.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 49

موضوع: زنگ تفریح : خاطرات خود را در تعمیرات در این تایپیک عنوان نمایید

Hybrid View

پست قبلی پست قبلی   پست بعدی پست بعدی
  1. #1


    تاریخ عضویت
    Oct 2009
    سن
    46
    نوشته ها
    4,906
    تشکر ها
    22,111
    46,314 سپاس از4,874 پست

    پیش فرض

    به نام خدا
    سلام
    خاطرات زندگی انسان ها زیاد است ، اما خوب و بد دارد ! ولی تجربه ثابت کرده است که در شغل تعمیرکاری خاطرات شیرین و به یادماندنی بیشتر از خاطرات تلخ آن است !
    حال چند تا از این خاطرات رو به صورت پست های جداگانه ، خدمت شما دوستان عرض میکنم

    چند سال پیش بود که پیرزنی تلویزیونی برای تعمیر آورد که عیب آن خاموشی کامل بود !
    پس از تعویض فیوز و ptc تلویزیون را بستم و منتظر تحویل آن از سوی پیرزن شدم ...
    ایشان آمدند و تلویزیون را روشن دیدند ، داشت با کنترل تمام کانال ها رو تست می کرد که آیا می گیرد یا خیر ! حدود بیست دقیقه ای کانالها رو پایین و بالا می کرد که آخر به زبان آمد و گفت : مادر این تلویزیون هنوز ایراد داره ... گفتم چطور مگه ، این که روشنه و داره کار می کنه ....
    گفت : نه مادر بعضی از کانالهاش تصویرش نصفه است ! (منظور سیاه بودن بالا و پایین تصویر بود که در فیلم های شش و هشت میلی صدا و سیما پخش میشد )
    گفتم این ایراد ندارد ، آرم در جای خودش قرار داره و این مورد به دلیل پخش فیلم های خود صدا و سیما است ! تقریبا نیم ساعتی بود که داشتم توضیح میدادم و حتی تلویزیون های دیگر را نیز نشان دادم و گفتم اینها هم همین طوری هستند .... ولی فایده ای نداشت !!!
    گفت نه مادر ، تا قبل از اینکه من تلویزیون رو بیارم اینجا همه کانال ها تصویرشون کامل بود
    خلاصه سرتون رو درد نیارم ، گفتم باشه حق با شما ، بشین تا درستش کنم ، حدود یکساعتی گذشت و من بدون اینکه تلویزیون رو باز کنم ، تصاویر و فیلم های پخش شده صدا و سیما کامل شد و من هم تست کردم و تحویل دادم .....
    البته بعد از این موضوع چندبار دیگر با این مورد مواجه شدم و هر دفعه نیز یاد آن روز (پیرزن) افتادم و بدون اینکه حرفی به مشتری بزنم ، تلویزیون رو تحویل دادم و گفتم خودش خوب میشه ...
    تا خاطره ای دیگر خدانگهدار

    ویرایش توسط pal-electronic : 16th November 2011 در ساعت 13:48

  2. 27کاربر از pal-electronic بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    aliashraf2 (29th October 2013),ARIYA (17th November 2011),ASHEGHBAHAR (11th March 2012),elc.rgb (16th November 2011),hasanzsat (16th November 2011),karim1350  (19th February 2015),khadem (29th February 2012),m.aminifar (26th February 2012),M.Salehi  (16th November 2011),m2007_mail (25th February 2012),MARSHAL123 (16th November 2011),moghream (10th December 2011),mohammadbist (16th November 2011),MOHSEN27 (23rd May 2012),M_Repair (16th November 2011),omeed_1355 (16th November 2011),saeed1361 (31st July 2012),sajadnasirpor  (26th February 2012),sam9500 (11th April 2018),SONY 3D (16th November 2011),TAHA1 (16th November 2011),tofighsob (27th January 2012),TuneUp_Vahab (25th February 2012),venusz (3rd November 2012),اسلامی (10th December 2011),داوودی فر (4th January 2012),شهریار (16th November 2011)

  3. #2


    تاریخ عضویت
    Jan 2011
    محل سکونت
    Ankara
    شغل و حرفه
    Elec & pc
    نوشته ها
    4,076
    تشکر ها
    13,185
    42,751 سپاس از4,129 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge نوشته اصلی توسط محمد پناهی Click here to enlarge
    به نام خدا
    سلام
    خاطرات زندگی انسان ها زیاد است ، اما خوب و بد دارد ! ولی تجربه ثابت کرده است که در شغل تعمیرکاری خاطرات شیرین و به یادماندنی بیشتر از خاطرات تلخ آن است !
    حال چند تا از این خاطرات رو به صورت پست های جداگانه ، خدمت شما دوستان عرض میکنم

    چند سال پیش بود که پیرزنی تلویزیونی برای تعمیر آورد که عیب آن خاموشی کامل بود !
    پس از تعویض فیوز و ptc تلویزیون را بستم و منتظر تحویل آن از سوی پیرزن شدم ...
    ایشان آمدند و تلویزیون را روشن دیدند ، داشت با کنترل تمام کانال ها رو تست می کرد که آیا می گیرد یا خیر ! حدود بیست دقیقه ای کانالها رو پایین و بالا می کرد که آخر به زبان آمد و گفت : مادر این تلویزیون هنوز ایراد داره ... گفتم چطور مگه ، این که روشنه و داره کار می کنه ....
    گفت : نه مادر بعضی از کانالهاش تصویرش نصفه است ! (منظور سیاه بودن بالا و پایین تصویر بود که در فیلم های شش و هشت میلی صدا و سیما پخش میشد )
    گفتم این ایراد ندارد ، آرم در جای خودش قرار داره و این مورد به دلیل پخش فیلم های خود صدا و سیما است ! تقریبا نیم ساعتی بود که داشتم توضیح میدادم و حتی تلویزیون های دیگر را نیز نشان دادم و گفتم اینها هم همین طوری هستند .... ولی فایده ای نداشت !!!
    گفت نه مادر ، تا قبل از اینکه من تلویزیون رو بیارم اینجا همه کانال ها تصویرشون کامل بود
    خلاصه سرتون رو درد نیارم ، گفتم باشه حق با شما ، بشین تا درستش کنم ، حدود یکساعتی گذشت و من بدون اینکه تلویزیون رو باز کنم ، تصاویر و فیلم های پخش شده صدا و سیما کامل شد و من هم تست کردم و تحویل دادم .....
    البته بعد از این موضوع چندبار دیگر با این مورد مواجه شدم و هر دفعه نیز یاد آن روز (پیرزن) افتادم و بدون اینکه حرفی به مشتری بزنم ، تلویزیون رو تحویل دادم و گفتم خودش خوب میشه ...
    تا خاطره ای دیگر خدانگهدار

    باسلام


    فیلم جومونگی مستندی رو میذاشتی میزدی بهAv تحویل میدادی حالا میبرد میاورد میگفت ننه چرا تو خونه ما جومونگ نشون نمیده؟:100::0034:Click here to enlarge:shad1:
    ویرایش توسط M_Repair : 16th November 2011 در ساعت 15:40

  4. 23کاربر از M_Repair بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    ARIYA (17th November 2011),diatom (25th February 2012),elc.rgb (16th November 2011),karim1350  (19th February 2015),khadem (29th February 2012),m.aminifar (26th February 2012),M.Salehi  (16th November 2011),m2007_mail (25th February 2012),MARSHAL123 (16th November 2011),moghream (10th December 2011),mohammadbist (16th November 2011),MOHSEN27 (23rd May 2012),pal-electronic (16th November 2011),saeed1361 (31st July 2012),sajadnasirpor  (26th February 2012),SONY 3D (16th November 2011),TAHA1 (16th November 2011),tofighsob (27th January 2012),TuneUp_Vahab (25th February 2012),venusz (3rd November 2012),اسلامی (10th December 2011),داوودی فر (4th January 2012),شهریار (16th November 2011)

  5. #3


    تاریخ عضویت
    Oct 2009
    سن
    46
    نوشته ها
    4,906
    تشکر ها
    22,111
    46,314 سپاس از4,874 پست

    پیش فرض

    خاطره ای دیگر ....
    سلام
    مغازه ای داشتم که درب آن شیشه ای بود (سکوریتی ) ! ........
    یک روز آنقدر درب را تمیز کرده بودم که فکر میکردی اصلا دری وجود ندارد .... در آن روز یک تلویزیون برای تعمیر آورده بودند ، و ایراد آن این بود که بر اثر ضربه و افتادن از میز تلویزیون لامپ تصویر شکسته بود که لامپ آن را تعویض کردم و مشتری برای تحویل آمد !!!
    هزینه تعمیر را حساب کرد (فکر کنم حدود 50 هزار تومان شده بود ) تلویزیون را بلند کرد و به سوی در روانه شد .....!!!!...... خوردن به در همانا ، شکستن شیشه همانا ، افتادن تلویزیون از دست آن همانا ، شکستن قاب و مجددا لامپ تصویر هم همانا .......

    نکات جالب قضیه : من خدمت مشتری عرض کردم که این تلویزیون ارزش تعویض لامپ ندارد و اگر یکی دیگر تهیه کند بهتر است ، ولی توجهی نکرد !
    اون بیچاره یک پنجاه هزار تومان هزینه تعویض لامپ رو داد ، 110 هزار تومان هم هزینه شیشه مغازه من رو داد ، تلویزیون رو هم با همان شرایط داد به من و رفت .
    نکته جالب دیگر اینکه : این بنده خدا برای ورود به مغازه درب را با دست خودش بازکرد و بست .... ولی هنگام رفتن یادش رفت که دری وجود دارد ...
    من مدار ان را به رسم یادبود تا کنون در مغازه نگه داشتم !

    ویرایش توسط pal-electronic : 16th November 2011 در ساعت 17:57

  6. 23کاربر از pal-electronic بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    ARIYA (17th November 2011),ASHEGHBAHAR (11th March 2012),elc.rgb (16th November 2011),karim1350  (19th February 2015),khadem (29th February 2012),m.aminifar (26th February 2012),M.Salehi  (16th November 2011),m2007_mail (25th February 2012),moghream (10th December 2011),mohammadbist (16th November 2011),MOHSEN27 (23rd May 2012),M_Repair (16th November 2011),saeed1361 (31st July 2012),sajadnasirpor  (26th February 2012),sam9500 (11th April 2018),SONY 3D (16th November 2011),TAHA1 (16th November 2011),tofighsob (27th January 2012),TuneUp_Vahab (25th February 2012),venusz (3rd November 2012),اسلامی (10th December 2011),داوودی فر (4th January 2012),شهریار (16th November 2011)

  7. #4


    تاریخ عضویت
    Oct 2009
    سن
    46
    نوشته ها
    4,906
    تشکر ها
    22,111
    46,314 سپاس از4,874 پست

    پیش فرض

    خاطره ای دیگر .....
    همانگونه که دوستان مستحضر هستید ، برخی مشتری ها وقتی دستگاهی برای تعمیر می آوردند ، مواردی را ذکر می کنند که کمی خنده دار و کمی هم برای ما تعمیرکاران اعصاب خورد کنی است !
    به طور مثال : می گویند آقا این دستگاه هیچ مشکلی ندارد ، فقط روشن نمی شود ! (پس چرا به تعمیرگاه آوردی ؟ برای تفریح ؟ )
    مثال دوم : دستگاه ما روشن نمی شود ، شاید سیم داخلش قطع شده باشد !
    روزی در حال تعمیر دستگاهی بودم که خوب سرکارم گذاشته بود و عیبش نا مشخص بود ! در همان هنگام که اعصابم از تعمیر این دستگاه به هم ریخته بود ، یک تلویزیون برای تعمیر آوردند که روشن نمی شد ....
    داشتم برای صاحب تلویزیون قبض می نوشتم که گفت : آقا بی زحمت همین الان بازش کن ، شاید یک سیمش قطع شده باشه ....
    من هم دستگاه خودم رو کنار گذاشتم ، تلویزیون آن را روی میز کار قرار دادم و کشوی ابزار را باز کردم و گفتم ، این ابزار ، این هویه و سیم لحیم ، این تلویزیون ، و این هم شما .....
    لطفا تلویزیون رو باز کنید و سیم را وصل کنید و خودم از مغازه بیرون رفتم .....
    چند لحظه بعد که عصبانیتم فروکش کرد ، آمدم مغازه و با مشتری حدود ده دقیقه ای خندیدم ...


    ویرایش توسط pal-electronic : 16th November 2011 در ساعت 18:03

  8. 25کاربر از pal-electronic بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    ARIYA (17th November 2011),ASHEGHBAHAR (11th March 2012),elc.rgb (16th November 2011),farzad0744 (26th February 2012),karim1350  (19th February 2015),khadem (29th February 2012),m.aminifar (26th February 2012),M.Salehi  (16th November 2011),m2007_mail (25th February 2012),moghream (10th December 2011),mohammadbist (16th November 2011),MOHSEN27 (23rd May 2012),M_Repair (16th November 2011),saeed1361 (31st July 2012),sajadnasirpor  (26th February 2012),sam9500 (11th April 2018),SONY 3D (16th November 2011),TAHA1 (16th November 2011),tofighsob (27th January 2012),TuneUp_Vahab (25th February 2012),venusz (3rd November 2012),xboxmehdi (23rd November 2016),اسلامی (10th December 2011),داوودی فر (4th January 2012),شهریار (16th November 2011)

  9. #5


    تاریخ عضویت
    Oct 2009
    سن
    46
    نوشته ها
    4,906
    تشکر ها
    22,111
    46,314 سپاس از4,874 پست

    پیش فرض

    خاطره ای دیگر ......
    سلام
    همانگونه که اطلاع دارید ، شغل های خدماتی همانند شغل تعمیر کار تلویزیون ، که بیشتر با اجرت سرو کار دارند ، و برای این کار نرخ دستمزدی مصوب شده است که مثلا : تعمیر تلویزیون 21 اینچ 12000 تومان است !
    اما متاسفانه فرهنگ بدی که در ایران حاکم است ، این اجازه را به ما نمیدهد که با مردم (مشتری ) رو راست باشیم و در نتیجه باید حتما دروغی در صحبت های خود بگوییم ....
    به طور مثال : اگر تلویزیونی که کلا خاموش است و ایراد آن با تعویض فیوز حل شود که نمیشود به طور صریح به مشتری گفت و حق و دستمزد واقعی خود را بگیریم .... به نظر شما آیا میشود به مشتری گفت که : اجرت 12000 تومان بعلاوه 500 تومان فیوز میشود 12500 ؟؟؟
    طبعا مشتری همچین پولی برای تعویض فیوز نمی دهد !
    البته عرایض من در مورد یک خاطره است نه ادامه این بحث ! (این بحث خیلی مفصل است و اگر بخواهیم ان را ادامه دهیم باید یک تاپیک جداگانه برایش باز کنیم )

    شروع خاطره .....
    پیرو عرایض بالایی ، مشتری ها پس از تعمیر دستگاه ، سوالی می کنند که دستگاه چه ایرادی داشت ؟ و علیرغم اینکه نمیتوان رو راست بود ، باید نام برخی از قطعات را برد ...
    روزی یک تلویزیون تعمیر کردم و مشتری برای تحویل آن آمد ، در مورد عیب دستگاه و اینکه چه قطعاتی تعویض شده است سوالی کرد ، که من در پاسخ گفتم ، مهم درست شدن تلویزیون بود که درست شد ، بی جهت سوال نکنید که مجبورم دروغ بگم ...
    گفت چرا دروغ ؟ حدود یک ربعی داشتم داستان را برایش تعریف می کردم و در انتهای حرف های من ، یکبار دیگر گفت : حالا تلویزیون من چه قطعاتیش خراب بود ؟
    من هم داغی اغلب قطعات را نگه داری می کنم ، مخصوصا آی سی های جانگل ، سیستم و ....
    حدود 40 الی 50 قطعه بهش نشان دادم و گفتم اینها خراب بودند ..... و گفت : من که سر در نمیارم و نمیدانم این ها چی هستند !!!
    من هم نه گذاشتم ، و نه برداشتم ، گفتم پس مرض داری سوال می کنی ؟ مرتیکه فلان فلان شده ، نیم ساعته وقت گذاشتم و دارم برات توضیح می دم ......

  10. 24کاربر از pal-electronic بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    ARIYA (17th November 2011),ASHEGHBAHAR (11th March 2012),elc.rgb (16th November 2011),farzad0744 (26th February 2012),karim1350  (19th February 2015),khadem (29th February 2012),m.aminifar (26th February 2012),M.Salehi  (16th November 2011),m2007_mail (25th February 2012),moghream (10th December 2011),mohammadbist (16th November 2011),MOHSEN27 (23rd May 2012),M_Repair (16th November 2011),saeed1361 (31st July 2012),sajadnasirpor  (26th February 2012),sam9500 (11th April 2018),SONY 3D (16th November 2011),TAHA1 (16th November 2011),tofighsob (27th January 2012),TuneUp_Vahab (25th February 2012),venusz (3rd November 2012),اسلامی (10th December 2011),داوودی فر (4th January 2012),شهریار (16th November 2011)

  11. #6


    تاریخ عضویت
    Jul 2010
    محل سکونت
    ایران
    علایق
    عاشق طبیعت وماهیگیری
    شغل و حرفه
    تعمیرات
    نوشته ها
    14,784
    تشکر ها
    57,305
    98,475 سپاس از14,574 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge نوشته اصلی توسط محمد پناهی Click here to enlarge
    خاطره ای دیگر ......
    سلام
    همانگونه که اطلاع دارید ، شغل های خدماتی همانند شغل تعمیر کار تلویزیون ، که بیشتر با اجرت سرو کار دارند ، و برای این کار نرخ دستمزدی مصوب شده است که مثلا : تعمیر تلویزیون 21 اینچ 12000 تومان است !
    اما متاسفانه فرهنگ بدی که در ایران حاکم است ، این اجازه را به ما نمیدهد که با مردم (مشتری ) رو راست باشیم و در نتیجه باید حتما دروغی در صحبت های خود بگوییم ....
    به طور مثال : اگر تلویزیونی که کلا خاموش است و ایراد آن با تعویض فیوز حل شود که نمیشود به طور صریح به مشتری گفت و حق و دستمزد واقعی خود را بگیریم .... به نظر شما آیا میشود به مشتری گفت که : اجرت 12000 تومان بعلاوه 500 تومان فیوز میشود 12500 ؟؟؟
    طبعا مشتری همچین پولی برای تعویض فیوز نمی دهد !
    البته عرایض من در مورد یک خاطره است نه ادامه این بحث ! (این بحث خیلی مفصل است و اگر بخواهیم ان را ادامه دهیم باید یک تاپیک جداگانه برایش باز کنیم )

    شروع خاطره .....
    پیرو عرایض بالایی ، مشتری ها پس از تعمیر دستگاه ، سوالی می کنند که دستگاه چه ایرادی داشت ؟ و علیرغم اینکه نمیتوان رو راست بود ، باید نام برخی از قطعات را برد ...
    روزی یک تلویزیون تعمیر کردم و مشتری برای تحویل آن آمد ، در مورد عیب دستگاه و اینکه چه قطعاتی تعویض شده است سوالی کرد ، که من در پاسخ گفتم ، مهم درست شدن تلویزیون بود که درست شد ، بی جهت سوال نکنید که مجبورم دروغ بگم ...
    گفت چرا دروغ ؟ حدود یک ربعی داشتم داستان را برایش تعریف می کردم و در انتهای حرف های من ، یکبار دیگر گفت : حالا تلویزیون من چه قطعاتیش خراب بود ؟
    من هم داغی اغلب قطعات را نگه داری می کنم ، مخصوصا آی سی های جانگل ، سیستم و ....
    حدود 40 الی 50 قطعه بهش نشان دادم و گفتم اینها خراب بودند ..... و گفت : من که سر در نمیارم و نمیدانم این ها چی هستند !!!
    من هم نه گذاشتم ، و نه برداشتم ، گفتم پس مرض داری سوال می کنی ؟ مرتیکه فلان فلان شده ، نیم ساعته وقت گذاشتم و دارم برات توضیح می دم ......
    باسلام
    جناب پناهی این ماجرایی را که تعریف کردید و همه ما با آن دست به گریبانیم
    مرا به یاد خاطره ای انداخت
    ماه رمضان بود و داشتم رادیو گوش می کردم
    حاج آقایی که داشت مفصلا راجع به اعمال روزه و ... سخنرانی می کرد
    روزه را همانند بادکنکی مثال زده بود
    می گفت روزه مثل بادکنک می ماند و هرچه دروغ بگویید و غیبت کنید و...
    مثل سوزنی می ماند که درون بادکنک فرو می برید و باد آن را خالی می کنید
    شب که می روید خانه می بینید بادکنک شما باد ندارد
    در هین حین هم گل فروشی زنگ زد و گفت:
    حاج آقا کار ما فروش گل است و اگر دروغ نگوییم اصلا کاسبی ما نمی چرخد
    حالا حاج آقا چی جواب دادند را ما کاری نداریم چونکه از بحث ما جداست
    اما من پیش خودم فکر کردم که اینها برای چی دروغ می گویند
    همه شغلی را دیده بودیم به دروغ متوصل شوند
    اما این یکی برای من کمی عجیب بود
    در کـارگـه کـوزه گـری بــودم دوش
    دیـدم دو هزار کـوزه گـويا و خـموش
    هــر يک به زبان حــال با مـن گفتند
    کو کوزه گر و کوزه خر و کوزه فروش

  12. 24کاربر از شهریار بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    abady (25th February 2012),ARIYA (17th November 2011),bbc90 (8th January 2012),diatom (25th February 2012),elc.rgb (16th November 2011),farzad0744 (26th February 2012),karim1350  (19th February 2015),m.aminifar (26th February 2012),M.Salehi  (16th November 2011),m2007_mail (28th June 2012),MARSHAL123 (16th November 2011),mohammadbist (16th November 2011),MOHSEN27 (23rd May 2012),M_Repair (16th November 2011),pal-electronic (16th November 2011),sajadnasirpor  (26th February 2012),SALEH (5th July 2012),Sinapars  (25th February 2012),SONY 3D (16th November 2011),taher550 (30th October 2013),TuneUp_Vahab (25th February 2012),venusz (31st October 2012),اسلامی (10th December 2011),داوودی فر (4th January 2012)

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University