Click here to enlarge
نمایشگاه خودرو فرانکفورت(29)
آئودی نانوک، فرزند جدید خانواده کواترو
پرشین خودرو: آئودی Nanuk Quattro مفهومی، دیگر آئودی است که در بخش IAA نمایشگاه فرانکفورت 2013 به نمایش در خواهد آمد. کانسپتی که ترکیبی از خودروی اسپرت با عملکرد و قدرتی بالا با خودروی خارج از جاده‌ای است که توانایی پیمودن هر مسیری در هر شرایطی را با بهره‌گیری از قابلیت خارج از جاده‌ای خود، دارا است.
به گزارش «پرشین خودرو»، آئودی Nanuk Quattro توسط تیم طراحی Italdesign Giugiaro توسعه داده شده است. خودرویی موتور میانی که هم می‌تواند با آن در پیست‌های مسابقه‌ای، بزرگراه‌ها و جاده‌های پیچ در پیچ رانندگی کرد و هم می‌تواند مسیر‌های دشوار نظیر شن، ماسه و یا برفی را به راحتی در هم شکند که نتیجه آن خودرویی اسپرت با تطبیق پذیری بالا با هر نوع جاده‌ای است.
این خودرو دو نفره از یک موتور V10 TDI در مقابل محورهای عقب، بهره‌مند است، موتور 5.0 لیتری دیزلی که توان تولید 544 اسب‌بخار (400 کیلووات) قدرت و 1000 نیوتن‌متر گشتاور را در دور موتور 1500 RPM دارد. دو توربوشارژر قدرتمند که توسط سیستم Valvelife آئودی (AVS) کنترل می‌شود و گیربکس S Tronic واقع در پشت موتور که وظیفه انتقال قدرت و گشتاور این خودرو را بر عهده دارد. آئودی Nanuk Quattro با وزنی معادل 1900 کیلوگرم می‌تواند در عرض 3.8 ثانیه سرعت خودرو را از صفر به صد کیلومتر بر ساعت برساند و با حداکثر سرعت 305 کیلومتر بر ساعت هوای مقابل را شکافته و جاده را به آتش بکشد. این موتور یا به عبارتی این خودرو مصرف سوخت صد کیلومتری برابر با 7.8 لیتر دارد که برای چنین خودرویی عددی حیرت‌آور است. وظیفه سواری و هدایت خودرو نیز بر عهده چهار رینگ 22 اینچی چرخ‌ها است که در ابعاد لاستیک 235/50 در جلو و 295/45 در عقب، وزن خودرو را تحمل کرده و رانندگی لذت بخش را پدید می‌آورند. برای توقف خودرو نیز از ترمزهای دیسکی سرامیکی با تحمل درجه حرارت بالا و مقاوم در برابر سایش استفاده شده است.
برای آسایش بیشتر رانندگان و استفاده از تمامی قابلیت‌های این خودرو از سیستم تعلیق پنوماتیکی انطباقی مجهز به دامپر و کنترل الکترونیکی استفاده شده است که راننده می‌تواند بنا به نیاز خود فاصله را تنظیم کند. در شرایط خاص تعلیق خودرو منتظر راننده نمانده و خود دست به کار می‌شود و با کمک سیستم‌های ناوبری و سنسورهای خود سطح جاده را آنالیز کرده و خودرو را در بهترین حالت جهت عبور از جاده پیش رو آماده می‌کند. دیگر سیستم استفاده شده در این خودرو که نمی‌توان به راحتی از کنار آن رد شد، سیستم فرمان پذیر چرخ‌های عقب خودرو است که با توجه به زاویه چرخ‌های جلو و حداکثر زاویه نه درجه‌ای باعث کنترل پذیری بهتر خودرو شده است و شعاع چرخش حدود 10 متری را برای این خودرو رقم می‌زند.
ابعاد خارجی خودرو در فاصله بین دو محور 2710 میلی‌متر، طول 4541 میلی‌متر، عرض 1990 میلی‌متر و ارتفاع 1337 میلی‌متری برنامه ریزی شده است. ساختار بدنه متشکل از آلومینیم و الیاف پلیمری کربن است که کمک شایانی به کاهش وزن خودرو کرده است. در جلوی خودرو با توجه به نام Quattro، همانند مدل‌های مشابه از یک جلو پنجره شش ضلعی با قاب کناری آلومینیومی، چراغ‌های مخصوص روز و LED مجهز به فن‌آوری ماتریس، ورودی‌های هوای بزرگ با سه تیغه شکافنده هوا جلویی که هدایت‌گر هوای ورودی به سمت عقب خودرو است، استفاده شده است و در نیم رخ این خودرو از درب‌های حجاری شده برای هدایت هوای بیرون به سمت موتور و آینه‌های دوربینی که نقش بسزایی در کاهش مقاومت هوا دارند استفاده شده است. در عقب خودرو شاهد فعل و انفعالات برآمده متعددی هستیم، چراغ‌های عقب مدرن و دو مجرای خروجی بزرگ گازهای حاصله از احتراق که نقش بسزایی در شکل گیری ظاهر عقبی خودرو دارند.






Click here to enlarge

Click here to enlarge

Click here to enlarge

Click here to enlarge

Click here to enlarge

Click here to enlarge

Click here to enlarge

Click here to enlarge

Click here to enlarge

Click here to enlarge

Click here to enlarge

Click here to enlarge