نوآوری در تولید، سلاح استراتژیک خودروسازان




Click here to enlarge
Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از عملکرد خودروسازان در سالهای اخیر گفت: برنامه ریزی و استفاده صحیح از ظرفیت ها، استعدادها و توانائی های صنعت خودرو موجب شده تا عملکردهای این بخش مهم مورد توجه قرار گرفته و همین امر بهترین ابزار برای بقاء، رشد و شکوفایی در بازار رقابت شود.
یوسف قاسمی گولک در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو گفت: صنعت خودروسازی ایران ضمن شناخت محیط تجارت از صنعتی سنتی خارج شده و توانسته است با برنامه ریزی و تکیه بر تحقیق و ابتکار به صورت مقتدرانه جایگاه خود را در بازار رقابت این صنعت مهم تثبیت کند.
وی با بیان این که صنعت خودرو کشور تاکنون توانسته ساخت و تولید، نوآوری و رقابت را به عنوان سلاحی استراتژیک درک کنند، تصریح کرد: همواره ساخت و تولید و استفاده از ابزار مشتری مداری در کنار یکدیگر نقش اساسی در جذب بازار دارند به طوری که مشتری مداری و ایجاد بازارهای رقابتی و تولید با تکیه بر تحقیق و پژوهش به عنوان ابزار اصلی تولید شناخته می شود و می توانند بر بهبود مستمر تکنیک های ساخت و تولید تاثیر گذار باشند.
وی اقدامات صورت گرفته برخی خودروسازان در طراحی و ساخت موتورهای ملی را حرکتی رو به جلو دانست و گفت: برنامه های استراتژیک و عملیاتی برخی گروه های خودروسازی موجب شده تا این شرکتها با ارزیابی مداوم، بازنگری و مطالعه روش های تولید از پایین ترین سطح ، برای ایجاد فرآیندهای ساده تر، تولید موتور ملی را آغاز نمایند و با تولید و عرضه محصولات بهتر فضا را رقابتی کند و با این اقدام محصولات با کیفیت بهتر و هزینه کمتر به بازارعرضه نماید.
وی در پایان در خصوص راهکارهایی برای جلوگیری از کاهش تعرفه ها، خاطرنشان کرد: به طور حتم نمایندگان مجلس شورای اسلامی حمایت از صنعت خودروسازی را ملاک قرار داده و همانند سابق پشتیبان مطمئنی برای تولیدات ملی خواهند بود.