عدم مغایرت تشکل های مردم نهاد با قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو
به گزارش خبر خودرو، معاون بازرسی و تخلفات سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان از ورود انجمن های حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو خبرداد و گفت: انجمن های حمایت از حقوق مصرف کنندگان در سه سطح ملی ، استانی، و شهرستانی برای تحقق اهدافی مانند آگاه سازی مصرف کنندگان خودرو از طریق رسانه های گروهی واجرای مقررات امور مربوط به حقوق مصرف کنندگان خودرو تشکیل شده است.
تقوی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو گفت: شکل گیری انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو این حسن را دارد که مصرف کنندگان دیگر به دنبال حق و حقوق خود نمی روند و این انجمن این شکایات را پیگیری می کند.
وی با تا کید بر اینکه تا کنون تشکل مردم نهادی در زمینه استیفای حقوق مصرف کنندگان شکل نگرفته بود تا کید کرد: سازمان حمایت به صراحت این انجمن را به رسمیت شناخته و پروسه رسیدگی به شکایات خودرو نیزدر آیین نامه تعریف شده است و و به همین منظوراین امر سر در گمی مصرف کنندگان خودرو را در پی نخواهدداشت.
وی افزود: هم اکنون رسیدگی به شکایات مشتریان خودرو در 4مرجع رسیدگی می شود از جمله وزارت صنعت و معدن،سازمان استاندارد و همچنین مراجعه مستقیم شاکیان به خودرو سازان است که حال با تشکیل چنین انجمن مردم نهادی مشتریان خودرو می توانند در زمان اندکی به حقوق خود دست یابند.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا چنین اقدامی منافات با قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو دارد گفت: این امر هیچگونه منافاتی با آیین نامه حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو ندارد زیرا قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو قانون خاصی است که در این شرایط بصوت کلی مصوب شده و چهار مرجع را برای رسیدگی به شکایات مصرف کنندگان خودرو عنوان کرده است که یکی از این مراجع تشکل های مردم نهاد است که در راستا تسریع و تسهیل در رسیدگی به تخلفات واستیفای حقوق مصرف کنندگان این انجمن تشکیل شده است و شکایات را در حدود قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان بررسی و در صورت عدم توافق طرفین این شکایات به سازمان تعزیرات ارجاع می شود.