مشتری مداری گامی مهم در توسعه بازارهای صادراتی
به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ، توجه به مشتری مداری را در ارتقاء کیفی در صنعت خودرو موثر دانست و گفت:چنانچه در هر صنعتی به مشتری بها داده شود قطعا این موضوع در رشد کیفی تولیدات و تمایل به خرید محصولات داخلی تاثیر بسزایی خواهد گذاشت.
حسین گروسی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو افزود: به هر میزان صنعت خودرو کشور به این موضوع توجه نموده و مشتری مداری را محور تولید قرار دهد قطعا این امر در استقبال بیشتر مصرف کنندگان از محصولات داخلی موثر خواهد بود.
وی همچنین توجه به مشتری مداری را زمینه ساز صادرات موفق در صنعت خودرو ذکر کرد و خاطر نشان کرد:توجه به مشتری مداری و به دنبال آن ارتقای کیفی خودروها یقینا در جذب بازارهای صادراتی و افزایش صادرات خودرو نیز موثر بوده و گام مهمی در این بخش خواهد بود.
وی عدم جذب مشتریان داخلی را در میزان استقبال از محصولات داخلی در خارج از مرزها موثر عنوان کرد و گفت : اولین گام در توسعه بازارهای صادراتی در صنعت خودرو ،توجه به مشتری مداری و خدمات مناسب و به موقع به مشتریان است .
نماینده شهریار در خانه ملت همچنین تنوع بخشی در صنعت خودرو را گامی مهم در جلب نظر مشتری و توجه به سلایق مصرف کنندگان خودرو عنوان کرد و اظهار داشت: طراحی پلتفرمهای جدید و ارتقای سطح کیفی محصولات داخلی میتواند نتایج خوبی را همچون کاهش تقاضای خودروهای خارجی و در مقابل افزایش رضایت در متقاضیان برای استقبال از خرید خودروهای داخلی راحاصل نماید.
گروسی افزود: تغییر در پلت فرم خودروها و عرضه خودروها با ظاهری متنوع و جذاب از ضرورت های مهم در صنعت خودرو و در راستای مشتری مداری است .
وی همچنین صنعت خودرو و ساختمان را از صنایع موثر در بحث اشتغالزایی در کشور ذکر کرد و افزود: با توجه به تاثیری که این صنایع در اشتغالزایی در کشور دارند ، قطعا توجه به مشتری مداری و جلب نظر مشتریان نسبت به محصولات داخلی ،منافع اقتصادی را در کشور به دنبال خواهد داشت.