پیشنهادات فرهود فرمند در مورد انجمن بازی سازی
–
پس از جلسه ی انجمن بازی سازی که در نمایشگاه رسانه های دیجیتال برگزار شد و فرهود فرمند در پی سخنانی مخالفت خود را با هیئت موسسین اعلام کرد، امروز نامه ای از طرف این بازی ساز بدست ما رسید که بدون هیچ تغییری آن را در زیر می بینید.
با سلام و احترام
خدمت محترم جامعه بازیسازان ایران،
در پی معارفه انجمن بازیسازان در نمایشگاه رسانه های دیجیتال و همچنین شاعبه ها و بحث هایی که پس از آن بوده، باید عرض کنم اینجانب مخالفتی با نفس عمل(تشکیل انجمن) ندارم و باید اضافه کنم تشکیل آن حداقل در مقطع فعلی را صلاح نمی دانم، اما آنچه باید به آن توجه داشت این است که انجمن به واقع و در عمل(نه درظاهر و برای جذب دیگران)، با چه اهدافی شکل گرفته؟ و آیا واقعا منافع عام تمام اهالی دراین اهداف بوده است یا منافع جمعی خاص؟
لذا با توجه به ادعاهای دوستان مؤسس مبنی بر اینکه مؤسسین قدرت اجرایی و منافع شخصی ندارند و به دنبال آن نبوده اند و صرفاً کارهایی که انجام داده اند در راه خدا و برای منافع جمعی بوده یا صرفاً برای شروع و راه اندازی انجمن و این که آینده انجمن به سمت تشکیل باند و مافیا نخواهد رفت(که البته در همان ابتدای کار با عدم اطلاع رسانی عمومی، یارکشی ها، بهتان زدنها، گرفتن دو عضو از یک شرکت و ##### های بچگانه از این دست، خلاف آن را نشان داده اند) بنده تنها بعنوان یک مدعو، پیشنهاد خود برای پیوستن به این انجمن را، با این شرایط مطرح میکنم:
1. اساسنامه با نظر همگان و صاحب نظران شکل گیرد و قبل از ثبت، نهایی گردد تا ابهامی برای آنان که می خواهند عضو شوند وجود نداشته باشد.
2.از هیچ شرکتی دو عضو در هیات مؤسسین و هیات مدیره حضور نداشته باشد و همه اهالی با سابقه کار در این صنف(تنها مدیر پروژه و یا طراح بازی) حق جایگیری در جایگاه هیات مدیره و مدیر را داشته باشند.
3. طبق گفته دوستان که مدیر و هیئت مدیره از قبل انتخاب نشده است، بندی در اساسنامه گنجانده شود که اعضای هیئت مؤسسین نیز حق ندارند تا سه سال در جایگاه مدیر یا هیئت مدیره انجمن حضور داشته باشند و از سمت و سمتهای فعلی خود کناره گیری کرده و بر جایگاه ها افراد منتخب قرار گیرند.(اینجانب نیز حتی در صورت عضویت این مسئولیت را از خود سلب می کنم، تا راه بهتان زدن ایشان را سد کنم.)
پاسخ به پیشنهادات بالا برای دیگر اعضا و کسانی که قصد عضویت دارند جای تأمل خواهد داشت، این صنف در آغاز راهی طولانی است و مشکلات متعدد بازیسازان بدلیل جوان بودن و نا آشنایی با حقوق و مناسبات کاری، گستره ی کار و بالاخص آفتهای فردی و گروهی آن است که نتیجه این دلایل، دلیل اصلی نظر بنده برای موکول کردن این تشکلها و موضوعات به آینده است.