تا کسب رضایت کامل مشتریان از صنعت خودرو هنوز فاصله داریم
به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ،گفت: خودروسازان برای حفظ بازار موجود باید توجه ویژه ای به نیاز متقاضیان و مشتری مداری نمایند.
علی بروغنی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو، با اشاره به گام های موثر خودروسازان در راستای مشتری مداری ،افزود: در سالهای اخیر در راستای مشتری مداری حرکتهای خوبی توسط خودروسازان صورت گرفته اما بنا بر انتظاری که در این زمینه برای کسب رضایتمندی مشتریان وجود دارد و تا حد مطلوب هنوز فاصله داریم .
وی همچنین به تاثیر کیفیت ،تنوع بخشی در تولید و ارائه خدمات پس از فروش مناسب در جذب مشتری و مشتری مداری اشاره نمود و اظهار داشت: زمانی رضایتمندی مشتریان از صنعت خودرو حاصل خواهد شد که علاوه بر توجه کیفیت و سلایق مشتریان ،در مراجعه مشتری به نمایندگی های خدمات پس از فروش ، در کوتاهترین زمان ،بهترین امکانات و سرویس به آنها ارائه شود.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه توجه به مشتری باید در راس فعالیت شرکتهای خودروساز قرار گیرد،یادآور شد: این ضرورت در حالی است که برخی شرکتهای تولیدی به جای برنامه ریزی زیر بنایی ودر نظر گرفتن منافع دراز مدت ،به دنبال منافع زود گذر هستند در شرایطی که باید با برنامه ریزی دراز مدت و سرمایه گذاری در این بخش ،در جهت رضایتمندی هرچه بیشتر مشتری حرکت نموده تا در این راستا مشتریان بیشتری را نیز جذب نمایند.
نماینده سبزوار در خانه ملت همچنین افزود :هم اکنون یکی از عوامل اصلی کسب بازار توسط خودروسازان ،مشتری محوری است که اگر این امر توسط شرکتهای خودروساز محقق شود قطعا صنعت خودرو کشور نیز به لحاظ کیفی و کمی رشد و توسعه قابل توجهی خواهد یافت.
بروغنی در ادامه به تاثیر عوامل مختلف در ایجاد فرهنگ مشتری مداری در صنعت خودرو پرداخت و گفت:برای هراقدام و حرکتی قطعا عوامل مختلفی دخیل است که در راستای کسب رضایتمندی مشتریان در صنعت خودرو،ارائه مناسب خدمات پس از فروش و نحوه برخورد با مشتری بسیار مهم و موثر است.