.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
صفحه 229 از 313 نخستنخست ... 129179209219220221222223224225226227228229230231232233234235236237238239249279 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 2,281 تا 2,290 , از مجموع 3130

موضوع: اخبار خودرو

  1. #2281


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    مقرون به صرفه نبودن خريد خودروهاي ديزلي در فرانسه




    Click here to enlarge
    Click here to enlarge

    گروه بین الملل: با افزایش بهای سوخت در فرانسه خرید خودروهای دیزلی برای مردم این کشور دیگر مقرون به صرفه نیست.

    به گزارش خبر خودرو، افزایش بهای سوخت در فرانسه و کاهش اختلاف قیمت بنزین و گازوئیل در این کشور باعث شده است از این پس خرید خودروهای دیزلی برای فرانسوی ها مقرون به صرفه نباشد.

    یکی از فعالان بازار خودرو در فرانسه می گوید: امروزه مردم برای مسافرت های طولانی از قطار یا هواپیما استفاده می کنند و استفاده از خودرو برای مسیرهای طولانی بیش از پیش کاهش یافته است.

    در حال حاضر بهای هر لیتر گازوئیل در فرانسه به یک و نیم یورو رسیده است.

    کارشناسان برای کسانی که در سال کمتر از هجده هزار کیلومتر رانندگی می کنند خرید خودروهای دیزلی را توصیه نمی کنند.


  2. #2282


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    افرایش بهاي سوخت در فرانسه




    Click here to enlarge
    Click here to enlarge

    گروه بین الملل: بهای سوخت در کشورهای اروپایی مانند فرانسه همچنان رو به افزایش است.


    به گزارش خبرخودرو، بهای هر بشکه نفت خام به حدود صد و بیست و پنج دلار رسیده است.

    بهای هر بشکه نفت در مقایسه با متوسط قیمت این محصول در سال دوهزار و ده، چهل درصد افزایش یافته است.

    در واقع شرایط کنونی یک شوک نفتی محسوب می شود.

    قیمت هر لیتر بنزین از مرز یک و شصت صدم یورو گذشت.

    این رقم رکوردی تاریخی برای این محصول است.


    اما آیا این افزایش ناگهانی بهای سوخت مشکل بزرگی برای رشد اقتصادی محسوب می شود؟

    در کوتاه مدت این مسئله مشکلی بزرگ نیست زیرا جامعه کنونی در مقایسه با سالهای هفتاد وابستگی بسیار کمتری به سوخت دارد.
    توسعه فنآوری موجب تولید انواع دیگری از منابع انرژی شده است.

    گاز و فنآوری هسته ای منابع جدید تامین انرژی کنونی هستند.

    اما مشکل اصلی این است که احتمال کاهش دوباره بهای سوخت بسیار اندک است و احتمال افزایش بهای آن بیشتر است.
    از یک سو تردیدهای ژئوپلتیک در مورد ایران و شرایط تنگه هرمز که محل ترانزیت بیست درصد نفت مصرفی روزانه جهان است، عامل این بی ثباتی است .
    از سوی دیگر تقاضا برای عرضه سوخت به ویژه در آسیا و البته اروپا و آمریکا رو به افزایش است و تولیدات جوابگوی این میزان تقاضا نیست.
    به همین دلیل تنش در مورد افزایش قیمت بهای بنزین در فرانسه بالا گرفته است.

    احتمال می رود بهای این محصول از دو یورو فراتر رود.


  3. #2283


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    سیاست های جدید نیسان در تولید خودرو




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeگروه بین الملل: نیسان استفاده از قطعات مشترک در تولید خودرو های مختلف را دو برابر می کند .
    به گزارش خبر خودرو، نیسان اعلام کرده است که این شرکت استفاده از قطعات مشترک در محصولات آینده خود را تا دو برابر افزایش می دهد . این موضوع باعث صرفه جویی 30 درصدی در هزینه های این شرکت می شود .
    افزایش دو برابری استفاده از سری قطعات مشترک تولید خودرو ( CMF ) ، به نیسان کمک می کند تا تولیدات خود را گسترش دهد .
    شرکت نیسان اعلام کرده است که اولین سری محصولاتی که با استفاده از تکنیک مهندسی CMF ساخته شده اند ، در سال 2013 به بازار عرضه خواهند شد . به گفته مقامات نیسان ، با کمک استفاده از قطعات مشترک در تولید خودرو های متفاوت ، این شرکت قادر است به جای 50 تا 200 هزار دستگاه خودروی فعلی ، 1.6 میلیون دستگاه خودرو تولید کند

  4. #2284


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    تویوتا از هارمان تقدیر کرد




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeگروه بین الملل: تویوتا با اهدای جایزه تکنولوزی برتر به هارمان ، از این شرکت تقدیر کرد .
    به گزارش خبر خودرو، شرکت هارمان ، از معروف ترین برند های ساخت سیستم های صوتی خودرو ، موفق به دریافت جایزه تکنولوژی برتر تویوتا شد . رئیس و مدیر عامل شرکت هارمان ، داینش گالیوال ، پس از دریافت جایزه گفت : این جایزه در نتیجه همکاری صمیمانه ما با شرکت تویوتا در ساخت جدید ترین سیستم های صوتی خودرو است که با با برخورداری از قیمت های متفاوت برای تمامی گروه های مصرف کننده طراحی شده است .
    جدیدترین تکنولوژی های صوتی خودرو هارمان عبارتند از :

    - سیستم پلاس مولتی مدیای تاچ اند گو ( Touch &Go ) که در مدل های اروپایی مثل یاریس هیبرید ، آونسیس ، پریوس و هیلوکس به کار رفته و دارای قابلیت های USB ، بلو توث ، ایمیل و ... است .
    - سیستم مولتی مدیای انتیون ( Entune ) که در مدل هایی مثل پریوس و کمری به کار رفته و از ویژگی هایی مثل اسمارت فون برخوردار است .
    - سیستم صوتی گرین ادج ( Green Edge ) که مصرف برق کمتر و کیفیت بالایی دارد . همچنین این سیستم وزن سبک تری دارد ، گرمای کمتری منتشر می کند و فضای کمتری اشغال می کند .
    - سیستم صوتی جدید مارک لوینسون که در کنار تکنولوژی گرین ادج ، یک سیستم صوتی بی نظیر را ارائه می دهد . این سیستم به تازگی ساخته شده است و در تمامی مدل های لکسوس GS به کار رفته است .

  5. #2285


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    لزوم رعایت استاندارد تولید خودرو از مرحله طراحی تا تولید محصول نهایی




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو ،عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان با اشاره به رعایت استانداردهای صد درصدی در حوزه تولید خودرو و قطعات گفت : استاندارد مفهومی است که توسط خودروساز برای قطعه سازان در نظر گرفته می شود به طوری که در طراحی پلت فرم،خودروساز بر اساس کلاس مورد نظر، پلت فرم و استانداردها را تعریف می نماید تا به اهداف مد نظر دست یابد.
    رضا رضایی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو، افزود: از ابتدای فعالیت شرکتهای خودروساز، رعایت استانداردها توسط طراح خودرو که عمدتا در اختیار خودروسازان است ، تدوین می شود و در کنار Tire one هایی که از فاز اول در کنار طراح ساب لایر قرار می گیرد کم کم با طراح حرکت نموده و استانداردها در همان زمان طراحی تدوین می شود.
    وی تصریح کرد : با ورود خودرو به بازار،تمامی قطعه سازان که قطعات خودرو مورد نظر را تولید می کنند کاملا به استانداردها آشنا گردیده و باید این استانداردها را صد درصد رعایت کنند.
    وی افزود : باید استانداردهای تدوین شده از مرحله طراحی پلت فرم تا محصول نهایی رعایت شود.
    وی در ادامه ضمن اشاره به لزوم تقویت استانداردها به عنوان زیر ساخت توسعه صنعت خودرو ،یا دآور شد : استاندارد هر قطعه ای در واقع شناسنامه فنی است که بر اساس آن محصول طراحی شده و معمولا در فرایند ساخت ثابت و مشخص است در واقع استانداردها مرز تعیین شده است که قابل اغماض از سوی هیچ تولید کننده ای نیست.
    وی در ادامه تمایل به خرید برخی از خودروهای موجود در کشور را به جهت تکنولوژی بروزترو استانداردهای بالاتر تولید ذکر کرد و گفت : این درحالی است که عدم توجه به خرید برخی از خودروهای داخلی به جهت گذشت زمان زیادی از ساخت و تولید این مدل خودروها و به طبع استاندارد پایین این نوع خودروهاست .

  6. #2286


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    جنرال موتورز دنباله رو سیاست های کرایسلر




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeگروه بین الملل: به نظر می رسد جنرال موتورز نیز با پیروی از سیاست های کرایسلر ، قصد جداسازی کروت از برند شورلت را دارد .
    به گزارش خبر خودرو، بیانیه جدید کرایسلر مبنی بر جداسازی مدل وایپر از برند دوج ، طرفداران این شرکت را شگفت زده کرد . وایپر از سال 1989 به برند دوج تعلق دارد .
    شرکت جنرال موتورز حدود 10 سال پیش قصد اجرایی کردن طرحی مشابه طرح کرایسلر را داشت .
    در آن زمان رئیس جنرال موتورز در آمریکای شمالی ، ران زرلا اعلام کرد که جنرال موتورز کاملا مصمم است تا خط تولید مدل کوروت را به دو بخش مجزا تقسیم کند .
    جنرال موتورز تصمیم داشت تا یک خودرو با ویزگی هایی بی نظیر و موتوری پر قدرت تر از کوروت معمولی ارائه دهد . از آن جا که کوروت فروش موفقی نداشت و به اصطلاح وصله ناجوری برای شورلت بود ، جنرال موتورز تصمیم داشت تا با جداسازی این محصول و خاص جلوه دادن آن فروش کوروت را افزایش دهد .
    جنرال موتورز تمامی جوانب این پروژه را مورد بررسی قرار داد اما در نهایت این طرح اجرایی نشد . بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که اگر کوروت به طور مستقل از شورلت عرضه شود ، فروش موفق تری خواهد داشت . سال گذشته تنها 13.164 دستگاه کروت به فروش رفت .

  7. #2287


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    لزوم تقویت استانداردها در صنعت خودرو کشور




    Click here to enlarge
    Click here to enlarge
    به گزارش خبر خودرو ،عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ضمن تاکید برلزوم رعایت استانداردها در کلیه بخش های صنعتی و تولیدی در کشورگفت : قطعا رعایت استانداردها درصنعت خودرو کشور در افزایش رقابت پذیری محصولات تولیدی در این بخش موثرخواهند بود .
    عبدالرضا ترابی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ، افزود : رعایت استانداردها از جمله مقولاتی است که در صنعت خودرو کشور درحوزه مصرف سوخت و کارکرد بهینه موتور خودروها موثر است.
    وی در ادامه با اشاره به حرکت کند صنعت خودرو ایران در حوزه استانداردها ،گفت :تاکنون روند حرکت صنعت خودرو کشور در بخش استانداردها ضعیف بوده به طوری که امروز تولیدات خودروسازی ایران با رشد موجود در صنعت خودرو دنیا تا حدودی فاصله دارد.
    وی حرکت در راستای استانداردسازی را راهکاری بر رفع مشکلات موجود در صنعت خودرو ایران عنوان کرد و اظهار داشت : قطعا با تقویت استانداردها در حوزه سوخت و ایمنی ، تولیدات خودروسازان داخلی بهبود کیفی یافته و از مصرف بهینه ای نیز برخوردارخواهند شد.
    وی در ادامه عدم استاندارد کافی در برخی خودروها را موجب کاهش رقابت پذیری در صنعت خودرو عنوان کرد و گفت : قطعا رعایت استانداردهای بروز دنیا در تولیدات خودرویی کشور و همچنین افزایش تنوع در تولید می تواند در ایجاد رقابت صحیح در صنعت خودرو و افزایش سود در این بخش موثر خواهد بود.
    وی همچنین استاندارد را مهمترین مشکل صنعت خودرو کشور عنوان کرد و گفت : در حال حاضر استاندارد خودروهای تولیدی در کشور به لحاظ ایمنی و سایر بخش ها با مشکلاتی روبرو است که باید توجه بیشتری به این مسئله صورت گیرد.

  8. #2288


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    تاثیر انکار ناپذیر استفاده از خودروهای مینی در راستای کاهش بار ترافیکی کلان شهرها




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو، مدیر گروه خودرویی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و کارشناس صنعت خودرو، ضمن اشاره به افزایش روز افزون تقاضای خودروهای کوچک (مینی) در بازارهای جهانی، ابراز داشت: پیش از این به دلایل مختلف ،اقبال کمی از خودروهای کوچک می شد اما به لحاظ تغییر فرهنگ ها و نیز در راستای مرتفع نمودن چالش های موجود مانند، مقابله با بار ترافیکی سنگین شهرها و نیز جلوگیری از تشدید آلودگی هوا، شاهد استقبال خانوده ها خصوصاً جوانان از این نوع خودروها در سایر کشورها می باشیم.
    دکتر محمد شرعیات در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ضمن بیان اینکه اصولاً خودروهای مینی به دلیل کوچک و کم وزن بودن سرعت قابل توجهی را در مقایسه با سایر خودروها دارا می باشند، افزود: شرکت های خودروساز خارجی به منظور حرکت به سمت طراحی و تولید خودروهای یاد شده، اقداماتی را از جمله کاهش ارتفاع خودروهای مذکور در راستای افزایش میزان پایداری و نیز به حداکثر رساندن میزان گشتاور و توان خودرو انجام داده اند.
    وی ضمن اشاره به روی آوری نسبی خانوده های ایرانی جهت خرید این دسته از خودروها، بیان داشت: هم اکنون برخی از خودروهای تولید داخل که مورد استفاده مردم کشور قرار می گیرند تقریباً در خانواده خودروهای مینی جای دارند.
    وی تصریح کرد: خودروهایی مانند پژو 206 ، پراید و خودروهای نوع کیا به دلیل داشتن "SUV " پایین در زمره خودروهای کوچک قرار گرفته اند و از این حیث میزان شتاب گیری آنها بالا می باشد.
    این کارشناس صنعت خودرو در ادامه سخنان خود به معضلات کنونی شهرهای بزرگ اشاره کرد و گفت: هم اکنون در بسیاری از کلان شهرهای کشور با مشکل کمبود فضای پارک روبرو هستیم و لازم است که این مهم از طریق اعمال راهکارهای مختلف از جمله جایگزینی خودروهای مینی با خودروهای فعلی خصوصاً در سطح شهرها مرتفع گردد.
    شرعیات با بیان اینکه ارائه خدمات پس از فروش و هزینه تعمیرات این دسته از خودروها در مقایسه با خودروهای بزرگ وشاسی بلند به نسبت بیشتر است،گفت: بنابراین می توان نتیجه گرفت که بهره گیری از مینی ها می تواند نتایج قابل ملاحظه ای را به همراه داشته باشد.
    به گفته وی، در حال حاضر در بسیاری از کشورهای دنیا از خودروهای "کوپه" و یا تک در استقبال بی نظیری می شود و این مسئله موجب شده تا معضل بار ترافیکی سنگین در شهرهای این کشورها حل شود.
    مدیر گروه خودرویی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی با اعلام اینکه عمده فعالیت شرکت های خودروساز داخلی معطوف انجام عملیات مونتاژ است ، افزود: متاسفانه در حال حاضر نگرش لازم در راستای طراحی خودرو در میان شرکت های خودروساز داخلی وجود ندارد .
    شرعیات در پایان ضمن اشاره به پتانسیل موجود در صنعت خودروسازی و توانایی تعداد محدودی از دانشگاه های داخلی جهت همکاری با خودروسازان به منظور طراحی پلتفرم های جدید ، خاطرنشان کرد: بهره گیری از پتانسیل و ظرفیت های موجود نیازمند یک مدیریت صحیح در صنعت خودروسازی و نیز ورود افراد متخصص در این عرصه می باشد.
    تاثیر انکار ناپذیر استفاده از خودروهای مینی در راستای کاهش بار ترافیکی کلان شهرها
    عمده فعالیت شرکت های خودروساز داخلی معطوف عملیات مونتاژ است

    به گزارش خبر خودرو، مدیر گروه خودرویی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و کارشناس صنعت خودرو، ضمن اشاره به افزایش روز افزون تقاضای خودروهای کوچک (مینی) در بازارهای جهانی، ابراز داشت: پیش از این به دلایل مختلف ،اقبال کمی از خودروهای کوچک می شد اما به لحاظ تغییر فرهنگ ها و نیز در راستای مرتفع نمودن چالش های موجود مانند، مقابله با بار ترافیکی سنگین شهرها و نیز جلوگیری از تشدید آلودگی هوا، شاهد استقبال خانوده ها خصوصاً جوانان از این نوع خودروها در سایر کشورها می باشیم.
    دکتر محمد شرعیات در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ضمن بیان اینکه اصولاً خودروهای مینی به دلیل کوچک و کم وزن بودن سرعت قابل توجهی را در مقایسه با سایر خودروها دارا می باشند، افزود: شرکت های خودروساز خارجی به منظور حرکت به سمت طراحی و تولید خودروهای یاد شده، اقداماتی را از جمله کاهش ارتفاع خودروهای مذکور در راستای افزایش میزان پایداری و نیز به حداکثر رساندن میزان گشتاور و توان خودرو انجام داده اند.
    وی ضمن اشاره به روی آوری نسبی خانوده های ایرانی جهت خرید این دسته از خودروها، بیان داشت: هم اکنون برخی از خودروهای تولید داخل که مورد استفاده مردم کشور قرار می گیرند تقریباً در خانواده خودروهای مینی جای دارند.
    وی تصریح کرد: خودروهایی مانند پژو 206 ، پراید و خودروهای نوع کیا به دلیل داشتن "SUV " پایین در زمره خودروهای کوچک قرار گرفته اند و از این حیث میزان شتاب گیری آنها بالا می باشد.
    این کارشناس صنعت خودرو در ادامه سخنان خود به معضلات کنونی شهرهای بزرگ اشاره کرد و گفت: هم اکنون در بسیاری از کلان شهرهای کشور با مشکل کمبود فضای پارک روبرو هستیم و لازم است که این مهم از طریق اعمال راهکارهای مختلف از جمله جایگزینی خودروهای مینی با خودروهای فعلی خصوصاً در سطح شهرها مرتفع گردد.
    شرعیات با بیان اینکه ارائه خدمات پس از فروش و هزینه تعمیرات این دسته از خودروها در مقایسه با خودروهای بزرگ وشاسی بلند به نسبت بیشتر است،گفت: بنابراین می توان نتیجه گرفت که بهره گیری از مینی ها می تواند نتایج قابل ملاحظه ای را به همراه داشته باشد.
    به گفته وی، در حال حاضر در بسیاری از کشورهای دنیا از خودروهای "کوپه" و یا تک در استقبال بی نظیری می شود و این مسئله موجب شده تا معضل بار ترافیکی سنگین در شهرهای این کشورها حل شود.
    مدیر گروه خودرویی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی با اعلام اینکه عمده فعالیت شرکت های خودروساز داخلی معطوف انجام عملیات مونتاژ است ، افزود: متاسفانه در حال حاضر نگرش لازم در راستای طراحی خودرو در میان شرکت های خودروساز داخلی وجود ندارد .
    شرعیات در پایان ضمن اشاره به پتانسیل موجود در صنعت خودروسازی و توانایی تعداد محدودی از دانشگاه های داخلی جهت همکاری با خودروسازان به منظور طراحی پلتفرم های جدید ، خاطرنشان کرد: بهره گیری از پتانسیل و ظرفیت های موجود نیازمند یک مدیریت صحیح در صنعت خودروسازی و نیز ورود افراد متخصص در این عرصه می باشد

  9. #2289


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    میزان مصرف سوخت خودروها نسبت به سال گذشته تفاوتی نداشته است




    Click here to enlarge
    Click here to enlarge

    به گزارش خبر خودرو، مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت کشور با اعلام اینکه میزان مصرف سوخت خودروها نسبت به سال گذشته تفاوت چندانی نداشته، گفت:علت این امر را می توان در عدم تغیر در تکنولوژی خودروهای تولید داخل عنوان نمود. عباس کاظمی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو شرکت های خودروساز را موظف به انجام مقدمات لازم در راستای کاهش مصرف سوخت به منظور بهبود راندمان خودروها نمود و افزود: با توجه به اینکه در این میان لازم بود که دارندگان وسایل نقلیه با اعمال مدیریت صحیح میزان مصرف سوخت خودروها را کاهش دهند اما چیزی که در این میان بیش از همه در کاهش مصرف سوخت تاثیر گذار بوده، عملکرد شرکت های خودروسازی در راستای بهره گیری از سیستم ها و تکنولوژی های روز در تولید محصولاتشان می باشد.
    وی ابراز داشت: ازعمده دلایلی که به میزان قابل توجهی در کاهش مصرف سوخت خودروها موثر می باشد، تولید و واردات خودروهای هیبرید و به عبارت دیگر، استفاده از خودروهای با سوخت غیر فسیلی از جمله برق و نیز تولید خودروهای دیزل سوخت می باشد.
    وی حرکت شرکت های قطعه ساز و خودروسازی جهت بهره گیری از سیستم و تکنولوژی های نوین در راستای کاهش میزان مصرف سوخت را بسیار موثر دانست و اظهارداشت: بر همین اساس است که استانداردهای خودرو مطابق با برنامه های شرکت های خودروسازی ارتقا می یابد.
    به گفته وی، شرکت های خودروسازی ادعا می کنند که تا پایان برنامه پنجم توسعه میزان مصرف سوخت خودروها به کمتر از 6 لیتر در هر صد کیلومتر کاهش می یابد .
    کاظمی متذکر شد: چنانچه سوخت دیزل در خودروهای سواری مورد استفاده قرار گیرد، قطعاً شاهد کاهش قابل توجه مصرف سوخت در خودروها خواهیم شد به طوریکه پیش بینی می شود مصرف سوخت خودروهای دیزل سوز به کمتر از 7 لیتر در هر صد کیلومتر کاهش یابد.
    مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت در پایان بر لزوم ایجاد مدیریت مناسب در خصوص استفاده بیشتر از وسایل حمل و نقل عمومی تاکید و خاطرنشان کرد: کاهش میزان مصرف سوخت خودروها وابسته به عملکرد بسیاری از دستگاه ها خصوصاً شرکت های خودروسازی می باشد که لازم است در این میان دارندگان وسایل نقلیه با اعمال مدیریت صحیح به این مهم توجه نمایند.

  10. #2290


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    ضرورت تقویت حوزه طراحی و مهندسی در صنعت خودرو کشور




    Click here to enlarge
    Click here to enlarge

    به گزارش خبر خودرو، کارشناس و عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف ،عدم تنوع در تولید را ، چالشی مهم در صنعت خودرو کشور عنوان کرد و گفت : نبود تنوع در تولید در مقایسه با صنعت خودروسازی دنیا و از سویی تفکر موجود در مجموعه خودروسازی کشور از چالش های جدی صنعت خودرو کشور است. محمد تقی احمدیان در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ، افزود : در حال حاضر وجود چنین تفکری در مجموعه صنعت خودرو موجب گردیده که بخشهای طراحی و مهندسی که پایه و اساس تحول در صنعت خودروسازی است تقریبا تعطیل شود.
    وی اظهار داشت : متاسفانه وجود خودروهای یکنواخت، بدون تغییر در ظاهر و اساس ، در مدت کوتاهی توجه مشتریان را از دست داده و به تدریج متقاضیان علاقه ای به خرید این نوع خودروها که همگی بدون تغییر و یکنواختند، نخواهد داشت.
    وی در ادامه به لزوم توجه به رعایت استاندارد یورو 4 در تولید خودرو و تاثیر آن بر کاهش آلایندگی محیط زیست پرداخت و گفت : مسئله مهمی که امروز صنعت خودرو باید به آن توجه نماید ارتقاء خودروهای تولیدی به استاندارد یورو4 است که البته این موضوع در بخش تامین و تولید سوخت مناسب و طراحی موتور خودرو، نیازمند مقدماتی است که به جهت اینکه در گذشته توجهی به بخشهای طراحی و مهندسی نشده است هم اکنون این بخش به تنهایی قادر به رفع چنین معضلی در صنعت خودرو نیست چرا که این اقدام مستلزم پرداخت هزینه بالایی به تولیدکنندگان مادر و در نتیجه خروج مقدار زیادی ارز از کشور است تا در نهایت خودرویی جدیدی به بازار کشور وارد شود.
    وی تصریح کرد :متاسفانه هزینه های انجام شده در حوزه طراحی و مهندسی در صنعت خودرو بسیار بسیار اندک است که نتیجه این روند در دراز مدت ،قطعا وابستگی کامل صنعت خودرو ایران به خودروسازان بزرگ خواهد بود به طوری که پس ازگذشت 50 سال از فعالیت صنعت خودرو در ایران، تاکنون مدارک کافی در راستای طراحی خودرو ، بدنه و سیستم تعلیق ارائه نشده است و این مسئله از مشکلات اساسی و مهم در صنعت خودرو کشور است.
    این کارشناس صنعت خودرو ،تقویت حوزه طراحی و مهندسی شرکتهای خودروساز را راهکاری مهم در حل این معضل عنوان کرد و اظهار داشت : علاوه بر تقویت بخش طراحی و مهندسی ،ایجاد نوآوری های جدید در تولید خودروها ، از راهکارهایی است که می توان در این راستا به کار گرفت ، البته این خلق چنین نوآوری هایی باید با همکاری مراکز تحقیقاتی خودروسازها و دانشگاهها، به طور همزمان صورت گیرد.
    احمدیان ایجاد نوآوری های جدید و پرداختن به حوزه طراحی و مهندسی را مستلزم سرمایه گذاری لازم در این بخش ذکر کرد و افزود : سیاست تثبیت قیمت و تاکید بر کاهش قیمت خودرو از سویی موجب کمبود نقدینگی شرکتهای خودروساز شده است همچنین از سوی دیگر با افزایش قیمت خودرو،خریدار خودروهای داخلی کاهش خواهد یافت و متقاضیان با صرف هزینه بیشتری خودروهای خارجی را خریداری خواهند نمود که این امر قطعا نتیجه سالها رکود در بخش طراحی و مهندسی است که هم اکنون گریبان صنعت خودرو کشور را گرفته است

صفحه 229 از 313 نخستنخست ... 129179209219220221222223224225226227228229230231232233234235236237238239249279 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University