.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

Threaded View

پست قبلی پست قبلی   پست بعدی پست بعدی
  1. #11


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    آزادسازی قیمت خودرو در شرایط کنونی امکان پذیر نیست




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبرخودرو، مدیرکل دفتر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت از‌ مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان در خصوص آزاد سازی قیمت خودرو گفت: با توجه به‌ وجود بازار انحصاری برای خودرو سازان داخلی و نبود فضای رقابتی در بازار خودرو به‌ نظر می‌رسد در شرایط کنونی آزاد‌سازی قیمت خودرو امکان پذیر نیست و تا زمانی که بازار رقابتی خودرو شکل نگیرد حقوق مصرف‌کنندگان تامین نخواهد شد.
    شهرام میراخورلو در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو نخستین گام در این راستا را مدیریت عرضه و تقاضا در بازار خودرو عنوان کرد و افزود : باید تولید و کیفیت خودرو متناسب با سلیقه مشتری باشد از سوی دیگر باید قیمت تمام شده خودرو کاهش یابد تا هر فشار هزینه‌ای در شرکت‌های خودروسازی به مصرف‌کنندگان منتقل نشود بنابراین لازم است در این راستارانت ایجاد شده در بازار خودرو را با بازنگری در نظام عرضه و تقاضا از بین ببریم زیرا رانت ایجاد شده در بازار خودرو بیشتر تابع نظام عرضه و تقاضا است و با اختلالات موجود در نظام عرضه و تقاضا و انحصاری بودن بازار خودرو امکان ایجاد اختلاف قیمت در بازار وجود دارد.
    وی همچنین خواستار کاهش انحصار در صنعت خودرو شد و گفت: مشکلات موجود با تعرفه قابل رفع نیست بلکه باید حمایت لازم از صنعت خودرو صورت گیرد و اجازه حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی فراهم شود اما هم اکنون با در نظر گرفتن نوع قراردادهای خودرو‌سازان با قطعه سازان، قراردادهای خدمات پس از فروش، نوع تولید و نحوه نگرش بخش خصوصی به این صنعت شرایطی را فراهم کرده که باعث انحصار مطلق در تولید، عرضه و فروش خودرو در بازار داخلی شده است.

    وی افزود : آزادسازی قیمت خودرو به اهتمام شرکت‌های خودروسازی نیز مرتبط است به نحوی که هم اکنون شرکت‌های خودروسازی خواستار آزاد‌سازی قیمت‌ها نبوده و معتقدند اقدامات دولت نسبت به تعیین قیمت خودرو در بازار یک حاشیه قیمتی مناسبی را برای عرضه خودروهای داخلی فراهم می‌کند.
    وی در پایان گفت: ضرورتی برای آزاد‌سازی قیمت خودرو وجود ندارد زیرا قیمت‌های کنونی بازار خودرو متعادل بوده و قیمت‌های حاشیه بازار تنها در مورد برخی محصولات سی‌کی‌دی پارس خودرو یا ایران خودرو مصداق دارد که تلاش می‌شود با مدیریت عرضه این مشکل حل شود.

  2. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    mehi_tnt (26th June 2012)

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 3 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 3 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University