روی آوری استراتژی شرکت های خودروساز در سطح جهانی به سمت تولید خودروی سبز
به گزارش خبر خودرو،عضو هیئت علمی دانشکده فنی- مهندسی دانشگاه صنعتی علم و صنعت و کارشناس صنعت خودرو، با بیان اینکه هم اکنون امکان تولید قطعات پاک خودرو (قطعات بازیافت پذیر)در کشور وجود ندارد ، گفت: هم اکنون اولویت از آن تولید سوخت پاک در کشور بوده و لازم است که جهت ها واهداف صنعت خودروسازی کشور به سمت و سوی تولید سوخت پاک و مطابق با استانداردهای روز دنیا حرکت نماید.
دکتر طالبی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ضمن اشاره به استراتژی جدید شرکت های خودروسازی در سطح جهانی، افزود: هم اکنون اهداف و استراتژی جدید شرکت های خودروساز به سمت استفاده از قطعاتی که قابلیت بازیافت دارند ، می باشد و به همین منظور برنامه های آتی خود را در این جهت پیش بینی نموده اند.
وی روی آوری به سمت تولید و استفاده از قطعات پاک را جزئی از الزاماتی دانست که در استانداردهای جهانی مطرح شده و شرکت های خودروساز را به منظور ادامه روند تولید وادار به رعایت آنها نموده است.
به گفته این کارشناس صنعت خودرو، می توان پیش بینی نمود که مسیر آینده صنعت خودروسازی در سطح جهانی در کنار روی آوری به سمت استفاده از سوخت پاک درجهت استفاده از قطعات پاکی که از قابلیت بازیافت برخوردارند در حال هموار شدن می باشد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه صنعت خودروسازی کشور ما همچنان در مقوله تولید و تامین سوخت پاک برای خودروها با چالش هایی روبروست و هنوز نتوانسته به موفقیت های قابل توجهی دست یابد از اینرو آنچه که برای صنعت خودروسازی کشور ما در اولویت قرار دارد توجه به تولید و عرضه سوخت پاک و متناسب با استانداردهای جهانی می باشد.
طالبی ضمن تاکید بر ضرورت توجه جدی مسئولین مربوطه بر ارتقای سطح کیفی ایمنی محصولات گروه خودرویی ،اذعان کرد: متاسفانه صنعت خودروسازی کشور هنوز نتوانسته سطح ایمنی محصولات تولیدیش را آنطور که باید ارتقاء بخشد.
وی یادآور شد: هم اکنون 3 ارگان اصلی اعم از سازمان ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی، سازمان حفاظت از محیط زیست و نیز پلیس راهور ناجا در کشور می توانند از طریق وضع قوانین و تعریف ضوابطی شرکت های خودروساز داخلی را ملزم بر رعایت استانداردهای لازم نمایند.
نکته مهمی که این کارشناس صنعت خودرو به آن اشاره کرد این است که توجه به تولید سوخت پاک یا سبز هیچ گاه نباید صنعت خودروسازی کشور را از تولید و استفاده از قطعات پاک بازدارد و لازم است که این دو همگام و همراستا در کنار یکدیگر حرکت نمایند.
عضو هیئت علمی دانشکده فنی- مهندسی دانشگاه صنعتی علم و صنعت خاطرنشان کرد: هم اکنون کشور قادر به تولید مواد اولیه ساخت قطعات پاک خودرو در کشور نمی باشد و به منظور تولید این نوع قطعه در داخل ناگزیر باید مواد اولیه آن از سایر کشورها خریداری و وارد شود.
وی در پایان یادآور شد: استفاده از قطعات پاک و قابل بازیافت می تواند در نهایت منجر به تولید خودروی سبز شود که هم اکنون برخی از کشورهای جهان در مسیر تولید این نوع خودرو قرار گرفته اند.