.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 3130

موضوع: اخبار خودرو

Threaded View

پست قبلی پست قبلی   پست بعدی پست بعدی
  1. #11


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    خداحافظي با قديمي‌ترين و ارزان‌ترين وانت ايراني

    Click here to enlarge


    با توقف شماره‌گذاري وانت پيكان (باردو)، عرضه ارزان‌ترين وانت توليدي كشور به بازار نيز متوقف شد. توليد وانت پيكان از سال 1348 آغاز شد. توليد اين محصول در زمان جنگ تحميلي متوقف شده و مجددا از سال 1375 پس از بهينه‌سازي از سر گرفته شد.
    اكنون با توجه به حدود نيم قرن عمر توليد اين خودرو، درصد عمق ساخت داخل آن به 100 درصد رسيده و قيمت تمام شده آن به شدت كاهش يافته؛ به‌گونه‌اي كه اين خودرو در سال جاري به قيمت هفت ميليون تومان به دست مصرف كننده مي‌رسد. فاصله قيمتي پنج ميليون توماني تا ارزان‌ترين وانت بعدي داخلي، آن را به‌ويژه در شهرستان‌ها و در ميان اقشار كم‌درآمد به خودرويي محبوب و در عين حال نان‌آور تبديل كرده و بازار جذابي را برايش به‌وجود آورده است.
    قيمت پايين وانت پيكان طيف وسيعي از مصرف‌كنندگان به‌ويژه اقشار كم‌درآمد را جذب كرد، به‌گونه‌اي كه در حال حاضر وانت پيكان پاي ثابت كسب و كارهايي همچون حمل و نقل بار در شهرستانها و روستاها محسوب مي‌شود؛ ولي با تصميم اخير موسسه استاندارد، شماره‌گذاري اين خودرو از ابتداي مهرماه متوقف شده و همين موضوع نگراني‌هايي را براي اين قشر جامعه ايجاد كرده است. وانت پيكان از آن سو نقش قابل توجهي نيز در رشد اشتغال داشته است؛ به‌گونه‌اي كه طبق اعلام، هر دستگاه از اين خودرو پس از توليد براي 1.5 نفر اشتغال‌زايي داشته است.
    تاكنون درمجموع حدود يك ميليون دستگاه وانت پيكان در كشور توليد شده است. از سال 1389 حدود 75 درصد وانت پيكان‌ها به صورت گازسوز و 25 درصد نيز بنزيني توليد شده است.
    پيش‌تر قرار بود كه توليد وانت پيكان تا پايان امسال ادامه يابد و از ابتداي سال آينده (1391) وانت تندر90 تحت عنوان u90 جايگزين آن شود.
    وانت تندر90 ظرفيت حمل بار 800 كيلوگرم را داشته و استاندارد آلايندگي آن نيز يورو4 است. اين خودرو مجهز به فرمان هيدروليك و ترمز abs بوده و توليد آزمايشي آن در سه ماهه سوم سال جاري و عرضه انبوه آن نيز از سال آينده آغاز خواهد شد.
    __________

  2. 4کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    ARIYA (24th October 2011),elc.rgb (19th October 2011),khadem (27th October 2011),محمد دهقان (20th October 2011)

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University