نقش امداد خودروها در فروش خودرو انکار ناپذیر است
به گزارش خبر خودرو، دبیر انجمن خدمات پس از فروش ضمن اظهار بی اطلاعی از تعطیلی برخی مراکز خدمات پس از فروش گفت: اطلاعاتی در زمینه تعطیلی مراکز خدمات پس از فروش به انجمن ارائه نشده است.
عباسعلی غیاثی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو گفت: در صورتیکه برخی نمایندگی ها از قطعات غیر استاندارد استفاده کرده باشند نیز آن نمایندگی لغو امتیاز نمی شود بلکه جریمه خواهد شد.
وی نحوه عملکرد و ارائه خدمات خودروسازان داخلی را در یک سطح ارزیابی کرد و گفت: شرکت بازرسی وکیفیت استاندارد ایران سالانه دو بار نمایندگی های خدمات پس از فروش شرکت ها را مورد بازرسی قرار می دهد ، بنابراین در صورتیکه کیفیت خودرو مطلوب و خدمات پس از فروش آن کامل و بدون نقص باشد 97 درصد خریداران برای خرید مجدد همان محصول مراجعه می کنند و به محصول تولید شده وفادار می مانند.
وی با بیان این مطلب که امداد خودروها نقش اساسی در فروش خودروها دارند گفت: شرکت های امداد خودرویی در خدمات پس از فروش و به تعبیر دیگر در فروش خودروها نقش اساسی دارند و ارائه خدمات مناسب آنها تبلیغ بسیار موثری می تواند برای شرکت های خودروساز باشد.
وی در خصوص خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی نیز گفت: با توجه به برخی مشکلاتی که هم اکنون در کشور وجود دارد ،شرکت های خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی توانسته اند به درستی به وظایف خود عمل کنندو لازم به ذکر است تامین برخی قطعات از سوی این شرکت ها در عرض 48ساعت یا بیشتر امری بسیار طبیعی است و به همین دلیل نمی توان خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی را با داخلی مقایسه کرد.
غیاثی افزود: برخی قطعات به نام کند گردش معروف هستند و ممکن است به ندرت خراب شوند بنابراین چنین قطعاتی در همه نمایندگی ها موجود نیست ودر صورت در خواست یک نمایندگی برای آن ارسال می شود و ممکن است دو روز هم طول بکشد ولی همانطور که اشاره شد چنین مواردی به ندرت اتفاق می افتد و نمی توانیم آن را به سایر قطعات خودرو های وارداتی تعمیم دهیم.
وی در خصوص خدمات پس از فروش برخی خودروسازان خارجی در ایام تحریم گفت: برخی شرکت ها مانند هیوندای که ورود خودروهایش به ایران متوقف شده است طبق قرارداد های بین المللی موظف و متعهد است از آخرین سالی که محصولات این شرکت به ایران وارد شده است به مدت 10 سال خدمات پس از فروش این خودروها را به مشتریان ارائه دهد.