افزايش رضايت مشتريان در شبكه خدمات پس از فروش ايران خودرو ديزل(گواه)در سال 90
به گزارش خبر خودرو،عضو هيات مديره شركت گواه، اظهار كرد: در سال جاري با برنامهريزيهاي صورت گرفته با جهش مناسبي در شاخص رضايت مشتريان درسطح خدمات پس از فروش مواجه بودهايم.
جهانبخش صفایی با بيان اينكه يكي از اهداف اصلي نمايندگيهاي مجاز، افزايش پذيرش در بخش خدمات است،افزود: در حال حاضر 82نمايندگي در سطح اين شركت فعال در شرف راه اندازي مي باشند كه در آخرين ارزيابي شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران 75نمايندگي مورد ارزيابي قرار گرفتند كه 50نمايندگي رتبه 3و 5نمايندگي رتبه 2را كسب كرده اند كه با اقدامات انجام شده در ارزيابي بعدي شاهد ارتقاء چشمگير ي در اين حوزه خواهيم بود.
وی افزود: با برنامهريزيهاي صورت گرفته سطح كيفي خدمات نمايندگيهاي مجاز در حال افزايش بوده و شاخص رتبه نمايندگيها نيز رشد داشته است.
وی خدمات پس از فروش را حلقه طلایی محصول دانست و گفت: خدمات پس از فروش حلقه طلایی محصول است و اگر محصولی خدمات پس از فروش نداشته باشد فروش آن به شدت افت خواهد کرد ولی در صورتیکه ارائه خدمات پس از فروش به صورت مناسب انجام شود اثرات بسیار مطلوبی بر وفداري مشتريان خواهد داشت .
وی خواستار افزایش وفاداری مشتریان شد و گفت: اکثر نمایندگی های خدمات پس از فروش این شرکت مشتریان وفادار به خود را دارند واین مشتریان وفادار هنگامیکه خدمات مطلوب دریافت می کنند لبخند رضایت را بر چهر ه دارند وهمین امر با عث مراجعه بیشتر مشتریان و تبلیغ مناسبی برای این نمایندگی ها خواهد بود.
صفایی یکی از عوامل تاثیر گذار بر افزایش خدمات رسانی را مدیریت تغییر عنوان کرد و گفت: یکی از مواردی که می تواند در زمینه ارتقاء نمایندگی ها موثرباشد مدیریت تغییر است که در همین راستا نمایندگی ها باید تغییرات را در برنامه های اساسی خود قراردهند تا جهش مناسبی را داشته باشند