.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

Threaded View

پست قبلی پست قبلی   پست بعدی پست بعدی
  1. #11


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    دایانا و نقشی که خودرو در سرنوشت وی ایفا کرد
    پرشین خودرو: پرنسس دایانا یک شخصیت جهانی بود؛ کسی که بسیاری از مردم او را دوست داشتند و هنوز هم برای وی احترام زیادی قائلند. وی از خانواده‌ای معمولی بود که در شش سالگی طعم تلخ جدایی پدر و مادرش را تجربه کرد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، پس از آن با اتکا بر پشتکار خود توانست مراتب پیشرفت را طی کند و سرانجام با ازدواج با پرنس چارلز؛ شاهزاده‌ ولز به شخصیتی افسانه‌ای تبدیل شود. وی که مدت‌ها نقل محافل خصوصی بود و خبرنگاران کوچک‌ترین جزئیات زندگی‌اش را پیگیری می‌کردند توانست رکورد بیشترین تعداد عکس گرفته شده از یک شخص را بشکند و به خاطر چهره‌ی خاص و رفتار بزرگ‌منشانه‌اش به قلب بسیاری از مردم دنیا رسوخ کند.
    با این که وی در سال 1996 از همسرش طلاق گرفت اما هنوز هم مورد توجه بسیاری از رسانه‌ها بود تا این که خبر مرگ وی مانند بمبی در سراسر جهان منفجر شد. وی در حالی که برای فرار از عکاسان از درب پشتی هتل خارج شده بود در جاده‌ای که منتهی به پاریس می‌شد در تونل دچار سانحه شد و بر اثر جراحات وارده درگذشت. وی که سوار بر مرسدس S کلاس خود و همراه با نامزد جدیدش دودی الفاید؛ راننده و یکی از مدیران تشریفات هتل بود در این حادثه بحث برانگیز دار فانی را وداع گفت.
    اما ابعاد این حادثه تا مدت‌ها مورد بحث روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها بود. بر خلاف تصورات خودرویی که او بر آن سوار بود از نوع S600 نبود بلکه مرسدس S280 بود که هرچند از لحاظ کلاس و اتاق با یکدیگر مشابه بودند اما از پیشرانه‌های متفاوتی استفاده می‌کردند. راننده خودرو که بعدها مشخص شد سه برابر میزان مجاز الکل مصرف کرده بود با سرعتی نزدیک به 120 کیلومتر بر ساعت در جاده می راند که نسبت به سرعت مجاز 50 کیلومتر بر ساعت بسیار بیشتر بود. زمانی هم که تصادف در ساعت 1 بامداد رخ داد وی احتمالا به دلیل مصرف بیش از اندازه‌ی الکل و خستگی نتوانست در پیچ تونل خودرو را کنترل کند و منجر به برخورد آن با ستون شد.
    اما پس از این حادثه بحث‌های زیادی در مورد امنیت خودرو و دلیل مرگ دایانا مطرح شد. در گزارش‌ها آمده که دایانا هنوز هم پس از تصادف زنده بود و از خود علایم حیاتی را نشان می‌داد. البته عده ای تاخیر در انتقال او به بیمارستان را نیز یکی از علل فوت او عنوان می‌کنند اما به هر حال وی دچار آسیب‌دیدگی جدی شده بود به طوریکه قلب او از سمت چپ قفسه ی سینه به سمت راست جابه‌جا گشته بود و باعث شده بود که رگ‌ها و شریان‌ها دچار مشکل شوند. ضمن این که به گفته یکی از شاهدان در هنگام تصادف از بینی و گوش‌های وی خون خارج می‌شد که نشان از وضعیت وخیم وی داشت. نامزد او نیز در این حادثه کشته شد.
    مدتی بعد از این اتفاق شرکت مرسدس اعلام کرد که تحقیقاتی را بر روی علت این تصادف آغاز خواهد کرد. این شرکت عنوان کرد که اگر مرسدس S کلاس دچار ضعف ایمنی بود پس مسئول هتلی که در سمت راست راننده نشسته و کمربند ایمنی خود را بسته بود به چه دلیل زنده ماند؟ در حالی که دایانا و نامزدش کمربند خود را نبسته و طبیعتا دچار آسیب‌دیدگی شدیدی شدند.
    این تصادف که جزو تصادف‌های برخورد خودرو با یک مانع ثابت قرار می‌گیرد همواره در تست‌های خودروسازان و همین‌طور موسسات ایمنی که خودروها را رده‌بندی می‌کنند مورد بررسی قرار می‌گیرند و اصولا جزو پرکاربردترین آزمایش‌های ایمنی به حساب می‌آیند؛ بنابراین مهندسین مرسدس قطعا حد بالایی از استاندارد را برای گل سرسبد محصولات خود لحاظ کرده بودند.
    اما این تصادف به خودروسازان آموخت که نبستن کمربند ایمنی تا چه حد می‌تواند خطرناک باشد. پرنسس دایانا به خاطر نبستن کمربند ایمنی با صندلی جلو به شدت برخورد کرد و آسیب دید. بنابراین طراحی سیستم‌هایی جهت یادآوری بستن کمربند پیش از استارت به طور جدی‌تر مورد توجه قرار گرفت ( حتی زمزمه‌هایی مبنی بر ارایه سیستمی که در صورت نبستن کمربند ایمنی اجازه‌ی روشن کردن خودرو را نمی‌دهد نیز شنیده می‌شود.
    اهمیت سیستم پایداری نیز بیش از پیش مشخص شد چرا که احتمال لیز خوردن خودرو و برخورد آن با ستون وجود دارد هرچند که نمی‌توان به طور قطع اظهار نظر کرد.
    به هر حال مرسدس S کلاس چه در حال حاضر و چه در زمان خود یکی از ایمن‌ترین خودروهای جهان است و اگرچه به قول سخنگوی مرسدس بنز در این تصادف هیچ خودروی دیگری ( در زمان خودش ) نمی‌توانست با آن شرایط جان سرنشینان را نجات دهد؛ اما این مانع از این نمی‌شود که خودروسازان روز به روز به ایمنی خودروهایشان بیفزایند و بدین وسیله جان انسان‌ها را نجات دهند.

  2. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    bivafa87 (31st August 2012)

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University