.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
صفحه 59 از 771 نخستنخست ... 93949505152535455565758596061626364656667686979109159559 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 581 تا 590 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

  1. #581


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    تيونينگ دو خودروي مرسدس بنز




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeگروه بين الملل: متخصص تيونينگ خودرو در شركت آلماني Piecha Design در سالروز 30 امين سال فعاليتشان نسخه هاي ارتقا يافته خودروهاي مرسدس بنز كوپه و كابريو را رونمايي كردند.
    به گزارش خبرخودرو ، طبق اعلام Piecha Design بسته ارتقايي بدنه مرسدس بنز كوپه و كابريو با الهام از طراحي AMG شكل گرفته است و شامل يك اسپويلر عقبي كوتاه ، بادشكن چهار پره عقب ، اگزوزهاي دو قلو و چراغ هاي LED مي باشد.
    هر دوي اين خودروها به سامانه هاي تعليق اسپرت مجهز شده اند و ارتفاع آنها 30 ميلي متر كاهش داده شده است.
    هر دو خودروي مرسدس بنز فوق داراي سامانه احيا كننده توان بوده كه مي تواند به تغيير دنده سريع كمك كند.
    از يك نسخه جديد اين خودرو نيز رونمايي شده كه سقف آن مي تواند با سرعت 40 كيلومتر بر ساعت و تنها با فشردن يك دكمه باز و بسته شود.
    متاسفانه هنوز جدول قيمت گذاري اين خودروها اعلام نشده است.

  2. #582


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    بهره برداری از اولین خط اتوبوس های تندرو در شمال شرق تهران




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبرخودرو ، قائم مقام شهردار منطقه چهار گفت: فاز اول خط 5 اتوبوس های تندرو به عنوان اولین مسیر این اتوبوس ها در محدوده منطقه 4، تا پایان نیمه اول امسال به بهره برداری خواهد رسید.
    مهندس سید حسین حسینی نژاد در حاشیه بازدید میدانی از مسیر این پروژه حدفاصل چهار راه سرسبز تا پل سید خندان که با حضور مهندس آقایی مدیر کل مهندسی و ایمنی ترافیک حوزه حمل و نقل و معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه 4 انجام شد با اعلام این خبر گفت: مراحل زیرسازی احداث اولین خط اتوبوس های تندرو در منطقه 4 در دست اقدام قرار دارد و تا پایان نیمه اول امسال به بهره برداری می رسد.

    وی افزود: بخش اعظم این پروژه حد فاصل چهار راه سر سبز تا پل سید خندان به طول 4 کیلومتر و با 6 ایستگاه در محدوده منطقه 4 واقع شده است .

    قائم مقام شهردار منطقه 4 گفت: از نکات مهم این پروژه احداث پل عابر پیاده به منظور دسترسی به ایستگاه داخل میدان رسالت می باشد. این پل دارای 10 پله برقی در اطراف میدان رسالت است که برای دسترسی به ایستگاه اتوبوس در قسمت زیرگذر میدان رسالت احداث خواهد شد.

    در ادامه مهندس آقایی مدیر کل مهندسی و ایمنی ترافیک حوزه حمل و نقل گفت: خط 5 اتوبوس های تندرو به طول 21 کیلومتر در بزرگراه رسالت حکیم در دست احداث است که فاز اول آن در محدوده منطقه 4 و 3 حدفاصل در دشت تا میدان آرژانتین به طول 8 کیلومتر و 10 ایستگاه تا پایان نیمه اول امسال به بهره برداری می رسد.

    وی افزود: به منظور افزایش سرعت و کاهش زمان حرکت اتوبوس ها ، طراحی مسیر به گونه ای است که تردد در داخل مسیر ویژه خواهد بود . در بعضی از مقاطع از جمله حدفاصل ضلع شرقی میدان رسالت تا چهار راه آیت خط ویژه به صورت یکطرفه از مسیر غرب به شرق در محور بزرگراه رسالت احداث خواهد شد.

    آقایی با اشاره به مراحل اجرای خط 5 اتوبوس های تند رو(BRT) گفت: مرحله نخست عملیات عمرانی شامل رفع معارضات تاسیساتی از جمله تیرهای روشنایی، جمع آوری رفیوژ میانی و تعریض، مرحله دوم احداث ایستگاه ها و نصب پله های دسترسی به ایستگاه ها و مرحله سوم نیز نصب تجهیزات شامل گاردریل ها، سیستم هوشمند و دیگر موارد انجام خواهد شد.

    وی ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات منطقه 4 در اجرای این پروژه گفت: بخش اعظم این پروژه در محدوده منطقه 4 واقع شده است که خوشبختانه اقدامات خوبی نیز در این مدت زمان کوتاه توسط این منطقه صورت گرفته است.

  3. #583


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    سایپا عنوان برترین شرکت بورسی در نمایشگاه بین المللی بورس ، بانک وبیمه را کسب کرد




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبرخودرو ، شرکت سایپا برترین شرکت دربین شرکت های بورسی در نمایشگاه بین المللی بورس ، بانک وبیمه شد .
    بنابراعلام ستاد اجرایی نمایشگاه، براساس ارزیابی صورت‌گرفته در مدت برپایی نمایشگاه بورس ، بانک وبیمه شرکت سایپا عنوان شرکت برتر بورسی را کسب نمود .
    بر اساس این گزارش شرکت سایپا با برپائی غرفه ای در سالن31 نمایشگاه بورس ،بانک و بیمه به تشریح عملکرد و خدمات بیمه ای پرداخته و پاسخگوی سوالات بیمه ای سازمان ها، موسسات، شرکت ها، دانشجویان و علاقه مندان به صنعت بیمه بود.
    گفتنی است از دیگر برنامه های شرکت سایپا در این نمایشگاه می توان به برگزاری کلاسهای آموزشی ، جلسات پرسش و پاسخ و همچنین برپائی نشست خبری و انجام برنامه های فرهنگی اشاره کرد .
    خاطر نشان می شود این نمایشگاه با حضور 15 کشور از 19 تا 22 اردیبهشت در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی تهـران برگزار و شرکت کنندگان در مدت چهار روز برپایی نمایشگاه براساس معیارهای 1- نوآوری، 2-برگزاری کارگاه و ارائه بسته‌های آموزشی، 3- نظم و دقت در ارسال مدارک قبل از نمایشگاه، 4- رعایت شئونات اسلامی، 5- سابقه حضور در نمایشگاه، 6- برگزاری جلسات پرسش و پاسخ، 7- حمایت از نمایشگاه، مورد ارزیابی قرار گرفتند .

  4. #584


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    آمادگي ايساكو براي ارائه خدمات پس از فروش رانا




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو، شركت خدمات پس از فروش ايران‌خودرو (ايساكو)، برنامه‌هاي كاملي براي ارائه خدمات مناسب خودرو "رانا"را با توجه به برنامه فروش آن در سال توليد ملي تدوین و در دست اجرا دارد.
    دکتر بهزاد ظهیری مدير عامل شركت خدمات پس از فروش ايران‌خودرو (ايساكو) اظهار داشت: با توجه به ماموريت ايساكو در خصوص تامين قطعات و ارائه خدمات محصولات ايران‌خودرو، قطعات يدكي مورد نياز خودرو رانا نيز قبل از ورود به بازار تامين و در شبكه نمايندگي‌هاي مجاز توزيع خواهد شد.
    وی افزود: ابزار مخصوص ارائه خدمات پس از فروش اين خودرو نيز در شبكه خدمات توزيع شده و نرم‌افزار به روز رساني دستگاه‌هاي عيب ياب و مدارك و مستندات فني هم آماده است تا به محض تجاري شدن "رانا" براي نمايندگي‌ها ارسال و در سايت ايساكو قرار گيرد.
    مدير عامل ايساكو در پايان گفت: از اسفند ماه سال گذشته، آموزش‌هاي فني لازم در خصوص ارائه خدمات اين خودرو، به بيش از 300 كارشناس فني نمايندگي‌هاي مجاز ايران‌خودرو داده شده است و به محض توزيع تجاري آن آمادگي كامل براي ارائه خدمات خواهيم داشت.

  5. #585


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    رونمایی جدیدترین نسخه کرولا

    Click here to enlarge


    نسل یازدهم از خودروی تویوتا کرولا وارد بازار کشور ژاپن شد.
    شرکت تویوتا موتور یازدهم می فروش خودروهای جدید کرولا را با ظاهری جدید و بدنه ای سبک تر در نمایندگی های خود در کشور ژاپن آغاز کرد.
    اگرچه هنوز جزئیات دقیقی درباره این خودرو که با نام کرولا اکسیو وارد بازار شده اعلام نشده است اما انتظار می رود که این خودرو جایگزینی برای مدل ماتریکس (آریس) می باشد.
    موتورهای 1.3 و 1.5 لیتری برای این خودرو در نظر گرفته شده و قرار است جعبه دنده ای پنج سرعته نیز در کنار آن ها قرار بگیرد.
    کرولا اکسیو در تاسیسات میاگی ژاپن که سال گذشته مورد بهره برداری قرار گرفت تولید شده و قرار است که طبق برنامه ریزی های صورت گرفته خط تولید آن به بخش های دیگر ژاپن نیز منتقل گردد.
    مهمترین تفاوت نسل یازدهم کرولا با مدل های پیشین وزن کم تر آن می باشد و تلاش شده که در آن از مواد سبک که هنوز جزئیات
    آن اعلام نشده استفاده گردد. ف روش کرولا اکسیو به تدریج در بازارهای خارجی آغاز خواهد شد و تولید آن به کشورهایی مثل آمریکا ، کانادا ، چین ، تایوان ، انگلستان ، تایلند، ترکیه ، هند ، برزیل و آفریقای جنوبی انتقال می یابد.

  6. #586


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    تیونینگ فراری 458

    Click here to enlarge


    شرکت اولوشن 2 موتور اسپرت ( evolution 2 motorsport) ، بسته ارتقایی فراری 458 ایتالیا را تحت نام اموزیون ( emozione) رونمایی کرد.
    طبق اعلام شرکت تیونینگ اولوشن 2 موتور اسپرت فراری 458 ایتالیا اموزیون دارای ظاهری جدید در بخش های جلو پنجره ، بادشکن های جلو ، رینگ های 21 اینچی و همین طور اسپویلر عقب می باشد.
    به علاوه قدرت موتور اموزیون نیز 39 اسب بخار افزایش داده شده و به 6202 اسب بخار رسیده است.
    این افزایش توان در نتیجه استفاده از اگزوزهای تیتانیومی ، طراحی مجدد ecu و استفاده از محفظه گنز الیاف کربنی به دست آمده است.
    فراری 458 ایتالیا خود جایگزین مدل قدیمی فراری f430 بوده و تاریخ رونمایی آن به نمایشگاه سال 2009 فرانکفورت می رسد. این خودرو به یک موتور 4.5 لیتری v8 به توان 562 اسب بخار و گشتاور 540 نیوتون متر مجهز می باشد که در کنار یک جعبه دنده هفت سرعته خودکار قرار گرفته است.

  7. #587


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    عملكرد خوب خودروسازان ايراني در مقابله با تحريم‌ها

    Click here to enlarge


    روزنامه اقتصادی بریتانیایی فایننشیال تایمز در گزارشی با اشاره به این که صنعت خودروسازی ایران توانسته طی 12 ماه اخیر بر تحریمهای بین‌المللی غلبه کند، نوشت: صنعت خودروسازی ایران توانست در سالی که اقتصاد ایران شرایط دشواری را پشت سر گذاشت، عملکرد خوبی از خود نشان دهد.
    به نوشته فایننشیال تایمز، در سال شمسی منتهی به 19 مارس 2012 تولید خودرو در ایران با رشد 2.5 درصدی از مرز 1.6 میلیون دستگاه فراتر رفت.
    به گفته تحلیل‌گران این نرخ رشد یکی از پایین ترین نرخ رشدهای تولید خودرو در ایران از سال 1986 تاکنون است. در همین حال ساسان قربانی - دبیر انجمن قطعه سازان خودرو ایران، گفت: تحریمها محدودیتهای بیشتری را برای صنعت خودروسازی ایران در سال گذشته ایجاد کردند، اما تولید از این تحریمها لطمه ای ندید.
    براساس اعلام پلیس راهور ناجا، تعداد خودروهای موجود در خیابانهای ایران طی یک دهه اخیر بیش از 70 درصد بیشتر شده است. اقتصاددانان اعتقاد دارند که رشد دو رقمی تقاضا برای خرید خودروهای نو در ایران نمی‌تواند همیشگی باشد، اما تولیدکنندگان خودرو در ایران فعلا با تکیه بر رشد تقاضا به تولید محصولات خود برای بازار 75 میلیون نفری ایران ادامه می دهند.
    به نوشته فایننشیال تایمز، شرکت پژو فرانسه در حالی از ماه مارس امسال از قطع صادرات قطعات خودرو خود به ایران خبر داد که ایران خودرو - شریک ایرانی پژو - نیز به نظر تلاش می کند جایگزینی را برای پژو در زمینه تامین قطعات موردنیازش پیدا کند.
    دبیر انجمن قطعه سازان ایران همچنین خاطرنشان کرد: همه خوشحال می شوند که مذاکرات میان ایران و غرب نتیجه مثبتی داشته باشد، چرا که این اتفاق می‌تواند تاثیرات مثبتی روی هر دو طرف داشته باشد.
    وی افزود: توافق ایران با غرب می تواند به سود غرب نیز تمام شود. نزاع و درگیری به نفع هیچ یک از طرفین نیست.

  8. #588


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    وابستگی خودروسازان ایرانی با گذشت نیم قرن؛ چرا صنعت خودرو ایران در انحصار فرانسه است؟

    Click here to enlarge


    با گذشت حدود نیم قرن از شکل‌گیری صنعت خودروسازی در ایران، تکذیب توقف تولید خودروهای مونتاژی در حالی به یک دغدغه برای خودروسازان تبدیل شده که با توجه به اهمیت تولید ملی، ‌تاکنون اتفاق قابل توجهی در جهت بومی سازی این صنعت صورت نگرفته است.
    صنعت خودروسازی کشور این روزها در حالی در برابر برخی فشارهای خارجی در تأمین قطعات اظهار ناتوانی می کند که صنایعی مانند هسته‌ای و یا صنایع دفاع با وجود حساسیت و محدودیتهای بسیار بالا، در طول سالهای گذشته به پیشرفت قابل توجهی دست یافته‌اند. بنابراین تحریم نه تنها نباید مانعی برای صنعت خودروسازی بوده، بلکه می توانست موتور محرکی برای پیشرفت و قطع کاملی وابستگی به شرط مدیریت صحیح بر آن باشد.
    نگاهی به وضعیت تولید خودرو در ایران نشان دهنده وابستگی شدید این صنعت به شرکتهای خارجی است، در عین حال خودروسازان ایرانی در انتخاب شرکای خارجی خود تمام اختیارات را منحصر به تولیدکنندگان یک یا دو کشور کرده و این شرکای خارجی از انحصار قابل توجهی در تأمین قطعه شریک ایرانی خود برخوردارند.
    این در حالی استکه طبق اصول اقتصادی، محدود کردن تأمین قطعات به یک شرکت خاص، به صلاح نیست و این تک‌منبع بودن باعث می‌شود تا شرکت خارجی هر زمان که اراده کرد نسبت به محدود کردن یا قطع تحویل قطعه اقدام کند.
    از سویی خودروسازان ایرانی در انتخاب شرکای خود به سراغ کشورهایی رفته‌اند که سابقه بدی در روابط سیاسی خود با ایران داشته‌اند و هر زمان که توانسته‌اند منابع مالی کشورها را چپاول کرده‌اند.

    خودروسازان ایرانی به دنبال مونتاژکاری

    چند سالی است که خودروسازان ایرانی شعار "تولید خودروی ملی" را جزء برنامه‌های خود اعلام می‌کنند اما در عمل، اتفاق قابل قبولی رخ نداده و بیشتر شاهد تولید محصولات مونتاژی و تحت لیسانس خودروسازان خارجی هستیم. در نتیجه وابستگی خودروسازان ایرانی به شرکتهای خارجی باعث شده تا با بروز کوچکترین اتفاق، تأمین قطعات این گونه خودروها با مشکل روبرو شود و توقف خط تولید اتفاق بیفتد.
    این در حالی است که در زمان انعقاد قراردادهای تولید خودروهای تحت لیسانس، طرف ایرانی افزایش داخلی‌سازی قطعات خودروهای تولیدی را همواره در گفته‌های خود مطرح کرده اما این هدف نیز در عمل چندان محقق نشده است. نمونه این مسئله را به خوبی می‌توان در تولید پژو 206 و تندر 90 مشاهده کرد به گونه‌ای که با بروز یک اتفاق ساده، تولید این محصولات به مرز توقف می رسد و یا خودروهای تولیدی در پارکینگ کارخانه انبار می‌شوند تا کسری قطعات تأمین شود و خودرو قابلیت استفاده و تحویل به مشتری را پیدا کند.
    در حال حاضر بخشی از قطعات پژو 206 از طریق تولیدات داخل تأمین می‌شود اما همچنان تولید برخی از قطعات اصلی این خودرو وابسته به واردات است. در مورد تندر 90 هم می‌توان به داخلی‌سازی برخی قطعات این خودرو اشاره کرد در حالیکه طبق قرارداد تولید این خودرو باید در هر سال میزان داخلی‌سازی این محصول افزایش قابل توجهی پیدا می‌کرد.

    دستهای پشت پرده برای تداوم وابستگی به خودروسازان خارجی؟

    صنعت خودروسازی ایران از سال 1346 با تولید پیکان شکل گرفت و نتیجه آن پس از گذشت 45 سال (نزدیک به نیم قرن)، تولید خودروهای تحت لیسانس و مونتاژی است. این در حالی استکه صنعت خودروسازی کره سالها بعد از ایران شکل گرفت اما همین کشور توانست یکی از تأمین کنندگان اصلی نیاز بازار خودروی ایران باشد.
    عده‌ای شاید وجود برخی فشارها مانند تحریم را به عنوان یکی از دلایل این عقب‌ماندگی صنعت خودروسازی ایران مطرح کنند ولی در رد این ادعا باید به موفقیت صنایع دفاع و هسته‌ای که بیشترین فشار ناشی از تحریمها را تحمل کرده‌اند، اشاره کرد. در اینجا این سوال مطرح می‌شود که چرا مدیران صنعت خودروسازی طی سالهای گذشته به فکر افزایش توان تولید و دستیابی به دانش فنی تولید قطعه و خودرو نبوده‌اند تا امروز اینقدر محتاج شرکتهای خارجی نباشیم؟ و مگر تحریمها موضوع جدیدی است که حال خودروسازان با اشاره به آن در پی جلب حمایت دولت یا گرفتن مصوبه افزایش قیمت هستند؟ مهمترین دلیلی که می‌توان برای مشکلات موجود در تولید خودرو در کشور به آن اشاره کرد نبود مدیریت قوی در این صنعت است که اگر این مشکل وجود نداشت، تأمین قطعات و تولید با تمام ظرفیت در شرکتهای خودروسازی صورت می‌گرفت و مشتریان برای تحویل خودروی خود مجبور نبودند ماه‌ها سرمایه خود را در اختیار این شرکتها قرار دهند و خودروی خود را با تأخیر تحویل بگیرند.
    عدم موفقیت خودروسازان ایرانی در داخلی‌سازی کامل محصولاتشان در حالی ادامه دارد که بخش زیادی از ظرفیت قطعه‌سازی در کشور خالی است و تولید‌کنندگان قطعه همچنان در انتظار دریافت سفارش تولید هستند. اما باید دید چه منافعی در میان است که باعث تقویت واردات و عدم سفارش‌دهی به قطعه‌سازان داخلی شده است؟
    قطعاً چنین عواملی مانع از تولید خودروی ملی شده و همچنان صنعت خودروسازی ایرانی را جیره‌خوار خودروسازان خارجی کرده است. دستهای پتهانی که لازم است در سال «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» قطع شوند تا وابستگی صنعت خودروی ایران به تولید‌کنندگان خارجی نیز قطع شود.

    بازار خودروی ایران تشنه برندهای خارجی

    در چنین وضعیتی که بازار بزرگ ایران تشنه خودروهای تولیدی با برندهای خارجی است گاهی اوقات شرکتهای صادرکننده قطعات خودرو برای مشتریان ایرانی خود عرض اندام کرده و آنها را به قطع فروش قطعه تهدید می‌کنند. هر چند در زمان مسئولیت محرابیان، وزیر سابق صنایع، وی یکی دوباری نسبت به بحثهای مطرح شده در مورد احتمال قطع همکاری پژو با ایران خودرو موضع گرفته و اعلام کرده بود که «پیش از این اتفاق، ما شرکت پژو را تحریم خواهیم کرد» اما تاکنون اتفاق جدی در خصوص افزایش قابل توجه داخلی‌سازی محصولات پژو رخ نداده است.
    باید دید چه منفعتی در میان است که صنعت خودروسازی ایران تا این حد به کشوری مانند فرانسه ‌که همواره سیاستهایی را بر علیه کشورمان دنبال کرده، ‌وابسته باشد و چرا طی سالهای متمادی سعی نشده که از کشورهای دیگر جهت تأمین قطعه استفاده شود؟ اصولاً چرا خودروسازان تمام تخم مرغهای خود را در یک سبد قرار داده و راه دیگری برای تأمین نیازهای خود از طریق شرکتهای دیگر قرار نداده‌اند؟

    در جا زدن خودروسازان

    اتکا به تولیدات تحت لیسانس به نوعی باعث در جا زدن خودروسازان ایرانی شده است. در آخرین خبرها به نقل از یکی از معاونین ایران خودرو، برنامه تولید روزانه 3 هزار دستگاه خودرو توسط این شرکت به عنوان بزرگترین خودروساز کشور در حالی مشروط به تولید انبوه رانا شده است که آبان ماه سال گذشته نیز مدیرعامل این شرکت گفته بود که تولید روزانه ایران خودرو از مرز 3 هزار دستگاه گذشته است.
    در خصوص دلایل پائین بودن تیراژ تولید خودروسازان می‌توان به چند مورد اشاره کرد که یکی از آنها برخی مشکلات در تأمین قطعات وارداتی است که اگر در طول سالهای گذشته به موضوع داخلی‌سازی توجه می‌شد، حال خودروسازان کمتر با این مشکل روبرو می‌شدند و افزایش تیراژ تولید باعث افزایش بهره‌وری در شرکتهای خودروساز می‌شد.
    اما گاهی اوقات کاهش عرضه خودرو توسط خودروسازان برخی اهداف مانند ایجاد کمبود در بازار به منظور بالا رفتن قیمت در بازار آزاد و یا جلب رضایت دولت برای افزایش قیمت کارخانه‌‌ای خودرو را دنبال می‌کند و یا ممکن است خودروساز قصد دریافت امتیازاتی برای کسب سود بیشتر را داشته باشد و برای رسیدن به این هدف وانمود کند که در تأمین قطعات وارداتی با مشکل روبرو است و حتی برای این کار امور مربوط به پرداختهای مالی و سفارش‌گذاری قطعه را نیز به تأخیر اندازد که در چنین مواردی لازم است بازرسی دقیق در مورد برنامه فروش و عملکرد شرکتهای خودروساز صورت گیرد.

    طراحی خودروی ملی به کجا رسید؟

    تکلیف خودروسازان و سازمان گسترش برای طراحی 4 پلت‌فرم ملی در افق 1404 به منظور تولید 5 محصول خودرو بر روی هرکدام از این پلت‌فرمها فروردین سال 90 به یکی از اخبار داغ صنعت خودروسازی تبدیل شد و در این راستا قرار شد تیمی به سرپرستی رئیس سازمان گسترش نسبت به طراحی خودروی ملی اقدام کنند.
    این در حالی است که تاکنون خبر قطعی و امیدبخشی در این مورد منتشر نشده و مشخص نیست اصلاً کار طراحی پلت‌فرمهای ملی آغاز شده یا خیر؟ این مسئله در سالی که به عنوان تولید ملی نامگذاری شده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و مسئولان صنعتی کشور باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند.

    معیار سنجش کیفیت برای قیمت‌گذاری خودروها

    توجه به داخلی‌سازی خودروها علاوه بر افزایش توان طراحی و تولید خودرو در کشور باعث کاهش قیمت تمام شده تولید نیز خواهد شد اما خلأ موجود در این بخش امروزه عاملی برای رشد روز افزون قیمت تمام شده تولید خودرو در کشور و کاهش بهره‌وری خودروسازان شده است، به همین دلیل شرکتهای خودروساز مدام به دنبال دریافت مجوز افزایش قیمت تولیدات خود هستند. اما آنچه اخیراً وزیر صنعت‌ به عنوان پیش‌ شرط افزایش قیمت خودرو قرار داده، افزایش کیفیت خودروهای داخلی است.
    بر اساس قانون ارتقاء کیفیت خودرو، تولید‌کنندگان باید هر سال به سطح مشخصی از کیفیت دست یابند. هر چند در خصوص میزان تحقق این برنامه هم گزارشی به مجلس و یا رسانه‌ها ارائه نشده اما باید بازخوردهای آن را در اظهارنظر مصرف‌کنندگان و میزان رضایت‌مندی آنها از کیفیت خودروهای ایرانی دید، مسئله‌ای که در حال حاضر برخی خریداران دل خوشی از آن ندارند.
    قطعاً رسانه ها و به ویژه رسانه ملی یکی از نهادهای انعکاس دهنده نظرات مردم نسبت به سطح کیفی خودروهای داخلی هستند و در این راستا پخش گزارشهایی در جهت افزایش کیفیت تولیدات داخل بسیار تأثیرگذار خواهد بود. به همین دلیل بهتر است عموم رسانه‌ها به دنبال انعکاس واقعیت‌ها باشند و ضمن حمایت از تولید داخل به جای تولید تحت لیسانس، بر ضعف‌های خودروسازان سرپوش نگذارند.

  9. #589


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    ب‏ام‏و Z8 از نوع Senner تیونینگ

    Click here to enlarge


    «مجله ماشین» - این مدل روباز ب‏ام‏و که تنها حدود 5 هزار و 70 دستگاه از آن تولید شده است، در ابتدا رینگ‏های 19 اینچی و سیستم تعلیق اسپرت به همراه کالیپرهای تقویت شده ترمز روی آن قرار گرفت.
    به گزارش وب سایت «مجله ماشین»، سپس با تغییرات در سیستم اگزوز و ecu به همراه استفاده از ***** هوای اسپرت خروجی موتور با 50 اسب‏بخار افزایش روبه‏رو شد و حداکثر سرعت z8 به 300 کیلومتر در ساعت رسیده است. کیت عرضه شده برای این مدل حدود 19 هزار یورو قیمت دارد.

  10. #590


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    شورولت کامارو لینگن فلتر

    Click here to enlarge


    «مجله ماشین» - تیونر «لینگن فلتر» برنامه تقویت کامارو را با تغییرات در جلوپنجره، اسپویلر عقب و جلو، زیردری‏ها، هود روی کاپوت، منبع اگزوز و صندلی‏ها و سیستم تعلیق اسپرت در کنار پدال‏های آلومینیمی آغاز کرده است.
    به گزارش وب سایت «مجله ماشین»، این تیونر با اضافه کردن دیسک‏های ترمز برمبو و رینگ‏های 20 اینچی با مجهز کردن پیشرانه به سوپرشارژر و پاشش بیشتر سوخت، قدرت موتور را به 600 اسب‏بخار رسانده است.

صفحه 59 از 771 نخستنخست ... 93949505152535455565758596061626364656667686979109159559 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University