ضرورت نهادینه شدن حوزه تحقیق و توسعه در شرکتهای خودروساز
به گزارش خبر خودرو ، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به توان شرکتهای خودروساز به منظور سرمایه گذاری در حوزه تحقیق و توسعه گفت : با وجود توان سرمایه گذاری شرکتهای خودروساز جهت تحقیق و توسعه محصول ، اما دولت همچنان در صورت نیاز ، به این بخش کمک خواهد نمود.
عزت الله اکبری در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، با تاکید بر ضرورت نهادینه شدن بحث تحقیق و توسعه در شرکتهای خودروساز ، تصریح کرد : به منظور کمک به حوزه تحقیق و توسعه و طراحی پلت فرم های جدید قطعا ضرورت دارد تا شرکتهای خودروساز با مراکز دانشگاهی پیوند نزدیک ایجاد نموده تا از این بخشها استفاده نمایند.
وی همچنین از جمله راههای کمک به طراحی و تولید خودروهای جدید را جونیت شدن با شرکتهای بزرگ خودروساز دانست و گفت : برای طراحی پلت فرم های جدید و توسعه محصول در صنعت خودرو ، یکی از اقدامات مهم ، شراکت خودروسازان داخلی با شرکتهای صاحب نام دنیاست تا در این راستا ضمن تولید محصول در داخل ، سهمی از بازار ایران و منطقه به صورت مساوی در اختیار دو طرف قرار گیرد.
وی در ادامه تولید محصولات با کیفیت با همکاری شرکای خارجی را دارای مزایایی بسیاری برای صنعت خودرو و جذب بازار در این حوزه دانست و گفت : با تولید مشترک با خودروسازان بزرگ دنیا ضمن اینکه نیاز بازار داخل تامین می شود ، بازار ایران نیز در اختیار شرکای خارجی قرار خواهد گرفت از سویی ایران پایلوتی برای کل کشورهای منطقه شده به طوری که بازار منطقه با وجود خودروی مشترک جذب خواهد شد.
نماینده قائم شهر در خانه ملت همچنین اقدام در جهت طراحی پلت فرم ملی در کشور را حرکتی بسیار ارزشمند دانست و گفت : برای دستیابی به این امر یکی از راهها ، بسیج کلیه امکانات ملی در کشور است و شاید اقدام دیگر در این زمینه به منظور کسب آخرین یافته های علمی در بخش تحقیق و توسعه ،جوینت شدن با شرکتهای مطرح دنیا باشد.
اکبری افزود : قطعا طراحی پلت فرم ملی ضمن اینکه پاسخی به نیاز بازارهای داخلی خواهد بود در حضور موثر صنعت خودرو ایران در عرصه های بین المللی نیز تاثیر بسزایی خواهد داشت.
وی تصریح کرد : البته در این راستا همکاری مشترک شرکتهای خودروساز داخلی در طراحی و تولید پلت فرم های جدید بسیار موثر خواهد بود.