رکود صنعت قطعه سازی در تبریز
به گزارش خبر خودرو ، دبیر انجمن قطعه سازان تبریز از فعالیت 220 عضو در انجمن قطعه سازان اين شهر خبر داد .
ناصری در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت : در حال حاضر انجمن قطعه سازان خودرو در تبریز با 220 عضو مشغول فعالیت در عرصه صنعت قطعه سازی در این شهر می باشد .
وی در ادامه افزود : مجموعه های قطعه ساز این منطقه با شرکت های ساپکو،مگاموتور،سازه گستر و تراکتورسازی سایپا همکاری دارند .
دبیر انجمن قطع سازان تبریز در مورد مشکلات این صنعت در منطقه افزود : در سال 90به علت مشکلات فراوانی که در صنعت قطعه سازی در تبریز بوجود آمد حدود 71 مرکز تعطیل و همچنین 286 نفر از کارگران کار خود را از دست داده اند که تلاش این انجمن برای بکارگیری مجدد این پرسنل در سال حمایت از تولید ملی همچنان ادامه دارد.
وی با بیان اینکه از مشکلات فراوانی که قطعه سازان این منطقه با آن دست به گریبان هستند می توان به نبود نقدینگی ، عدم ارائه تسهیلات بانکی و همچنین عدم پرداخت بموقع مطالبات قطعه سازان از طرف خودروسازان اشاره کرد افزود : صنعت قطعه سازی در ایران می تواند با کشورهای بزرگ تولید کننده قطعات خودرو نیز رقابت کند اما به علت مشکلات فراوانی که در سر راه این صنعت وجود دارد روزبه روز این صنعت در کشور ضعیف و ضعیف تر می شود و وابستگی به کشورهای خارجی و تولید کننده قطعات بیشتر می شود .
وی از جمله راهکارهای نجات صنعت قطعه سازی را حمایت دولت و همچنین همکاری بانک ها با واحد های صنعتی دانست و گفت : صنعت قطعه سازی در کشور جای رشد بسیاری دارد اما بدون حمایت دولت این مهم صورت نمی گیرد بطوریکه در حال حاضر خطوط تولید بسیار قدیمی است و با بهینه سازی و بروز رسانی ماشین آلات می تواند گامی بلند در این عرصه برداشت اگر قطعه سازان خود بتوانند بدون واسطه ماشین آلات تولیدی را به صورت مستقیم و بدون واسطه وارد نمایند مطمئنا با افزایش قیمتدر زمینه تولید قطعت خودرو نیز روبرو نخواهیم بود و این مهم گامی موثر در تولید قطعات با کیفیت و قیمت مناسب باشد.
وی در پایان خاطرنشان کرد : اخذ درصد ارزش افزوده از مصرف کننده نهایی که در سیتم فعالیت این صنعت خودروساز می باشد دریافت گردد .