حذف نمایندگی های خدمات پس از فروش رتبه پایین با نظر سنجی از مشتریان
به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی خواستار حذف نمایندگی های رتبه پایین با استفاده از نظرسنجی مشتریان شد و گفت: نمایندگی های خدمات پس از فروش که بنا به دلایلی دارای امتیاز و خدمات نامناسبی هستند لازم است سریعتر از گردونه رقابت خارج شوند.
مهدی صادق در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو گفت: هر نمایندگی باید دارای فرم های نظر سنجی باشد و این فرم ها را پس از ارائه خدمات به مراجعین ارائه و از لحاظ کیفیت خدمات و برخورد با مشتریان هر روز توسط مشتریان مورد نظر سنجی قرار گیرند تا براین اساس بررسی و صلاحیت آنها تایید شود.
وی تعطیلی نمایندگی هایی که توجیه اقتصادی ندارند را ضروری دانست و گفت: در صورتیکه نمایندگی های خدمات پس از فروش توجیه اقتصادی نداشته و در محل یا شهری واقع شده باشند که مراجعات بسیاری ندارند ضروری است که هرچه زودتر این نمایندگی ها حذف و یا از لحاظ کیفیت ارتقاء یابند زیرا برخی شهر ها به اندازه ای کوچک ویا به تعداد مورد نیاز خودرو در آن فعالیت نمی کند بنابراین نیازی به فعالیت این نمایندگی ها وجود ندارد.
وی بازار نمایندگی های خدمات پس از فروش را بسیار پررقابت توصیف کرد و گفت: نمایندگی های خدمات پس ازفروش بازار بسیار حساس و پرظرفیت و پررقابتی دارند و تحت تاثیر همه گونه فناوری های جدید هستند و در صورتی که کوچکترین لغزشی داشته باشند و مشتریان از آن احساس رضایت کامل را نداشته باشند خذف خواهند شد.
وی افزود: هم اکنون در دنیا خودرو های بسیاری تولید می شوند و خودروسازان برای داشتن رقابت بیشتر باید سعی کنند نظر مشتری را برآورده کنند و از این رو حذف نمایندگی ها چه داخلی چه خارجی که دارای فعالیت های ضعیفی هستند باید هرچه زودتر در دستور کار قرار گیرد.
صادق تصریح کرد: در حال حاضر در کشور مراجعات به نمایندگی های خدمات پس از فروش بسیار زیاد است به همین منظور همانطور که اشاره شد باید از سوی خودروسازان نظر سنجی صورت گیرد تا علاوه بر افزایش رضایتمندی مشتریان از خودروسازان در جهت ارتقاء صنعت خودروسازی نیز گامهایی برداشته شود.