.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
صفحه 24 از 67 نخستنخست ... 414151617181920212223242526272829303132333444 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 231 تا 240 , از مجموع 667

موضوع: جدیدترین اخبار CNG

  1. #231


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    عدم ضرورت افزایش سهم دوگانه سوزها در سبد سوخت کشور




    Click here to enlarge
    Click here to enlarge

    به گزارش خبر خودرو، معاونت ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور با بیان اینکه هم اکنون صنعت سی ان جی کشور از مرحله ابتدایی عبور نموده و لازم است که با فراهم شدن مقدمات لازم مراحل پیشرفت را نیز پشت سر گذارد، اظهار داشت: در این میان باید به تولید خودروهای پایه گاز توسط شرکت های خودروساز توجه ویژه ای شود. علی ربیعی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ضمن تاکید بر لزوم تولید خودروهای با کیفیت دوگانه سوز، افزود: در چند ساله اخیر به لحاظ مختلف از جمله فرهنگ سازی جهت استفاده از خودروهای دوگانه سوز، بر امر ایجاد استانداردهای ایمنی و ضرورت کاهش مصرف سوخت دوگانه سوزها توجه کافی صورت نپذیرفت. اما هم اکنون با توجه به اینکه در مرحله رشد و تکامل به سر می بریم، رعایت موارد مذکور به شدت مورد توجه مسئولین ذیربط قرار گرفته است.
    وی ضمن مناسب اعلام نمودن شمار خودروهای دوگانه سوز که هم اکنون در سطح کشور در حال تردد می باشند، ابراز داشت: با توجه به اینکه در سبد سوخت کشور برای دوگانه سوزها سهم 25 درصدی پیش بینی شده و از آنجایی که هم اکنون تعداد این دسته از خودروها به بیش از 3 میلیون دستگاه افزایش یافته است، بنابراین می توان گفت که در حال حاضر نیازی جهت افزیش کمی دوگانه سوزها احساس نمی شود.
    وی با اشاره به سیاست های اخیر دولت مبنی بر تولید خودروهای پایه گاز سوز و کاهش میزان تبدیلات کارگاهی خودروهای دوگانه سوز، گفت: از آنجایی که استفاده از خودروهای پایه گاز سوز تفاوت های عمده ای از جمله پیمایش بالاتر، مصرف سوخت کمتر و نیز ایمنی بیشتر را در مقایسه با استفاده از خودروهایی که به صورت کارگاهی تبدیل می شوند دارا هستند، از اینرو هم اکنون مسئولین مربوطه درصدد فراهم آوردن مقدمات لازم جهت افزایش سهم شرکت های خودروساز جهت تولید دوگانه سوزها می باشند.
    وی با بیان اینکه متوسط پیمایش خودروهای دوگانه سوز که به صورت کارگاهی تبدیل شده اند، بین 100 الی 150 کیلومتر در ساعت می باشد، تصریح کرد: این در صورتی است که میزان پیمایش در خودروهای پایه گاز سوز تفاوت قابل ملاحظه ای با سایر دوگانه سوزها دارد.
    به گفته وی، طی سال های اخیر ، شرکت های خودروساز داخلی ملزم به تولید خودروی دوگانه سوز به صورت پایه گاز سوز شدند که خوشبختانه در این راستا شاهد همکاری مناسب این شرکت ها بوده ایم.
    معاونت ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور در ادامه سخنان خود یادآور شد: ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور به منظور جلوگیری از ادامه روند دوگانه سوز شدن خودروها به صورت کارگاهی تدابیری را از جمله جلوگیری از ورود بی رویه مخازن سی ان جی وارداتی بی کیفیت اتخاذ نموده است.
    ربیعی در ادامه سخنان خود بر لزوم توسعه جایگاه های سی ان جی تاکید کرد و گفت: تعداد کم مراکز عرضه سی ان جی مشکلاتی را برای دارندگان خودروهای دوگانه سوز در زمان سوخت گیری فراهم آورده و از اینرو لازم است که تعداد جایگاه های سی ان جی متناسب با خودروهای دوگانه سوز افزایش یابد.
    وی در پایان با اشاره به وجود 2 هزار باب جایگاه سی ان جی در کشور، خاطرنشان کرد: در این میان لازم زمینه حضور بخش خصوصی در این عرصه فراهم آید.

  2. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (23rd February 2012)

  3. #232


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    فارس: خودداری بانک‌ها از پرداخت تسهیلات به متقاضیان فعالیت در صنعت سی ان جی

    Click here to enlarge

    با گذشت بیش از یک سال از اجرای قانون هدفمندکردن یاران ها هنوز مشکلات جایگاه داران بخش خصوصی در صنعت سی ان جی برطرف نشده به طوری که هیچ بانکی حاضر به ارائه تسهیلات به این بخش نیست و به تبع آن تاکنون تقاضایی از بخش خصوصی برای جایگاه دارای ثبت نشده است. به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی CNG کشور به نقل از خبرگزاری فارس، در حال حاضر و با گذشت یک سال از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها هنوز مشکل بخش سی ان جی کشور حل نشده و هراز گاهی شاهد تعطیلی برخی از جایگاه های سوخت سی ان جی در کشور هستیم.

    در طول مدت اجرای مرحله اول این قانون اگر چه برخی از مشکلات مانند تعرفه برق و مالیات برارزش افزوده تا حدودی مرتفع شد اما هنوز مشکل کارمزد جایگاه داران سوخت سی ان جی پابرجا است و از طرفی نیز مشکلاتی از جمله مباحث مربوط به اختلاف کنتور و میترینگ جایگاه و شرکت ملی گاز، چگالی های وزنی مختلف در شهرها و استان ها گریبان گیر جایگاه داران است.

    در حال حاضر اگرچه حدود 80 درصد از جایگاه‌های سوخت در کشور توسط بخش دولتی احداث شده‌اند،اما نباید از 20 درصدی که توسط بخش خصوصی اداره و نگهداری می شوند گذشت، زیرا درشرایطی که هر روز شاهد افزایش تولید خودروهای دوگانه سوز هستیم این بخش خصوصی است که می‌تواند گره‌گشای معضل کمبود جایگاه در سطح کشور باشد اما در شرایطی که هروز شاهد ضرر دهی بخش خصوصی مشغول در این صنعت هستیم، متاسفانه هیچ بانکی حاضر نمی شود تا به متقاضیان این صنعت وام بدهد. به تبع آن تا کنون درخواست جدیدی از جانب بخش خصوصی برای احداث جایگاه های سی ان جی ارائه نشده و اگر هراز گاهی شاهد افتتاح جایگاه های خصوصی هستیم، این درخواست ها مربوط به حد اقل 5 سال گذشته است.

    اکنون که در آستانه دومین گام از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها هستیم شنیده ها حاکی برآن است دولت به جای آنکه از این بخش حمایت کند قصد دارد تا قیمت هر متر مکعب سی ان جی را افزایش داده و نزدیک به قیمت هر لیتر بنزین برساند که لازم به توضیح است در شرایط کنونی قیمت سی ان جی در مقایسه با دیگر کشورهای دارنده این صنعت بیشترین رقم را به خود اختصاص داده است. پر واضح است این امر موجب کاهش مصرف سی ان جی در کشور می شود و به تبع آن مشکلات این جایگاه داران افزایش پیدا خواهد کرد.

    دولت مدعی است با افزایش قیمت هر متر مکعب سی ان جی در گام دوم اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها مشکلات کارمزد جایگاه داران برطرف می شود که در اینجا باید گفت: همانطور که قیمت سی ان جی بالا می رود قیمت دیگر حامل های انرژی نیز بالاخواهد رفت و دوباره نسبت کارمزد به فروش سی ان جی نغییر نخواهد کرد، بنابراین به نظر می رسد اگر دولت خواستار ورود بخش خصوصی به صنعت سی ان جی است باید راه حل دیگری را برای افزایش کارمزد جایگاه داران در نظر بگیرد.

  4. #233


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    جايگاه شهرداري كوهي خيل ساري افتتاح شد

    به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه ساري جايگاه تك منظوره CNG شهرداري كوهي خيل واقع در شهرستان كوهي خيل ورودي شهرك صنعتي افتتاح شد.
    بنابراين گزارش شركت ملي پخش فراورده هاي نفتي منطقه ساري در راستای ارائه سوخت پاک CNG به عموم مردم در اقصی نقاط کشور به ویژه استان سرسبز مازندران، تسهیلاتی به منظور ترقیب سرمایه گزاران در این بخش ، لحاظ نموده است كه با تخصيص تسهيلات لازم براي احداث جايگاه هاي سي ان جي عمليات احداث و بهره برداري از جايگاه ها برابر طرح زمانبندي شده در دستور كار عوامل اجرايي قرار مي گيرد.
    بر پايه اين گزارش عملیات احداث جايگاه كوهي خيل منطقه ساري از يكم ارديبهشت 89 آغاز شد و با نظارت کارشناسان و ناظران شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ايران درتاریخ 28/11/90 به بهره برداری رسيد.
    این جایگاه در مساحت 1200 متر مربع و با ظرفیت 1500متر مکعب بر ساعت ، با 6 نازل و قابلیت سوختگیری 6 خودرو بطور همزمان و حدود 2100خودرو در طول شبانه روز می باشد. که سبب تسهیل در امر سوخترسانی به خودروهای منطقه و مسافران گرامی در این مسیر ترانزیتی و پرتردد گردیده است. جایگاه مذکور پنجمين جایگاه در سطح شهرستان جویبار و هجدهمین جایگاه در سطح تصدی گری ناحیه قائمشهر و هشتادو ششمين جايگاه استان می باشد که با هزینه ای حدود 12 میلیارد ریال توسط شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه ساری احداث و راه اندازی گردیده است.
    اين گزارش در ادامه با اشاره به حضور معاون عمراني استانداري مازندران و ساير مسئولين محلي و منطقه اي در مراسم افتتاح افزوده است در مراسم افتتاح این جایگاه مهندس هاشمی معاون عمرانی استان طی سخنانی اظهار داشت : گسترش جایگاه های سی ان جی نشان از عزم جدی نظام جمهوری اسلامی در استفاده حداكثري از سوخت سي ان جي در بخش حمل و نقل دارد .ساختن جایگاه ها آسان است اما حفظ ونگهداری آن به امکانات ایجاد شده بسیار مهم می باشد.

  5. #234


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    حضور رییس هیات مدیره انجمن در همایش اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها به عنوان نماینده صنعت CNG کشور

    Click here to enlarge


    جناب آقای مهندس دادرس، رییس هیات مدیره انجمن صنفی CNG کشور در پنل تخصصی همایش هم اندیشی دولت و بخش خصوصی در اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها به عنوان نماینده صنعت CNG کشور حضور یافتند.

    به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی CNG کشورف ایشان در این پنل به اهم مواردی که می بایست در اجرای مرحله دوم هدفمندسازی یارانه ها توسط دولت در حوزه CNG، لحاظ شود اشاره کردند که در دنباله می آید:

    مواردی که دولت باید در مرحله دوم افزایش قیمت CNG مورد توجه قرار دهد


    رویکرد دولت در مرحله دوم افزایش قیمت ها نباید فقط ایجاد درآمد جهت تامین یارانه نقدی باشد، بلکه می بایست به منظور
    1- رفع کمبود حداقل 800 جایگاه CNG در کشور
    2- حمایت از سرمایه گذاری های انجام شده و اشتغال ایجاد شده در صنعت CNG
    3- رونق توسعه جایگاه های CNG به عنوان گلوگاه توسعه سایر بخش های صنعت CNG مانند خودروسازی، مخزن سازی، کمپرسورسازی، کیت سازی و غیره
    4- جلوگیری از افزایش آلودگی هوا و همچنین زیاندهی و تعطیلی جایگاه های موجود
    5- تامین منابع مالی به منظور انجام RETEST مخازن CNG خودروها
    6- حمایت از حمل و نقل عمومی
    تناسب منطقی بین قیمت CNG و بنزین و تعیین کارمزدمناسب برای جایگاه های CNG مورد توجه جدی قرار گیرد.
    در رابطه با رعایت تناسب منطقی بین قیمت CNG و بنزین باید خاطر نشان ساخت اکنون با توجه به اینکه یک پنجم بنزین مصرفی کشور 700 تومانی و چهار پنجم آن 400 تومانی است، لذا متوسط قیمت بنزین مصرفی در کشور، 460 تومان می باشد و با توجه به قیمت 300 تومانی CNG به ازای هر متر مکعب، قیمت CNG بیش از 65% قیمت بنزین است که این نسبت باید حداکثر 40% باشد. رعایت این تناسب منجر به افزایش اقبال مردم به استفاده از CNG و در نتیجه کاهش آلودگی هوا (به خصوص در شرایط اضطراری فعلی)، جلوگیری از زیاندهی و تعطیلی جایگاه های موجود و حمایت از سرمایه گذاری های دولتی و خصوصی انجام شده در این صنعت و اشتغال ایجاد شده توسط آن می باشد.
    در تعیین کارمزد مناسب برای جایگاه های CNG، موارد زیر می بایست مورد توجه جدی قرار گیرد:
    1- لزوم ایجاد توجیه اقتصادی برای جایگاه های با ظرفیت متوسط (400 متر مکعب بر ساعت) به منظور حل مشکل کمبود جایگاه در کلانشهرها که با کمبود زمین و گرانی شدید قیمت آن روبرو هستیم
    2- ضررده بودن جایگاه های با فروش کمتر از 300 هزار متر مکعب در ماه شامل:
    2-1- جایگاه های دومنظوره با ظرفیت های 250 و 500 متر مکعب بر ساعت (حدود 300 جایگاه در کشور)
    2-2- جایگاه هایی که در مناطقی واقع شده اند که تعداد خودرو گازسوز کافی برای سوختگیری وجود ندارد.
    3- حذف شدن اعطای کمپرسور رایگان به متقاضیان بخش خصوصی توسط دولت
    4- هزینه های بسیار بالای دوران ساخت و بهره برداری جایگاه های CNG با توجه به پیچیدگی های فنی و وارداتی بودن قطعات یدکی مورد نیاز
    5- افزایش سالیانه حداقل دستمزد توسط وزارت کار
    6- افزایش سالانه ضریب مالیات و عوارض ارزش افزوده
    7- افزایش دیماند و قیمت برق مصرفی جایگاه های CNG در مرحله دوم افزایش قیمت ها
    8- تورم سالیانه
    9- قرار گرفتن در شرایط بسیار دشوار تحریم که افزایش زمان تامین قطعات یدکی و در نتیجه افزایش خواب جایگاه ها و همچنین افزایش هزینه تامین قطعات یدکی جایگاه ها را به دنبال دارد
    10- کاهش فروش جایگاه ها در نتیجه افزایش مرحله دوم قیمت ها
    11- ضرورت توجه به تبعات امنیتی، سیاسی و اجتماعی عدم توسعه جایگاه های CNG و افزایش روزافزون مدت زمان انتظار، برای سوختگیری در این جایگاه ها
    12- لزوم رعایت قانون هدفمندی یارانه ها (مصوب مجلس) که در آن تصریح شده که قیمت گاز حداکثر می تواند تا 75% قیمت صادرات آن افزایش یابد.
    13- واریز بخشی از مبلغ فروش گاز به جایگاه های CNG به صندوقی که به منظور انجام RETEST مخازن CNG خودروها تاسیس می گردد.
    14- لزوم تعیین قیمت پایین تر برای بخش حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوس های گازسوز به منظور توسعه این بخش مهم حمل و نقل کشور

  6. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    portaghal (23rd February 2012),sajadnasirpor  (23rd February 2012)

  7. #235


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    تولید نازل سوخت CNG برای اولین بار در ایران




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو، مدیر ارشد سي ان جي گروه صنعتی هوایار استان البرز از ساخت اولین نازل سوخت CNG در كشور خبر داد.
    کیانوش مافی در ادامه گفتگو با خبر نگار خبر خودرو اظهار داشت: برای اولین بار در کشور ، گروه صنعتی هوایار موفق به تولید نازل سوخت CNGبا استانداردهای مورد تایید داخلی و خارجی شده است که این مهم گام بلندی در تولید داخلی و عدم واردات این محصول به کشور می باشد.
    وی همچنین در مورد ساخت بزرگترین جایگاه سوخت غرب آسیا نیز افزود : این جایگاه در روز قادر است 16 هزار خودرو را سوخت رسانی کند.
    وی افزود: در سال جاری 800 جایگاه توزیع سوخت سی ان جی توسط دولت مصوب شده که 300 جایگاه توسط شرکت هوایار نصب و راه اندازی خواهد شد.

    وی گفت : در حال حاضر این شرکت اولین شرکت در ایران است که حدود 4/1 از جایگاههایسوخت را در کل کشور نصب و راه اندازی کرده است .
    وی در مورد درایر سیستم سوخت رسانی CNG که توسط این شرکت تولید شده است نیز بیان داشت : درایر دو برجه تمام اتوماتیک با هیتر بیرونی و سیکل احیا بسته ، جهت داشتن گاز خشک و تمیز قبل از کمپرسور نصب می گردد . درایر های گاز طبیعی به طور ویژه جهت نصب در ورودی کمپرسورها طراحی می گردد که به طور کاملا اتو ماتیک به صورت دو مود زمانی یا کنترل نقطه شبنم کار می کند.
    مافي در پایان اشاره کرد :کمپرسور ، خشک کننده ، توزیع کننده ، تجهیزات الکتریکی و تابلو کنترل ها ، مخازن ذخیره ، تابلو اولویت بند ، کانوپی و اسکادا از دیگر سیستم های سوخت رسانی CNGاست که توسط گروه صنعتی هوایار تولید می شود .

  8. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    portaghal (23rd February 2012),sajadnasirpor  (23rd February 2012)

  9. #236


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    توزيع سي ان جي در استان گلستان 62 درصد افزايش يافت.

    با راه اندازي 8 باب جايگاه جديد
    CNGدر سال جاري، ظرفيت توزيع گاز طبيعي فشرده در استان گلستان 62 درصد افزايش يافت .
    به گزارش روابط عمومي شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي منطقه گلستان، محمد رضا متقيان با اشاره به اينكه از ابتداي سال جاري تا پايان دي ماه، 8 جايگاه جديد CNGدر استان گلستان افتتاح شد، گفت : در اين 10 ماه، توزيع گار طبيعي فشرده به ميزان 57 ميليون متر مكعب ( 62 درصد ) نسبت به سال گذشته افزايش داشته است كه اين ميزان به خاطر افزايش كمي و فعاليت مستمر و شبانه روزي جايگاه ها، اجراي هدفمند سازي يارانه ها و استقبال مردم به استفاده از سوخت CNGبه جاي بنزين مي باشد .
    سرپرست شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي منطقه گلستان با بيان اينكه در حال حاضر 47 جايگاه CNGفعال در سطح استان وجود دارد، اظهار اميدواري كرد : 16 جايگاه ديگر نيز در حال ساخت است كه با راه اندازي آن ها در آينده نزديك وضعيت سوخترساني به مردم استان گلستان مطلوب تر خواهد شد .
    وي خاطر نشان كرد : با رشد 62 درصدي عرضه CNG، هم اكنون مجموع ظرفيت كمپرسورهاي موجود در استان به 47 هزار و 530 متر مكعب بر ساعت رسيده است .
    منطقه گلستان يكي از مناطق 37 گانه شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي ايران است كه وظيفه تامين سوخت 4 ناحيه، مركزي ( گرگان )، كردكوي، مينو دشت و گنبد كاووس را بر عهده دارد .

  10. #237


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    احداث 15 باب جایگاه سي ان جي در استان کرمان




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودر ،مدیر عامل شرکت پخش فراورده های نفتی استان کرمان از ساخت جایگهای گاز طبیعی در این استان خبر داد .

    محمد مهدی قرایی در ادامه گفتگو با خبر نگار خبر خودرو اظهار داشت : در حال حاضر تعداد 15 جایگاهCNG در استان کرمان در حال ساخت می باشد که تعداد 5 باب در شهر کرمان و تعداد ده باب در سایر شهرهای استان در حال ساخت است .

    وی به مناطقی که این جایگاهها درآن قرار دارند نیز اشاره کرد و گفت :مناطق شامل رابر ، نگار، بهرمان ، نجف شهر ، زنگی ، آباد ،خانوک ،جوپار، پاریز ، باغین و رفسنجان است که با درصد پیشرفت کمترین 30 و بیشترین 100 درصد در حال احداث می باشد .

    وی تصریح کرد : در استان کرمان در حال حاضر تعداد 59 باب جایگاهCNGموجود می باشد که شامل 26 باب جایگاه تک منظوره 23 باب دو منظوره در حال فعالیت و خدمات رسانی می باشد .

    مدیر عامل شرکت پخش فراورده های نفتی کرمان در ادامه با بیان اینکه هزینه ساخت هر جایگاه CNGتک منظوره بدون احتساب قیمت زمین به طور متوسط حدود هشت میلیارد ریال می باشد افزود : از مهمترین عوامل راه اندازی جایگاه CNGبرقراری انشعاب برق و گاز جایگاهها بوده که پس از تکمیل ساخت و نصب تجهیزات و وصل انشعابات آماده بهره برداری می باشد .

    قرایی گفت : سرمایه گذاری بخش خصوصی در جایگاهها موجود تنها واگذاری زمین و پرداخت هزینه انشعابات برق و گاز جایگاهها بوده است . اما با توجه به افزایش سرما یه گذاری و پرداخت تسهیلات به میزان لازم از سوی وزارت نفت در حال حاضر جهت احداث جایگاه CNG توسط بخش خصوصی کلیه هزینه های ساخت تجهیزات و انشعابات بر عهده متقاضی می باشد .

    وی در مورد مصرف روزانه CNG و بنزین در این استان نیز افزود : مصرف CNGدر استان کرمان به طور متوسط روزانه سیصدو 90 هزار متر مکعب می باشد و مصرف روزانه بنزین نیز در این استان به طور متوسط دو میلیون و چهارصدو پنجاه و هفت هزارو 722 لیتر می باشد .

    محمد مهدی قرایی در پایان خاطر نشان کرد : میزان صرفه جویی بنزین در استان کرمان بعد از هدفمند ی یارانه ها نسبت به مدت مشابه سال قبل از هدفمندی بیست میلیون و 276 هزار لیتر کاهش پیدا کرده است .

  11. #238


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    تعداد جايگاههاي عرضه سوخت CNG به 2500 باب خواهد رسيد

    تعداد جايگاههاي عرضه سوخت CNG در کشور تا پيش از پايان سال آينده به 2500 باب خواهد رسيد.

    شهرام اسدپور، مدير طرح توسعه
    CNG شرکت ملي پخش فرآورده هاي نفت ايران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري موج اظهار داشت: رساندن تعداد جايگاههاي عرضه سوخت CNG به 2500 باب در طرح توسعه CNG هدفگذاري شده است که تلاش خواهيم کرد تا پيش از اتمام سال 91 در صورت تأمين نقدينگي هاي لازم به اين هدف دست يابيم.
    وي افزود: بخش خصوصي جايگاه ويژه اي در طرح توسعه
    CNG کشور دارد و تاکنون در احداث بسياري از جايگاههاي CNG از سرمايه گذاري و مشارکت بخش خصوصي استفاده شده است.
    اسدپور خاطرنشان کرد: بخش هاي خصوصي راغب براي سرمايه گذاري در طرح توسعه جايگاههاي
    CNG سراسر کشور مي توانند با مراجعه به شرکت هاي پخش مناطق راهنمايي هاي لازم را دريافت کرده و اقدام به سرمايه گذاري کنند.

  12. #239


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    تاکید رییس جمهور آمریکا بر افزایش کامیون ها و اتوبوس های گازسوز

    Click here to enlarge

    رئیس‌جمهور ایالات متحده در سخنرانی خود در لاس‌وگاس کامیونهای گازسوز را بخشی از برنامه های خود معرفی کرد و گفت: «ما باید از این منبع طبیعی باورنکردنی بهره ببریم. درباره‌ امریکایی فکر کنید که در آن به جای نفت خارجی (آمریکا روزانه حدود 9 میلیون بشکه نفت وارد می کند)، کامیونها با گاز طبیعی محصول داخل کشور کار می‌کنند.» به گزارش روبط عمومی انجمن صنفی CNG کشور، او همچنین اموری را که به منظور سرعت بخشیدن به توسعه خودروهای گازسوز باید اجرا شود تشریح کرد که اهم آنها در ادامه خواهدآمد:
    «نخست، بیایید تعداد بیشتری خودروی گاز طبیعی روانه جاده‌ها کنیم. ناوگان فدرال برای نمونه پیشگام این امر است. ما باید نه تنها ناوگان فدرال که ناوگانهای فرمانداری‌های محلی را نیز برای به‌روزرسانی ناوگانشان یاری کنیم. همراه با توسعه کامیون های گازسوز باید اتوبوس ها نیز گازسوز شوند.
    دوم، بگذارید تشویقهای مالیاتی بیشتری برای شرکتها قرار دهیم تا تشویق به خرید کامیونهای گازسوز شوند.
    سوم، بیایید مطمئن شویم که همه‌ این کامیونهای پاک جایی برای سوخت‌گیری دارند. ما توان ساخت آنها را داریم، اما اگر جایی نباشد که بایستند و سوخت‌گیری کنند مشکل ایجاد می‌شود.
    بنابراین ما کار با بخش خصوصی را ادامه می‌دهیم تا 5 کوریدور گاز طبیعی در بزرگراههای امریکا به‌وجودآوریم. این شامل بزرگراههایی است که در آنها بین شهرها جایگاههای گاز طبیعی وجود دارد، درست مانند آنچه امروز، پرسنل UPS، South Coast Air و Clean Energy Fuels بین لوس‌آنجلس و سالت‌لیک‌سیتی افتتاح می‌کنند. این یک شروع فوق‌العاده است.
    و در نهایت، برای نگه‌داشتن امریکا در رأس هرم انرژی پاک، من از دبیر انرژی خودم، استیوِن چو، می‌خواهم تا رقابت جدیدی برای تشویق دانشمندان، مهندسان و پیشگامان تکنولوژی کشور برای کشف ابداعات جدید در زمینه خودروهای گاز طبیعی به راه بیندازد.

  13. #240


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    راه اندازی جایگاه اختصاصی CNG برای تاکسی های دو گانه سوز ایلامی




    Click here to enlarge
    Click here to enlarge
    به گزارش خبر خودرو ، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی ایلام از راه اندازی جایگاه اختصاصی CNGبرای تاکسی های دوگانه سوزاین استان خبر داد.
    افشین مظفری در ادامه گفتگو با خبر نگار خبر خودرو اظهار کرد: با توجه به اینکه 1600 دستگاه تاکسی دوگانه سوز در شهرستان ایلام داریم و با مشکلات عدیده‌ای مواجه‌اند، لذا با همکاری شرکت نفت استان، جایگاه اختصاصی گاز برای تاکسی‌های دوگانه سوز در ایلام در نظر گرفته شد.
    وی با بیان اینکه 66 دستگاه تاکسی‌ در شهر ایلام به دلیل فرسودگی قابلیت گازسوز شدن را ندارند، افزود: تاکسی‌های با مدل زیر سال 80 در فرآیند قیچی شدن و خروج از ناوگان حمل و نقل شهری قرار می‌گیرند که به زودی آنها نیز ساماندهی می‌شوند.
    مظفری، ناوگان مسافربری ایلام را جوان و در حال فعالیت اعلام كرد و گفت: در ایلام برای هر 121 نفر یک تاکسی داریم که مطابق استاندارد باید برای هر 110 نفر یک تاکسی داشته باشیم.
    وی ‌ تنها راه مقابله با مسافربران شخصی را اجرای محدودیت ترافیکی یا احداث خط ویژه برای مقابله با این معضل که مشکلات فراوانی را هم برای شهروندان ایلامی و تاکسیداران بوجود آورده است دانست .
    وی خاطر نشان کرد: 519 دستگاه پیکان، 148 دستگاه روا، 113 دستگاه آردی، 198 دستگاه سمند، 151 دستگاه پژو و 418 دستگاه پراید دوگانه سوز در سطح شهرستان ایلام عضو ناوگان حمل و نقل شهری هستند.
    مظفری به اجرای طرح ساماندهی وانت‌های پیکان و نیسان در شهرستان ایلام اشاره کرد و گفت:‌ دارندگان این وسایل نقلیه در صورت ثبت نام در سامانه معرفی شده به نوعی کارت و سهمیه سوخت خود را حفظ کرده و افرادی که در این راستا اقدامات لازم را انجام ندهند، سهمیه سوخت آنها به 60 لیتر کاهش می‌یابد.
    مدیر عامل سازمان تاکسیرانی ایلام در ادامه فعالیت دارندگان این خودروها را از طریق کار در آژانس‌های باربری مورد توجه قرار داد و خاطر نشان کرد:‌ در اجرای این طرح فقط هزینه نصب تجهیزات CNG از مالک خودرو اخذ شده، همچنین مزایایی از جمله بیمه تامین اجتماعی برای خود و افراد تحت تکفل مالک نیز منظور می‌شود

صفحه 24 از 67 نخستنخست ... 414151617181920212223242526272829303132333444 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University