باسلام
دلایل ناموفق شدن انتقال اعتبار سیمکارت
مشترکین تلفن همراه اعتباری همراه اول میتوانند با استفاده از سرویس انتقال اعتبار (ویژه مشترکین اعتباری) مبلغ اعتبار مورد نظر خود را به شمارهی دیگری انتقال دهند، برای این منظور میتوان از دو روش کدهای میانبر و تلفن گویای 444 استفاده کرد که پس از انجام موفقیتآمیز انتقال، برای مشترک انتقالدهنده (A) و دریافتکننده اعتبار (B) پیامی مبنی بر موفقیتآمیز بودن انتقال، مبلغ انتقال یافته و اعتبار جدید ارسال میشود.
به گزارش خبرنگار سرویس ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مشترکان توجه کنند درصورتی که مشترک انتقالدهنده (A) در وضعیت خط صفر (idle)، قطع، معلق (suspend)، غیرفعال (disable)، لیست سیاه (Black List) و یا سلب امتیاز (pool) باشد، امکان انتقال اعتبار وجود ندارد. اما در صورتی که مبلغ مورد درخواست جهت انتقال با شرایط تعیینشده مطابقت نداشته باشد، انتقال انجام نمیشود.
پس از ارسال درخواست مشترک انتقالدهندهی (A) به شبکه، پیامی به وی ارسال میشود تا در صورت تایید آن توسط مشترک انجام شود. در صورتی که در دریافتکنندهی اعتبار (B) به علت اتمام مبلغ در وضعیت یک طرفه باشد، مبلغ مورد نظر به اعتبار وی اضافه شده و زمان متناسب با مبلغ انتقالیافته نیز به زمان اعتبار قبلی مشترک (B) اضافه و وضعیت مشترک فعال میشود و اگر در دریافتکنندهی اعتبار (B) به علت اتمام مدت زمان اعتبار در وضعیت غیرفعال باشد، مبلغ مورد نظر به مشترک (B) منتقل شده و زمان اعتبار انتقالیافته نیز از همان روز انجام انتقال برای وی محاسبه میشود.
همچنین در صورتیکه مشترک دریافتکنندهی اعتبار (B) در وضعیت خط صفر یا سلب امتیاز باشد، امکان دریافت اعتبار وجود دارد؛ در صورتی که سیمکارت مشترک دریافتکنندهی اعتبار (B) قطع باشد، انتقال انجام میگیرد، اما مشترک (B) امکان دریافت پیام را ندارد.
اما اگر مشترک دریافتکنندهی اعتبار (B) خاموش باشد، انتقال انجام میگیرد و پس از روشن کردن تلفن همراه در صورتی که پیام ارسالی در شبکه موجود باشد، پیام به وی تحویل میشود؛ هر یک از مشترکین تلفن همراه میتوانند در طول یک روز حداکثر پنج بار اعتبار خود را انتقال دهند و چنانچه مشترک تلفن همراه اعتباری در وارد کردن پین شارژ، پنج بار اشتباه کند، خط وی وارد لیست سیاه (black list) میشود.
به گزارش ایسنا، تلفنهای همراه اعتباری با نخستین تماس یا ارسال پیامک فعال شده و تا زمانی که این اقدام توسط مشترک صورت نپذیرفته و مهلت اعتبار زمانی آن پایان نرسیده باشد، به عنوان تلفن همراه صفر شناخته میشود.
تلفنهای همراه اعتبار با توجه به اعتبار موجود، در صورت اتمام مهلت زمانی اعتبار، وارد وضعیت معلق (suspend) خواهند شد و درصورت اتمام مهلت زمانی و تمدید نشدن اعتبار توسط مشترک (حداکثر طی دو ماه) تلفنهای اعتباری غیرفعال (disable) خواهند شد.