که مهمترین هدف آن، تولید خودروی رقابتی از طریق ارتقاء کیفیت و قیمت بود.
    وی ادامه داد: بر اساس استراتژی صنعت خودرو باید تا افق 1404 ، پنج پلت‌فرم جدید در کشور تعریف و تولید شود که دو پلت‌فرم باید توسط خودروسازان داخلی و سه پلت‌فرم نیز باید از طریق همکاری با شرکت‌های خارجی طراحی و تولید شوند.

    تحریم‌ها، استراتژی صنعت خودرو را تحت‌الشعاع قرار داد
    نعمت‌بخش با بیان اینکه تحریم‌ها، اجرای استراتژی صنعت خودرو را مقداری تحت‌الشعاع قرار داده است، تصریح کرد: این مسئله باعث شد همکاری ایران خودرو و سایپا با طرف‌های خارجی خود کاهش یابد که امیدواریم با رفع تحریم‌ها، این مشکل برطرف شود.
    وی توضیح داد: در عین حال، پلت‌فرم‌های تیبا، رانا و دنا در داخل تعریف شد که البته طراحی این پلت‌فرم‌ها نیز هزینه‌ زیادی در بر داشت.

    استراتژی صنعت خودرو، منتظر نتایج مذاکرات 1+5
    وی ادامه داد: برای به روز رسانی استراتژی صنعت خودرو با توجه به شرایط جدید، منتظر نتایج حاصل از مذاکرات 1+5 هستیم تا بر اساس شرایط جدید، تغییرات لازم را در استراتژی صنعت خودرو اعمال کنیم.
    وی افزود: در این صورت، در مورد استراتژی صنعت خودرو جلساتی را تشکیل خواهیم داد و نتیجه آن را به شورای سیاست‌گذاری خودرو اعلام می‌کنیم.
    دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به اینکه طبق استراتژی صنعت خودرو تا افق 1404 باید 5 پلت فرم جدید توسط شرکت‌های خودروساز تعریف شود، گفت: بر روی هر پلت‌فرم نیز باید 4 تا 5 مدل خودرو جدید تولید شود.
    به گفته وی، بر این اساس از 3 میلیون دستگاه تولید خودرو در داخل باید یک میلیون دستگاه صادر شود که البته این کار نیازمند ارتقاء کیفیت خودروها است.

    تحریم‌ها و خودروهای قدیمی، دلیل نارضایتی مردم از خودروها
    به گزارش فارس، وی با بیان اینکه به ضعف خودروسازان در زمینه کیفیت خودروها آگاه هستیم، گفت: کیفیت موضوعی است که باید به صورت مستمر مورد توجه قرار گیرد و اینکه مردم از کیفیت خودروها رضایت ندارند دلیل اصلی آن، تحریم‌ها و قدیمی بودن خودروهای پرتیراژ است.
    نعمت‌بخش ادامه داد: در حال حاضر حدود 20 قلم قطعه خودرو از طریق واردات تأمین می‌شود که برای این کار، با وجود تحریم‌ها مجبوریم روش‌های مختلفی مانند خرید از کشور ثالث را در نظر بگیریم که هزینه تولید را افزایش می‌دهد.
    وی با بیان اینکه طبق استراتژی خودرو از سال 94 ، خودروهای داخلی با عمر بالای 10 سال و خودروهای تولیدی تحت لیسانس شرکت‌های خارجی با عمر بیش از 7 سال باید از رده تولید خارج شوند، گفت: برای جلوگیری از این کار، باید تولید خودروهای جدید به مرور افزایش یابد و تولید خودروهای قدیمی نیز کاهش یابد به طوری که تا سال 94 متوقف شوند.

    توصیه وزیر صنعت برای مذاکره با خودروسازان خارجی
    وی در پاسخ به این سؤال که آیا شرکت‌های خودروساز ایرانی با طرف‌های خارجی وارد مذاکره شده‌اند؟ گفت: وزیر صنعت به خودروسازان توصیه کرده که از طرف‌های خارجی دعوت کنند تا برای تولید مشترک خودرو به ایران بیایند و قراردادهای بلند‌مدت در این زمینه منعقد شود.
    وی ادامه داد: در این راستا، ایران خودرو می‌تواند با شرکت پژو، ایران خودرو دیزل با شرکت بنز و شرکت سایپا با کیا، نیسان و همچنین سایر شرکت‌های داخلی با طرف‌های خارجی خود وارد مذاکره شوند.
    نعمت‌بخش افزود: طبق گفته وزیر صنعت، آمریکا ایران را تحریم کرده ولی ما آمریکایی‌ها را تحریم نکرده‌ایم و می‌توانیم با آنها همکاری صنعتی کنیم.
    وی افزود: کیفیت خودروهای قدیمی را می‌توان تا حدی افزایش داد ولی برای ارتقاء قابل قبول، باید این خودروها با خودروهای جدید جایگزین شوند.
    وی در پاسخ به این سوال که آیا اتفاقی در زمینه کاهش تحریم‌ها علیه صنعت خودرو افتاده است؟ گفت: هنوز اتفاقی در این مورد نیفتاده است.

  4. #6034


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    هشدار سایپایدک درباره قطعات تقلبی
    پرشین خودرو: سازمان خدمات پس از فروش سایپا اعلام كرد: مشتریان خودروهای سواری گروه خودروسازی سایپا در هنگام خرید قطعات یدكی حتما به بسته‌بندی و آرم و نشان سایپا بر روی قطعات دقت نمایند.
    به گزارش «پرشین خودرو»، بنا به توصیه سایپایدك نصب قطعات غیر اصلی، بی كیفیت و تقلبی موجود در سطح بازار آسیب‌های جبران ناپذیری به خودرو وارد می‌کند.
    قطعات شركتی سایپا در بسته بندی های مشخص و با قیمت یكسان توسط نمایندگی ها و عاملیت های مجاز فروش قطعات یدكی در سراسر كشور عرضه می شود.
    بسته بندی قطعات سایپا دارای دو رنگ طوسی و نارنجی است كه رنگ زمینه طوسی و آرم و نوشته سایپا (SAIPA) به زبان فارسی و انگلیسی و كلمه Genuine Part (قطعات اصلی) بر روی بسته بندی به رنگ نارنجی درج شده است.
    بسته‌بندی‌ قطعات یدكی سایپا دارای لیبل و هولوگرام می‌باشد. در قسمت بالای لیبل آرم سایپا و نوشته فارسی و انگلیسی گروه خودروسازی سایپا (SAIPA GROUP) به صورت شبرنگ و در زمینه آن آرم نوشته سایپا (فارسی و انگلیسی) سایپایدك به صورت پنهان درج شده كه در زیر نور فرابنفش (اشعه UV) با جوهر قرمز نمایش داده می شود.
    هولوگرام با آرم سایپا و نوشته سایپایدك، در گوشه سمت چپ لیبل نصب شده كه كلمه Genuine در زمینه آن به صورت پنهان بوده و زیر نور فرابنفش قابل رویت است.
    این گزارش می افزاید: تمام قطعات توزیع شده از سوی سایپایدك دارای استاندارد و سطح كیفی مورد تایید خودروساز بوده و مشتریان می توانند قطعات اصلی را از شبكه توزیع سایپایدك در سراسر كشور با قیمت های یكسان تهیه نموده و در ازای خرید، از فروشنده فاكتور رسمی دریافت نمایند.
    به منظور اطمینان مشتریان از صحت شبكه توزیع، لیست نمایندگی ها و عاملین فروش قطعات در سایت سایپایدك به نشانی www.saipayadak.org قابل مشاهده می باشد.

  5. #6035


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    بازار خودروهای قدیمی داغ تر از همیشه
    ماشین مشتی ممدلی، تب تازه پولدارها!
    پرشین خودرو: بلوار اندرزگو، روبه‌روی امیرچاکلت! همان‌جا که شب‌ها پاتوق جوان‌های بالای شهر می‌شود و محل مانور و خودنمایی خودروهای گرانقیمت و صاحبانش... ناگهان همه نگاه‌ها به سمت خودرو تازه‌واردی کشیده می‌شود.
    به گزارش «پرشین خودرو»، یکی سوت می‌زند و پسرکی که سوار بر لکسوز است گازش را می‌گیرد، به خودرو تازه‌وارد نزدیک می‌شود و از سرنشین آن می‌خواهد که کنار بزند.
    کمی جلوتر ژیان نارنجی‌رنگی می‌ایستد که از پلاک قدیمی‌اش می‌شود فهمید مدل 59 است! پسرکی که ژیان را نگه‌داشته است از سرنشین خودرو می‌پرسد که اهل معامله است یا نه؟ ... نام صاحب خودرو امیرعلی است.
    می‌گوید زمانی که در سمنان درس می‌خواند به‌طور اتفاقی ماشین را در یکی از خیابان‌های نزدیک دانشگاه آزاد این شهر دیده است و با تعقیب و پرس‌وجو متوجه شده است که خودرو متعلق به معلم بازنشسته‌ای به نام فرهادی‌پور است. بعد، از ادامه پلیس‌بازی‌هایش برای کشف صاحب خودرو می‌گوید و اینکه از 118 شماره خانه تمام فرهادی‌پورهای سمنان را گرفته است تا بتواند با صاحب خودرو صحبت کند و ماشین را به هر نحوی که شده، از او بخرد.
    از بازسازی ماشین نیز برایم حرف می‌زند و می‌گوید: حتی یک پیچ این ماشین هم ایرانی نیست و تمام لوازم و حتی رنگ ماشین را با سفارش به کمپانی‌اش در آلمان خریداری کرده‌ام. می‌پرسم آن پسر ماشین را به چه قیمتی می‌خواست؟ و او جواب می‌دهد: تا 130میلیون‌تومان هم رفت ولی بالاخره فهمید که فروشنده نیستم و این ماشین عشق من است!
    و حالا این عشق، تب جدید بچه پولدارهاست.
    ماشین‌هایی که تولیدشان متوقف شده است، هرچه قدیمی‌تر و اورجینال‌تر... بهتر و گران‌تر. در این بین بازار معامله‌گران خودروهای قدیمی هم گرم‌ شده است بی‌آنکه کسی بر آنها نظارت کند یا جایی برایشان نرخ تعیین کند. هرچه بتوانند می‌خرند و هرچه زورشان برسد می‌فروشند.
    به گزارش شرق، رحیمی که در نیاوران نمایشگاه اتومبیل دارد درباره نحوه پیداکردن معامله‌گران خودروهای قدیمی، می‌گوید: من که شخصا در کار معامله خودرو قدیمی نیستم اما می‌دانم که راسته مشخصی ندارند و بیشتر به صورت اینترنتی آگهی می‌دهند و تعدادشان نیز آنقدر کم است که همه همدیگر را می‌شناسند.
    مثلا آقای ایکس در تهران می‌داند که آقای ایگرگ در بندرعباس یا شیراز چند ماشین قدیمی دارد و چه مدل‌هایی است؟ و ادامه می‌دهد: البته تعداد خودروهای قدیمی اسقاط نشده در ایران نیز کم است و معامله‌گران به محض مشاهده یک خودرو قدیمی در کشور، یا حتی عکس آن، ردش را می‌گیرند و پیدایش می‌کنند و اینطور نیست که من معامله‌گر تنها در تهران فعالیت و خریدوفروش کنم.
    سعید. ذ را از روی آگهی‌های پرشمارش در اینترنت پیدا می‌کنم. آگهی‌های رنگارنگی که با هزینه زیاد در وبگاه‌های متعدد به نمایش گذاشته است و در برخی از آنها مدعی شده است که خودروهای قدیمی متقاضیان را به‌صورت رایگان و بدون دریافت هیچ هزینه‌ای، به فروش می‌رساند! با او تماس می‌گیرم و علت این ادعای عجیبش را می‌پرسم.
    او که تلاش زیادی دارد که بازار خریدوفروش خودروهای قدیمی را بدون سود و منفعت نشان دهد می‌گوید: معامله‌گران خودروهای قدیمی افراد خاصی هستند. آنها عشق ماشین قدیمی هستند و گرنه این بازار هیچ سود و منفعتی ندارد.
    سعید. ذ، بیشتر در کار خریدوفروش بنزهای قدیمی است و آنطور که خودش می‌گوید سال گذشته کمپانی بنز از او دعوت کرده است تا ماشین‌هایش را برای نمایش به آلمان ببرد و او پنج‌ مرسدس‌بنز منحصربه‌فرد دهه 50 خود را که در پنج‌سال اول این دهه و با ترتیب زمانی یک‌سال، تولید شده‌اند، به یک نمایشگاه بین‌المللی برده است. وقتی از او می‌پرسم بنزهایت را کرایه هم می‌دهی؟
    با قاطعیت می‌گوید: مگر دیوانه‌ام؟! یک چراغ جلو بنز180، پنج‌میلیون‌تومان قیمت دارد. کوچک‌ترین بی‌احتیاطی درباره این ماشین‌ها هزینه کمرشکنی دارد. و ادامه می‌دهد: من خودم هم به‌ندرت سوار بنزهایم می‌شوم مخصوصا در تهران پرترافیک که نمالی هم به ماشینت می‌مالند.
    می‌پرسم: مگر نمی‌شود این ماشین‌ها را بیمه کرد؟ و او پاسخ می‌دهد: اگر برای خودرو قدیمی پلاک ملی بگیری بیمه می‌کنند، کارت‌سوخت هم می‌دهند منتها برای کرایه‌دادن که بیمه نمی‌کنند. گویا امسال بعد از گذشت سه‌سال از مصوبه شماره‌گذاری خودروهای تاریخی، شماره‌گذاری خودروهای قدیمی بالای 25سال آغاز شده است؛ لایحه‌ای که به گفته مجید ابوالفتحی، مدیرعامل کانون اتومبیلرانی و گردشگری، به منظور حفظ میراث تاریخی و جلوگیری از اسقاط آنها به تصویب رسیده است.
    اما محسن. ش دیگر معامله‌گر خودروهای قدیمی که در اصفهان ساکن است می‌گوید: شماره‌کردن خودروهای قدیمی از ارزش آنها کم می‌کند و در خریدوفروش، قیمت را پایین می‌آورد.
    این فروشنده خودروهای قدیمی با تفاوت قایل‌شدن بین پلاک‌ملی و پلاک کلاسیک بیان می‌کند: پلاک‌ملی با پلاک کلاسیک فرق دارد. پلاک ملی که شامل تمام خودروهای خارجی اعم از قدیم و جدید می‌شود و مشکل خاصی ندارد اما پلاک کلاسیک یا همین شماره‌گذاری که اخیرا میراث‌فرهنگی دستور آن را صادر کرده است قیمت را در معامله خودرو پایین می‌آورد زیرا پلاک کلاسیک محدودیت‌های زیادی برای دارنده خودرو ایجاد می‌کند و قوانین سفت و سختی دارد.
    او درباره این قوانین هم مثال‌هایی می‌آورد: مطابق قوانین پلاک کلاسیک، صاحب خودرو قدیمی بیشتر از دو تا سه‌هزارکیلومتر در سال حق رانندگی ندارد، رانندگی فقط باید در داخل شهر باشد و خودرو حق خروج از شهر دارنده خودرو یا کشور او را ندارد و... به همین علت مالکان خودروهای قدیمی زیر بار پلاک کلاسیک نمی‌روند.
    محسن. ش نیز با تایید کم‌بودن تعداد خودروهای ارزشمند قدیمی در کشور می‌گوید: صادرات و واردات خودروهای قدیمی به کشور ممنوع است و تنها قاچاقچیان به تعداد محدود، اقدام به ورود یا خروج این خودروها می‌کنند. و تصریح می‌کند: به گمانم قانون منع صادرات و واردات این خودروها قانون بین‌المللی است و برای حفظ میراث تاریخی کشورها وضع شده است و در صورت دستگیری قاچاقچیان، هم مجرم و هم صاحب قبلی خودرو دستگیر می‌شوند و باید جرایم سنگینی بپردازند.
    این فروشنده به بازار خودروهای قدیمی در آن سوی مرزها هم اشاره می‌کند و می‌گوید: در بین کشورهای همسایه، بازار فروش خودروهای قدیمی بیشتر در امارات، عربستان و عراق گرم است اما فروشندگان عرب معامله‌گران حرفه‌ای‌تری هستند. آنها به‌لحاظ اینکه ارزش واقعی خودرو را می‌دانند قیمت‌های معقول‌تری تعیین می‌کنند و مثل ایران نیست که فروشنده به‌لحاظ بالاگرفتن تب این خودروها و بدون توجه به ارزش واقعی ماشین، قیمت را نامعقول بالا می‌کشد.
    به گفته این فروشنده، خودرویی که فروشندگان عرب با توجه به ارزش آن 10تا 15هزاردلار تعیین نرخ می‌کنند در ایران به لحاظ نگاه غیرحرفه‌ای به بازار معامله خودروهای قدیمی، کمتر از صدمیلیون‌تومان پیدا نمی‌شود.
    محسن با گلایه از این وضع ابراز می‌کند: شاید تا یکی، دو سال پیش هم مردم ارزش این خودروها را نمی‌دانستند و معامله‌گر به اسم خودرو اسقاطی جنس را مفت از چنگ فروشنده درمی‌آورد اما حالا همه فروشندگان تصور کرده‌اند در این بازار خبری است و بدون توجه به ارزش واقعی خودرو، تا می‌توانند نرخ را بی‌حساب‌وکتاب و بی‌منطق بالا می‌گویند و با آوردن مثالی برای تعیین ارزش خودرو قدیمی می‌گوید: مثلا فولکس قورباغه‌ای تا اول دهه 80 میلادی تولید شد و بعد از آن، برزیل با کپی‌برداری از ظاهر این اتومبیل، خودروهایی را تولید کرد که شبیه فولکس‌قورباغه‌ای بودند ولی نه فولکس اصل بودند و نه کیفیت آن را داشتند.
    مالک ایرانی بدون در نظرگرفتن این نکات فنی و حتی سلامت ماشین، به صرف قدیمی‌بودن خودرو و تصورات نادرستی که تب ماشین‌های قدیمی ایجاد کرده است تا می‌تواند روی قیمت می‌کشد و طبیعی است که معامله‌گرهای حرفه‌ای هم خریدار نیستند. مگر آنکه بتوانند جوان بی‌تجربه‌ای را که قصد خرید بدون واسطه دارد، فریب دهند و ماشین را به او قالب کنند.
    او در مورد نحوه تعیین قیمت این خودروها توسط بنگاه ماشین‌های قدیمی، هم اظهارنظر جالبی دارد: صاحبان بنگاه‌ها معمولا خودشان یک‌پا متخصص خودروهای قدیمی هستند.
    از ریزترین اطلاعات تولید خودروها تا نحوه تشخیص تقلبی و اصل قطعات و بدنه اتومبیل را می‌دانند. عده‌ای از آنها حتی مکانیکی و تعمیر این خودروها را بلدند، بنابراین با توجه به اورجینال‌بودن خودروها، تعداد خودرو در کشور، تاریخ تولید، مدل ماشین و فاکتورهای منحصربه‌فرد آن و... برای اتومبیل قدیمی قیمت‌گذاری می‌کنند و اضافه می‌کند: در بنگاه من خودرو قدیمی دومیلیونی وجود دارد تا خودرویی که 500میلیون‌تومان است.
    محسن درباره خودرو 500میلیون‌تومانی‌اش می‌گوید: یک مرسدس‌بنز دهه 45 میلادی است که بسیار تمیز و نو است و شب‌گذشته معامله شده و صاحب خودرو به‌زودی برای بردن آن می‌آید.
    حمیدرضا. ر یکی دیگر از بنگاه‌داران خودرو قدیمی است. او هم درباره چگونگی خرید خودروهای قدیمی حرف‌های شنیدنی دارد: چون تعداد خودروهای قدیمی و باارزش موجود در کشور کم، است در تمام شهرها معامله می‌کنیم و معامله‌مان معمولا به این صورت است که از صاحب خودرو می‌خواهیم چند عکس از نماهای مختلف و موتور ماشین تهیه و برایمان ارسال کند.
    در صورتی‌که خودرو را مناسب تشخیص دادیم برای معاینه حضوری اتومبیل و توافقات نهایی راهی آدرس مالک می‌شویم و خودرو را خریداری می‌کنیم و در مورد قیمت نهایی نیز بیشتر اوقات ابتدا فروشنده، سقف قیمت مورد نظرش را می‌گوید و معامله‌گر بنا به مصلحت شخصی با قیمت بازی می‌کند.
    حمیدرضا درباره خریداران اتومبیل‌های قدیمی نیز اینگونه می‌گوید: بیشتر مشتریان‌مان ثروتمندانی هستند که یک ماشین شاسی‌بلند برای استفاده شخصی دارند و یک خودرو قدیمی هم برای کلاس کاری می‌خرند. و اما بازار کرایه خودروهای قدیمی هم به اندازه خرید‌وفروش‌شان داغ است.
    میرجلیلی صاحب یک موسسه کرایه ماشین عروس که یکی، دو شورلت قدیمی هم در فهرست اتومبیل‌های کرایه‌اش به چشم می‌خورد، می‌گوید: این خودروهای قدیمی درجه سه،چهار هستند و هیچ‌کس خودرو درجه‌یکش را کرایه نمی‌دهد.
    او ادامه می‌دهد: این خودروها را به‌جز مراسم عروسی و جشن‌ها معمولا به آتلیه‌های عکاسی و برای استفاده‌های تبلیغاتی اجاره می‌دهد و برای اجاره هر خودرو 200میلیون‌تومان سفته می‌گیرد و بنا بر شرایط اجاره، هزینه هر ساعت اجاره خودروهای قدیمی از 150هزارتومان تا یک‌میلیون‌و500هزارتومان متغیر است.
    حالا در پایتخت بچه پولدارها نه‌فقط به شاسی‌بلندهای گرانقیمت و آخرین مدلشان می‌نازند که انواع خودروهای قدیمی از بنز و شورلت و جیپ و بیوک و فولکس و خودروهای ژاپنی معاصرشان گرفته تا پیکان‌جوانان خودمان، تب تند رقابت و چشم‌وهمچشمی را بین آنها راه انداخته است.
    خودروهایی که به خاطر توقف تولید و تاریخی‌بودنشان آس‌تر و خاص‌تر از هر خودرو گرانقیمت آخرین مدل نیز به‌شمار می‌آیند و داشتنش نه به صرف قیمت که به دلیل منحصربه‌فرد بودنش کار هرکسی نیست.

  6. #6036


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    آغاز فروش ویژه عید تا عید آلفارومئو +شرایط
    پرشین خودرو: فروش ویژه عید تا عید آلفارومئو آغاز شد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، شرکت آلفاموتور نماینده انحصاری آلفارومئو در ایران فروش ویژه محصولات خود را از عید قربان تا عید غدیر در برنامه کاری خود قرار داد.
    بر اساس اعلام این شرکت، کلیه خودروهای عرضه شده در این طرح دارای یک سال ضمانت سپر تا سپر، ضمانت پوشش کلیه هزینه های جاری خودرو، تعمیرات ناشی از تصادفات، اشتراک دو ساله دکتر آلفا، خدمات امداد 7/24 و 5 سال یا 150 هزار کیلومتر گارانتی فنی است.
    علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن 24578000 تماس بگیرند.
    شرایط فروش محدود خودروهای آلفارومئو جولیتا به شرح جدول ذیل است: (کلیه ارقام به ریال است)

    شرایط اقساطی خودرو آلفارومئو مدل جولیتا
    ردیف
    نام خودرو
    مدل خودرو
    مبلغ پیش پرداخت
    بیمه بدنه
    تعداد اقساط
    مبلغ قسط
    1
    جولیتا
    2013
    847,000,000
    15,000,000
    12
    66,000,000
    22,000,000
    18
    46,600,000
    شرایط نقدی خودرو آلفارومئو مدل جولیتا
    ردیف
    نام خودرو
    مدل خودرو
    قیمت نقدی خودرو
    مبلغ تخفیف
    قیمت نقدی
    پس ازکسر تخفیف
    1
    جولیتا
    2013
    1,540,000,000
    50,000,000
    1,490,000,000


    شرایط عمومی فروش:
    1- زمان تحویل 7 روز کاری بدون احتساب تعطیلات رسمی و روزهای پنج شنبه و جمعه از زمان واریز وجه به حساب شرکت آلفاموتور می باشد.
    2- هزینه های شماره گذاری بر عهده شرکت می باشد.
    3- تنها قراردادهای ثبت شده در سیستم آلفا موتور و وجوه پرداخت شده به حساب شرکت مورد قبول بوده و شرکت تعهدی در خصوص قراردادهای غیر رسمی و یا وجوه دستی پرداختی به نماینده ندارد .

  7. #6037


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    با تعرفه ۱۴۰ درصدی
    ترخیص خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی آغاز شد
    پرشین خودرو: معاون امور گمرک ایران از ترخیص کالاهای گروه ۱۰ و خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی خبر داد و گفت: این بخشنامه شامل خودروها و کالاهای دارای قبض انبار تا ۲۱ شهریور است و کالاهای جدید را شامل نمی شود.
    به گزارش «پرشین خودرو»، محمدرضا نادری با اشاره به اینکه در مصوبه 21 شهریور ماه امسال هیأت وزیران تصمیمات جدیدی برای ترخیص کالا از گمرک به کار گرفته است، اظهارداشت: این مصوبه وظایف مختلفی را برای دستگاه های اجرایی کشور در ترخیص کالاها تعیین نموده است که در این میان وزارت صنعت، معدن و تجارت هم ترخیص گروه کالایی اولویت دهم را با پرداخت دو برابر مأخذ سود بازرگانی بلامانع دانسته است.
    وی با بیان اینکه بنابراین خودروهای بالای 2500 سی سی نیز با پرداخت دو برابر مأخذ سود بازرگانی امکان ترخیص از گمرک را پیدا کرده‌اند، افزود: بدین ترتیب اگر از 70 درصد حقوق ورودی 66 درصد را بعنوان سود و همچنین 4 درصد را بعنوان حقوق گمرکی در نظر بگیریم در مجموع با دستور وزیر صنعت برای پرداخت تعرفه 2 برابری باید واردکنندگان 140 درصد تعرفه برای ترخیص خودروهای خود پرداخت نمایند.
    معاون امور گمرک ایران اضافه کرد: البته شرط ترخیص خودروهای بالای 2500 سی سی این است که تا ابلاغ مصوبه مذکور این کالا در مناطق آزاد با قبض انبار معتبر نگهداری و به محض ابلاغ ترخیص شوند.
    به گفته نادری، در مجموع خودروهای بالای 2500 سی سی که تاریخ قبض انبار آنها تا 21 شهریورماه 92 باشد با مراجعه به سازمان توسعه تجارت وسازمان های مجاز می توانند با ثبت سفارش کالاها امکان ترخیص را دریافت نمایند.
    به گزارش تسنیم، وی ضمن تأکید بر اینکه کالاهای گروه 10 نیز با پرداخت دو برابر سود بازرگانی امکان ترخیص خواهند یافت، گفت: این بخشنامه شامل خودروها و کالاهای دارای قبض انبار تا 21 شهریور است و کالاهای جدید را شامل نمی شود.
    پیش از این محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت،‌معدن و تجارت در حاشیه جلسه شورای گفت و گوی بخش خصوی و دولت در خصوص واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی گفته بود در آمار 5 ماهه 17 هزار دستگاه خودروی کمتر از 2500 سی‌سی وارد کشور شده است.
    وی با بیان اینکه بر اساس تصمیم وزارت صنعت قرار است خودروهای بالای 2500 سی‌سی با تعرفه دوبرابر وارد کشور شوند، افزود: تعرفه خودروهای بالای 2500 سی سی 70 درصد است ، با این حساب این خودروها باید 140 تعرفه پرداخت کنند.

  8. #6038


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    ورود پورشه، لکسوس و مازارتی به ایران مجاز شد
    پرشین خودرو: یک کارشناس بازار خودرو با تشریح جزئیات مصوبه دولت در مورد آزادسازی ترخیص خودروهای با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی‌سی، از ورود این خودروها طی ۱۰ روز آینده به بازار خبر داد و گفت: با این مصوبه، واردات مازراتی، پورشه و لکسوس آزاد شد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، فربد زاوه با اشاره به مصوبه اخیر دولت برای واردات خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی‌سی، اظهار داشت: واردات خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی‌سی از حدود یک سال پیش متوقف شد که برداشت برخی افراد این بود که این ممنوعیت مقطعی است و با همین استدلال نیز برای واردات اقدام کردند.
    وی ادامه داد: طبق شنیده‌ها حدود 7 هزار دستگاه خودروی با حجم موتور بالای 2500 سی‌سی در گمرکات کشور رسوب کرده و به دلیل عدم صدور مجوز واردات، ماه‌هاست که در گمرک معطل مانده‌اند.
    وی تصریح کرد: ممنوعیت واردات کالاهای مشمول گروه 10 علاوه بر خودروهای بالای 250 سی‌سی، کالاهای دیگر مانند انواع روغن و موتور و لنت ترمز را نیز شامل می‌شود که به حدود 300 گروه کالایی می‌رسند.
    زاوه توضیح داد: با توجه به اینکه ارز لازم برای خرید این نوع خودروها از کشور خارج شده است، دولت تصمیم گرفت مجوز ترخیص آنها را صادر کند.
    وی افزود: ترخیص خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی‌سی با تعرفه دو برابری آزاد شده است.
    ورود خودروهای ترخیصی از 10 روز دیگر به بازار
    زاوه با بیان اینکه ترخیص این خودروها در گمرکات کشور از روز گذشته آغاز شده است، گفت: این خودروها طی 10 روز آینده به بازار وارد می‌شود.
    وی در مورد مدل خودروهای وارداتی از این محل نیز گفت: 80 درصد محصولات تویوتا دارای حجم موتور بالای 2500 سی‌سی هستند و حجم موتور حدود 20 درصد از محصولات هیوندایی و کیا نیز بالای 2500 سی‌سی است.
    وی افزود: 70 درصد محصولات لکسوس، 100 درصد محصولات پورشه و مازراتی و 55 تا 60 درصد محصولات بنز و بی‌ام‌و نیز دارای حجم موتور بالای 2500 سی‌سی هستند.
    واردات مازراتی، پورشه و لکسوس آزاد شد
    وی با بیان اینکه کمتر از 10 درصد محصولات رنو نیز حجم موتور بالای 2500 سی‌سی دارند، گفت: با مصوبه اخیر دولت، واردات مازراتی، پورشه و لکسوس آزاد شده است.
    این کارشناس بازار خودرو با بیان اینکه 60 درصد محصولات تویوتا در بازار به لند‌کروز و پرادو اختصاص دارد، تصریح کرد: این مصوبه تأثیر زیادی در واردات پرادو، لندکروز و هایلوکس از محصولات تویوتا خواهد داشت.
    افزایش 4 تا 5 درصدی قیمت خارجی‌‌ها
    وی گفت: افزایش تعرفه واردات، بهای تمام شده خودروهای وارداتی را نسبت به روزی که واردات این خودروها ممنوع نبود، افزایش می‌دهد اما نسبت به شرایط فعلی که بازار با کمبود خودرو روبرو است و قیمت‌ها به حد کافی افزایش یافته، افزایش چندانی در قیمت‌ها اتفاق نخواهد افتاد.
    وی تأکید کرد: قیمت خودروهای خارجی یا در حد قیمت‌های فعلی باقی می‌ماند و یا حداکثر 4 تا 5 درصد افزایش خواهد یافت.
    افزایش جذابیت خرید خودروهای زیر 2500 سی‌سی
    به گفته وی، با توجه به افزایش فاصله قیمتی بین خودروهای با حجم موتور کمتر از 2500 سی‌سی و خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی‌سی، جذابیت خرید خودروهای زیر 2500 سی‌سی افزایش می‌یابد که محصولات بی‌ام‌و و بنز در این رنج قرار دارد.
    زاوه با بیان اینکه بازار به سمت خرید خودروهایی با حجم موتور کمتر از 2500 سی‌سی جهت‌گیری خواهد کرد، گفت: بازار خودروهای خارجی در هفته گذشته رونق نسبی گرفت و با توجه به اینکه احتمال کاهش قیمت به صفر رسیده است، مشتریان برای خرید اقدام می‌کنند.
    افزایش 7 تا 11 میلیونی قیمت‌ها از محل نوسازی خودروها
    وی ادامه داد: در این میان، بحث اسقاط خودروهای فرسوده و پرداخت مبلغی بابت اسقاط این خودروها از محل واردات خودرو مطرح است که با توجه به افزایش سهم خودروهای فرسوده از درآمد واردات خودرو، پیش‌بینی می‌شود قیمت خودروهای خارجی در بازار از این محل، بین 6 تا 7 درصد یعنی حدود 7 تا 11 میلیون تومان افزایش یابد.
    وی پیش‌بینی کرد بازار خودروهای خارجی در هفته جاری از رونق بیشتری برخوردار شود و تأثیر ترخیص خودروهای بالای 2500 سی‌سی در بازار نیز از حدود 20 روز آینده مشاهده شود.
    ثبت سفارش جدید خودروهای بالای 2500 سی‌سی آزاد می‌شود
    به گزارش فارس، این کارشناس بازار خودرو افزود: ثبت سفارش جدید برای واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی هنوز آزاد نشده ولی شنیده‌ها حاکی از آن است که این موضوع نیز به زودی عملی خواهد شد.
    وی ادامه داد: به نظر می‌رسد جهت‌دهی دولت بیشتر به سمتی است که رانت یا مزیت جانبی برای کسی ایجاد نشود، به همین دلیل به نظر نمی‌رسد که ثبت سفارش واردات خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی‌سی مجدداً ممنوع شود.
    وی افزود: طی ماه‌های اخیر، فضای وزارت‌ صنعت با قبل متفاوت شده و به نظر می‌رسد وزیر صنعت در جهت رفع موانع موجود در فعالیت‌های اقتصادی حرکت می‌کند.
    طرح ساماندهی واردات به وزارت صنعت ارائه شد
    زاوه در مورد وضعیت تدوین طرحی برای کنترل واردات خودرو به کشور و ممنوعیت واردات توسط افراد متفرقه و خارج از نمایندگی شرکت‌های خارجی نیز گفت: این طرح توسط سازمان حمایت در حال پیگیری است و از طرف سازمان حمایت به وزارت صنعت ارائه شده است.
    وی افزود: این طرح برای اجرایی شدن باید از طرف وزارت صنعت به هیئت دولت ارائه شود.

  9. #6039


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    افزایش 175 درصدی تولیدات کرمان موتور
    پرشین خودرو: مدیر اجرایی کرمان موتور گفت که میزان تولیدات این شرکت در مقایسه با سال گذشته حدود 175 درصد افزایش داشته است.
    به گزارش «پرشین خودرو»، به آذین قره داش، با بیان اینکه خطوط تولید این مجموعه بر اساس تولید سالی 50 هزار دستگاه خودرو طراحی شده است، گفت: تولید محصولات لیفان در کرمان موتور با تولید روزانه 20 دستگاه خودرو آغاز شد. در حال حاضر به تولید روزی 90 دستگاه رسیدیم و برنامه این شرکت این است که با تولید روزانه 100 دستگاه خودرو ،در شش ماهه دوم سال جاری به تولید 25 هزار دستگاه برسیم که در این صورت به ظرفیت اسمی شرکت نزدیک شویم.
    این مدیر صنعتی ادامه داد: در سال گذشته، میزان تولید مجموعه کرمان موتور 800 دستگاه در ماه بود که این تعداد به 2200 دستگاه در ماه افزایش یافته و این روند نشان می دهد، تولید شرکت به صورت ماهانه 175درصد افزایش یافته است.
    وی اضافه کرد: برنامه تولید و گزارش های رسمی نشان می دهد که از فروردین ماه سال جاری میزان تولید خودرو در این مجموعه، بصورت ماهانه 200 تا 300 دستگاه افزایش داشته است. همچنین از کل سبد محصولات شرکت، 90 درصد به محصولات خانواده لیفان و 10 درصد به خودروهای JAC اختصاص دارد.
    به گزارش موج، امیر حسین یزدانی مدیر سازمان فروش کرمان موتور، نیز با اشاره به اینکه افزایش میزان تولید محصولات شرکت، موجب افزایش ظرفیت اشتغال زایی صنعتی در منطقه شده است ادامه داد که در ماه مشابه در سال قبل، 850 نیروی متخصص در مجموعه شرکت مشغول به کار بودند، که اکنون این تعداد به 1200 نفر رسیده و این برای ساکنان بومی از اهمیت بالایی برخوردار است.
    وی ادامه داد: فروش تولیدات این شرکت در مقایسه با دو سال گذشته، سه برابر افزایش داشته است چرا که شرکت کرمان موتور، شبکه فروش،‌ توزیع و خدمات پس از فروش خود را گسترش داده است، بطوری که شمار نمایندگی های این شرکت از 30 به بیش از 80 نمایندگی افزایش یافته است.
    یزدانی افزود: گزارش های نهادهای مرجع نشان دهنده آن است که در دو سال گذشته، کیفیت محصولات شرکت روند صعودی داشته است و از نظر خدمات پس از فروش جزو پنج شرکت برتر هستیم.

  10. #6040


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    2020 سال تحول رنو
    پرشین خودرو: رنو همیشه حامی خودروهای الکتریکی بوده است اما در گزارشات جدید آمده که این شرکت کار بر روی محصولات هیبریدی را شروع کرده و قصد دارد که مدلی هیبریدی معرفی کند.
    به گزارش «پرشین خودرو»، مارک بودین، مدیر بخش استراتژی پیشرانه‌های رنو در مصاحبه با مجله فرانسوی له‌اکوز گفته است: ما به دنبال تولید و معرفی تدریجی محصولات هیبریدی خود هستیم و حدس می‌زنیم که تا سال 2020 اول محصول خود در این زمینه را معرفی کنیم.
    بودین ادامه می‌دهد: کارخانه در حال کار و بررسی بر روی تمام تکنولوژی‌های حاضر است. این حرف به این معنا است که آنها از محصولات هیبریدی ساده تا هیبریدی پلاگ-این را آزمایش خواهند کرد.
    مجله اتوموتیونیوز هم در گزارش دیگری می‌گوید که رنو تحقیق بر روی محصولات هیبریدی را تازه شروع کرده است و آنها هنوز در مرحله مقدماتی قرار دارند. اتوموتیونیوز همچنین می‌گوید که در حال حاضر حتی معلوم نیست که رنو واقعا قصد تولید مدل هیبریدی داشته باشد و کارخانه فعلا در حال پیش‌بینی و برآورد هزینه‌های ممکن است.
    رنو از دادن جزئیات بیشتر خودداری کرد اما مجله له‌اکوز می‌گوید که اولین مدل هیبریدی آنها می‌تواند نسخه تولیدی مدل کانسپت اینیشیاله پاریس باشد.

صفحه 604 از 771 نخستنخست ... 104504554584594595596597598599600601602603604605606607608609610611612613614624654704 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 2 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 2 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University