.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

Threaded View

پست قبلی پست قبلی   پست بعدی پست بعدی
  1. #11


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    موانع تولید خودروهای دیزلی در کشور




    Click here to enlarge
    Click here to enlarge
    به گزارش خبر خودرو، کارشناس و عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی گفت : مشکلات ملی در تامین قطعات خودروهای دیزل و تامین سوخت مورد نیاز آنها ، تولید خودروهای سواری دیزلی را در کشور با مشکل مواجه نموده است.
    سید علی جزایری در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، با اشاره به اینکه در حال حاضر موتور سواری دیزل در داخل ساخته نمی شود ، افزود : با وجود تمامی مشکلات، هم اکنون موتور EF7 در مرکز تحقیقات ایران خودرو رونمایی شده است.
    وی تصریح کرد: هم اکنون نوعی موتور 1700 سی سی که مدلی از EF7 است با مشارکت شرکتی خارجی و با تغییراتی تبدیل به موتور دیزل شده است که امکان داخلی سازی و نصب آنها بر روی خودروهای داخلی وجود دارد.
    وی افزود : البته برای تولید این موتور و حتی تبدیل موتورEF7 بنزینی به دیزلی نیز اشکالاتی در تولید و داخلی سازی وجود دارد هر چند این مشکلات قابل رفع است اما بزرگترین مشکلی که در تولید موتور دیزلی در ایران وجود دارد تامین توربو شارژر و پرخوران دیزل است که به علت تحریم ها و انحصاری نمودن ، تهیه آنها به راحتی صورت نمی گیرد اما خوشبختانه با راهکارهایی این مسئله از طریق شرکتهای ژاپنی و چینی در حال تامین و رفع است.
    وی در ادامه به موانع تولید خودروهای سواری دیزلی در کشور پرداخت و تصریح کرد : در حال حاضر علاوه بر سامانه سوخت رسانی انژکتوری ، در خصوص سامانه سوخت رسانی دیزل نیز مشکلاتی وجود دارد در واقع به جهت انحصار در این بخش ، تامین این قطعه نیز با مشکلاتی روبرو است.

    وی افزود : هم اکنون ویژگی مهم پورخرانی هوا و سوخت دیزل عملا تولید سواری دیزل را در کشور با مشکل مواجه نموده است.
    وی گازوئیل نامرغوب پالایشگاهها را نیز از دیگر موانع تولید سواری دیزلی دانست و گفت : گازوئیلی که هم اکنون در کشور وجود دارد از درصد گوگرد بسیار بالا دارد و تا حدود 5 هزار ppm است و مقدار محدودی هم که تامین می شود جوابگوی مصرف داخل نیست.
    وی گفت : با توجه به وضعیت موجود گازوئیل در کشور ، قطعا در شرایط کنونی رویکرد تولید خودروهای دیزل نه تنها آلایندگی کلان شهرها را کنترل نخواهد کرد بلکه استاندارد های بالای آلایندگی نیز قابل اجرا نخواهد بود.
    مدیر گروه خودرو دانشکده خودرو دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی در ادامه با اشاره به رویکرد دنیا به سمت تولید خودروهای دیزلی ، خاطر نشان کرد : از آنجا که قابلیت استاندارد آلایندگی موتورهای دیزل به مراتب بالاتر از موتورهای بنزینی است تولید خودروهای سواری دیزلی در کشور بسیار مفید و به صرفه است.
    جزایری افزود : کاهش مصرف سوخت و آلایندگی کمتر دیزل هم اکنون موجب گرایش صنعت خودرو دنیا به تولید خودروهای دیزلی شده است.

  2. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (6th November 2012)

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University