لزوم تقویت نگاه به بازار و مشتری در میان مدیران ارشد خودروسازی
![]()
به گزارش خبر خودرو، وزیر صنعت –معدن و تجارت در مراسم افتتاح خط تولید انبوه دومین برند ملی ایران خودرو گفت: باید نگاه به بازار و مشتری در میان مدیران ارشد خودروسازی تقویت شود . دکتر محمد غضنفری در این مراسم ضمن اشاره به تاریخچه صنعت خودرو در کشور خاطرنشان کرد: خوشبختانه حاصل این تلاش ها طی سالهای گذشته آمارهای خوبی را به ما نشان می دهد .رشد تولید رشد کمی و افزایش برخی شاخص ها که در دهه های 70 و 80 نشان از حرکت صنعت خودروسازی در مسیر پیشرفت است.
وی در ادامه به اهداف صنعت خودرو در دهه 90 در سطح ملی اشاره نمود واظهار داشت: برای دستیابی به اهداف صنعت خودرو در افق 1404 تصمیم های اولیه ای در وزارتخانه صنعت –معدن و تجارت صورت گرفته است اما امیدواریم در شواری سیاست گذاری خودرو این اهداف به برنامه های قابل اجرا و دقیق تری تبدیل شود.
وی یکی از مشکلات موجود در صنعت خودروسازی کشور را روابط میان قطعه سازان و خودروسازان اشاره کرد و گفت: متاسفانه تا کنون روابط میان قطعه ساز و خودروساز به صورت راهبردی شکل نگرفته به طوریکه هر بخش به شکلی منافع خود را می بیند و این امر قطعا دستیابی در مشارکت در طراحی و دستیابی به آرمان های بزرگ را مانع می شود.
وی همچنین نگاه مدیریان ارشد مدیران خودروساز را در کشور نیازمند تجزیه و تحلیل دانست و گفت: با توجه به نگاه های متفاوتی که مدیران ارشد خودروسازی در کشور دارند به نظر می رسد نگاه به بازار و مشتری در این راستا از سوی برخی مدیران ضعیف صورت می پذیرد به همین منظور باید نگاه به این بخش از سوی مدیران ارشد خودروسازی در کشور تقویت شود.
وی گفت: برای دستابی به بازارهای رقابتی در صنعت خودرو باید بازار داخل به خوبی مدیریت شود چراکه امروز نگاه به بازار یکی از ارکان خودروسازی در دنیای بین المللی است.
وی در ادامه به پیشنهادی در راستای ارتقای فرهنگ خودرو پرداخت و گفت: برای گذر از مشکلات در حوزه خودروسازی نیازمند طراحی آرمانی مشترک در سطحی ملی هستیم.
وی بهرتین آرمان در صنعت خودرو را حضور قدرتمندانه صنعت خودروسازی ایران را در بازراهایی بزرگی که صنایع خودروسازی قرار دارند دانست و گفت: در دهه 90 ایران با حضور در بازارهای هدف اروپا، شرق آسیا و امریکای لاتین می تواند در خروج برندهای شناخته شده صنایع خودروسازی کشورهای پیشرفته بسیار موثر واقع شود.
وی گفت:چنانچه این اعتقاد و آرمان در صنعت خودرو شکل گیرد ضمن آنکه رابطه خودروساز و قطعه ساز بهبود خواهد یافت، نگاه به بازار تقویت شده و پرداخت به کیفیت به باوری درونی تبدیل می شود و کاهش قیمت و بهره وری از سرمایه به اوج خود خواهد رسید.
وی گفت: خودروی ملی رانا نشان می دهد که خودروسازی ایران در دهه 90 توانسته همپای قول های بزرگ خودروسازی دنیا حرکت کند.
وی گفت: در دهه 90 با ورود حوزه طراحی مهندسی از اتلاف منابع در سایر حوزه ها کاسته شود.
وی گفت: در دهه 90 بلوغ کامل و تکاملی بیش از گذشته در صنعت خودروساز ایران صورت گیرد.