.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

Threaded View

پست قبلی پست قبلی   پست بعدی پست بعدی
  1. #11


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    چالش های ناشی از واگذاری تعیین قیمت خودرو به شرکت های خودروساز




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی و کارشناس صنعت خودرو ضمن عدم مثبت ارزیابی نمودن واگذاری مطلق مسئولیت قیمت گذاری خودروهای تولید داخل به شرکت های خودروساز، گفت: چنانچه دولت در امر قیمت گذاری خودروهای تولیدی نقشی نداشته باشد و این مسئولیت تماماً به شرکت های خودروساز داخلی واگذار گردد، بدون شک ، متعاقب این امر شاهد بروز چالش ها و نیز ایجاد معضلات عدیده ای در صنعت خودرو و همچنین بازار خودروی ایران خواهیم شد.
    دکتر امینی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با بیان اینکه هم کنون صنعت خودروی کشور در شرایطی به فعالیت خود ادامه می دهد که بازاری کاملاً انحصاری را در اختیار دارد، افزود:شرایط موجود در صنعت خودروسازی کشور در کنار بالا بودن نرخ تعرفه های وارداتی خودروهای خارجی عملاً موجب شده صنعت خودروی ایران ،فعالیت در شرایط رقابتی را تجربه ننماید.با این تفاسیر مسئولین مربوطه می بایست به دنبال یافتن راهکارهای موثر به منظور ایجاد شرایط رقابتی در بازار خودرو باشد.
    وی تصریح کرد: در صورتیکه مسئولیت قیمت گذاری خودروهای تولید داخل به شرکت های خودروساز داخلی محول گردد، قطعاً فعالیت این شرکت های خودروساز در وضعیت انحصاری تثبیت می گردد و در نهایت قیمت خودروهای داخلی با افزایش قابل توجهی روبرو خواهد شد.
    وی متذکر شد: واگذاری مطلق مسئولیت قیمت گذاری خودروها تنها در شرایطی می تواند مثمر ثمر واقع شود که بازار خودروی ایران در وضعیتی رقابتی فعالیت نماید و تعرفه های وارداتی جهت افزایش میزان واردات خودروهای خارجی از سایر کشورها، کاهش چشمگیری یابد.
    وی انجام پذیرفتن اقداماتی در راستای ایجاد شرایط رقابتی میان شرکت های خودروساز داخلی را در شرایط کنونی صنعت خودروسازی کشور، بی تاثیر دانست و اذعان کرد: از آنجایی که در حال حاضر تعداد شرکت های خودروساز داخلی معدود بوده و نیز میزان محصولات تولیدی این شرکت های از تنوع قابل ملاحظه ای برخوردار نیست، بنابراین نمی توان انتظار داشت که با ایجاد رقابت میان شرکت های خودروساز داخلی تحولی عظیم و مثبت در این صنعت به وجود آید.
    به گفته این کارشناس صنعت خودرو ، ایجاد رقابت در بازار خودروی کشور، نیازمند سرمایه گذاری های هنگفت بوده همچنین لازم است که در این راستا شرایط و زمینه تولید برندهای مختلف از خودروهای خارجی در کشور مهیا گردد.
    امینی در پایان در نظر گرفتن زمانی منطقی برای شرکت های خودروساز داخلی را در راستای ارتقای سطح کیفی و کمی محصولات لازم و ضروری دانست و اذعان کرد: چنانچه مسئولین مربوطه به منظور رقابتی نمودن بازار خودروی کشور در صدد کاهش تعرفه های وارداتی خودروهای خارجی هستند می بایست در مرحله نخست فرصتی را برای شرکت های خودرساز داخلی تعیین و سپس نسبت به اجرایی نمودن این مهم اقدام نماید.

  2. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    mehi_tnt (26th June 2012)

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University