.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
صفحه 75 از 771 نخستنخست ... 255565666768697071727374757677787980818283848595125175575 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 741 تا 750 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

  1. #741


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    ظرفیت تولید بنزین کشور 64 میلیون لیتر در روز افزایش می یابد




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبرخودرو ، با اجرای 9 طرح مهر ماندگار در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ظرفیت تولید بنزین کشور روزانه 63.8 میلیون لیتر و تولید نفت گاز 12 میلیون لیتر افزوده خواهد شد.
    با اجرای این 9 طرح شامل طرح بنزین سازی پالایشگاه آبادان، توسعه پالایشگاه امام ***** (ره) شازند، توسعه و بهینه سازی پالایشگاه لاوان، بنزین سازی پالایشگاه تبریز، بنزین سازی پالایشگاه اصفهان، پالایشگاه ستاره خلیج فارس، بنزین سازی پالایشگاه بندرعباس و بنزین سازی و بهینه سازی پالایشگاه شهید تندگویان تهران، همچنین روزانه 16 میلیون لیتر نفت گاز، 7.1 میلیون لیتر نفت سفید و سوخت جت، 7.4 میلیون لیتر گاز مایع به تولیدات فرآورده کشور افزوده می شود.

    بنزین سازی پالایشگاه آبادان

    مجری این طرح، شرکت پالایش نفت آبادان است و هدف از آن بیشینه سازی تولید بنزین با مشخصات استاندارد یورو 4، کاهش نفت کوره تولیدی پالایشگاه و ایجاد ارزش افزوده است.

    با اجرای برخی واحدهای این طرح، تاکنون افزایش 4.6 میلیون لیتری تولید روزانه بنزین این پالایشگاه در سال 90 محقق شده است؛ با تکمیل این طرح، ظرفیت تولید بنزین روزانه پالایشگاه آبادان درمجموع روزانه 6 میلیون لیتر افزایش خواهد یافت؛ افزایش تولید نفت سفید و سوخت جت به میزان یک میلیون لیتر و کاهش نفت کوره به میزان 2.7 میلیون لیتر در روز، از دیگر دستاوردهای این طرح خواهد بود.

    توسعه و بهینه سازی پالایشگاه امام ***** (ره) شازند

    مجری این طرح، شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران است و افزایش ظرفیت پالایشی از 170 هزار بشکه به 250 هزار بشکه در روز با پیش بینی تا 270 هزار بشکه در روز، افزایش تولید بنزین در ازای کاهش نفت کوره، ارتقای کیفیت محصولات کنونی و آینده پالایشگاه به استانداردهای روز اروپا، کاهش مواد آلاینده زیست محیطی و تغییر نفت خام از 100 درصد نفت خام اهواز به مخلوط 55 درصد نفت خام اهواز و 45 درصد نفت خام سنگین، از حوزه های دیگر، از اهداف این طرح بزرگ پالایشگاهی است.

    با اجرای کامل طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت فرآورده های پالایشگاه امام ***** (ره) شازند، افزایش تولید بنزین به میزان 11.3 میلیون لیتر در روز، افزایش تولید نفت سفید و سوخت جت به میزان 1.8 میلیون لیتر در روز، افزایش تولید نفت گاز به میزان 1.4 میلیون لیتر در روز و افزایش تولید گاز مایع به میزان 2.6 میلیون لیتر در روز از دستاوردهای این طرح پس از بهره برداری کامل از آن است.

    توسعه و بهینه سازی پالایشگاه لاوان

    شرکت پالایش نفت لاوان، مجری این طرح است که هدف از اجرای آن افزایش ظرفیت پالایشی پالایشگاه لاوان از 170 هزار بشکه به 250 تا 270 هزار بشکه در روز است؛ افزایش تولید بنزین در ازای کاهش نفت کوره، ارتقای کیفیت محصولات کنونی و آینده پالایشگاه به استانداردهای روز اروپا، کاهش مواد آلاینده زیست محیطی و تغییر نفت خام از 100 درصد نفت خام اهواز به مخلوط 55 درصد نفت خام اهواز و 45 درصد نفت خام سنگین از حوزه های دیگر، از دیگر اهداف این طرح است.

    با اجرای این طرح، ظرفیت پالایشی پالایشگاه لاوان تا 80 هزار بشکه در روز افزایش می یابد؛ افزایش تولید بنزین، گوگردزدایی از محصولات و تولید فرآورده بر پایه استانداردهای روزآمد اروپا و افزایش تولید بنزین به میزان 1.9 میلیون لیتر روزانه، افزایش تولید نفت سفید و سوخت جت به میزان یک میلیون لیتر روزانه، کاهش تولید نفت کوره به 0.01 میلیون لیتر در روز و افزایش تولید گاز مایع به میزان 0.03 میلیون لیتر در روز، از دستاوردهای اجرای این طرح پس از بهره برداری کامل از آن است.

    ساماندهی بندر صادراتی ماهشهر

    طرح ساماندهی بندر صادراتی، یکی دیگر از طرح های مهر ماندگار دولت نهم است؛ احداث مخازن جدید برای ذخیره سازی حدود 2 میلیون بشکه نفت کوره و یک میلیون بشکه گازوییل و 500 هزار بشکه بنزین، روزآمد کردن تاسیسات موجود در بندر صادراتی ماهشهر، افزایش توان بارگیری و تخلیه محصولات نفتی به روش ایمن و مطمئن، نوسازی اسکله ها برای قابلیت پهلودهی کشتی های 80 هزار تنی در بندرگاه، تجهیز اسکله ها و عملیات فرآیندی به سیستم های کنترل پیشرفته، ایجاد تسهیلات برای ارائه خدمات سوخت رسانی به کشتی ها و احداث اسکله صادراتی گوگرد به ظرفیت 2 هزار و 740 تن در روز، از اهداف این طرح است.

    بنزین سازی پالایشگاه تبریز

    مجری این طرح، شرکت پالایش نفت تبریز است، افزایش کمی و کیفی تولید بنزین موتور و امکان تولید بنزین موتور و امکان تولید بنزین موتور با اکتان بالا (سوپر) مطابق با استاندارد یورو 4 و حذف ام تی بی یی، از بنزین تولیدی و تامین روزانه 750 بشکه بنزن موردنیاز پتروشیمی تبریز و افزایش تولید بنزین به میزان 0.9 میلیون لیتر در روز، از جمله اهداف این طرح است که با بهره برداری کامل از آن تا پایان دولت دهم اهداف آن محقق خواهد شد.

    بنزین سازی پالایشگاه اصفهان

    شرکت پالایش نفت اصفهان، مجری این طرح است و افزایش تولید بنزین به میزان 1.8 میلیون لیتر در روز، افزایش کیفیت کل بنزین تولیدی پالایشگاه و افزایش اکتان بنزین تولیدی از 87 به 91 و 95 (استاندارد یورو 4 اروپا)، کاهش واردات حدود 3 میلیون لیتر در روز بنزین سوپر به کشور و قطع نیاز پالایشگاه اصفهان به بنزین سوپر وارداتی، همچنین امکان تولید بنزین سوپر در پالایشگاه و افزایش تولید گاز مایع به میزان 0.2 میلیون لیتر در روز از اهداف این طرح به شمار می آید.

    احداث پالایشگاه ستاره خلیج فارس

    مجری این طرح شرکت پالایش نفت ستاره خلیج فارس است؛ با توجه به نیاز مبرم کشور به بنزین با احداث این پالایشگاه روزانه حدود 35 میلیون لیتر بنزین تولید می شود که مشخصات آن مطابق با استاندارد یورو 5 اروپا است؛ افزایش تولید بنزین به میزان 35.7 میلیون لیتر در روز، افزایش تولید نفت سفید و سوخت جت به میزان 3.3 میلیون لیتر در روز، افزایش تولید نفت گاز به میزان 13.8 میلیون لیتر در روز و افزایش تولید گاز مایع به میزان 4.5 میلیون لیتر در روز، از جمله اهداف طراحی این پالایشگاه است.

    بنزین سازی پالایشگاه بندرعباس

    شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران مجری این طرح است؛ هدف از اجرای آن افزایش تولید بنزین همچنین بهبود کیفیت نفت گاز مطابق با استاندارد یورو 5 اروپا با احداث واحدهای جدید است؛ با بهره برداری کامل از این طرح، ظرفیت تولید بنزین این پالایشگاه به میزان 2.5 میلیون لیتر در روز افزایش می یابد.

    بنزین سازی و بهینه سازی پالایشگاه شهیدتندگویان تهران

    اجرای این طرح به طور مشترک به عهده پالایشگاه شهیدتندگویان و شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران است؛ بهبود کیفیت بنزین تولیدی به واسطه افزایش عدد اکتان برش نفتای سبک برای اختلاط در بنزین پالایشگاه و حرکت به منظور دستیابی به استانداردهای جدید تولید کیفی فرآورده بنزین، کاهش گوگرد نفت سفید و گازوییل بر اساس استاندارد یورو 5 اروپا و افزایش تولید بنزین به میزان 1.8 میلیون لیتر در روز، از دستاوردهای این طرح است.

  2. #742


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    نسخه ی جدید مینی کوپر JCW GP، تا اواخر امسال وارد بازار می شود

    Click here to enlarge


    «مجله ماشین» - جدیدترین نسخه از خودروی چالاک mini john cooper works gp، که برای اولین بار در سال 2006، و به عنوان نخستین سری از مینی های تقویت شده توسط ب ام و، به بازار معرفی شده بود، پس از 6 سال، و از زمستان 2012، وارد بازار می شود.
    به گزارش وب سایت «مجله ماشین»، گلگیرهای پهن، دیفیوزر عقب و جلو، براگیر روی سقف، رکابهای جانبی پهن و اسپرت، کاهش ارتفاع خودرو از سطح زمین، و کیت بدنه ی wide در قسمت جلو به همراه براگیر، از جمله تغییرات ظاهری صورت گرفته، بر روی نسخه ی اصلی mini jcw است. بد نیست بدانید، مدل قلبی jwc gp، توانست پیست نوربرگرینگ آلمان را، در زمان 8 دقیقه و 32 ثانیه دور بزند، و از این نظر با خودروهای قدری مانند بی ام و m3، لوتوس exige s 2008، و جاگوار xkr مقایسه می شود. اطلاعات فنی مربوط به این خودرو، کمی قبل از آغاز ثبت سفارش منتشر خواهد شد.

  3. #743


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    ایران خودرو تاخیر در تحویل برخی خودروها را پذیرفت
    پرشین خودرو: معاونت بازاریابی و فروش ایران خودرو به برخی شبهات درباره توقف تولید در این شرکت پاسخ گفت.
    به گزارش «پرشین خودرو»، مدتی است که شایعات زیادی درباره توقف تولید برخی خودروهای ایران خودرو از جمله پژو پارس، 206 و 207 بر سر زبان ها افتاده که معاونت بازاریابی و فروش این شرکت، شایعات منتشر شده را تکذیب کرده و توقف تولید در ایران خودرو را کذب محض دانست.
    عبدالله بابایی در این رابطه گفت: ممكن است تحویل برخی محصولات این شركت با تاخیر انجام شود، اما توقف تولید كذب محض است.
    وی در خصوص اخبار منتشره شده مبنی بر توقف تولید پژو پارس در این شركت، افزود:‌ تولید این خودرو كماكان انجام می شود، اما ممكن است تحویل آن به مشتریان با تاخیر انجام شود.
    وی مدت زمان این تاخیر را 10 تا 15 روز بیان و تاكید كرد: تولید تمام محصولات این شركت طبق برنامه در حال انجام است و هر فردی كه در تحویل خودروی خود با مشكل مواجه شده می تواند برای پیگیری به این شركت مراجعه كند.
    گفتنی است برخی شركت های لیزینگ از تحویل پژو پارس فروخته شده به مشتریان كه زمان تحویل آن فروردین ماه گذشته بوده است، خودداری می كنند و علت آن را نیز توقف تولید این خودرو اعلام كرده اند.
    به گزارش ایرنا، مسئولان ایران خودرو در حالی مدعی ادامه تولید طبق برنامه هستند كه آمار ارائه شده از سوی دفتر صنایع ماشین‌سازی و نیرو محركه وزارت صنعت، معدن و تجارت، این شركت با افت تولید محصولات در فروردین ماه امسال مواجه بوده است.
    به طوری كه بعنوان نمونه خودروی مورد بحث( پژو پارس) كه جزو چهار محصول سواری اول ایران خودرو به شمار می‌آید، 370 دستگاه معادل 9/7 درصد افت تیراژ در بازه زمانی مورد نظر را داشته است.
    همچنین خودرو 206 كه اصلی‌ترین محصول این شركت به شمار می‌رود، در فروردین ماه امسال چهار هزار و 975 دستگاه تولید داشته كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9/52 درصد افت كرده كه موجب افزایش قیمت شدید این خودرو در برخی مدل ها شده است.
    دیگر محصول ایران خودرو كه در فروردین ماه امسال با افت تولید روبه‌رو شده، پژو 405 است.
    این خودرو هفت هزار و 112 دستگاه در فروردین امسال تولید شده و حدود 8/11 درصد كاهش تولید را نسبت به فروردین سال گذشته تجربه می كند.

  4. #744


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    قیمت رانا زیر قیمت پژو 206 اس.دی است
    پرشین خودرو: شرایط بازار و قیمت خودروهای مشابه، از عوامل مهم موثر بر قیمت گذاری هر خودرو به شمار می رود و رانا نیز از همین قاعده پیروی می کند.
    به گزارش «پرشین خودرو»، حمیدرضا تقوی نژاد معاون استراتژی و برنامه ریزی ایران خودرو با بیان این مطلب گفت: چهار سال پیش قیمت رانا 11 میلیون تومان هدف گذاری شد؛ اما با توجه به تغییرات در شرایط بازار و افزایش قیمت خودروهای مشابه، نمی توان انتظار داشت که این محصول با همان قیمت عرضه شود.
    وی قیمت تمام شده محصول شامل مواد اولیه، قطعات، سربار و دستمزد را دیگر عامل مهم موثر بر قیمت خودرو دانست و گفت: دراین چهار سال افزایش قیمت در این بخش ها به ویژه مواد و قطعات، قابل توجه بوده و روی قیمت تمام شده محصولات اثر گذاشته است.
    تقوی نژاد افزود: برای نزدیک کردن قیمت رانا به قیمت هدف و توجیه پذیر کردن آن، علاوه بر کاهش سرمایه گذاری پروژه، برخی قالب های قطعات بدنه که پیشتر از منابع خارجی تامین می شد، به سازندگان داخلی واگذار و برای رنگ و تزیینات، خطوط جدیدی ایجاد نشده، بلکه از خطوط موجود استفاده می شود.
    معاون استراتژی و برنامه ریزی ایران خودرو افزایش هدف ساخت داخل رانا از 65 به 85 درصد در نقطه شروع تولید و افزایش بهره وری تولید را از دیگر اقداماتی توصیف کرد که برای تعدیل قیمت رانا در برابر افزایش قیمت عوامل تولید انجام گرفته است.
    وی اثر شرایط بازار و قیمت محصولات مشابه و رقیب را بدیهی توصیف کرد و در خصوص افزایش قیمت خودروها طی چهار سال اخیر گفت: چهار سال پیش قیمت 206 اس دی بین 12 و نیم تا 13 میلیون تومان و قیمت رانا دو میلیون تومان زیر قیمت اس دی هدف گذاری شده بود، امروز قیمت 206 اس دی نزدیک به 18 میلیون تومان و قیمت هدف رانا سه تا چهار میلیون تومان زیر قیمت 206 اس دی بوده و اختلاف قیمت امروز این دو محصول نسبت به چهار سال پیش، دو برابر است.
    تقوی نژاد افزود: در صنعت خودروسازی در زمان طراحی پروژه یک هدف قیمتی با توجه به مشخصات محصول و خودروهای رقیب، تعیین می شود و در زمان معین باید به تولید برسد. این فاصله زمانی در مورد رانا به دلیل بازنگری پروژه از نظر توجیه اقتصادی، بیش از برنامه اولیه به طول انجامیده و در این بین، شرایط بازار تحولات بزرگی را به خود دیده که همه خودروسازان از آن متاثر شده اند.
    وی خاطرنشان ساخت: بدون کاهش سرمایه گذاری و ارزبری پروژه، عرضه رانا با همین قیمت کنونی هم در شرایطی که قیمت سایر عوامل افزایش قیمت یافته اند، توجیه پذیر نبود.
    معاون استراتژی ایران خودرو ادامه داد: سال گذشته، قیمت نهاده های تولید از قیبل انرژی، لاستیک، آلومینیوم، ورق فولاد، شیشه، مواد شیمیایی، رنگ و پلیمر افزایش یافته و با وجود کاهش 60 درصدی سرمایه گذاری پروژه و افزایش ساخت داخل و بهره وری تولید، نمی توانستیم رانا را با قیمت هدف اولیه عرضه کنیم.

  5. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    m.aminifar (21st May 2012)

  6. #745


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    کاهش نرخ ارز در بازار ، نقشی در کاهش قیمت خودرو ندارد




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو، مشاور انجمن خودروسازان گفت : کاهش نرخ ارز در بازار هیچ ارتباطی به کاهش هزینه های تولید خودرو در کشور ندارد.
    داوود میرخانی رشتی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، ضمن تاکید بر عدم تاثیر کاهش نرخ ارز بر قیمت خودرو های داخلی ،خاطر نشان کرد : در محاسباتی که در راستای قیمت تمام شده تولید از سوی سازمان حمایت از مصرف کنندگان صورت گرفت، نرخ ارز مرجع برای تولید در نظر گرفته شده بود، بنابراین با کاهش نرخ ارز آزاد ، این مساله تاثیری در کاهش هزینه تولید و در نتیجه قیمت خودروهای داخلی نخواهد داشت .
    وی در ادامه با انتقاد ازجوسازی رسانه ها در این ارتباط گفت : از رسانه ها درخواست می کنیم بدون دلیل معتبر خبرهایی را منتشر نکند که صنعت خودرو بدهکار شود.
    وی تصریح کرد : قطعا با کاهش نرخ ارز در بازار ، قیمت خودروهای داخلی کاهش نخواهد یافت زیرا زمانی که قیمت خودرو 2 تا 6 درصد افزایش یافت مگر این میزان افزایش قیمت بر اساس نرخ دلار 1800 محاسبه گردیده بود که با کاهش نرخ ارز آزاد، قیمت خودروهای داخلی نیز کاهش یابد.
    وی افزود : متاسفانه تمام فشار دولت بر قیمت خودروهای داخلی است در حالی که بر قیمت خودروهای وارداتی هیچ کنترل و نظارتی صورت نمی گیرد .
    این کارشناس صنعت خودرو در ادامه به خبری مبنی بر کسب در آمد واردکنندگان از محل واردات خودرو در سال گذشته پرداخت و گفت : بر اساس اخبار منتشره در سال گذشته از محل واردات 40 هزار دستگاه خودرو بود ، 568 میلیارد تومان سود خالص نصیب فعالان این بخش شده است ، یعنی سود هر خودروی وارداتی بیش از 14 میلیون تومان بوده است.
    میرخانی تاکید کرد : متاسفانه در راستای این مساله نه تنها کنترلی بر قیمت خودروهای وارداتی صورت نگرفته است بلکه هیچ بخشی حتی جریمه و یا به سازمان تعزیرات نیز معرفی نشده است درصورتی که برخی از شرکتهای داخلی در این ارتباط به سازمان تعزیرات معرفی شدند.
    وی خاطر نشان کرد : به نظر می رسد برای کنترل قیمت خودروهای داخلی ، کلیه دستگاههای حکومتی چند برابر آنچه که در قانون آمده به وظایفشان عمل می کنند در حالی که برای کنترل بر قیمت خودروهای وارداتی هیچ نهاد مسئولی نظارتی ندارند.

  7. #746


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    تولید و عرضه سمند با دو ایربگ




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبرخودرو ، معاون طراحی و توسعه محصول ایران خودرو از نصب کیسه هوای سرنشین برروی خودرو سمند تا یک ماه دیگر خبرداد .
    نیما مصلح معاون طراحی و توسعه محصول ایران خودرو با بیان این مطلب، گفت: فعالیتهای مرتبط با توسعه خودرو و مجموعه های مورد نیاز جهت نصب ایربگ سرنشین بر روی سمند به اتمام رسیده و با برنامه ریزیهای انجام شده تا یک ماه آینده تولید سمند با دو ایربگ راننده و سرنشین در ایران خودرو آغاز خواهد شد.
    وی افزود: کلیه تستهای مورد نیاز جهت صحه گذاری طرح مطابق با استانداردهای مورد نظر بر روی این خودرو با موفقیت انجام شده و پیش بینی می شود با نصب ایربگ سرنشین بر روی خودرو سمند بهبود قابل توجهی به لحاظ سطح ایمنی این خودرو بوجود آید.
    معاون طراحی وتوسعه محصولات جدید ایران خودرو نصب ایربگ بر روی خودرو را نه یک استاندارد بلکه بعنوان بخشی از امکانات و قابلیتهای خودرو جهت دستیابی به استاندادهای مصوب ایمنی آن دانست و افزود: نصب ایربگ اعم از ایربگ راننده و یا سرنشین نیازمند بهره گیری خودرو از اجزا پلتفرمی مناسب و بروز بویژه قطعات کفی، فرمان و بدنه می باشد.
    مصلح تاکید کرد : در صورت عدم وجود این قابلیت در خودرو و طراحی ناهماهنگ قطعات مورد نظر، نصب ایربگ نه تنها سبب افزایش ایمنی خودرو نخواهد گردید بلکه باعث افت ایمنی و حتی ایجاد صدمات بیشتر به سرنشینان خودرو در زمان وقوع حادثه خواهد شد .
    وی خاطر نشان ساخت : خوشبختانه خودرو سمند به لحاظ طراحی اجزای پلتفرمی قابلیت بسیار مناسبی به لحاظ نصب ایربگ و پوشش استانداردهای ایمنی مورد نظر داشته و صادرات آن به بازارهای جهانی با استانداردهای بالای ایمنی خود موید این موضوع است.
    معاون طراحی و توسعه محصول ایران خودرو تصریح کرد : هم اکنون ایربگ راننده و سرنشین بر روی خودروهای سورن و سوزوکی گراند ویتارا و کلیه مدل های 206 نصب شده و با نصب داشبورد جدید بر روی خودروهای 405 و پارس امکان نصب ایربگ سرنشین در آینده نزدیک بر روی این خودروها نیز فراهم خواهد شد.

  8. #747


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    صنعت خودرو کشور نیاز به تحول اساسی دارد




    Click here to enlarge
    Click here to enlarge

    به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر کاهش نرخ ارز بر قیمت کلیه کالاهای داخلی و وارداتی گفت : به جهت وابستگی زیادی صنعت کشور به نرخ ارز و کارکردی که ارز در مبادلات تجاری دارد قطعا نوسان و کاهش نرخ ارز بر قیمت خودرو موثر بوده و می تواند قیمت خودرو را تثبیت نماید. عباسعلی نورا در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : با توجه به اینکه هم اکنون بخشی از مواد اولیه مورد نیاز داخلی از طریق واردات تامین می شود با کاهش نرخ ارز این مسئله بر قیمت این مواد تاثیر گذاشته و بالطبع این مسئله بر روی کلیه بخشهای تولیدی ، خدماتی نیز اثرگذار خواهد بود .
    وی با اشاره به اینکه صنعت خودرو ایران از بهره وری پایینی برخوردار است ، یاد آور شد : صنعت خودرو در مقایسه با سایر صنایع از هزینه بسیار بالایی برخوردار است و متاسفانه تنوانسته تا کنون این هزینه ها را کاهش دهد و این موضوع شاید به جهت عدم خصوصی سازی واقعی صنعت خودرو باشد چرا که اگر صنعت خودرو به شکل واقعی خصوصی شود بسیاری از مشکلات موجود چون هزینه بالا در این بخش کاهش یابد.
    وی تصریح کرد : تا کنون با وجود مزیتهایی که ایران در مقایسه با بسیاری از کشورهای دنیا دارد تاکنون کمتر به در خصوص افزایش بهره وری فکری صورت گرفته به طوری که همچنان از سیستم های قدیمی در تولید استفاده شده و کمتر بهسازی دانش وتکنولوژی صورت گرفته است و اگر هم تلاشی در این راستا انجام گرفته در جهت خرید تکنولوژی و وسایل دست دوم بوده است .
    نماینده زابل و زهک در خانه ملت در ادامه اظهار داشت : صنعت خودرو ایران باید به سمت تکنولوژی های نوین حرکت کند که ضمن اینکه اتوماسیون بیشتری دارد ، نیروی انسانی ، فضا و انرژی کمتری را اشغال می کند و از همه مهمتر کیفیت کار در این راستا افزایش می یابد در حالی که امروز به این 4 عامل بسیار مهم در صنعت کشور کمتر توجه می شود .
    نورا همچنین هزینه های بالاسری در ایران را بسیار بالا ذکر کرد و افزود : در حال حاضرهزینه های بالاسری در ایران در مقایسه با اغلب کشورهای در حال توسعه به شدت بالاست که به نظر می رسد این مسئله شایسته کشور ما نبوده و باید برای موفقیت، هزینه های بالاسری صنعت خودرو به شدت کاهش یابد و تکنولوژیهایی به کار گرفته شود که منجر به کاهش هزینه ها گردد.
    وی کیفیت ، سرعت ، حجم کم و مصرف پایین را 4 عامل بسیار مهم در استفاده از تکنولوژی های جدید عنوان کرد و افزود : صنعت خودرو ما نیازبه تحول دارد و باید ظرف مدت بسیار کوتاهی تغییرات جدی دراین صنعت رخ دهد .

  9. #748


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    شرایط سازمان حمایت برای بررسی افزایش قیمت خودرو




    Click here to enlarge
    Click here to enlarge



    به گزارش خبر خودرو، مدیر کل دفتر نظارت بر محصولات و کالای فلزی و معدنی سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان با بیان اینکه طرح هرگونه موضوع در ارتباط با افزایش قیمت خودرو در سطح جامعه التهاب آور است ، گفت: همواره این امکان وجود دارد که شرکت های خودروساز در خواستهایی را به منظور افزایش قیمت خودرو به سازمان حمایت ارائه دهند اما این اقدام مبنایی برای اجرایی شدن و به نتیجه رسیدن این در خواستها نیست.
    شهرام میرآخورلو در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو گفت : تا زمانی که در خواستهای مطرح شده به نتیجه برسد افزایش قیمتی در خودرو های تولیدی کشور نخواهیم داشت و در صورتیکه افزایش قیمتی هم در برخی محصولات داشته باشیم سازمان حمایت اولین مرجعی خواهد بود که این درخواست را ابلاغ می کند منتهی تا زمانیکه این امر به نتیجه نرسیده طرح چنین موضوعاتی جز ایجاد التهاب در جامعه سودی نخواهد داشت.
    وی طرح موضوع افزایش قیمت از سوی برخی شرکت های خودروسازی را باعث سود بردن این شرکت ها دانست و گفت: طرح چنین موضوعاتی مبنی بر ارائه درخواست افزایش قیمت محصولات به سازمان حمایت باعث هجوم مشتریان به بازار برای خرید خودرو خواهد شد و همین امر باعث می شود شرکت های مورد نظر سود بسیاری از این فضای روانی ببرند بنابراین تا همه موارد بررسی نشود هیچگونه افزایش قیمت در خودروهای کشور نخواهیم داشت.
    وی در خصوص شرایط این سازمان برای بررسی افزایش قیمت خودرو گفت: برای قیمت گذاری خودرو اسناد و مدارک مالی شرکت و هزینه های تولید به ازای هر محصول از شرکت مطالبه می شود برای مثال وقتی شرکتی به منظور افزایش نرخ ارز ، انرژی و یا هزینه های بانکی در خواست افزایش قیمت می دهد همه این موارد در نظر گرفته می شود و همچنین چنانچه شرکتی از ورق های فولاد با کیفیت تری در محصولات خود استفاده کند این موارد نیز محاسبه می شود.
    میراخورلو افزود: برخی آپشن ها (ایربگ و ترمز ضد قفل) هم اکنون جزء الزامات خودرو محسوب می شود بنابراین در قیمت تمام شده محاسبه می شود ولی برخی آپشن ها مانند صندلی گرم کن ، تهویه هوای داخلی و غیره که تولید کننده با توجه به شرایط بازاریابی بر روی خودرو نصب می کند بصورت جداگانه هزینه های آن بر اساس محاسبه ای که سازمان حمایت انجام می دهد بررسی شده و در قیمت لحاظ می شود.این سازمان برخی افزایش قیمت های را نمی پذیرد و از شرکت های خودرو سازی می خواهد با افزایش بهره وری و کاهش قیمت تمام شده سعی در کاهش قیمت ها داشته باشند.

    وی در پایان تعیین قیمت خودرو از سوی سازمان حمایت را نوعی حمایت از مصرف کننده خودرو عنوان کرد و گفت: از آنجایی که سازمان حمایت قیمت خودروهای داخلی را تعیین می کند نوعی حمایت از مصرف کننده محسوب می شود تا مصرف کننده با اعتماد بیشتر خودرو را خریداری نماید.

  10. #749


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    اعلام ایمن ترین خودروهای امریکا




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeگروه بین الملل: موسسه ایمنی جاده ای امریکا خودروهای شورلت مالیبو اکو ، هیوندای آزرا و تویوتا پریوس سی مدل 2013 را به عنوان ایمن ترین خودروهای حال حاضر امریکا معرفی کرد.
    به گزارش خبرخودرو ، هر سه خودروی فوق توانستند در بخش های تصادف از جلو ، کنار و یا واژگون شدن عملکردهای بسیار خوبی را ثبت نمایند.
    با این وجود هنوز هیچ یک از این خودروها توسط اداره ملی ایمین جادهای امریکا در فهرست خودروهای ایمن پنج ستاره قرار نگرفته اند.
    شورلت مالیبو مدل 2013 جز خودروهای با قیمت متوسطی است که توانست در رقابت با آئودی A3 ، بئیک ورانو ، تویوتا کمری و ولوو C30 به عنوان ایمن ترین خودروی این بخش دست پیدا کند.
    هیوندای آزار مدل 2013 نیز توانست در بخش سدان های خانوادگی بزرگ از خودروهایی مثل کرایسلر 300 ، دوج چارجر و فورد تاروس پیشی بگیرد.
    البته به نظر می رسد سخت ترین رقابت متعلق به تویوتا پریوس 2013 بود که توانست در جدالی نفس گیر ، 26 خودروی کوچک مشهور مثل شورلت کروز ، هیوندای الانترا و فولکس واگن GTI عنوان ایمن ترین خودرو را از آن خود کند.

  11. #750


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    خسارات سه ميليارد دلاری ؛ناشي از تصادفات در مالزي




    Click here to enlargeگروه بین الملل: مالزی سالانه سه میلیارد دلار صرف خسارات و هزینه های درمانی ناشی از تصادفات جاده ای در این کشور می کند.
    به گزارش خبرخودرو، روزنامه «استار» مالزی نوشت ، پارسال شش هزار و 900 فقره تصادف در مالزی ثبت شده که60 درصد مربوط به موتورسیکلت ها بوده است.
    مردم مالزی فقط شاهد قربانیان و خودروهای خسارت دیده هستند و از هزینه هایی که دولت به خانواده های قربانیان همچنین درمان مصدومین می پردازد ، مطلع نیستند.
    دولت مالزی هر ساله برنامه هایی به نام امنیت جاده ای برای آموزش مردم سراسر این کشور اجرا می کند.



صفحه 75 از 771 نخستنخست ... 255565666768697071727374757677787980818283848595125175575 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University