.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
صفحه 213 از 313 نخستنخست ... 113163193203204205206207208209210211212213214215216217218219220221222223233263 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 2,121 تا 2,130 , از مجموع 3130

موضوع: اخبار خودرو

  1. #2121


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    راه اندازی جایگاه اختصاصی CNG برای تاکسی های دو گانه سوز ایلامی




    Click here to enlarge
    Click here to enlarge
    به گزارش خبر خودرو ، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی ایلام از راه اندازی جایگاه اختصاصی CNGبرای تاکسی های دوگانه سوزاین استان خبر داد.
    افشین مظفری در ادامه گفتگو با خبر نگار خبر خودرو اظهار کرد: با توجه به اینکه 1600 دستگاه تاکسی دوگانه سوز در شهرستان ایلام داریم و با مشکلات عدیده‌ای مواجه‌اند، لذا با همکاری شرکت نفت استان، جایگاه اختصاصی گاز برای تاکسی‌های دوگانه سوز در ایلام در نظر گرفته شد.
    وی با بیان اینکه 66 دستگاه تاکسی‌ در شهر ایلام به دلیل فرسودگی قابلیت گازسوز شدن را ندارند، افزود: تاکسی‌های با مدل زیر سال 80 در فرآیند قیچی شدن و خروج از ناوگان حمل و نقل شهری قرار می‌گیرند که به زودی آنها نیز ساماندهی می‌شوند.
    مظفری، ناوگان مسافربری ایلام را جوان و در حال فعالیت اعلام كرد و گفت: در ایلام برای هر 121 نفر یک تاکسی داریم که مطابق استاندارد باید برای هر 110 نفر یک تاکسی داشته باشیم.
    وی ‌ تنها راه مقابله با مسافربران شخصی را اجرای محدودیت ترافیکی یا احداث خط ویژه برای مقابله با این معضل که مشکلات فراوانی را هم برای شهروندان ایلامی و تاکسیداران بوجود آورده است دانست .
    وی خاطر نشان کرد: 519 دستگاه پیکان، 148 دستگاه روا، 113 دستگاه آردی، 198 دستگاه سمند، 151 دستگاه پژو و 418 دستگاه پراید دوگانه سوز در سطح شهرستان ایلام عضو ناوگان حمل و نقل شهری هستند.
    مظفری به اجرای طرح ساماندهی وانت‌های پیکان و نیسان در شهرستان ایلام اشاره کرد و گفت:‌ دارندگان این وسایل نقلیه در صورت ثبت نام در سامانه معرفی شده به نوعی کارت و سهمیه سوخت خود را حفظ کرده و افرادی که در این راستا اقدامات لازم را انجام ندهند، سهمیه سوخت آنها به 60 لیتر کاهش می‌یابد.
    مدیر عامل سازمان تاکسیرانی ایلام در ادامه فعالیت دارندگان این خودروها را از طریق کار در آژانس‌های باربری مورد توجه قرار داد و خاطر نشان کرد:‌ در اجرای این طرح فقط هزینه نصب تجهیزات CNG از مالک خودرو اخذ شده، همچنین مزایایی از جمله بیمه تامین اجتماعی برای خود و افراد تحت تکفل مالک نیز منظور می‌شود

  2. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    مهردادابوالحسنی (24th February 2012)

  3. #2122


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    درباره مزراتی بیشتر بدانیم


    ایتالیا از دیرباز تا کنون کانون هنر و صنعت قاره اروپا بوده است. هفت برادر مازراتی در شهر ووگرا از توابع ایتالیا به دنیا آمدند. پدر این 7 پسر رودولفو مزراتی یک راننده لوکوموتیو و مادرشان کارولینا روزی نام داشت. تمامی این پسرها مانند پدرشان به
    Click here to enlarge
    به گزارش CarXR.com : در سال 1914 کارخانه‌ای توسط مزراتی‌ها تاسیس شد ولی کار آن ها صرفآ تقویت و تیونینگ اتومبیل‌های ایزوتا فراچینی بود. سال 1926 مدل تیپو 26 تولید شد و اولین اتومبیلی بودکه کاملا ساخت برادران مزراتی بود. لوگو کمپانی مزراتی عبارت است از یک نیزه سه شاخ که توسط یکی از برادران مزراتی به نام ماریو برای نخستین بار طراحی شده و به نیزه‌ای اشاره می کند که در دست نپتون یکی از الهه‌های یونان قرار دارد که مجسمه این الهه نیز در میدان مرکزی شهر بولونیا،شهری که مازراتی در آن خلق شد قرار دارد.
    تنها مدل سدان چهار درب در حال حاضر مزراتی کواتروپورته نام دارد که البته خود کواتروپورته چند مدل مختلف دارد. کواتروپورته در زبان ایتالیایی معنی 4 در را می دهد و این مدل کلاس و طبقه جدیدی از اتومبیل به نام سدان اسپرت لوکس را پایه گذاری کرده است و می توان آن را یک شاهکار بزرگ از کمپانی صاحب نام مزراتی به حساب آورد.
    این مدل که از سال 2004 به صورت نسبتآ محدود و سفارشی تولید می شود و مزراتی توانست تا قبل از سال 2009 بیش از 15000 دستگاه آن را به مشتریانش تحویل دهد و درعرض همین پنج سال توانست 46 جایزه بین المللی نیز نصیب خود کند از سال 2009 میلادی نمونه فیس لیفت شده آن معرفی گشته و به فروش می رود. کواتروپورت فیس لیفت شده با نگاهی جدید و ویژگی های فنی بروزتر ساخته شده و طرح زیبای آن هم همانند نمونه قبلی حاصل تجربه، تلاش و هنر تیم طراحی پینین فارینا ایتالیا است.
    کواتروپورته از نظر خیلی از عشاق و طرفداران مزراتی به عنوان گل سرسبد محصولات مزراتی شناخته می‌شود و در مجموع می‌توان آن را یکی از لوکس ترین و زیباترین سدان‌های مجلل و گران قیمت و در عین حال اسپرت و جوان پسند حال حاضر در دنیا نامید و با ویژگی‌های فنی و المان‌های زیبای طراحی و زرق و برقش کمتر کسی می‌تواند از این اتومبیل ایتالیایی ایراد بگیرد!
    Click here to enlarge

    در ایران این مزراتی در دو مدل کواتروپورته معمولی و کواتروپورته اسپرت GTSتوسط شرکت آرتا تاک موتور (نماینده انحصاری مازراتی در ایران) عرضه میشود.
    مدل اول پیشرانهای به حجم دقیق 4244 سی‌سی داراست که 400 اسب بخار قدرت در دور موتور 7100 دور در دقیقه در اختیار راننده قرار می‌دهد و گشتاورش در دور 4750 بار با 460 نیوتن متر اعلام شده که با این مشخصات خودرو ظرف مدت 5.6 ثانیه از حال سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و سرعت نهایی نیز 270 کیلومتر است.
    مدل GTS نیز پیشرانه‌ای به حجم دقیق 4691 سی‌سی داشته و 440 اسب بخار قدرت در دور 7000 و 490 نیوتون متر گشتاور در دور 4750 در بهترین حالت تولید می‌نماید و شتاب آن 5.1 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن 285 کیلومتر بر ساعت است. قیمت این دو مدل در حال حاضر به ترتیب 215000 دلار و 266000 دلار است.
    اما دو خودروی تازه وارد دیگر از مزراتی در ایران مدل‌های گرن توریسمو و گرن کبریو هستند، این دو مدل که در واقع ذاتآ و ماهیتآ یک مدل هستند، فرق‌های بسیاری در برخی زمینه‌ها با هم دارند و نیز هر دو مانند خواهر ارشدشان کواتروپورته توسط شرکت بزرگ طراحی ایتالیایی پینین فارینا طراحی شده‌اند. مازراتی گرن کابریو و گرن توریسمو نسبت به مدل‌های اسپایدر وکوپه کمپانی هموطنشان یعنی فراری شهری‌تر بوده و قابل استفاده روزمره هستند. در واقع، در این دو مدل 2 درب به اصطلاح چاشنی اسپرتی آن‌ها مقداری کاهش یافته ولی چاشنی لوکسی و تجملی آن خود به خود نسبت به مدل های فراری بیشتر شده و واقعآ مشهود تر است به خصوص در طراحی خارجی اما نسبت به مدل کواتروپورته این مدل‌ها اسپرت‌تر و جوان پسندترند. همان طور که می‌دانید همیشه مدل‌های مزراتی نسبت به مدل های فراری ارزان ترند در صورتی که از نظر ظاهری و استایل بدنه این موضوع را هر بیننده ای به سادگی متوجه نخواهد شد!
    Click here to enlarge

    مدل گرن توریسمو برای اولین بار در نمایشگاه بین المللی سالانه ژنو معرفی گردید. از این مدل اسپرت و عضلانی می‌شود هر روز استفاده نموده و از رانندگی با آن برای همیشه لذت برده و حتی فراری سواران را در خیابان به چالش کشید! راحتی، کیفیت بالای مواد استفاده شده و مهم تر از همه تجهیزات و ارگونومی جالب توجه به همراه جزئیات و ظرافت طراحی ایتالیایی در داخل کابین برای چهار نفر، تنها از دست کمپانی ای هماند مزراتی بر می‌آید!
    هر دو مدل مزراتی گرن توریسمو و گرن کبریو که پس از آن در سال 2011 به بازار عرضه شد هندلینگ و سواری فوق العاده‌ای در شرایط مختلف دارند و با نسبت توزیع وزن 49 درصد در جلو و 51 درصد در عقب و پیشرانه‌های پرقدرت 8 سیلندر نهایت لذت سواری به همراه هیجان را به راننده وسرنشینان ارائه می‌دهند.
    ساده ترین مدل گرن توریسمو با اتاق کوپه موتوری به حجم دقیق 4244 سی‌سی دارد و 405 اسب بخار قدرت و 460 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و با شتاب صفر تا صد 5.2 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت 284 کیلومتر بر ساعت ویژگی‌های مطلوب و قابل قبولی دارد. مدل گرن توریسموS با پیشرانه‌ای متفاوت و تقویت شده با حجم دقیق 4691 سی‌سی قابل سفارش است که 440 اسب بخار قدرت تولید می‌نماید و نیروی گشتاورش هم 30 واحد از مدل ساده بیشتر است و دارای گیربکس اتوماتیک با شتاب صفر تا صد 5ثانیه است. مدل گرن کبریو و گرن کبریوS دارای سقف برزنتی کانورتبل هستند و هر دو دارای موتور 4.7 لیتری 8 سیلندر بوده که مدل S که گران‌ترین مدل است 450 اسب بخار و 510 نیوتن متر گشتاور تولید می‌نماید که به ترتیب 10 اسب و 20 نیوتن متر قوی تر از مدل گرن کبریو معمولی است و شتاب 5.2 ثانیه ای آن 0.1 ثانیه از آن بهتر است و حداکثر سرعت آن هم 285 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

  4. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    مهردادابوالحسنی (24th February 2012)

  5. #2123


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    GMC آکادیا 2013


    پرشین خودرو: جی ام سی در نمایشگاه شیکاگو از مدل آکادیا (Acadia) و مدل آکادیا دنالی (Acadia Denali) پرده برداری کرد. جی ام سی در این نمایشگاه تاکید زیادی روی طراحی خارجی جدید مدلهایش و سیستمهای ایمنی جدیدی که به کار گرفته، داشت.
    Click here to enlarge
    به گزارش CarXR.com : مدل آکادیا که به عنوان اولین کراس اوور جی ام سی در سال 2007 عرضه شد و محبوبیت زیادی به دست آورد، بهترین فروش خود را در این 5 سال در سال 2011 داشت.
    نسخه دنالی که در اواسط سال 2010 عرضه شد، مشتریهای بیشتری را که مشتاق یک خودروی لوکس بودند به خود جذب کرد.
    تونی دیسیل، قائم مقام بخش بازاریابی جی ام سی، گفت: آکادیا که تا به حال به خاطر فضای مناسب و قابلیت ها و بازده قابل توجهش یک جایزه برده است، شعار جی ام سی یعنی «هرگز نگو هرگز» را تداعی می کند. مهندسین و طراحان ما برای سال 2013، همین شعار را برای ساخت مدل جدید سرلوحه کارشان قرار دادند.
    آکدایا همان ویژگی های اتاقک مدل قبلی خود را حفظ کرده و همچنان در بین خانوادهها محبوب است. مدل جدید از سیستمی به نام SmartSlide بهره میبرد که به شما اجازه دسترسی راحت به تنظیمات سومین ردیف سرنشینان یعنی سرنشین هفتم و هشتم را میدهد.
    Click here to enlarge

    اولین نگاهی که بر هر خودرویی می اندازید تاثیر زیادی بر علاقه مند شدن یا نشدن شما به آن خودرو دارد و آکادیا 2013 طوری ساخته شده که در اولین نگاه واقعا جذب آن می شوند.
    جلوپنجره سه تکه خودرو به دقت تمام در بهترین جای ممکن قرار دارد و زیبایی خاصی به خودرو می‌بخشد. چراغ های پخش کننده LED ظاهر باکیفیتی به خودرو می‌دهد.
    تغییرات خارجی آکادیا به اینجا ختم نمی‌شود. بال عقب جدید و چرخهای 18، 19 یا 20 اینچی از دیگر تغییرات این مدل هستند.
    داخل خودرو هم به خاطر تودوزی فرانسوی و چراغهای قرمز رنگی که از داشبورد عبور می‌کنند زیبا به نظر می‌رسد. در ساخت کنسول مرکزی، درها و داشبورد نسخه های دنالی و SLT از آلومینیوم هم استفاده شده است.
    Click here to enlarge

    آکادیا اولین خودروی موجود در بازار خواهد بود که از سیستم جدید کیسه هوای جی‌ام‌سی استفاده می‌کند. این سیستم برای افزایش ایمنی راننده و سرنشیان جلو طراحی شده و در تصادف هایی که با فواصل زیاد اتفاق می‌افتد واقعا مناسب است و از کنار راننده و سرنشیان هم کیسه هوا آزاد می‌کند.
    از دیگر ویژگی های ایمنی خودرو می‌توان به سیستم های Side Blind Zone Alert و Rear Cross Traffic Alert اشاره کرد. این سیستم ها از راداری برای تشخیص خطر در نقاط کور راننده استفاده می‌کنند و در صورت وجود خطر پیغام های هشدار دهنده صوتی و تصویری می‌فرستند.
    Click here to enlarge

    صفحه اطلاع رسانی لمسی هم وجود دارد و از تجهیزات داخلی دیگر می‌توان به رادیوی لمسی رنگی جی‌ام‌سی اشاره کرد. سیستم اینتلی لینک به شما اجازه خواهد داد که از طریق گوشی هوشمند خود به سیستم های بلوتوث و رادیوهای اینترنتی معروف دسترسی پیدا کنید. این سیستم همچنین می‌تواند از طریق یک USB، پخش کننده موسیقی شما را به خودرو وصل کرده و آهنگ های مورد علاقه تان را پخش کند.
    سیستم صوتی HD، پخش کننده عکس و دوربین عقب با کیفیت بالا از دیگر تجهیزات داخلی آکادیا 2013 هستند.
    آکادیا 2013 از جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک نسل بعد به نام Hydra-Matic 6T70 بهره می‌برد که تعویض دنده ها در آن سریع تر صورت می‌گیرد و پاسخ گویی بهتری دارد.
    ویژگی های خارجی دیگر خودرو که دوباره بازسازی شده‌اند یا کاملا جدید به خودرو اضافه شده اند شامل موارد زیر می‌شود:
    جلوپنجره سه تکه جدید
    داشبورد عقب بازبینی شده
    رنگ بدنه جدید
    زه‌های جدید بدنه با رگه های کروم و نشان دنالی
    دو لوله اگزوز جدید کرومی
    ویژگی های داخلی هم شامل لیست زیر می‌شوند:
    تودوزی جدید و استفاده از چرم
    فرمان چرمی با رگه های چوبی
    گرمکن صندلی‌های جلو
    سیستم جهت یابی رنگی لمسی
    تمام نسخه‌های آکادیا 2013 توسط یک موتور 3.6 لیتری V6 با تزریق مستقیم تغذیه میشوند. این موتور 288 اسب بخار و 266 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. سیستم دیفرانسیل جلو به صورت استاندارد برای خودرو انتخاب شده است اما سیستم چهار چرخ متحرک هم به عنوان یک انتخاب برای مشتریان در دسترس است. نهایت ظرفیت خودرو برای بکسل کردن هم 2268 کیلوگرم است.
    قیمت و باقی اطلاعات هنوز منتشر نشده و زمان عرضه آن نیز اواخر سال جاری میلادی اعلام شده است.

  6. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    مهردادابوالحسنی (24th February 2012)

  7. #2124


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    پورشه کاین با موتور جدید عرضه می شود

    Click here to enlarge


    پورشه کاین با موتور دیزلی 4.2 لیتری عرضه می شود .
    به گفته منابع آگاه ، انتظار ها برای استفاده از پورشه کاین دیزلی به پایان رسیده است . از زمانی که اولین نسل suv های پورشه تولید شدند ، بسیاری معتقد بودند که این شرکت به زودی استفاده از موتور های دیزلی را نیز به برنامه های خود اضافه خواهد کرد اما این موضوع تحقق نیافت .
    نسل دوم مدل های کاین نیز با موتور tdi v6 3 لیتری ارائه شدند که 2400 اسب بخار قدرت دارد و ماکزیمم گشتاورد آن 550 نیوتون متر است .
    به گفته مسئولان پورشه این شرکت تصمیم دارد تا بالاخره مدل کاین را با یک مدل دیزلی tdi v8 4.2 لیتری عرضه کند . با موتور جدید قدرت این ماشین به 340 اسب بخار افزایش می یابد و ماکزیمم گشتاورد آن 800 نیوتون متر خواهد بود .

  8. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    مهردادابوالحسنی (24th February 2012)

  9. #2125


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    هیوندای از تولید یک مدل جنسیس جدید خبر داد

    Click here to enlarge


    هیوندای از تولید مدل جدید جنسیس با شاسی awd خبر داد.
    در زمان رونمایی از مدل های جدید هیوندای مثل جنسیس کوپه 2013 و آزرا 2012 ، مسئولان این شرکت از تولید یک مدل جدید با شاسی awd خبر دادند .
    هیوندای پیش بینی می کند استفاده از این پلت فرم جدید باعث افزایش محبوبیت محصولات این شرکت در بازار آمریکا شود . قرار است این مدل جدید با دیگر مدل های لوکس خودرو سازان ژاپنی و آلمانی که از شاسی awd و rwd برخوردارند ، به رقابت بپردازد .
    از دیگر راه کار های هیوندای برای افزایش فروش خود ، جلب رضایت و برآورده کردن تقاضای مشتریان مرفه و لوکس پسند این شرکت است .
    هیوندای جنسیس در سال گذشته با فروش 32.998 دستگاه خودرو ، 13% افزایش یافت و این شرکت موفق به ثبت یک رکورد جدید شد .

  10. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    مهردادابوالحسنی (24th February 2012)

  11. #2126


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    استفاده از یک موتور کاملا جدید در فورد فوکوس 2015

    Click here to enlarge


    فورد فوکوس rs 2015 از یک موتور کاملا جدید 4 سیلندر برخوردار خواهد بود .
    مهندسان شرکت جگوار با دقت فراوان مشغول طراحی مدل جدید فورد فوکوس هستند . به گفته یکی از اعضای طراحی تیم rs ، احتمالا این خودرو 320 اسب بخار قدرت خواهد داشت . همچنین استفاده از موتور 2.5 لیتری 5 سیلندر به علت مصرف بالای سوخت آن منتفی شده است .
    موتور جدید این خودرو یک مدل توربوی 2.3 لیتری 4 سیلندر است . این موتور جدید از محصولات شرکت ولوو خواهد بود . پیش بینی می شود تا سال 2014 از این موتور در مدل موستانگ نیز استفاده شود .

  12. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    مهردادابوالحسنی (24th February 2012)

  13. #2127


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    استقبال از خودروهاي آئودي در بازار خاورميانه

    Click here to enlarge


    شركت خودروسازي آئودي آلمان از افزايش هشت درصدي فروش خود درخاورميانه در ژانويه 2012 خبر داد. ‌آئودي اعلام كرد كه در نخستين ماه سال جاري ميلادي 691 دستگاه از خودروهايش را در بازارهاي خاورميانه فروخته است. فروش مدل a8 آئودي در اين ماه در خاورميانه رشد 80 درصدي را تجربه كرد.
    امارات بزرگترين بازار آئودي در منطقه خاورميانه در ژانويه 2012 باقي ماند. عربستان و كويت نيز بعد از امارات بزرگترين بازارهاي آئودي در خاورميانه بودند.

  14. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    مهردادابوالحسنی (24th February 2012)

  15. #2128


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    کاهش سهم صادرات ، معضلی جدی در صنعت خودرو




    Click here to enlarge
    Click here to enlarge
    به گزارش خبرخودرو، رئیس کمیته صنعت کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاهش سهم خودروهای داخلی در بازارهای صادراتی گفت : هم اکنون مهمترین مانع در صنعت خودرو ایران صادرات و کاهش سهم در این بخش است .
    محمد مهدی صادق در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو ،افزود :چنانچه خودروسازان طی سالهای آتی قادر به کسب سهم بیشتری از بازار های صادراتی نگردند ، قطعا با اشباع بازار خودروهای داخلی ،با افت فروش شدید و مشکلاتی در این بخش مواجه خواهند شد.
    وی در ادامه تنوع در تولید و کیفیت بروز را چالشی دیگر در صنعت خودرو کشور عنوان کرد و اظهار داشت : نبود تنوع در تولید و کیفیت در صنعت خودرو هم اکنون مانعی بر افت صادرات در این حوزه شده است که باید با توجه بیشتربر کیفیت ، تنوع و رعایت استاندارد های روز دنیا در محصولات داخلی ،وضعیت صادرات را بهبود بخشند.
    وی تصریح کرد : در حال حاضر توجه صرف تولید کنندگان به بازارهای داخلی ، یکی از معضلات جدی صنعت خودرو ایران است همچنین عدم اجرای دقیق قانون ارتقای کیفی خودروها و عملیاتی نشدن را آن از جمله مواردی است که امروز مشکلات بسیاری را خصوصا در حوزه صادرات به همراه داشته است.
    وی افزود :علاوه بر اینها تحریم ها ،تسهیلات بانکی و قیمت تمام شده تولید نیز هم اکنون مشکلات و چالش هایی را در صنعت خودرو کشور ایجاد نموده است که باید نسبت به رفع این موانع اقدام شود.
    نماینده آستانه اشرفیه در خانه ملت در ادامه به تاثیر قیمت تمام شده در کیفیت تولید پرداخت و افزود : طبعا با افزایش قیمت تمام شده تولید و مشکلاتی که در ارائه تسهیلات بانکی ، بازپرداخت ها ، بیمه و عوارض وجود دارد ،این موضوع قطعا در کیفیت محصولات تاثیر خواهد گذاشت.
    صادق با تاکید بر اینکه قیمت و کیفیت دو عامل غیر مرتبط با یکدیگرند ، تصریح کرد : هیچگاه نمی توان به طور متقن قیمت و کیفیت را از عوامل تاثیر گذار در یکدیگر دانست و اعلام نمود که با هر تغییری در قیمت تمام شده ،قطعا کیفیت نیز تغییر خواهد یافت.
    وی همچنین به نقش نوسان و تغییر ات نرخ ارز بر واردات قطعات و مواد اولیه تولید خودرو در کشور پرداخت و اظهار داشت : قطعا عوامل دیگری علاوه بر موارد ذکر شده در مشکلات موجود و همچنین صادرات در صنعت خودرو موثرند اما آنچه که از همه مهمتر است ،تنوع در تولید و بروز رسانی کیفیت خودروهاست که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

  16. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    مهردادابوالحسنی (24th February 2012)

  17. #2129


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    لزوم تمرکز صنعت خودرو کشور بر تولید خودرو با برند ملی




    Click here to enlarge
    Click here to enlarge
    به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی کیفیت را از مهمترین موضوعات در صنعت خودرو ایران عنوان کرد و گفت : ارتقاء کیفی خودروهای تولیدی از مسائلی است که باید مورد توجه خودروسازان داخلی قرار گیرد.
    فخرالدین حیدری در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو افزود : با توجه بیشتر نسبت به ارتقاء کیفیت خودروهای داخلی، قطعا مشتزیان بیشتری در این بخش متضرر شده و در نهایت آمار تصادفات نیز کاهش خواهد یافت.
    وی با اشاره به مشکلات موجود در صنعت خودرو، نوسان نرخ ارز و تحریمها را از مسائل اخیر در صنعت خودرو عنوان کرد و اظهار داشت : در حال حاضر به واسطه مسائل بوجود آمده در نرخ ارزو تشدید تحریمها مشکلات صنعت خودرو و خودروسازان داخلی افزایش یافته است .
    وی قیمت تولید خودرو در ایران را مناسب دانست و گفت : به نظر می رسد قیمت خودروهای داخلی ،مناسب دانست و با رشد هزینه های تولید نیز، بازهم قابلیت پوشش برخی از هزینه های تولید خودروسازان را دارد.
    وی تامین منابع مالی را مشکلی دیگر شرکتهای خودروساز ذکر کرد و اظهار داشت : البته قیمت تمام شده تولید خودرو درداخل، از مسائلی نیست که بتوان به طور دقیق در مورد آن نظری ارائه نمود اما قطعا با افزایش هزینه های تولید قطعات و یا واردات در این حوزه ، قیمت تمام شده تولید خودرو نیز افزایش خواهد داشت.
    وی همچنین در شرایط موجود به توجه بیشتر صنعت خودرو به تولید خودروی ملی پرداخت و تصریح کرد : در حالی که تاکنون صنعت خودرو کشور در راستای تولید خودروهایی با برند ملی اقدامات خوبی صورت داده است اما این روند در شرایط موجود تحریمها باید قوت بیشتری یافته و حرکتهای جدی تری در این زمینه انجام گیرد تا بدین ترتیب مشکلات موجود در این بخش از صنعت کاهش یابد.
    وی گفت : باید تیراژ تولید خودروهای ملی در شرایط تحریم و افزایش نرخ ارز افزایش یابد تا در این راستا بتوان شرایط اخیر را به خوبی مدیریت نمود.

  18. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    مهردادابوالحسنی (24th February 2012)

  19. #2130


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    ضرورت ایجاد وحدت بیشتر میان قطعه سازان و خودروسازان کشور




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو، عضو انجمن قطعه سازان ضمن اشاره به معضلات موجود در صنعت قطعه سازی کشور، گفت: هم اکنون تمامی صنایع کشور از جمله صنعت قطعه سازی به دلیل تحولات اخیر به وجود آمده در کشور با چالش هایی همچون عدم تامین ارز مورد نیاز ، نبود قطعات اولیه کافی و نیز افزایش هزینه های نهایی تولید روبرو شده اند.
    رضا رضایی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با بیان اینکه توسعه و رشد اقتصاد کلان یک کشور در گرو رشد صنایع داخلی آن می باشد،افزود: از اینرو لازم است که صنایع داخلی فرآیندهای کسب و کار را در تمامی سطوح از نقطه صفر تا صد به گونه ای برنامه ریزی نماید تا محصولات تولید شده توسط واحدها و صنایع تولیدی دارای ارزش افزوده و از قابلیت رقابت در بازارهای جهانی برخوردار باشند.
    وی یادآور شد:چنانچه واحد ها و مجموعه های قطعه سازی کشور در امر تولید محصولات با کیفیت که قابلیت رقابت با محصولات تولید شده در سایر کشورها را داشته باشند، موفق عمل نمایند، مسلماً تحقق چنین امری گامی است در مسیر پیشرفت صنعت قطعه سازی و بالطبع آن حرکتی به سمت تحول و پیشرفت صنعت خودروسازی کشور است.
    وی ضمن اشاره به توانایی و پتانسیل موجود در صنعت قطعه سازی کشور، ابراز داشت: خوشبختانه صنعت قطعه سازی در مقایسه با سایر صنایع از حیث دارا بودن نگرش مدیریت همه جانبه و مناسب توانسته گام های اساسی را در راستای تولید محصولات با کیفیت و نیز با قیمتی مناسب بردارد و از اینرو قادر است علاوه بر تامین نیاز خودروسازان داخلی ، پاسخگوی نیاز سایر شرکت های خودروسازی در سایر کشورها باشد.
    رضایی ضمن رد این مطلب که توسعه صنعت قطعه سازی در گرو رشد و توسعه صنعت خودروسازی است، ابراز داشت: با این وجود واحد ها و مجموعه های قطعه سازی توانایی این را دارند که همگام با توسعه صنعت خودروسازی ، پیشرفت نمایند و قطعات مورد نیاز خودروسازان کشور را با بهره گیری از تکنولوژی های نوین و روز، تامین نمایند.
    مطلب مهمی که عضو انجمن قطعه سازان در ادامه سخنان خود بر آن تاکید کرد، کاهش میزان وابستگی قطعه سازان از خودروسازان داخلی می باشد.
    وی تصریح کرد: لازمه ایجاد چنین شرایطی تنها در سایه ارتقای سطح کیفی محصولات و نیز صدور قطعات به سایر کشورها امکان پذیر خواهد بود.
    وی در ادامه از برنامه های پیش بینی شده برای صنعت قطعه و خودروسازی کشور در افق 1404 سخن به میان آورد و گفت:تحقق برنامه های پیش بینی شده در افق 1404 مستلزم حرکت در مسیر پیشرفت و ورود تکنولوژی های جدید در صنایع یاد شده می باشد.
    این کارشناس صنعت قطعه ادامه داد: هم اکنون واحد ها و مجموعه های تولید کننده قطعه قادرند تا میزان 85 درصد از قطعات مورد نیاز خودروسازان را تامین نمایند.
    وی از جمله راهکارهای موثر به منظور رفع چالش ها و معضلات موجود در صنعت قطعه سازی را در مرحله نخست اعمال سیاست های حمایتی دولت و سپس ایجاد وحدت بیشتر میان قطعه سازان و خودروسازان عنوان کرد.
    رضایی در پایان یکی از راهکارهای ارتقای توان طراحی و مهندسی و به روز نمودن دانش و تکنولوژی و در نهایت تشکیل گروه هایی که قادر به حضور در بازارهای جهانی باشد را ادغام واحد های کوچک قطعه سازی دانست.

  20. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    مهردادابوالحسنی (24th February 2012)

صفحه 213 از 313 نخستنخست ... 113163193203204205206207208209210211212213214215216217218219220221222223233263 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University