مقایسه بین شرکت های هواپیمایی و جایگاه های cng
در خبرها آمده بود جناب آقای سالاری، مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران اعلام داشته اند: 13 شرکت هواپیمایی، بابت سوخت تحویلی از شرکت پخش، 250 میلیارد تومان به این شرکت بدهکارند.
در مقایسه بین شرکت های هواپیمایی و جایگاه های CNG، نکاتی چند قابل عرض می باشد:
1- شرکت های هواپیمایی طی چند نوبت قیمت بلیط های خود را افزایش داده اند در حالی که نرخ کارمزد جایگاه های CNG، علیرغم اعتراف اکثر مسئولان به پایین بودن آن و برگزاری 5 جلسه در ستاد هدفمندسازی یارانه ها به منظور افزایش آن، هنوز پس از گذشت بیش از 9 ماه از اجرای طرح هدفمندی یارانه ها، هیچ تغییری پیدا نکرده است.
2- علیرغم بدهی قابل توجه شرکت های هواپیمایی، تا کنون هیچ خللی در سوخت رسانی به هواپیماهای این شرکت ها ایجاد نشده در حالی که شاهد قطع شدن گاز جایگاه های CNG و تعطیلی پی در پی آنها در سراسر کشور هستیم که به دلیل نرخ پایین کارمزد و اختلاف رقم بین قبض و فروش جایگاه ها، قادر به پرداخت کامل قبوض گاز خود نمی باشند.
حال این سوال در ذهن مطرح می شود که اگر مشتریان جایگاه های CNG مانند مشتریان شرکت های هواپیمایی جزو مسئولین کشور و قشر مرفه جامعه بودند نیز، کماکان شاهد تعطیلی جایگاه های CNG بودیم؟ یا آنها نیز علیرغم بدهی به شرکت گاز، می توانستند کماکان به فعالیت خود ادامه دهند.