نقش موثر قطعه سازان در ارتقاء خدمات پس از فروش

Click here to enlarge
Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نقش مهم شرکت های قطعه ساز در شکل گیری زنجیره خدمات پس از فروش و گارانتی گفت: متاسفانه در کشور بخش زیادی از فشار افکار عمومی به دوش شرکت‌های ارائه دهنده‌ خدمات پس از فروش است و این در حالی است که بی‌شک بخش‌های دیگر صنایع خودروسازی نیز بر کیفیت خدمات پس از فروش و گارانتی مؤثر هستند.
بهمن محمد یاری در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو گفت: خودرو سازان با نمایندگی های فعال پیچیده‌ و قوی که در شبکه‌ی خدمات پس از فروش در اختیار دارند به جرات می توان گفت سطح رضایت مشتریان از این نمایندگی هابه سطح مطلوب نزدیک تر شده است، هر چند که نباید از کاستی‌ها غافل بود.
وی استفاده از قطعات اصل را در ارتقاء کیفیت نمایندگی ها تاثیر گذار دانست و گفت: مهمترین عاملی که باعث ارتقاء خدمات این نمایندگی ها می شود استفاده از قطعات یدکی اصل است که باعث می شود مردم از این نمایندگی ها استقبال بیشتری داشته باشند ودر رتبه بندی آنها نیز تاثیرگذار است.
وی افزود:در صورتیکه نمایندگی های رتبه های پایین حذف شوند و خدمات این واحد ها ارتقاء یابداعتماد و اطمینان مردم به نمایندگی ها بالاتر خواهد رفت زیرا خودرو با سلامتانسانها در ارتباط است و افزایش استاندار ها در این عرصه اصل است و باید اطمینانمشتریان در این عرصه فراهم شده تا مردم دغدغه ای در این خصوص نداشته باشند. عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد:انتخاب مدیران موفق و صاحب نام برای صنعت خودرو و برنامه هایی که آنها برای ارتقاء کیفیت خودرو و خدمات پس از فروش در پیش گرفته اند توانسته اعتماد دوباره مردم به این صنعت را باز گرداند
وی یکیاز راههای توسعه صنعت خودروسازی را ایجاد رقابت در ارائه خدمات پس از فروش توسطنمایندگی های مجاز دانست و افزود: حذف نمایندگی هایی که خدمات آنها در حد استانداردهای لازم نیست رقابت پذیری در شرکت های خودروسازی راافزایش خواهد داد.