ضرورت ساماندهی آژانس ها بر اساس مصوبات دولت
![]()
به گزارش خبر خودرو،مدیر عامل سازمان کنترل و نظارت بر سازمان تاکسیرانی پایتخت ضمن تاکید بر ضرورت ساماندهی و نظارت بر عملکرد آژانس ها گفت:سازمان تاکسیرانی تهران هم اکنون برنامه هایی را در راستای بهبود روند ارائه خدمات به مردم پیش بینی نموده است که در این راستا سازمان دهی آژانس ها از اولویت های بعدی این سازمان می باشد.
احمدی بافنده در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود: ساماندهی شرکت های خودروهای سواری کرایه به این معنی نیست که سازمان تاکسیرانی درصدد جلوگیری از ادامه فعالیت آن ها می باشد، بلکه این سازمان در تلاش است تا از طریق اعمال نظارت مستمر بر عملکرد آژانس ها ،شرایط مساعدی را جهت ارائه خدمات بهتر به مردم فراهم آورد.
وی با اعلام اینکه در حال حاضر تمامی رانندگان ناوگان تاکسیرانی پایتخت از جنبه های مختلف ،نظیر سلامت جسمانی و روانی و از لحاظ انجام معاینه فنی وسیله های نقلیه هایشان مورد کنترل و نظارت قرار می گیرند،ابراز داشت:این در حالی است که هم اکنون هیچگونه نظارتی بر رانندگان و خودروهای فعال در آژانس ها صورت نمی پذیرد.
وی بر تایید شدن صلاحیت های رانندگان تاکسی در بخش تاکسیرانی و آژانس ها تاکید نمود و بیان داشت:سازمان تاکسیرانی تهران با انجام اقداماتی و نیز از طریق کنترل و نظارت مستمر توانسته در راستای تایید صلاحیت رانندگان فعال در ناوگان تاکسیرانی موفق عمل نماید و از این باب لازم است که اقداماتی جدی را در راستای تایید صلاحیت کار رانندگان فعال در آژانس ها در دستور کار خود قرار دهد.
احمدی بافنده در ادامه سخنان خود یادآور شد:ساماندهی آژانس ها بر اساس مصوبه قانونی دولت و مجلس شورای اسلامی ضرورت دارد و لازم است سازمان های دولتی از جمله وزارت بازرگانی و استانداری حمایت های کافی را از سازمان تاکسیرانی پایتخت جهت تحقق این مهم نمایند.
مدیر عامل کنترل و نظارت بر سازمان تاکسیرانی پایتخت در ادامه سخنان خود خواستار افزایش سهمیه سوخت تاکسیرانان شد و گفت:افزایش سهمیه سوخت و عرضه سوخت با قیمت مناسب به تاکسیرانان علاوه بر اینکه به میزان قابل توجهی در کاهش مصرف سوخت،کاهش آلودگی هوا وکاهش میزان بار ترافیکی موثر می باشد ،می تواند زمینه تعدیل نرخ کرایه ها را نیز فراهم آورد.
وی در پایان از راه اندازی خط ویژه تاکسیرانی در اوایل سال آینده خبر داد و خاطرنشان کرد:بر این اساس تاکسی های بیش از 3 سرنشین می توانند در ساعات پیک روز بخشی از مسیرها را با سرعت قابل توجهی در راستای جاه به جایی بهتر مسافران بپیمایند ،ضمن آنکه مقرر گشته تا بر عملکرد این تاکسی ها و میزان سرعت آن ها کنترل نا محسوس صورت پذیرد.