افزایش رضایتمندی مشتریان از خودروهای داخلی ،خلاء رقابتی را پر خواهد کرد
به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:با توجه به اینکه در حال حاضر خودروهای تولید داخل از تنوع و کیفیت مناسبی برخوردارند، اما از آنجایی که توجه به سلایق متقاضیان و مصرفکنندگان اهمیت ویژهای دارد، لازم است شرکتهای خودروساز داخلی در راستای مشتریمداری گامهای موثری را برای بهبود کیفیت و تنوعبخشی به محصولات خود بردارند.
احد خیری در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو افزود: خدمات پس از فروش مناسب به خودروها از مواردی است که پس از فعالیت خودروسازان مطرح بوده به طوری که در سالهای اخیر خوشبختانه خدمات پس از فروش خودروها حالت رقابتی یافته است به طوری که این حرکت تا حدودی پاسخ گوی نیاز مشتریان بوده است.
وی تصریح کرد: البته کسب رضایت نسبی مشتریان از خدمات پس از فروش خودروها ، نباید خودروسازان را از ادامه حرکت در مسیر ارتقاء خدمات پس از فروش و پیشرفت در این راستا باز نگه دارد. بلکه باید در این جهت زمان گارانتی خودروها و کیفیت خدمات پس از فروش خودروها افزایش یابد تا رضایتمندی مشتریان از صنعت خودرو افزایش یابد.
وی افزود : بنابراین با افزایش رضایتمندی مشتریان از خودروهای داخلی می توان خلاء رقابتی را که بین خودروهای داخلی و خارجی وجود دارد را پر نمود تا تمایل مصرف کنندگان به سمت استفاده از خودروهای داخلی افزایش یابد.
نماینده بستان آباد در خانه ملت در ادامه خاطر نشان کرد: باید متناسب با پیشرفتهایی که در صنعت خودرو کشور ایجاد شده است در راستای تنوع بخشی و کسب تکنولوژی های جدید نیز با توجه به مطالعاتی که در صنعت خودرو دنیا مطرح است حرکت نمود تا دست آوردهایی با ارزشی در صنعت خودرو کشور حاصل شود و متناسب با این دست آوردها نیز نیاز مردم تامین گردد.
خیری همچنین به اشتغال بالای اختصاص یافته در صنعت خودرو در کشور اشاره و تصریح کرد: با جهت وجود صنعت خودروسازی کشور ، قطعه سازان و خودروسازان فعالیت گسترده ای را در سراسر کشور دارند و بدین ترتیب اشتغال بالایی در این راستا ایجاد شده است .
وی در ادامه با بیان اینکه هر صنعتی که در آن شرایطی رقابتی ایجاد نشود محکوم به شکست است، افزود: ورود خودروهای خارجی باعث می شود که خودروسازان داخلی در عرصه رقابت حضور یافته و به منظور کسب رضایتمندی مشتری و تامین نیاز متقاضیان نیز در راستاس کیفیت و تنوع بخشی قدم بردارند اما این اقدام و کاهش تعرفه ها در شرایط موجود ممکن نیست و باید خودروسازان تا زمان پیوستن به بازار تجارت جهانی در زمینه ارتقاء کیفی خودروها و قیمت تمام شده محصولات حرکتهای جدی تر و موثرتری داشته باشند
__________________