.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

Threaded View

پست قبلی پست قبلی   پست بعدی پست بعدی
  1. #11


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    خودروهای هیدروژنی
    اول مرغ بود یا اول تخم مرغ مسأله این است

    خودروسازان تا سال 2015 خودروهای هیدوژنی را تجاری می کنند. این خودروها به مراتب عملکرد بهتری نسبت به خودروهای الکتریکی دارند. به گزارش سایپانیوز به نقل از سی ان ان، تویوتا، هیوندایی، دایملر و هوندا برنامه های خود را در مورد سوخت هیدروژن شدت بخشیده اند چون به وفور در کیهان یافت می شود و آلایندگی آن فقط آب است. بسیاری از خودروسازان ایده خودروهای هیدورژنی را بر خودروهای الکتریکی ترجیح می دهند چون خودروهای هیدروژنی دیرتر نیاز به سوخت گیری دارند و پیل های سوختی را بهتر می توان در خودروهای بزرگ مثل خودروهای SUV و کامیون ها جاسازی کرد.
    مهمترین معضل سر راه این فناوری، داستان دیرینه مرغ و تخم مرغ است. عده ای می گویند اول تخم مرغ بوده بعد به مرغ تبدیل شده ولی عده ای می گویند تا مرغ تخم نگذارد چطور نسل ادامه پیدا می کند. در مورد خودروهای هیدروژنی هم خودروسازان می گویند اول باید ایستگاه های سوخت گیری به حد وفور برسد تا خودروسازان روی این فناوری سرمایه گذاری کنند و شرکت های خصوصی هم می گویند اگر جایگاه بسازند اما مشتری نداشته باشد چگونه دخل را به خرج برسانند. اما به هر در ایالات متحده، ایالت کالیفرنیا نسبت به سایر ایالت ها در ساخت ایستگاه های سوختگیری برای هیدروژن پیش دستی کرده است. کشورهای آلمان، دانمارک و کره جنوبی نیز از همین حال شروع به ساخت این جایگاه ها کرده اند.
    هیوندایی قوای محرکه هیدروژنی را روی مدل ix35 خود به کار گرفته است و با شروع سال جدید لیزینگ این خودرو آغاز خواهد شد. در ایالات متحده ix35 را با نام توسان می شناسند. سال 2015 قرار است 1 هزار دستگاه از این خودرو به بازار عرضه شود و از آن سال به بعد سالانه 10 هزار دستگاه راهی بازار خواهد شد. البته مدیران این شرکت می گویند خودروهای هیدروژنی آنها رقیب خودروهای الکتریکی آنها نیست. استراتژی هیوندایی به کارگیری فناوری سوخت هیدروژنی برای خودروهای بزرگ و فناوری الکتریکی برای خودروهای کوچک است.
    اگر این پیش بینی درست از آب در بیاید، هیوندایی اولین خودروسازی است که خودروهای هیدروژنی را تجاری کرده است. این در حالی است که تویوتا و هوندا برای سال 2015 برنامه ریزی کرده اند.
    نکته این جا است که خودروهای الکتریکی در حد انتظار رونق پیدا نکرد و در سال 2011 فقط 17 هزار خودرو الکتریکی در بازار آمریکا فروخته شد. برخی از مردم می گویند درست است که خودروهای الکتریکی خودشان گازهای آلاینده منتشر نمی کنند اما برای تولید برق مورد نیاز برای شارژ باتری آنها نیاز به سوزاندن سوخت های فسیلی در کارخانه ها است که میزان آلایندگی آنها دست کمی از آلایندگی خودروها ندارد.
    خودروهای پیل سوختی هم از این قاعده مستثنی نیست و فناوری های آن نیز هنوز به سوخت های فسیلی متکی است. اما به هر حال خودروهای هیدورژنی پیمایش طولانی تری دارند و فواصل بین سوخت گیری آنها هم نسبت به شارژ در خودروهای الکتریکی طولانی تر است. یک باک هیدوژنی را ظرف چند دقیقه می توان پر کرد اما جدیدترین شارژرها هم حداقل به نیم ساعت وقت نیاز دارند.
    در حال حاضر ساخت خودروهای هیدروژنی به ازای هر خودرو 100 هزار دلار هزینه دارد. هیوندایی هم از افشای قیمت ix35 هیدوژنی خود طفره می رود اما گفته است که ظرف 3 تا 5 سال قیمت آن به 50 هزار دلار خواهد رسید. این در حالی است که قیمت ix35 بنزینی در بازار آمریکا از 20 هزار دلار شروع می شود و بسته به امکانات داخل خودرو افزایش می یابد.

  2. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (27th November 2012)

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University