.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
صفحه 77 از 771 نخستنخست ... 275767686970717273747576777879808182838485868797127177577 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 761 تا 770 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

  1. #761


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    تيم هندا فاتح دور تعيين خط رقابتهاي موتور سواري فرانسه شد




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeگروه بین الملل: تیم هندا فاتح دور تعیین خط رقابتهای موتورسواری فرانسه در رده موتو جی پی(MotoGP) شد.
    به گزارش خبرخودرو ، در دور تعیین خط رقابتهای موتور سواری فرانسه در رده موتو جی پی که در پیست لومان برگزار شد دانی پدروسا از تیم هندا با کسب زمان یک دقیقه و سی و سه ثانیه و ششصد و سی و هشت هزارم ثانیه اول شد.
    پدروسا پس از کسب عنوان نخست این مرحله در کنفرانسی خبری گفت:من معمولا در مرحله تعیین خط نتایج خوبی کسب نمی کنم اما به هر حال برای کسب بهترین نتیجه باید تلاش کنید و امیدوارم که شاهد هوایی خوب در روز پایانی باشیم و سطح پیست خشک باشد اما با هرشرایطی ما باید با تمام سرعت برای قهرمانی تلاش کنیم و مسابقه ای طولانی را پیش رو داریم و امیدوارم شروع خوبی را داشته باشم و نتیجه خوبی را بگیریم.
    پس از پدروسا، کیسی استونر دیگر هم تیمی وی و آندریا داویزیوسو از تیم یاماها به ترتیب دوم و سوم شدند.
    در رده بندی کلی و جهانی رقابتهای موتور سواری رده موتو جی پی در حال حاضر کیسی استونر از تیم هندا با کسب شصت و شش امتیاز رده نخست را در اختیار دارد و پس از وی خورخه لورنزو از تیم یاماها با شصت و پنج امتیاز و دانی پدروسا از تیم هندا با پنجاه و دو امتیاز به ترتیب رده های دوم و سوم را در اختیار دارند.
    در دور تعیین خط رقابتهای رده موتو تو(Moto2) هم مارک مارکز از تیم سوتر با کسب زمان یک دقیقه و سی و هفت ثانیه و هفتصد و ده هزارم ثانیه اول شد و پس از وی توماس لوثی دیگر هم تیمی وی و پل اسپارگارو از تیم کالکس به ترتیب دوم و سوم شدند.
    در رده بندی کلی و جهانی رقابتهای موتور سواری رده موتو تو هم در حال حاضر مارک مارکز از تیم سوتر با کسب هفتاد امتیاز اول است و پس از وی پل اسپارگارو از تیم کالکس با شصت ویک امتیاز و توماس لوثی از تیم سوتر با چهل و سه امتیاز به ترتیب رده های بعدی را در اختیار دارند.
    در دور تعیین خط رقابتهای رده موتو تری(Moto3) هم ماوریک وینالس از تیم هندا با کسب زمان یک دقیقه و پنجاه و پنج ثانیه به مقام نخست رسید و پس از وی افرن واسکوئز و میگوئل الیویرا دیگر هم تیمیهای وی به ترتیب دوم و سوم شدند.
    در رده بندی کلی و جهانی رقابتهای موتور سواری رده موتو تری در حال حاضر ساندرو کورتیزی از تیم کی تی ام با کسب پنجاه و هفت امتیاز رده نخست را در اختیار دارد و پس از وی ماوریک وینالس از تیم اف تی آر هندا با پنجاه و پنج امتیاز و لوئیس سالوم از تیم کی تیم ام با چهل و نه امتیاز به ترتیب رده های بعدی را در اختیار دارند.



  2. #762


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    سهميه بنزين 100 توماني به 400 توماني تبديل شد




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبرخودرو ، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت: براساس آخرین پایش انجام شده حدود 45 میلیون لیتر بنزین 100 تومانی در کارت های سوخت باقی مانده است.
    جلیل سالاری امروز افزود: از نیمه شب یکشنبه تبدیل باقیمانده بنزین 100 تومانی به 400 تومانی انجام شد و افرادی که همچنان سهمیه بنزین 100 تومانی در کارت سوخت خود داشته اند از امروز باقی مانده سهمیه آنان دو برابر می شود و آن را با مبلغ 400 تومان سوخت گیری خواهند کرد.
    وی گفت: بخشی از کارت هایی که در آنها بنزین 100 تومانی وجود داشت کارت های موقت بود که پیش از این برای سهمیه های ترمیمی صادر شده بود که این کارت ها از امروز از چرخه عرضه سوختگیری حذف شد.
    مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی افزود: کارت های موقت هم اکنون غیرفعال است و دارندگان این کارت ها نمی توانند با آن سوختگیری کنند.
    سالاری درباره تعداد خودروهایی که هنوز بنزین 100 تومانی در کارت سوخت دارند نیز گفت: این خودروها بسیار محدود و حدود هشت دهم درصد خودروهای شخصی است.
    وی تاکید کرد: در هیچ کدام از کارت های سوخت خودروهای دولتی بنزین 100 تومانی وجود ندارد و بنزین 100 تومانی باقیمانده مربوط به کارت های سوخت خودروهای شخصی است.
    وی میانگین بنزین مصرفی در اردیبهشت امسال را 61 میلیون و 400 هزار لیتر در روز اعلام کرد.

  3. #763


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    پايانه‌هاي تاكسيراني در پايتخت توسعه مي‌يابند




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبرخودرو، مديرعامل سازمان تاكسيراني اعلام كرد: به دنبال تاسيس پايانه تاكسيراني مغان در چهارراه پاسداران با 8 خط‌، به زودي دو پايانه ديگر تاكسيراني نيز در شمال تهران مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرد.
    مهندس محمد احمدي ‌بافنده افزود: يكي از اين دو پايانه، پايانه ارم است که به منظور متمركز كردن خطوط محدوده ميدان تجريش و ساماندهي اين خطوط پیش‌بینی شده است.
    وي با اشاره به اين كه عملیات اجرایی پايانه مسقف ارم در دست انجام است و این پایانه ماه آينده به بهره‌برداري مي‌‌رسد، اظهار كرد: اين پايانه داراي 2 لاين است كه پس از ساماندهي به 6 لاين مي‌رسد و در هر لاين آن نیز 2 تا 3 خط جاي مي‌گيرد.
    احمدي ‌بافنده با بيان اين‌كه راه‌اندازي پايانه تقاطع بزرگراه شهيد چمران و خيابان حضرت ولي‌عصر (عج) در حال ساخت است و ماه آينده مورد بهره‌برداري قرار می‌گیرد، تصریح کرد: خطوطي كه در تقاطع مذكور پراكنده بودند، در این پایانه تمركز می‌یآبند.
    مديرعامل سازمان تاكسيراني تهران در پايان خاطرنشان كرد: احداث و توسعه پايانه‌هاي حمل و نقل عمومي از جمله پايانه‌هاي تاكسيراني به منظور برقراري نظم و انضباط و ساماندهي خطوط تاکسی در سال جاری در دستور کار مديريت شهري قرار دارد.

  4. #764


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    تحریم‌ها بی‌تاثیر بر ايساكو

    Click here to enlarge


    تحريم‌هاي تبليغاتي تاثيري بر روند فعاليت‌هاي شركت خدمات پس از فروش ايران خودرو(ايساكو) ندارد.بهزاد ظهيري مديرعامل شركت خدمات پس از فروش ايران خودرو (ايساكو)، با بيان اين مطلب گفت: تحريم‌ها هيچ تاثيري بر روند فعاليت‌هاي اين شركت ندارد و اين شركت همچنان از طريق منابع داخلي و خارجي منابع خود را تامين مي‌كند.
    وي تصريح كرد: البته گروه صنعتي ايران‌خودرو، براساس رهنمودهاي مقام معظم رهبري، در سال توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني، تامين از منابع داخلي و حمايت از توليدكنندگان داخلي را در راس برنامه‌هاي تامين و توليد خود قرار داده و به همين دليل عمده منابع اين شركت نيز از منابع داخلي تامين مي‌شود. ظهيري همچنين به موضوع سهم اندك توليدكنندگان خارجي در سبد تامين ايساكو اشاره و اضافه کرد: ما موفق شده‌ايم از سال گذشته سهم توليدكنندگان خارجي را در زنجيره تامين‌مان از 37 به 30درصد برسانيم كه اين رقم طي سال جاري به حدود 23درصد كاهش خواهد يافت.

  5. #765


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    قيمت خودروهاي وارداتي كاهش مي‌يابد

    Click here to enlarge


    رييس اتحاديه نمايشگاه‌د‌اران و فروشندگان خودرو تهران از كاهش ميانگين 10 درصدي قيمت خودروهاي وارداتي در ارديبهشت ماه امسال خبر داد.
    حسين اردوخاني با بيان اين‌كه كاهش قيمت خودرو به دنبال تشديد نظارت‌هاي سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان بوده است، خاطرنشان كرد: البته با توجه به رشد شديد و يكباره قيمت خودرو در سال گذشته، پيش‌بيني مي‌شود كه روند كاهشي قيمت خودروهاي وارداتي همچنان ادامه داشته و در آينده نيز شاهد كاهش 10 تا 15 درصدي قيمت اين محصولات باشيم.
    وي ادامه داد: با وجود كاهش قيمت‌ها مشكلاتي در روند تحويل خودروهاي وارداتي پيش فروش شده از سوي واردكنندگان به خريداران وجود دارد و به همين دليل از تمام خريداران مي‌خواهيم براي مواجه نشدن با هرگونه مشكلي در روند خريد خودرو تنها از واحدهاي صنفي پروانه‌دار عضو اتحاديه اقدام به خريد كنند.
    رييس اتحاديه نمايشگاه‌د‌اران و فروشندگان خودرو تهران افزود: متاسفانه در چند ماه اخير برخي از واردكنندگان خودرو از تحويل خودروهاي پيش فروش شده به خريداران خودداري كرده‌اند؛ به‌گونه‌اي كه به عنوان مثال خودرويي كه بايد بهمن ماه سال گذشته تحويل خريدار مي‌شد، تاكنون تحويل نشده است.
    وي تصريح كرد: در حال حاضر بازار انواع خودروهاي وارداتي اشباع بوده و حجم معاملات نيز در سطح پاييني در جريان است. البته پيش‌بيني مي‌شود با ادامه روند كاهشي قيمت‌ها بازار اين محصولات دوباره رونق گيرد.

  6. #766


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    افزایش ۴ میلیونی قیمت "رانا" با تأخیر دو ساله برای توجیه اقتصادی محصول

    Click here to enlarge


    این روزها بحث تولید و عرضه رانا به عنوان دومین خودروی ملی ایران خودرو در حالی مطرح است که با وجود انجام اقداماتی برای توجیه‌پذیری تولید این محصول، قیمت آن ۴ میلیون تومان افزایش یافته و ظاهراً تأخیر ۲ ساله برای افزایش ساخت داخل، نتوانسته تولید این خودرو را در رنج قیمتی پایینتری قرار دهد.
    طراحی و تولید "رانا" به عنوان دومین خودروی ملی ایران‌خودرو در سال 87 همزمان با مدیریت منطقی در ایران خودرو به تصویب هیأت مدیره این شرکت رسید و رونمایی آن پس از چندین بار تعویق، بالاخره در 29 فروردین 88 در مراسم تودیع منطقی و معارفه نجم‌الدین در ایران خودرو، انجام شد.
    در آن زمان اعلام شد که این محصول با تیراژ تولید سالانه 150 هزار دستگاه در انتهای سال 88 روانه بازارهای داخلی و خارجی خواهد شد.
    در زمان منطقی قرار بود رانا با قیمت 11 میلیون تومان به بازار عرضه شود اما با ورود نجم‌الدین به ایران خودرو، او و تیم کاریش اعلام کردند که تولید رانا صرفه اقتصادی ندارد و انجام این کار نیازمند بررسی‌های بیشتر است. این بررسی‌ها حدود یک سال و 4 ماه طول کشید و در نهایت مدیران ایران خودرو اعلام کردند که رانا با "توجیه اقتصادی" تولید خواهد شد. هرچند طبق اعلام نجم الدین قرار بود تولید انبوه رانا از شهریور90 آغاز شود اما پس از مدتی، این وعده به خرداد 91 موکول شد.
    به گفته مدیرعامل ایران خودرو، رانا با قیمت کمتر از 15 میلیون تومان به بازار عرضه خواهد شد و برنامه تولید این محصول در سال جاری 50 هزار دستگاه است که این میزان تا سقف 200 هزار دستگاه در سال قابل افزایش است.
    این در حالی است که نجم الدین در مرداد 89، قیمت نهایی رانا را 11 میلیون تومان عنوان کرده و گفته بود: از اول هم مبنای قیمت رانا 11میلیون بود و ان‌شاءالله تا پایان سال 90 به بازار عرضه خواهد شد.

    افزایش داخلی سازی و رشد قیمت رانا

    بحث در مورد عرضه رانای 15 میلیون تومانی در حالی این روزها مطرح است که به گفته مدیران ایران خودرو، تلاش زیادی برای افزایش میزان داخلی سازی این محصول صورت گرفته و دلیل اصلی تأخیر در تولید رانا دستیابی به سطح مناسبی از داخلی سازی و توجیه پذیری اقتصادی آن است.
    اما ظاهراً این رشد توان تولید داخل و توجیه‌پذیری اقتصادی نه تنها باعث کاهش قیمت تمام شده تولید نشده، بلکه قیمت فروش رانا را نیز حدود 4 میلیون تومان افزایش داده است.
    این در حالی است که در تولید محصولات مونتاژی نیز اصولاً هزینه بالایی برای تولید تحت لیسانس باید پرداخت شود که در تولیدات داخلی جایی برای این هزینه باقی نمی‌ماند.

    قیمت رانا همراه با 206 افزایش یافت

    حمیدرضا تقوی‌نژاد، معاون ایران خودرو در امور استراتژیک و برنامه‌ریزی در پاسخ به این سوال فارس که با توجه به کاهش قیمت تمام شده تولید و افزایش داخلی‌سازی رانا، چرا هدف‌گذاری انجام شده برای قیمت این محصول از 11 میلیون تومان به 15 میلیون تومان افزایش یافته است؟ می‌گوید: در ابتدا هدفگذاری قیمتی رانا برای تولید محصول پایه 11میلیون تومان بود و برای مدل فول رانا 13 میلیون تومان تعیین شد اما هدفگذاری فعلی برای عرضه رانا کمتر از 15 میلیون تومان است که اگر با این قیمت عرضه نشود، در تولید محصول ضرر خواهیم کرد.
    وی ادامه می‌دهد: با توجه به افزایش قیمت یک تا 1.5 میلیون تومانی محصولات مشابه رانا، این شیفت قیمت شامل رانا نیز می‌شود.
    به گفته تقوی نژاد، رانا در کلاس خودروهایی تولید می‌شود که هم اکنون افزایش قیمت پیدا کرده‌اند، هرچند رانا از نظر زیبایی بهتر از محصولات 206 است و طبیعتا این محصول نیز باید مشمول افزایش قیمت شود.
    وی در پاسخ به این سوال که آیا زیباتر بودن رانا نسبت به 206، توجیه قابل قبولی برای افزایش قیمت این خودرو است؟ می‌گوید: هدفگذاری انجام شده در مورد قیمت رانا با 206 حدود 3 میلیون تومان اختلاف دارد و در واقع رانا 3 میلیون تومان ارزانتر از محصول هم رده خود به بازار عرضه خواهد شد.
    وی ادامه می‌دهد: اگر بتوانیم رانا را با قیمت اعلام شده و با یک سود ناچیز عرضه کنیم، تولید این محصول ضررده نخواهد بود.
    افزایش قیمت رانا با وجود کاهش سرمایه‌گذاری تولید

    میزان داخلی سازی قطعات یکی از عوامل دخیل در قیمت‌گذاری محصولات است و به همین دلیل با افزایش داخلی سازی و بالارفتن سهم قطعات داخل در تولید رانا باید شاهد پایین‌ آمدن قیمت این محصول باشیم. همچنین در برنامه‌ریزی جدید ایران خودرو، تیراژ تولید رانا 25 درصد افزایش یافته که این مسئله نیز قیمت تمام شده تولید را کاهش خواهد داد.
    در عین حال، سرمایه‌ای که بابت طراحی و تولید یک محصول هزینه می‌شود در قیمت تمام شده تولید تأثیر مستقیم دارد. به گفته معاون مدیرعامل ایران خودرو بابت تهیه قالب‌ها، ایجاد خطوط تولید و تمام موارد لازم برای تولید رانا 40 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده است.
    از سویی منطقی مدیرعامل سابق ایران خودرو، کل سرمایه‌گذاری لازم برای مجموعه خودرو، قطعات و خط تولید رانا را حدود 100 میلیارد تومان برآورد کرده و گفته بود: اگر رانا با این مبلغ و تیراژ 150 هزار دستگاهی تولید می‌شد، به محدوده 11 میلیون تومانی می‌رسیدیم.

    به این ترتیب سرمایه‌گذاری انجام شده برای تولید رانا در برنامه‌ریزی جدید حدود 60 درصد کاهش یافته که تأثیر مستقیم این مسئله را باید در قیمت گذاری محصول مشاهده کنیم. این در حالی است که نه تنها قیمت رانا نسبت به هدف گذاری اولیه کاهش نیافته بلکه از 11 به 15 میلیون تومان افزایش یافته است.
    از سویی، با مطرح شدن موضوع رانا در زمان مدیریت سابق ایران خودرو، برخی کارشناسان عنوان کردند که تولید این خودرو با قیمتی پایینتر از 14 میلیون تومان توجیه اقتصادی ندارد. البته این صحبتها با توجه به براورد سرمایه 100 میلیارد تومانی و سهم 65 درصدی داخلی سازی بود. اما حالا با وجود افزایش سهم تولید داخل و کاهش 60 درصدی سرمایه‌گذاری، قیمت رانا حتی بالاتر از 14 میلیون تومان عنوان شده است.
    تقوی‌نژاد در پاسخ به این سوال که برای توجیه اقتصادی تولید رانا چه تغییراتی در این خودرو ایجاد شده است؟ می‌گوید: در بدنه، تزئینات و پلت‌فرم این خودرو تغییراتی را ایجاد کرده‌ایم، به عنوان نمونه 6 تا 8 قالب قطعات پرسی بزرگ خودرو برای تولید رانا در ایران ساخته شده که صرفه‌‌‌جویی بالایی را به همراه دارد این در حالی است که قبلاً این قالب‌ها توسط سازندگان اروپایی تامین می‌شد.
    وی معتقد است: سرمایه‌گذاری لازم برای تولید رانا در مدیریت قبلی رقم بالایی بوده و تولید این محصول توجیه‌پذیر نبوده است.
    دلیل تأخیر در تولید رانا چیست؟

    تأخیر در تولید رانا در حالی اتفاق افتاد که رهبر معظم انقلاب در نوروز سال 90 در بازدید از ایران خودرو بر لزوم افزایش توان تولید داخل و دستیابی به تولید محصولات داخلی تأکید کرده بودند.
    تقوی نژاد در مورد تأخیر در تولید رانا به فارس می‌گوید: با تغییر مدیرعامل ایران خودرو در سال 88 تمام طرح‌های این شرکت از نظر توجیه‌پذیری اقتصادی مورد بازنگری قرار گرفت که رانا نیز از جمله این طرح‌ها بود.
    وی ادامه می‌دهد: در آن زمان تولید رانا با توجه به قیمت تمام شده محصول توجیه‌پذیر نبود که برای حل این مشکل دو محور تعریف شد. کاهش قیمت تمام شده در حوزه قطعات و مواد یکی از این محورها بود که شرکت ساپکو نقش مهمی را در این مورد بازی می‌کرد تا قیمت تمام شده قطعات به هدفگذاری ما نزدیک شود.
    وی ادامه می‌دهد: در این ارستا اعلام کردیم که با هر سازنده‌ای که ب‌تواند با هدف قیمتی ما نسبت به تولید قطعات رانا اقدام کند، آماده مذاکره‌ایم. به این ترتیب در حوزه قیمت قطعات و مجموعه‌ها حدود 90 درصد به هدفگذاری انجام شده نزدیک شدیم. معاون مدیرعامل ایران خودرو در مورد محور دوم برای توجیه‌پذیری تولید رانا نیز می‌گوید: این بخش به هزینه‌‌های تولید و سربار در ایران خودرو مربوط می‌شد که سعی کردیم تا جایی که ممکن است محصول رانا را روی خطوط جاری به تولید برسانیم. به این ترتیب با حداقل سرمایه‌گذاری، برای مونتاژ و رنگ رانا از خطوط فعلی استفاده می‌شود اما برای خط بدنه، خط تولید جدید ایجاد شده است.

    صرفه‌جویی ارزی و کاهش سرمایه‌گذاری در خط تولید

    تقوی نژاد با بیان اینکه صرفه‌جویی در تولید رانا حجم سرمایه‌گذاری برای این پروژه را کاهش داد، می‌گوید: رانا دارای قطعات مشابهی با محصولات فعلی ایران خودرو است که سعی کردیم این قطعات را از نظر ساخت داخل ارتقاء دهیم.
    به گفته وی، ضریب ساخت داخل رانا از 65 درصد که در زمان منطقی هدفگذاری شده است، به 85 درصد ارتقاء یافته که این موضوع قیمت تمام شده تولید را کاهش می‌دهد. به این ترتیب با صرفه‌جویی ارزی و کاهش قیمت تمام شده رانا را شاهد هستیم. تقوی نژاد با بیان اینکه فعالیت‌های عملیاتی برای تولید رانا از سال 89 آغاز شد، می‌گوید: هدف انجام شده برای تولید رانا در مدیریت فعلی ایران خودرو شهریور90 بود و قول داده بودیم این محصول در آن زمان به بازار عرضه شود. اما با توجه به اینکه برخی قطعات و تجهیزات خط بدنه باید از طریق واردات تامین می‌شد، وجود برخی محدودیت‌ها این کار را با سختی روبرو کرد که این موضوع در خرید چند قالب تولید رانا نیز وجود داشت.
    وی ادامه می‌دهد: ‌در نیمه دوم سال 90 تولید رانا با تاخیر روبرو شد و پس از آن، هدفگذاری جدیدی که انجام شد این بود که این خودرو در ابتدای سال جاری به بازار عرضه شود.
    وی در پاسخ به این سئوال که با این تفاسیر آیا طراحی و عملیات لازم برای تولید رانا در ایران خودرو متوقف نبوده است؟ گفت: در سال 88 حدود 7 ماه پروژه رانا متوقف شد تا برنامه‌ریزی مناسبی جهت تولید این محصول صورت گیرد.

    تغییر مدیریت عاملی برای تأخیر در تولید خودروی ملی

    تغییرات مدیریتی در اکثر سازمانها اجرای پروژه‌ها را با تأخیر مواجه می‌کند و طرح تولید رانا نیز از این مسئله مستثنی نبوده است.
    سید رضا مفیدی مدیر صنایع خودرو سازمان گسترش در این مورد با بیان اینکه ایده طراحی و تولید رانا از سالهای گذشته مطرح شد، به فارس می‌گوید: با توجه به ضرورت توسعه محصول و تنوع تولیدات ایران خودرو و همچنین محدودیتی که برای تولید خودروهای قدیمی وجود دارد، موضوع تولید رانا بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت.
    وی ادامه می‌دهد: تولید محصولات جدید به عنوان یک الزام برای خودروسازان مطرح است که البته در نهایی شدن یک تولید بخش‌های مختلفی مانند تامین، تولید، فروش و خدمات پس از فروش نقش دارند و باید دید در هر یک از این بخش‌ها چه فرآینده‌هایی از لحاظ فنی و اقتصادی، تولید را با توجیه همراه خواهد کرد و در چه صورت محصول قابل عرضه به بازار تولید خواهد شد.
    مفیدی تصریح می‌کند: ‌در مراحل تامین و مذاکره با قطعه سازان یکسری محدودیت‌ها و مشکلات وجود داشت که از حدود یک سال پیش توافقاتی با این مجموعه‌ها انجام شد تا توجیه لازم برای تامین قطعات وجود داشته باشد.
    وی با بیان اینکه موافقت‌های لازم برای تامین و تولید رانا صورت گرفته است، در مورد تاخیر در تولید رانا می‌گوید: اخذ موافقت‌ها از بخش تأمین و همچنین تغییر مدیریت در ایران خودرو از جمله دلایل این تاخیر بود زیرا با حضور مدیر جدید اجرای پروژه‌ها نیازمند بررسی‌‌های جدید و خاص خود بود.
    وی ادامه می‌دهد: یکی از دلایل تاخیر در تولید رانا این بود که مدیران ایران خودرو باید بیشتر روی این پروژه کار می‌کردند تا طراحی و تولیدش اقتصادی‌تر شود.
    وی با بیان اینکه تاکنون قطعه‌سازان در فرآیند طراحی خودرو حضور نداشته‌اند، معتقد است: در تولید رانا سعی شده نقش قطعه‌سازان افزایش یابد و از مرحله طراحی عبور کنند تا در قیمت‌گذاری تاثیرگذاری بیشتری اتفاق بیفتد و قیمت تمام شده با کمک قطعه‌ساز و خودروساز اصلاح شود. در عین حال بحث‌های برون‌مرزی و دریافت مجوزها نیز زمانبر بوده و فرآیند کاری اخذ مجوز از شرکتهای خارجی و پس از آن، جایگزین کردن یک سری قطعات زمانبر شد.
    مدیر صنایع خودرو سازمان گسترش با بیان اینکه تمام همّ و غمّ این بود که رانا تا آخر 88 تولید شود، می‌گوید: تغییر مدیریت، همکاری قطعه‌سازان و مذاکره با شرکتهای خارجی زمان تولید این محصول را طولانی کرد و در عین حال تولید رانا و از نظر تیراژ و کیفیت نیز باید اقتصادی می‌شد.
    بررسی‌ها نشان می‌دهد تأخیر در تولید رانا با هدف توجیه‌پذیر شدن پروژه، نه تنها تولید این محصول را با کاهش قیمت تمام شده روبرو نکرده بلکه قیمت رانا نیز با رشد 4 میلیون تومانی همراه شده است. از این رو بازنگری در شرایط تولید رانا و تلاش برای اقتصادی کردن تولید این محصول از اهمیت بالایی برخوردار است.

  7. #767


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    در گروه خودروهاي 20 تا 30 ميليون توماني ، ام.وي.ام530 از رقبايش در ايران سبقت گرفت

    Click here to enlarge


    آخرين اطلاعات منتشر شده نشان مي‌دهد كه در گروه خودروهاي بين 20 تا 30 ميليون توماني بدون احتساب چند مدل از محصولات پژو206، ام.وي.ام 530 باكيفيت‌ترين خودرو موجود در بازار كشور است.
    براساس آمار استخراج شده از آخرين گزارش شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران، بعد از ام.وي.ام 530 با نمره منفي 61.3 دو خودرو پارس خراسان با نمره منفي 64.7 و ليفان620 با نمره منفي 70 رده‌هاي بعدي را از نظر كيفيت در بين خودروهاي 20 تا 30 ميليون توماني به خود اختصاص داده‌اند.
    البته بايد به اين نكته هم توجه داشت كه پژو پارس از 18 تا 21 ميليون تومان بسته به مدل و امكانات آن به فروش مي‌رسد. ام.وي.ام 530 كمتر از 22 ميليون تومان و ليفان620 هم كمي بالاتر از 22 ميليون تومان قيمت دارند.
    از بين سه خودرو فوق تنها ام.وي.ام 530 در سطح خيلي خوب ارزيابي كيفي شده و سطح كيفي دو خودرو ديگر نيز خوب اعلام شده است.
    براساس آمار انجمن خودروسازان ايران، در سال گذشته توليد ام.وي.ام 530 در شركت خودروسازي مديران با افزايش 113 درصدي به 5501 دستگاه رسيد. توليد پارس خراسان نيز در سال گذشته در سايت شركت ايران خودرو در خراسان با افزايش 6.3 درصدي به 71 هزار و 751 دستگاه رسيد. توليد ليفان620 كرمان خودرو نيز با كاهش 90.3 درصدي به 171 دستگاه رسيد.
    مروري بر وضعيت بازار خودرو كشور نشان مي‌دهد كه بازار در گروه خودروهاي 20 تا 30 ميليون توماني در مقايسه با ساير گروه‌هاي قيمتي با كمبود تنوع خودرو مواجه است؛ به طوري كه تنوع برند در اين گروه قيمتي به زحمت به تعداد انگشتان يك دست مي‌رسد.

  8. #768


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    کسب رتبه برتر تیانا در رنکینگ جهانی نیسان ژاپن

    Click here to enlarge


    شركت پارس خودرو اعلام كرد: خودرو تیانا در بین تولید کنندگان این خودرو در جهان نیز از جایگاه بسیار مناسبی برخوردار است.
    طبق اعلام اين شركت، خودرو تیانا در feb2012 برای نخستین بار رتبه برتر رنگینگ جهانی شرکت نیسان ژاپن را از آن خود کرد. بر اساس این گزارش، پس از اجرای برنامه‌های بهبود مستمر کیفی در کلیه محصولات شرکت پارس خودرو و در پی کسب رتبه نخست کیفی ترین خودرو ایران توسط خودرو تیانا، این محصول در رده بندی جهانی کیفیت در دنیا نیز جایگاه بسیار مناسبی را از آن خود کرده است.
    این گزارش حاکی است: یکی از رقبای اصلی شرکت پارس خودرو در تولید نیسان تیانا، کشور روسیه است و بر اساس اعلام شرکت نیسان ژاپن در پايان سال 1390، تیانای شرکت پارس خودرو با 62 نمره اختلاف کیفی، بسیار بالاتر از رقیب روسی خود ایستاد.

  9. #769


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    گران‌ترين خودروهاي جهان كدامند؟

    Click here to enlarge


    سايت سوپر كارز در تازه‌ترين گزارش خود گران‌قيمت‌‌ترين خودروهاي جهان در سال 2012 را معرفي كرد.
    در اين فهرست بوگاتي ويرون سوپر اسپورت همچون سال گذشته با قيمت 2.4 ميليون دلار در صدر گران‌قيمت‌‌ترين خودروهاي جهان قرار گرفت. دو خودروي آستون مارتين one-77 و پاگاني زوندا سينكوئه روداستار به صورت مشترك با قيمت يك ميليون و 850 هزار دلار دوم و دو خودروي لامبورگيني رونتون و كونيگ‌زگ آگرا نيز به صورت مشترك با قيمت 1.6 ميليون دلار سوم شدند.

    در زير اسامي گران‌قيمت‌ترين خودروهاي جهان آمده است:


    بوگاتي ويرون سوپر اسپورت 2.4 ميليون دلار

    آستون مارتين one-77 و پاگاني زوندا سينكوئه روداستار يك ميليون و 850 هزار دلار

    لامبورگيني رونتون و كونيگ‌زگ آگرا 1.6 ميليون دلار

    مي‌باخ لندالت يك ميليون و 380 هزار دلار

    زنوو st1 يك ميليون و 225 هزار دلار

    مك‌لارن f1 970 هزار دلار

    فراري انزو 670 هزار دلار

    پاگاني زوندا c12 f 667 هزار و 321 دلار

    اس.اس.تي اولتيميت آئرو 654 هزار و 400 دلار

    آسكاري a10 650 هزار دلار

  10. #770


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    رشد 23 درصدي فروش فراري در خاورميانه

    Click here to enlarge


    شركت فراري از افزايش 23 درصدي فروش خود در بازار خاورميانه طي سه ماهه نخست سال جاري ميلادي خبر داد.
    فراري از فروش 81 دستگاه از خودروهايش در بازار خاورميانه در سه ماهه نخست امسال خبر داد. همچنين فروش جهاني فراري نيز در همين مدت به 1733 دستگاه رسيد. بازار خاورميانه در سال جاري نقش زيادي در افزايش درآمد فراري به رقم 556.1 ميليون يورو داشته است.
    مجموع فروش فراري نيز در سه ماهه نخست 11.5 درصد افزايش يافت. فروش در اروپا نيز با افزايش 31 درصدي بالغ بر 177 دستگاه شد.
    به گزارش رويترز، فروش فراري در آمريكا به عنوان مهمترين بازار اين شركت نيز 16 درصد بيشتر شد.

صفحه 77 از 771 نخستنخست ... 275767686970717273747576777879808182838485868797127177577 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University