مشتری مداری در صنعت خودرو حاصل رقابت پذیری مناسب بین خودروسازان است
به گزارش خبر خودرو ،عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره ضرورت مشتری مداری در صنعت خودرو کشور گفت: شرکتهای خودروساز داخلی برای دستیابی به این مهم در مرحله نخست باید سطح کیفی محصولات خود را به میزان قابل توجهی ارتقا دهند.
دکتر امینی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو، افزود: مشتری مداری هنگامی در صنعت خودرو حاصل می گردد که رقابت پذیری مناسبی بین خودروسازان ایجاد شود در حالی که متاسفانه این رقابت پذیری در صنعت خودرو کشور بسیار کمرنگ است.
وی میزان تقاضای بالای خودروهای داخلی را در عدم توجه خودروسازان به بحث رقابت پذیری موثر دانست و گفت: در حال حاضر وجود تقاضای بالای خودروهای داخلی موجب گردیده که خودروسازان داخلی توجه کمتری را نسبت به موضوع رقابت پذیری در صنعت خودرو کشور داشته و در این راستا حرکت های کندی داشته باشند.
وی در ادامه با انتقاد از کیفیت خودروهای داخلی افزود: متاسفانه به جهت ورود قطعات بی کیفیت چینی در کشور ،کیفیت خودروهای داخلی نیز افت نموده است و این موضوع به شدت در کیفیت خودروها تاثیر گذاشته است.
وی تسهیل در واردات خودرو به کشور را در ایجاد رقابت پذیری در این عرصه موثر ندانست و گفت: به جهت حمایت از تولید داخل و کسب درآمد در این راستا ،دولت تعرفه بالایی را برای واردات خودرو تعیین نموده است اما زمانی واردات خودرو و کاهش تعرفه ها در ایجاد رقابت در صنعت خودرو موثر است که در کنار واردات خودرو، تکنولوژی تولید و سرمایه گذاری در این بخش نیز انجام شود در حالی که با واردات خودرو این موارد محقق نمی شود.
وی تصریح کرد : توجه به کیفیت ،افزایش صادرات ،ورود تکنولوژی های جدید و جذب سرمایه های خارجی قطعا موجب رونق در تولید خودرو و رقابت پذیری در صنعت خودرو خواهد شد.
__________________