برنامههاي ايرانخودرو براي ارتباط با رسانهها اعلام شد
مدير ارتباطات و امور بينالملل ايران خودرو، تعامل هرچه بيشتر صنعت و رسانه را براي تحقق اهداف شعار سال توليد ملي، حمايت از کار و سرمايه ايراني ضروري دانست و برپايي نشستهاي علمي و كارشناسي را راهي براي انتشار، انتقال واقعيت ها، تلاشها، موفقيت ها و حتي نقد هاي سازنده عنوان کرد.
عبدالله بابايي در حاشيه اولين نشست هم انديشي مديران ارتباطات گروه صنعتي ايران خودرو در سال 1391 افزود: امروزه غولهاي بزرگ فنآوري و صنعت و بهويژه خودروسازان، اغلب داراي شبكههاي اختصاصي راديو تلويزيوني و روزنامه و نشريه هستند و دليل اين امر مشخص است؛ رسانه، سلاحي قدرتمند براي رقابت در بازار پر رقابت امروز جهاني است.
وي با بيان اينكه رسانه هاي كشور مي توانند با انتشار اخبار و مطالب خود، حس همدلي و آرمان خواهي را در بين كاركنان گروه صنعتي ايران خودرو افزايش دهند، اظهار داشت: اصحاب رسانه با نگاه به منافع ملي مي توانند در داخل كشور به ثبات و آرامش صنعت خودرو براي حضور شايسته در بازار جهاني كمك كنند و نيز ميتوانند ضمن مقابله با فضاسازي هاي خبري رقبا و رسانه هاي بيگانه، به رشد و توسعه صنعت خودرو و توليد ملي كمك كنند.
بابايي خاطر نشان كرد: افزايش آگاهي افكار عمومي نسبت به دستاوردهاي صنعت خودرو كشورمان بهويژه در يك دهه اخير كه به قدرت جهاني بدل شده است، از مهمترين خواسته هاي مديران و كارشناسان صنعت خودرو است. همچنين رسانه ها با نقد منصفانه عملكرد صنعت خودرو، به تصحيح خطاها و تسريع توسعه و پيشرفت صنعت خودرو ياري خواهند كرد.
مدير ارتباطات و امور بين الملل گروه صنعتي ايران خودرو اظهار داشت: اصحاب رسانه، بين صنعت خودرو و افكار عمومي قرار گرفته اند و ميتوانند در دو جهت به بهترين وجه فعال باشند؛ اول، ارائه چهره اي دقيق و واقعي از شرايط امروز و برنامه هاي فرداي صنعت خودرو به افكار عمومي و دوم، ارائه گزارشي دقيق از جايگاه صنعت خودرو نزد افكار عمومي براي بهبود و ارتقاي آن ايجاد وفاق و اعتماد بين اين صنعت و مردم و ذينفعان و مشتريان آن امروز بيش از گذشته، نيازمند ياري اصحاب رسانه است. وي تاکيد کرد: ايران خودرو نه تنها خود را بي نياز از انتقاد رسانه ها نمي داند، بلكه تعامل با رسانه ها را پيش نياز و شرط تحقق اهداف استراتژيك خود ميداند. ارتباط دو سويه ايران خودرو با جامعه و مشتريان مستلزم برخورداري از ارتباط فعال و سازنده با رسانههاست.
بابايي خاطرنشان كرد: سياست ارتباط فعال با رسانه ها به منزله پيمودن مسير پاسخگويي در برابر جامعه و مشتريان است.ايران خودرو رسانه ها را نه مانع و نه ابزار خود مي داند، بلكه نهادي مستقل و تخصصي مي داند كه بايد در مسير خدمت به جامعه با آنها تعامل فعالانه، سازنده و شفاف داشته باشد.
وي مهمترين سياست هاي گروه صنعتي ايران خودرو در ارتباط با رسانه ها را، برگزاري نشست هاي تخصصي در حوزه هاي مختلف با اصحاب رسانه، بازديدهاي دوره اي اصحاب رسانه از ايران خودرو و برعکس، تشکيل اتاق فکر صنعت و رسانه در سال توليد ملي، برگزاري تست خودرو براي خودرو نويسان و تقويت اتوژورناليسم صنعتي عنوان كرد.