واگذاری حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو به NGO ها
به گزارش خبر خودرو، مدیر کل دفتر نظارت برامور بازرگانی سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان تشکیل NGO ها را در استیفای حقوق مصرف کنندگان خودرو لازم دانست و گفت: تشکل های مردم نهاد در بخش حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو پس از مدت ها فرازو نشیب توسط هیت دولت به تصویب رسید.
سلیمی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو گفت: هیات وزیران در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان را تصویب و ابلاغ کرده است.
وی افزود: با توجه به اینکه انجمن های مذکور این حسن را دارند که مصرف کننده دیگر به دنبال حق و حقوق خود نمی رود به همین منظورانجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان پس از ثبت در وزارت صنعت و معدن و تجارت و اخذ پروانه، فعالیت برای ضوابط این آیین نامه را در دستور کار خود قرار داد و رسمیت یافت.
وی ضمن تاکید بر اینکه تا کنون تشکل مردم نهادی در زمینه استیفای حقوق مصرف کنندگان شکل نگرفته بود گفت: این امر برای اولین بار است که قانون به صراحت این انجمن ها را به رسمیت شناخته است و پروسه رسیدگی به شکایات در این آیین نامه تعریف شده است و همین امر از سردرگمی مراجعین می کاهد.
مدیر کل دفتر نظارت بر امور بازرگانی سازمان حمایت از حقوقو مصرف کنندگان تصریح کرد: شکایت واصله از تولید کنندگان به انجمن های مردم نهاد سپرده شده است ودر این بین دولت تنها از طریق قانون گذاری و اعمال قانون به این فرایند کمک می کند منتهی در این مورد قانون گذار مشخص نکرده است که مشتریانی که از خودرو های دریافتی خود شکایت دارند باید به انجمن های مردم نهاد و یا به سازمان حمایت مراجعه کنند ولی از آنجاییکه این انجمن ها زیر نظر سازمان حمایت اداره می شوندلازم است که مراجعه به این انجمن ها صورت گیرد .
سلیمی خاطر نشان کرد: این چنین اقداماتی در راستای اجرای اصل 44قانون اساسی و شکل گیری انجمن های حمایت از حقوق مصرف کنندگان طبق ماده 21قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرواست