.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 667

موضوع: جدیدترین اخبار CNG

Threaded View

پست قبلی پست قبلی   پست بعدی پست بعدی
  1. #11


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض


    فارس: توقف درخواست‌های احداث جایگاه


    رئیس هیئت مدیره جایگاه داران سی ان جی از پیشنهاد جایگاه‌داران برای اختصاص ۱۰ درصد سوخت بنزین خودروهای دو گانه سوز برای حال مشکل جایگاه‌داران خبر داد و گفت:به دلیل عدم سود ده بودن جایگاه های سی ان جی و مشکلات راه اندازی، هیچ درخواستی برای احداث جایگاه سی ان جی از جانب بخش خصوصی وجود ندارد. به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی CNG کشور به نقل از خبرگزاری فارس، نزدیک به یک سال است که از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها می گذرد، در این مدت یکی از صنایعی که به شدت تحت تاثیر این قانون قرار گرفت صنعت سی ان جی است. اگر چه دولت نگاه ویژه ای به این صنعت داشته است و هر از گاهی شاهد احداث جایگاه سی ان جی در سراسر کشور هستیم از طرف دیگر مشکلاتی برای بهره برداران و سرمایه گذاران این صنعت ایجاد شده است موجب تعطیلی برخی را فراهم آورده،به طوری که می توان گفت این صنعت دارای افت و خیزهایی است که باید هرچه سریعتر برای آن راه حلی اندیشید.
    یکی از مشکلات جایگاه داران مباحث مربوط به کارمزد است،برخی از مسئولان مدعی هستند کارمزد جایگاه های سی ان جی افزایش یافته و دیگر افزایش پیدا نخواهد کرد،اما عده ای نیز معتقدند که کارمزد افزایش پیدا می کند و در همین رابطه ارقامی را نیز اعلام می کنند.
    در این رابطه با اردشیر دادرس رئیس هیئت مدیره جایگاه‌داران صنعت سی ان جی کشور گفت وگویی انجام داده‌ایم تا مشخص شود آیا کارمزد جایگاه های سی ان جی افزایش پیدا خواهد کرد ویا خیر.

    فارس: آقای دادرس برای سوال اول مسئول بخش سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در اظهاراتی اعلام می کند که بعد از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها کارمزد جایگاه های سی ان جی از 29 تومان به 40 تومان رسیده است و دیگر این رقم افزایش پیدا نخواهد کرد،اما از طرفی برخی مسئولان اعلام می کنند کارمزد جایگاه های سی ان جی به 70 تا 80 تومان خواهد رسید. با این شرایط آیا بخش خصوصی و جایگاه داران باید منتظر افزایش کارمزد باشند و یا خیر؟

    دادرس: موضوع اصلی این است که بحث مربوط به کارمزد تنها برای جایگاه های دولتی طراحی شده بود به طوری که تا دوسال گذشته بیش از 95 درصد از جایگاه ها دولتی بود اما رفته رفته بخش خصوصی به این عرصه ورود پیدا کرد و نرخ کارمزد برای جایگاه های بخش خصوصی نیز اعمال شد تا اینکه قانون هدفمند کردن یارانه ها اجرا شد و نرخ کارمزد از 29 تومان به 40 تومان افزایش یافت اما نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که این کارمزد برای بهره برداران جایگاه های سی ان جی است و مالکین و سرمایه گذاران از آن بی بهره هستند.
    در حال حاضر هزینه های متغیر و ثابت جایگاه های سی ان جی بعد از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها بین 30 تا 50 درصد افزایش یافته است، بنابراین طبق جدول تقسمی بندی جایگاه های مختلف که توسط امور برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی اعلام شد، کارمزد جایگاه های از 29 به 40 تومان رسید.
    اما ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور در رسانه های ملی بارها اعلام کرد که کارمزد جایگاه های سی ان جی به 80 تومان خواهد رسید که بخشی از آن متعلق به بهره برداران و بخشی مربوط به سرمایه گذاران است.
    باید گفت همه پیشنهاد ها به سازمان حمایت مصرف کننده رفت و در اوایل تیرماه رقمی حدود 50 تا 55 تومان کارمزد برای بهره برداران تصویب شد و برنامه براین اساس بود که بین 25 تا 30 درصد نیز این رقم افزایش یابد تا به سرمایه گذاران تعلق یابد.
    حال کارمزد پیمانکاران براین اساس محاسبه می شود که هزینه تولید یک متر مکعب گاز سی ان جی در زمان ورودی به جایگاه تا زمان تحویل به خودرو است بنابراین رقم کارمزدی که اکنون اعلام می شود تنها برای بهره برداران و پیمانکاران داخل جایگاه است و سرمایه گذاران هنوز تعیین تکلیف نشده اند.
    البته گفته شده بود کارمزد سرمایه گذاران براساس رتبه بندی جایگاه ها مشخص می شود که بعد از یک سال از گذشت قانون هدفمند کردن یارانه ها هنوز این رتبه بندی نیز مشخص نشده است.

    فارس: با این شرایط سود بخش خصوصی قبل از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها از کجا تامین می شد؟

    دادرس: آنها در گذشته هم ضرر می دادند و همه آنها نیز پیگیر این موضوع بودند تا دولت فکری به حالشان کند و حتی درخواستهایی مبنی برافزایش قیمت سی ان جی از جانبشان مطرح بود.

    فارس: در حال حاضر هر 2 یا 3 ماه شاهد افتتاح 50 جایگاه جدید هستیم که بخشی از آن توسط بخش خصوصی احداث می شود بااین شرایط چرا بخش خصوصی وارد عرصه جایگاه داری می شود؟

    دادرس: اگر اکنون شاهد آن هستید که بخش خصوصی وارد عرصه جایگاه داری شده است علتش آن است که حدود 4 سال قبل درخواست هایی از جانب آنها مطرح بود، زیرا برای احداث جایگاه حداقل 12 مجوز باید از ارگان های مختلف اخذ شود و احساس بخش خصوصی این بود که چون تجهیزات را دولت می دهد بعد از گذشت یک سال جایگاه داری درآمد زایی دارد واکنون کسانی که در این مدت وقت صرف کرده اند شاهد احداث جایگاه های خود هستند،یگر نمی توانند کاری کنند و تنها بخش خصوصی در سال 89 و 90 بیشترین ورود را داشته اند و در حال حاضر قشر قالب آنها از این بابت ناراضی هستند.

    فارس: در حال حاضر درخواست جدیدی برای احداث جایگاه های سی ان جی وجود دارد؟ یا خیر؟

    دادرس: تمام درخواست ها مربوط به گذشته است و امروز هیچ درخواست جدیدی وجود ندارد و حتی این موضوع به جایگاه های دو منظوره نیز مربوط می شود،در برخی از شهر ها مانند دامغان و شاهرود نیز اعلام کرده اند که در حا حاضر هر چه از طریق جایگاه های بنزین کسب می کنند باید در جایگاه های گاز پرداخت کنند زیرا در جایگاه هایی که فروش خوبی دارند بین 300 تا 350 هزار متر مکعب در ماه گاز فروش می رود با احتساب کارمزد ماهیانه 12 تا 13 میلیون تومان درآمد دارند و باید هزینه آب، پرسنل، بیمه، برق و هزینه های متغیر از جمله تعمیر ونگهداری را نیز از آن پرداخت کنند که برای بهره بردار شاید بین 1 میلیون تا 2 میلیون تومان باقی می ماند اما هزینه اورحال نیز اگر هر 2 یا 3ماه را اضافه کنیم دیگر این رقم هم نخواهد بود و باید از جیب خودش هزینه کند.

    فارس: شهرداری قرار بود براساس متراژ مجوز کاربری تجاری بدهد آیا این کاربری داده می شود؟

    دادرس: این بحث مربوط می شود به بخش های حمایتی که در حال حاضر هیچ کدام از مباحث حمایتی اجرا نشده و یا اگر هم اجرا می شود ناقص است،اما شهرداری اعلام کرده است که به میزان 10 درصد کاربری تجاری می‌دهد که هزینه آن جدا است و هر که تمایل دارد می تواند آن هزینه را پرداخت کند و از آن استفاده کند.

    فارس: مباحث مربوط به مالیات به ارش افزوده به کجا رسید آیا اصلاحات مالیات برارزش افزوده اعمال می شود؟

    دادرس: بله. اما مالیات برارزش افزوده طبق قانون جدید از اول سال اعمال شده است و از زمان اجرای قانون اعمال نشده است، حتی در مورد برق جایگاه ها که قرار بود برحسب کم باری محاسبه شود تنها برای جایگاه های تک منظوره این کار انجام می شود و برای جایگاه های دو منظوره برحسب پر باری محاسبه می شود و این درحالی است که نازل بنزین برق زیادی مصرف نمی کند.

    فارس: مباحث مربوط به رتبه بندی و درجه بندی جایگاه ها به کجا کشید؟

    دادرس: هنوز این کار اجرایی نشده است زیرا ابتدا قرار بود کارمزدها تعیین شود و بعد رتبه بندی صورت بگیرد.

    فارس: آیا بسته حمایتی به شکل کامل اجرا می شود؟

    دادرس: در خصوص بسته حمایتی باید گفت قرار بود سازمان فنی و حرفه ای بیاید و مباحث مربوط به آموزش را برعهده بگیرد که هنوز این کار انجام نشده است و در حال حاضر جایگاه هایی در کشور وجود دارد که نیروی متصدی از سواد لازم برخوردار نیستند.
    از طرفی نیز قرار بود از طرف بانک ها به بخش خصوصی تسهیلاتی داده شود اما تاکنون حتی یک ریال نیز وام به آنها پرداخت نشده است،همچنین قرار بود برای جایگاه ها پروانه صنعتی داده شود تا بتوانند از تسهیلات وزارت صنایع استفاده کنند که این کار را نیز انجام نداده اند.

    فارس: در حال حاضر جایگاه تعطیل در کشور وجود دارد؟

    دادرس: بله. اکنون جایگاه هایی در کشور وجود دارد که تعطیل هستند اما هراز گاهی با مساعدت راه اندازی می شوند،اما اکنون در تهران چند جایگاه دومنظوره تعطیل است و در سمنان ، زنجان، قزوین مواردی وجود دارد که هنوز راه اندازی نشده اند.

    فارس: در جلسه اخیری که با برخی از مسئولان داشتید فرمودید به یک جمع بندی نهایی رسیدید، اما این رقم اعلام نمی شود چرا؟

    دادرس: ما هر بار که با مسئولان صحبت می کنیم، اعلام می کنند که پرونده آن باز است اما هنوز تصمیم گرفته نشده است.

    فارس: علتش چیست؟

    دادرس: آنها می گویند هنوز راهکاری برای افزایش درآمد دولت پیدا نکردیم، اما می گویند شما راهکاری بدهید که نه 260 تومان کاهش و نه قیمت از 300 تومان افزایش یابد ما نیز گفتیم که 10درصد از سوخت بنزین خودروهای عمومی دوگانه سوز را کم کنید و مابه التفاوت آن را به جایگاه داران بپردازید که البته رقمی که به دست می آید مشکل جایگاه داران را تا حد زیادی برطرف می کند.

    فارس: مباحث مربوط به میترینگ شرکت گاز و جایگاه های سی ان جی به کجا رسید؟

    دادرس: هنوز این اختلاف وجود دارد و در برخی از شهر ها نیز مشکلاتی را ایجاد کرده است اما در مذاکراتی که با مسئولان شرکت گاز داشتیم قرار شد تا از کنتور های جرمی استفاده کنیم و یک مورد را نیز انجمن صنفی راه اندازی وکند ویک مورد را نیز شرکت گاز انجام دهد و به نظر می رسد این مشکل هر چه زود تر برطرف می شود.

    فارس: برخی از شرکت های خارجی نیز قرار بود برای احداث جایگاه های سی ان جی وارد کشور شوند این موضوع به کجا رسید؟

    دادرس: برخی از شرکت های معتبر برای جایگاه های بنزین وسی ان جی در خواست داده بودند اما به دلیل عدم توجیه اقتصادی وارد ایران نشدند.

    فارس: در پایان اگر نکته ای باقی مانده است بفرمایید...

    دادرس: در حال حاضر هم برای بنزین و هم گاز حدود 2000جایگاه کم داریم و در حالت استاندارد پیمایش هر ماشین به جایگاه حدود 3 تا 4 کیلومتر است اما در ایران هر 11 کیلومتر یک جایگاه وجود دارد.
    که این امر موجب افزایش مصرف سوخت می شود و لی بخش خصوصی در پی احداث جایگاه های سی ان جی بسیار می تواند موفق باشد به شرط آنکه دولت کمی موانع را برای سرمایه گذاری این بخش کاهش دهد.

  2. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    elc.rgb (10th December 2011)

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University