این سیستم در طول کنفرانس مطبوعاتی نینتندو در نمایشگاه ۲۰۱۱ سرگرمی الکترونیکی معروف به E3 پرده برداری شد و زمان تعیین شده برای انتشارش در تاریخ ۱۸ نوامبر ۲۰۱۲ در شمال امریکا، ۳۰ نوامبر ۲۰۱۲ در اروپا و استرالیا، و دسامبر ۸، ۲۰۱۲ در ژاپن برنامه ریزی شده است. این کنسول هشتمین نسل کنسول های خانگی است که توسط نینتندو به صنعت بازی های ویدئویی معرفی شد.
نینتندو اعلام کرد که کنسول Wii U رشته گرافیک ۱۰۸۰P و دارای ۲ GB حافظه ۱ GB به عنوان حافظه سیستم و حافظه بازی است. این بیش از ۲۰ برابر حافظه نسبت به نسل قبلی کنسول های وی است. کنسول Wii U در دو نسخه منتشر شده است. نسخه اولیه سفید با ۸ گیگابایت حافظه داخلی و نسخه سیاه و سفید با حق بیمه با ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی، که شامل غرفه و اسکله. یک کابل HDMI خواهد بود که در هر دو نسخه گنجانده شده است.
کنسول Wii U رشته ویژگی های یک کنترل جدید، به نام های Wii U Game Pad با صفحه لمسی تعبیه شده را داراست. این کنترل به بازیکن اجازه می دهد تا بازی را با صفحه نمایش کو حتی زمانی که تلویزیون خاموش است، ادامه دهد.
در نمایشگاه E3 2012، این کنترلر جدید، نرم افزار کنترل کننده نامیده می شود. از یک گیم پد نیز پرده برداری شد که یک گیم پد سنتی تر است. از ویژگی های این پد سنتی وجود آنالوگ است.
سیستم Wii U می تواند با لوازم جانبی نسل قبلی کنسول های wii، مانند سیستم مهندسی از راه دور Plus و Nunchuk. سازگاری داشته باشد اما نمی خواهد نسبت به دیسک ها و لوح های فشرده کنسول های قبلی اش به عقب برگردد.
کنسول برای اولین بار در سال ۲۰۰۸، پس از محدودیت ها و چالش های مختلف به رسمیت شناخته شد، مانند یک تصویر عمومی شد که این سیستم در درجه اول برای مخاطب “گاه به گاه” برای یک عنصر شناخته شده از خانواده ی Wii با رشته مهندسی U، نینتندو به صراحت بخواهد به طعمه یا چیز جالبی که سبب عطف توجه دیگری شود دست یابد.
طراح معروف بازی های رایانه ای و خالق سری بازی های ماریو و زلدا آقای Shigeru Miyamoto اعتراف کرد که عدم حمایت کیفیت HD و زیرساخت های شبکه محدود برای Wii که نسل قبلی کنسول ها بود، نیز به سیستم که در یک کلاس جداگانه و ایزوله نسبت به سایر رقبای خود، ایکس باکس ۳۶۰ و پلی استیشن در نظر گرفته شده بود، ما را به ساخت کنسول WiiU وادار کرد و به همین دلیل است که یک کنسول جدید را باید به جای یک کنسول نسل قبل و با تغییرات زیاد ساخته ایم، در درون شرکت، بحث های زیادی بر سر این ایده برای کنسول جدید وجود دارد و شروع پروژه و دوباره راه اندازی سقف اندوخته بود که چندین بار مطرح شده بود.
مفهوم یک صفحه نمایش لمسی تعبیه شده در داخل کنترل توسط نور آبی یک ایده ی جدیدی بود که در دنیای بازی های رایانه ای کمتر یا به صورت جدی دنبال نشده است.
Miyamoto و تیم او می خواست که کنسول جدید شامل یک صفحه نمایش کوچک برای ارائه بازخورد بازی و پیام های وضعیت را به بازیکنان اطلاع دهد و خیلی بعد از آن در توسعه و افزودن تکنولوژی های این به یک صفحه کامل تبدیل شد که البته هزینه های مالی اضافی برای ساخت این ایده، کمی ما را دچار مشکل کرد.
ویژگی های سخت افزاری کنسول WiiU
تراشه ارتباطات میدان نزدیک(یا به عبارتی بهتر سیار) کنسول WiiU در رشته مهندسی گیم پد کنسول واقع شده است. تراشه NFC به کاربران برای تبادل محتواها و داده ها از دستگاه های پشتیبانی شده به صورت بی سیم را امکان می دهد.
این است که با قرار دادن دستگاه در سیستم سخت افزاری U گیم پد، این پدیده به دست آمد. تراشه NFC نیز توانایی نوشتن اطلاعات بر روی آیتم هایی که می تواند به عنوان وسیله ای برای انتقال اطلاعات استفاده شود، نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
علاوه بر این، تراشه NFC نیز می تواند معامله های بی سیم را با استفاده از کارت های اعتباری پشتیبانی کندو به سادگی با قرار دادن کارت اعتباری در مجاورت دستگاه استفاده می شود.
قابلیت های شبکه کنسول WiiU
شبکه نینتندو زیرساخت های شبکه یکپارچه نینتندو شبیه به سونی پلی استیشن شبکه و مایکروسافت ایکس باکس لایو است. نینتندو شبکه ای انحصاری در دسترس دیگران قرار داده که بر روی نینتندو ۳DS قرار داده شده بود.
ابزار های آنلاین چند نفره، چت ویدئویی (به دست آمده توسط دوربین را با استفاده از دسته بازی داخلی های Wii U)، و همچنین دریافت داده های دیجیتال، توسط شبکه بر روی Wiiu قابل دسترسی هستند.
سیستم حساب کاربری در کنسول WiiU بسیار شبیه به شبکه پلی استیشن و ایکس باکس لایو استفاده می شود و سیستم U می تواند شامل بیش از ۱۲ حساب کاربری برای هر فرد باشد.







پاسخ با نقل قول
