.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

Threaded View

پست قبلی پست قبلی   پست بعدی پست بعدی
  1. #11


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    «انسان محوري » در مقابل «خودرو محوري» قرار دارد




    Click here to enlarge
    Click here to enlarge
    به گزارش خبرخودرو ، مشاور عالي شهردار تهران در امور حمل و نقل و ترافيك اعلام كرد: امروزه در شهرهاي پيشرفته دنيا به جاي اين ‌كه مسير حركت را براي خودروها آماده كنند، مسير رفت و آمد را براي انسان‌ها مهیا مي‌كنند و در اين راستا پياده ‌راه‌ها و مسیرهای دوچرخه‌سواري توسعه پیدا کرده و به کمک يكپارچه‌سازي سيستم حمل و نقل عمومي آمده‌اند.
    دكتر مهرداد تقي‌زاده افزود: نكته‌اي كه كمتر در مورد آن صحبت شده اين است كه انسان محوري در حوزه ترافيك در مقابل چه چيزي قرار دارد كه بايد پاسخ داد: خودرو محوري، يعني با محدود كردن حركت خودروهاست که انسان محوري معنا و مفهوم پيدا مي‌كند.
    وي اظهار كرد: براي تحقق انسان محوري در ترافيك بايد بخش مهم بودجه صرف ساخت و ساز در زمينه حمل و نقل عمومي شود و البته ايجاد امكاناتي مثل ساختن پياده‌روهايي كه مردم را به سمت ايستگاه‌هاي مترو و اتوبوس هدايت كنند نيز از اهميت ويژه‌اي برخورداراند، ضمن اين ‌كه سيستم‌هاي هوشمند و مكانيزه در حوزه حمل و نقل عمومي نيز باید مورد استفاده قرار گیرند.
    وقتی موفقیم که دارندگان خودروي شخصي را سوار مترو و اتوبوس كنيم
    مشاور شهردار تهران گفت: ساخت و ساز براي خودروها بايد رو به كاهش بگذارد تا مفهوم انسان محوري معنا و مفهوم پيدا كند و در پنج، شش سال اخير با توجه به توسعه خطوط تندرو اتوبوسراني (BRT) و تسريع در زمينه ساخت خطوط مترو، جهش خوبي در اين زمينه به وجود آمده و حمل و نقل داراي ارزش و جايگاه ويژه‌اي شده است.
    وي تصريح كرد: البته در مقايسه با كشورهاي پيشرفته دنيا ‌راه درازي در پيش داريم و نقطه موفقيت حمل و نقل زماني است كه بتوانيم دارندگان خودروي شخصي را از خودروهايشان پياده كرده و كاري كنيم تا با علاقه و انگيزه سوار مترو و اتوبوس شوند.
    هر خط مترو و بي‌آرتي كه راه‌اندازي مي‌شود، جاي خالي ندارد
    دكتر تقی‌زاده افزود: آن گروه از مردم كه خودروي شخصي دارند كماكان براي تردد در تهران از آن استفاده مي‌كنند و به وسايل نقليه عمومي بي‌ توجه هستند و اين در حالي است كه سالانه چند صد هزار دستگاه خودروی جدید به معابر تهران اضافه مي‌شوند و يكي از دلايل آن این است که «انسان محوري» را در مقابل «خودرو محوري» نديده و هر دو را با هم توسعه داده‌ايم.
    وي اعلام كرد: مردم ما براي استفاده از وسايل نقليه همگاني نیاز به فرهنگ‌سازي ندارند و حتي به حد افراط تمایل به استفاده از حمل و نقل عمومي دارند تا جايي كه وقتي يك خط مترو یا بي‌آر‌تي راه‌اندازي مي‌شود، مردم بيش از حد متعارف از آن استفاده مي‌كنند و اصلاً جاي خالي ندارند و همين ازدحام بيش از حد يكي از مشكلات هميشگي مترو و بی‌آر‌تی است.
    اگر استفاده از حمل و نقل عمومي به نفع مردم باشد از خودروي شخصي استفاده نمي‌كنند
    مشاور شهردار تهران گفت: البته در كشورهاي ديگر هم به همين شكل است يعني اين طور نيست كه مردم به خاطر آلودگي هوا سراغ حمل و نقل عمومي بروند بلكه آنها شرايط را مقايسه مي‌‌كنند و مي‌بينند استفاده از وسایل نقلیه عمومي از نظر زمان يا هزينه به نفع آن‌هاست، ضمن اين‌ كه شرايطی مثل پياده‌روهاي استاندارد و مناسب يا ايستگاه‌هاي تميز و مرتب نیز مي‌توانند آن‌ها را به عدم استفاده از خودروي‌ شخصي‌ ترغيب و تشويق كند.
    وي تاكيد كرد: در اين كشورها مردم به راحتی سوار اتوبوس و مترو مي‌شوند و در وسایل نقیله عمومی روزنامه و كتاب مي‌خوانند و دیگر نيازي به رانندگي ندارند و وقتي مي‌بينند با استفاده از حمل و نقل عمومي هم زودتر، هم ارزان‌تر و هم آسان‌تر به مقصد مي‌رسند، طبعاً سراغ ماشين شخصي نخواهند رفت.
    ايستگاه متروي تجريش مردم شميران را مترو‌سوار كرد
    دكتر تقي‌زاده افزود: به طور مثال وقتي ايستگاه متروي تجريش راه‌اندازي شد، بسياري از مردم شميران كه ماشين شخصي داشتند نيز به استفاده از مترو روي آوردند اما اگر در همين خط ازدحام بیش از حد ایجاد شود، طبعاً تعدادي از مسافران دو باره به استفاده از خودروي شخصي بر مي‌گردند، بنا بر اين توسعه حمل و نقل عمومي بايد هم از نظر كمي صورت گيرد و هم از نظر كيفي و ازدحام بيش از حد مسافر در نهايت منجر به كاهش كيفيت و در نتيجه كاهش مطلوبيت حمل و نقل عمومی مي‌شود.
    مشاور عالي شهردار تهران در امور حمل و نقل و ترافيك در پايان خاطرنشان كرد: نكته مهم اين است كه بحث‌هاي هوشمندسازي و استفاده از فنآوري ارتباطات (IT) هدف نيست بلكه ابزاري براي رسيدن به هدف ارائه خدمات هر چه بهتر و بیشتر به مردم است و بايد ببينيم استفاده از روش‌هاي هوشمندسازي چقدر به نفع مردم بوده است.

  2. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    mehi_tnt (26th June 2012)

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University