پیر یولیس بولانگر یک مهندس فرانسوی و یک بازرگان بود. او از سال 1935 در سمت قائم مقام و رییس شرکت سیتروئن تا آخر عمرش کار کرد. بولانگر در سین لا نوبل در سال 1885 به دنیا آمد. ابتدا مشغول به یادگیری هنر شد اما بعدا درس را کنار گذاشت تا بتواند کار کند.
او از سال 1906 تا 1908 در سرویس نظامی فرانسه به عنوان سرباز کار میکرد. آنجا مارسل میشلن (برادرزاده ادوآرد میشلن) را ملاقات کرد. بعد از خدمت سربازی، به آمریکا رفت تا معامله های زیادی را به دست بگیرد. در سال 1914 به فرانسه بازگشت و به عنوان سرجوخه مشغول به خدمت شد و یک عکاس هوایی شد. او در ارتش بسیار خوب عمل کرد و جنگ را با رتبه کاپیتان اتمام کرد.
در سال 1918 برای کارخانه میشلن شروع به کار کرد. بولانگر در سال 1922 عضو هیئت مدیره میشلن شد و در سال 1938 مدیر بازرگانی کارخانه شد.
در دسامبر 1934، سیتروئن با وجود همکاری با شرکت میشلن به ورشکستگی کشیده شد. در آن سل میشلن به بزرگترین سهام دار شرکت سیتروئن تبدیل شد. بولانگر به دستیار پیر میشلن تبدیل شد. پیر قائم مقام سیتروئن بود سپس بولانگر تبدیل به قائم مقام و مدیر بخش طراحی و مهندسی شد. در سال 1937 بعد از مرگ دوست قدیمیش، رییس کارخانه شد و تا زمان مرگش در این سمت باقی ماند. او مشترکا مدیریت کمپانی میشلن را هم در عهده داشت.
بودجه مالی عرضه مدل 22 v8 کاهش یافت و سیتروئن دوباره جان گرفت.
در 1936، بولانگر پروژهای با نام TPV به راه انداخت. این پروژه که مخفف Très Petite Voiture بود با معنای «خودروی خیلی کوچک» که این پروژه در سال 1948 در مدل 2CV پدیدار شد. مدل جدیدی که نوآوری های بولانگر را نشان میداد:
او خودرویی ساخته است که میتواند 4 انسان و 50 کیلوگرم سیب زمینی را در سرعت 30 مایل در ساعت حمل کند و مصرف آن تنها 3 لیتر در 100 کیلومتر است.
در طول اشغال فرانسه در جنگ جهانی دوم، بولانگر از ملاقات با دکتر فردیناند پورشه سر باز زد. او هم چنین از رابطه با مسئولان آلمانی اجتناب میکرد. او تنها برای میانجی گری حاضر به مداخله و ارتباط با آنها میشد. او تولید یک سری وانت برای ورماخت را آغاز کرد که اکثر آنها در کارخانه ناقص شدند زیرا صدمه یا سوراخی به خطکش بازدید روغن وارد شده بود که منجر به خراب شدن موتور میشد. در سال 1944، وقتی مرکز فرماندهی گشتاپو به دست نیروهای مقاومت فرانسه افتاد، نام بولانگر در لیست سیاه «دشمن های آلمان» نازی بود.
او در سال 1950 در یک تصادف خودرو در جاده پاریس و کلرمونت فراند (خانه میشلن) کشته شد.